شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

پروتز و کاشت گونه به صورت کاملا طبیعی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

گونه های برجسته از لحاظ زیبا شناختی، فوق العاده و دل انگیز در نظر گرفته میشوند، اما در بعضی از مردم، استخوان گونه نامشخص است، و باعث میشود چهره شخص خیلی صاف دیده شود. پروتز گونه برای برجسته نمودن گونه ها انجام میشود. در برخی از گروه های قومی، در ناهمسانی های مادرزادی چهره و پس از بروز زخم و جراحت در صورت، میتوان چهره های صاف را مشاهده کرد. البته گونه های صاف در بسیاری از افرادی که به طور طبیعی رشد کردهاند، نیز مشهود است. افزایش برجستگی گونه ها در گروه سنی بالاتر باعث سفت شدن پوست صورت (سفت کردن پوست صورت) و همچنین بافت های نرم میشود.

اگر شما احساس می کنید که ظاهر گونه هایتان به صورت مادرزادی خوب نیست یا صورتتان به دلیل خصوصیات ارثی چهره، خیلی صاف و بدون جذابیت است، پس احتمالاً به عمل جراحی پروتز گونه (مالارپلاستی) نیاز دارید. جراحان ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور نیازهای شما در مورد شکل گونه ها را تعیین می کنند. برای این منظور، جراحان ما ویژگی های ناحیه گونه را در شما به دقت بررسی کرده و یک برنامه درمانی جامع را برایتان طراحی می کنند. جراحان ما معمولاً آزمایش عکسبرداری اشعه ایکس و چند تست آزمایشگاهی دیگر را جهت ارزیابی ساختار استخوان ها و وضعیت سلامت عمومی شما قبل از جراحی تجویز می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 03136266851 با ما تماس حاصل فرمایید.

در نظر گرفتن نکات زیر قبل از پروتز گونه، ضروری است:

-لطفا 2 هفته قبل از جراحی مصرف هر نوع آسپرین و داروهای مشابه را قطع کنید. همچنین مصرف ویتامین E را قبل از عمل جراحی متوقف کنید. قبل از جراحی میتوانید برای از بین بردن درد از تیلنول استفاده کنید. اگر درد غیر قابل قبول است، لطفاً با دکتر خود تماس بگیرید.

- برای اولین معاینه بعد از عمل جراحی، یک وقت معاینه برای 5-7 روز پس از جراحی بگیرید.

- روز قبل از جراحی شروع به مصرف آنتی بیوتیک نمایید و صبح روز عمل، آنتی بیوتیک خود را مصرف نکنید، مگر این که به شما دستور داده شود. اگر شما مستعد ابتلا به عفونت های مخمری دورهای هستید یا این عفونت ها را دارید، لطفاً به پزشک اطلاع دهید تا داروهای مناسب برای شما تجویز یا توصیه شوند.

- به یاد داشته باشید: اگر قرار است عمل شما با بیهوشی عمومی یا بیهوشی ملایم درون رگی انجام شود، روز قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب هیچ چیزی نخورید یا ننوشید - این شامل آب نیز میشود.

- قبل از جراحی، صورت خود را به طور کامل با یک صابون ضد باکتری پاکسازی کنید.

روش جراحی پروتز گونه در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور

برای راحتی بیشتر بیمار، عمل جراحی با روش بیهوشی عمومی انجام میشود. این به این معنی است که شما در طول عمل جراحی، خواب خواهید بود. به طور معمول، این روش به عنوان جراحی سرپایی انجام میشود، اما بسته به ترکیب روش های برنامه ریزی شده برای شما، ممکن است لازم باشد که یک شب در مرکز درمانی بمانید. این روش معمولاً از طریق برش در دهان انجام میشود، و درست بالای خط لثه قرار میگیرد. یک حفره در بالای سطح استخوانی گونه برای قرار دادن پروتز ایجاد میشود. پروتز با استفاده از یک پیچ قرار داده و تثبیت میشود که در طول مرحله بهبود و التیام، ثبات و بی حرکتی پروتز را فراهم میکند. پیچ به طور دائم در جای خود باقی میماند. در خصوص اندازه پروتز و میزان افزایش حجم گونه در زمان مشاوره با دکتر جعفری پور، پيش از آن تصميم گرفته شده است. این کمک خواهد کرد تا تعادل و نسبتی طبیعی در صورت شما ایجاد شود.

مدت زمان جراحی چقدر است؟

این روش معمولاً یک ساعت طول میکشد اما مدت عمل به ترکیب روش های خاص برنامه ریزی شده برای شما نیز بستگی دارد. جراحی پروتز گونه معمولاً به صورت سرپایی انجام میشود. شما میتوانید در روز عمل و تنها چند ساعت پس از عمل، به خانه بازگردید.

بیماری ها و مشکلاتی که بعد از جراحی پروتز گونه انتظار می رود

- تورم و کبودی صورت و ناحیه چشم در پروتزهای گونه معمول هستند. پروتز چانه موجب تورم ناحیه چانه میشود. بیشتر تورم بعد از 2 هفته از بین خواهد رفت. یک سال طول خواهد کشید تا گونه شما بعد از جراحی، به ظاهر نهایی خود برسد.

- تقریباً یک تا چهار ماه پس از جراحی، گونه شما ممکن است حساس، سفت و دردناک باشد. ممکن است تغییرات الگوی گفتاری را بعد از پروتز گونه مشاهده کنید و این ممکن است تا 4 ماه ادامه یابد.

-هیچ چیز به طور متقارن بهبود نمییابد. کبودی ها به ندرت متقارن هستند. یک چشم، چهره یا قسمت کناری چانه شما ممکن است بدتر از دیگری دچار تورم شود، یا یک طرف صورت شما ممکن است به مدت بیشتری متورم باقی بماند. صبور باشید - این تمام روند بهبود است. فراموش نکنید که در تمام معاینه های بعد از عمل مداومت داشته باشید، چون پزشکان میتوانند چیزهایی را که بعد از عمل طبیعی است به شما بگویند و اگر نیاز باشد، درمان کنند.

بهبودی و مراقبت های بعد از جراحی

مهمترین توصیه ها برای دوره بعد از عمل جراحی پروتز گونه شامل موارد زیر است:

-مصرف داروهای آنتی بیوتیک خود را از سر بگیرید. آنتی بیوتیک را با یک وعده غذایی سبک در شب جراحی خود بخورید. آنتی بیوتیک را با دستور پزشک بخورید تا تمام شود. اگر میل به غذا ندارید، سعی کنید چند کلوچه و کمی نوشابه بخورید.

-کیسه ی یخ را به مدت 12-24 ساعت بعد از عمل، روی گونه و چانه خود قرار دهید. پرستار اتاق ریکاوری نحوه انجام این کار را به طور دقیق به شما خواهد گفت. یخ کمک میکند تا تورم، کبودی و خونریزی به حداقل برسد. اگر کیسهی یخ برای شما خیلی سرد بود، آن را با گاز یا پارچه بپوشانید.

-استراحت و خواب بسیار مهم است. به مدت 3 تا 5 روز برای خواب، سر خود را روی صندلی استراحت با زاویه 30 تا 45 درجه قرار دهید یا برای اینکه بتوانید به سر خود زاویه بدهید، میتوانید از بالش نیز استفاده کنید. این کار به کاهش تورم، کبودی و خونریزی کمک میکند.

-پروتزهای گونه از طریق برش در دهان شما انجام میشوند. انتظار میرود که مقدار کمی خونریزی در دهان شما اتفاق بیافند. پروتزهای چانه از طریق یک برش کوچک زیر چانه شما انجام میشود. پس مشاهده مقدار کمی خونریزی در پانسمان در این ناحیه کاملاً طبیعی است.

- دستورالعمل رژیم غذایی شما برای هر نوع پروتز گونه یا چانه محدود به یک رژیم غذایی سبک بدون نیاز به جویدین برای حدود 10 روز است تا به جلوگیری از تغییر شکل یا جابجایی پروتز گونه و یا چانه کمک شود.

- بعد از هر وعده غذایی و بعد از مسواک، دهان خود را کاملا ًبشویید. مسواک زدن در ناحیه نزدیک به بخیه، باید با دقت زیادی انجام شود.

-برای 10 روز اول پس از جراحی، از زور زدن و خم شدن زیاد برای بلند کردن وسایل سنگین جداً خودداری کنید (فراموش نکنید که وقتی میخواهید چیزی را از زمین بلند کنید حتماً زانوهایتان را خم نمایید). این به جلوگیری از تورم، کبودی و خونریزی کمک میکند.

-به مدت 10 روز بعد از جراحی نباید چیزهایی را بلند کنید که سنگین تر از 20 پوند هستند. این به جلوگیری از خونریزی کمک میکند.

باید بعد از پروتز گونه، فعالیت خود را کنترل کنید

- سعی کنید بعد از عمل، از ضربه زدن به گونه ها یا چانه خودداری کنید. مراقب فرزندان کوچک (1 تا 3 سال) باشید، آنها به احتمال زیاد با برخورد کردن به پروتز با سر یا گرفتن دماغ شما به گونه ها یا چانه جدید شما آسیب میرسانند. 4-5 هفته طول خواهد کشید تا پروتز گونه یا چانه شما کاملاً محکم شود و 3 ماه یا بیشتر طول میکشد تا حداکثر بهبود خود را به دست آورد. مخصوصاً در طول 4-6 هفته اول باید مراقب باشید، تا پروتز از جای خود حرکت کرده و بیرون نیاید.

- تمرینات پیاده روی و ورزش های سبک 48 ساعت پس از عمل مجاز است. تا 2 هفته پس از جراحی از انجام تمرینات ورزشی شدید یا کششی اجتناب کنید. انجام ورزش های بدون تماس، اسکی روی آب و ... 2 ماه پس از عمل مجاز است.

-غذاهایی را که باید خیلی جویده شوند مثل گوشت نیم پخت و یا میوه های هسته دار، در این زمان مصرف نکنید.

پیگیری جلسات معاینه چیزی است که حتماً باید در نظر داشته باشید

پیگیری معاینات پس از عمل در نتیجه نهایی پروتز گونه بسیار مهم است. پزشکان باید پیشرفت شما را از نزدیک دنبال کنند. اگر پروتز شما از جای خود حرکت کرد یا در شرایط نامناسبی بود، اگر طی 2 تا 3 ساعت بعد از جابجابی اقدام شود، میتواند با زحمت بسیار کمی به جای اولیه خود بازگردد. در صورتی که بخیه های بیرونی در عمل شما وجود دارد که در حفظ پروتز در محل مورد نظر کمک می کنند، این بخیه ها میتوانند در روز پنجم بعد از عمل برداشته شوند. این کار را خودتان انجام ندهید، زیرا ممکن بخیه های زیر پوست شکافته شوند.

کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تقویت مو با مواد طبیعی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

درمان ریزش مو با فیناستراید

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

تشخیص جابجایی استخوان های رادیوس و اولنا ساعد با رادیولوژی از دست

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

شخصیت وسواسی جبری

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

درد و بی حسی پاها در بیماران دیابتی

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

لیزر موهای زائد

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علائم و عوارض بیماری پارکینسون

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

جوانسازی پوست صورت با مزونیدلینگ

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت