شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

رفع و از بین بردن غبغب با روش های جراحی و غیر جراحی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

داشتن یک خط گردن سفت و محکم در زیر خط چانه، ظاهری جوان و متناسب به شما م یدهد. بااین حال در برخی از افراد در ناحیه ی گردن خود و در زیر چانه، مقداری چربی ذخیره می شود. این امر میتواند ظاهر فرد را چاق تر نشان دهد. غبغب ممکن است در اثر سن، سبک زندگی بدون تحرک، افزایش وزن و عوامل ژنتیکی به وجود آمده باشد. غبغب میتواند از جذابیت فرد کاسته و اعتمادبه نفس او را کاهش دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد غبغب

چربی بیش ازحد در زیر چانه به علت اضافه وزن

چربی زیر چانه در افرادی که اضافه وزن دارند به مقدار بیشتری تجمع پیدا می کند. افرادی که به طور کلی مقدار زیادی چربی در بدن خود دارند، ممکن است به حدی چربی در زیر چانه ی خود داشته باشند که بتوان آن را با استفاده از روش های بدون جراحی به خوبی درمان کرد.

پوست شل شده در زیر گردن

شل شدن پوست زیر گردن در اثر افتادگی تدریجی پوست صورت به علت افزایش سن و همچنین ضعیف شدن لایه ی بافت نرم زیر پوست که با عضلات گردن در تماس است اتفاق می افتد. با شل شدن پوست و ضعیف شدن عضلات گردن، تنها راهحل ممکن برای رفع این مشکل، عمل لیفت صورت و یا لیفت گردن و صورت می باشد.

عضلات پلاتیسما

عضلات پلاتیسما به گروهی از عضلات گردن گفته می شود که در اثر سالخوردگی و یا عمل جراحی، به جلو کشیده شده یا شل شده اند. این مشکل را میتوان با عمل پلاتیسماپلاستی حل کرده و برآمدگی عضلات پلاتیسما را کاهش داد.

مشاوره برای درمان غبغب

در طول جلسه ی مشاوره ی شما برای درمان غبغب، پزشک تصاویر قبل و بعد از عمل بیماران دیگر را به شما نشان می دهد. بدین ترتیب شما میتوانید تصور بهتری از نتایج عمل داشته باشید. اگر جدیداً به غبغب مبتلا شده اید، توصیه می شود عکس هایی را از زمانهای جوانی خود به همراه داشته باشید تا پزشک بتواند وضعیت شما را بهتر درک کند.

عمل جراحی غبغب

عمل جراحی غبغب یک عمل جراحی زیبایی است که به سفت کردن عضلات گردن و زیر چانه، از بین بردن چربی ها و کمک به عقب کشیدن خط چانه میپردازد. این عمل جراحی برای کسانی که دچار افتادگی خط فک شدهاند، افرادی که در گونه های خود چربی زیادی دارند و یا به منظور بهبود حالت خط فک مورداستفاده قرار نمی گیرد. در این موارد می توان از عمل لیفت به عنوان یک جایگزین بهتر استفاده کرد.

نحوه ی انجام عمل جراحی غبغب

در عمل جراحی غبغب کارهایی برای برداشتن غبغب انجام میشوند. در ابتدا، متخصصین، بریدگی لازم برای انجام عمل را در یک منطقه ی دور از دید در زیر گردن ایجاد کرده و سپس چربی اضافی را برداشته و پوست اضافی را می برند. برداشت چربی ممکن است بهصورت مستقیم و یا با استفاده از لیپوساکشن انجام شود. در برخی از موارد ممکن است عضلات پلاتیسما (عضلاتی که در کنار گردن قرار دارند) نیز سفت شوند. برای اطمینان از به حداقل رسیدن زخم های بهجامانده، پزشک از نازکترین بخیه های ممکن استفاده میکند. این عمل معمولاً در حدود یک ساعت زمان می برد. بسته به نیاز فرد، عمل جراحی غبغب را می توان تحت بیحسی موضعی و یا بیهوشی عمومی به انجام رساند. اکثر بیماران به سرعت بهبود پیداکرده و در همان روز انجام عمل می توانند به خانه بازگردند.

انواع عمل های جراحی غبغب

لیپوساکشن برای غبغب

لیپوساکشن یک عمل تهاجمی بهحساب می آید ولی استفاده از یک کانول که تقریباً به اندازه ی یک سوزن است برای برداشتن چربی های زیر چانه معمولاً موفقیت آمیز می باشد. لیپوساکشن برای درمان غبغب یک روش درمانی امتحان شده و معمولاً دائمی میباشد. آثار لیپوساکشن بر روی غبغب قابل پیش بینی بوده و لازم نیست بیمار قبل از انجام هر جلسه ی درمانی برای ظاهر شدن آثار جلسه ی قبل صبر کند چراکه آثار ناشی از این عمل بلافاصله ظاهر می شوند.

عمل جراحی سنتی غبغب

عمل جراحی سنتی غبغب عضلات در طول گردن را سفت کرده، چربیها را برداشته و پوست اضافی را جدا می کند. این کار ظاهری نرم تر به گردن داده و خط چانه را سفت می کند. این عمل جراحی برای افراد بالای 18 سال سالم مناسب بوده و افرادی که میخواهند خط چانه ی زیباتری داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند.

عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن

عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن برای افرادی که چربی اضافی در زیر چانه ی آنها تجمع پیداکرده مناسب است. عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن می تواند عضلات را سفت کرده، پوست اضافی را برداشته و چربی اضافه که نمی توان به کمک عمل جراحی عادی آن را برداشت را از بین ببرد. این عمل میتواند برای افرادی که مقدار زیادی وزن کم کرده اند مناسب باشد.

عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن و برجسته سازی چانه

عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن و برجسته سازی چانه شبیه به عمل جراحی سنتی غبغب با لیپوساکشن است با این تفاوت که از طریق یک برش بسیار کوچک، یک ایمپلنت کوچک در چانه ی شما قرارگرفته و افرادی که چانه ی کوچکتری دارند می توانند از آن استفاده کنند.

روش های جایگزین برای رفع غبغب

لیپوساکشن لیزری

لیزر درمانی همراه با لیپوساکشن میتواند به برداشتن چربی های سخت کمک کرده درحالی که میتوان با لیزر پوست را سفت کرد. این عمل نسبت به عمل جراحی غبغب کم تهاجمی تر بوده چراکه در طی آن پوست برداشته نشده و عضلات پلاتیسما بریده نمی شوند. به علت کم تهاجمی بودن لیپوساکشن لیزری، آثار ناشی از آن به شدت عمل جراحی غبغب نیستند. لیپوساکشن لیزری برای افرادی که به افتادگی پوست و چربی اضافی زیر پوست مبتلا هستند مناسب است.

لیپوماتیک

در روش لیپوماتیک، سلول های چربی در ابتدا با استفاده از یک روش فیزیکی و بدون استفاده از گرما یا تابش اشعه تخریبشده (با استفاده از لرزش، کانول چربی ها را به فرم امولسیون تبدیل می کند). سپس چربیهای امولسیون شده بهآرامی از بدن خارج می شوند.

لیفت صورت

عمل لیفت صورت برای افرادی که در زیر بینی نیاز به اصلاح دارند مناسب است. این عمل عضلات را سفت کرده، پوست و چربی های اضافی را برداشته و ساختارهای تحتانی صورت را محکم می کند. این روش برای افرادی که در ناحیه ی تحتانی صورت و پوست اطراف بینی و دهان دچار افتادگی هستند مناسب است. این روش برای افرادی که دچار افتادگی پلک و یا چین و چروک روی پیشانی هستند مناسب نیست.

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش جدید لیفت صورت است. لیفت با نخ به عنوان یک روش راحت، کم هزینه، بی خطر و کارآمد معرفی شده که برای افتادگی گونه و خط فک مورداستفاده قرار می گیرد. این روش می تواند به شما در رفع نشانه های پیری کمک کند.

در روش لیفت با نخ یک نخ پلی پروپیلن خاردار با استفاده از تکنیک تونل در زیر پوست وارد می شود. سپس این نخها محکم کشیده شده و یک سر آنها در بالای خط مو لنگر شده و بافتهای شل شده را می کشد. متعاقباً بافت اسکار نیز در اطراف این نخ شکل گرفته و پوست صورت را در حالت بالا کشیده شده نگه می دارد.

لیپولیز تزریقی

لیپولیز تزریقی نیز یکی دیگر از روش های جایگزین برای از بین بردن چربی اضافی در خط فک و زیر چانه می باشد. این روش عبارت است از تزریقات متعدد به ناحیه ی گردن برای حل کردن چربی ها. بااینحال، ممکن است جلسات درمانی متعددی برای لیپولیز تزریقی موردنیاز باشند.

در این روش، ماده ای به زیر چانه تزریق شده و سلول های چربی این ناحیه را تخریب می کند. زمانی که این سلولهای چربی تخریب شدند، دیگر نمی توانند چربی را در خود ذخیره کنند. ماده ی فعال آن، دئوکسی کولیک اسید نیز به طور طبیعی در بدن در صفرا تولیدشده و به جذب چربی ها کمک می کند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ارتباط غدد لنفاوی و سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

سندروم مثانه دردناک چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

نکاتی درباره چین و چروک صورت

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

جراحی عیوب انکساری بخش سوم

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

جلوگیری از سفید شدن مو

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کلید محافظت از شنوایی چیست

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

عکس برداری رنگی از رحم یا هیستروسالپنگوگرافی چیست؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

انواع روش های جراحی و بدون جراحی لیفت پوست صورت

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

درمان بدون جراحی اسکولیوز یا انحراف و کجی ستون فقرات

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت