شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

عمل جراحی ترمیمی و ثانویه بینی هزینه و عوارض آن

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


برای اکثر قریب به اتفاق افراد، جراحی ترمیمی و ثانویه بینی باید برای مشکلات زیبایی خاصی از جمله بینی پیچ خورده یا یک مشکل عملکردی مانند دشواری در تنفس انجام شود. این مشکلات ممکن است به علت اشتباه جراح اصلی نباشند. تمام جنبه های بهبودی تحت کنترل جراح نبوده و برخی تغییرات آناتومیک می توانند منجر به مشکلات ناشی از جراحی شوند. حدوداً ۱۵ درصد از عمل های اولیه ی بینی به هر دلیلی نیاز به عمل مجدد بینی دارند.
عمل جراحی ترمیمی بینی می تواند انواع مختلفی از بدشکلی های بینی از کوچک شدن بیش از حد پل بینی تا عدم تقارن در نوک بینی را برطرف کند. این روش بسیار پیچیده بوده و نتایج آن مانند نتایج عمل رینوپلاستی اولیه (عمل جراحی اصلی) قابل پیش بینی نمی باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی ترمیمی بینی: اهمیت زمان بندی
پیش از در نظر گرفتن جراحی ترمیمی بینی حداقل یک سال منتظر بمانید. با اینکه مقداری از تورم بینی تقریباً بلافاصله از بین می رود، اما برطرف شدن کل تورم می تواند یک سال بطول بیانجامد. اکثر جراحان عقیده دارند که یک مقدار جزئی تورم حتی زمان بیشتری باقی می ماند. همچنین نرم شدن بافت اسکار حداقل یک سال طول می کشد (در صورت داشتن دو یا سه عمل پیشین زیبایی این زمان بیشتر است)، و وجود اسکار سفت می تواند از انجام اصلاحات کافی توسط جراح جلوگیری کند. اگر عمل ثانویه بینی را خیلی زود انجام دهید، ممکن است یک مشکل جزئی تبدیل به یک فاجعه بزرگ شود، بنابراین برای انجام این عمل باید صبور بود.
مشاوره برای عمل جراحی ترمیمی بینی
در طول جلسه ی مشاوره، جراحان پلاستیک ما پوست، استحکام غضروف و ساختار استخوانی بینی شما را معاینه کرده و میزان غضروف موجود را مورد ارزیابی قرار می دهند زیرا تقریباً همیشه نیاز به پیوند غضروف است. گرافت ها می توانند موجب شکل دهی بهتر و پشتیبانی از مسیر جریان هوا شوند.
انواع مشکلات قابل رفع توسط عمل ترمینی بینی
در ادامه توضیحاتی از برخی بدشکلی های متداول که توسط جراحی ثانویه ی بینی برطرف می شوند، ارائه شده است.
بدشکلی V معکوس

این نوع بدشکلی بینی شامل یک سایه ی V شکل معکوس در ناحیهی میانی بینی می باشد. این حالت در اثر بریدن غضروف های جانبی بالایی غضروف های تشکیل دهنده ی طرفین پل بینی اتفاق می افتد. این تغییر شکل اغلب زمانی رخ می دهد که جراح انجام دهنده ی عمل اصلی در حین برداشتن برآمدگی بینی و شکستن استخوان های بینی دچار اشتباه شده است. (این عمل موجب بی ثباتی غضروف های جانبی بالایی می گردد)
چگونگی ترمیم: استفاده از فیلر یا جراحی. متخصصین کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور انجام عمل جراحی را ترجیح می دهند زیرا فیلرها تغییر شکل را بطور دائمی اصلاح نمی کنند. برای مثال حجم بدست آمده توسط فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک حدود ۶ ماه دوام دارند. پرکننده ها همچنین نسبت به عمل جراحی از دقت کمتری برخوردار بوده و ممکن است موجب بزرگ تر نشان داده شدن بینی شوند. علاوه بر این، میتوانند موجب التهاب و ایجاد بافت زخم نیز بشوند، و در نتیجه انجام جراحی های بعدی دشوار می شود. در نهایت، فیلرها می توانند در داخل بینی حرکت کنند. به همین دلایل، عمل جراحی اصلاح بدشکلی V معکوس به استفاده از پرکننده ها انجام می شود . جراحی اغلب شامل قرار دادن غضروف پشتی در بالای پل بینی به منظور باریک کردن بینی و عریض کردن قسمت میانی می باشد.

افتادگی جداکننده ی سوراخ های بینی (کولوملا)

کولوملا نوار پوستی بین حفره های بینی می باشد. افتادگی کولوملا یا عدم تناسب بال کولوملا به حالتی گفته می شود که این قسمت بیشتر از حد مطلوب به طرف پایین کشیده شده باشد، بنابراین از نمای نیمرخ حدود ۴ میلی متر از حفره ی بینی و یا بیشتر آشکار است.
دلایل بالقوه ی بسیاری برای افتادگی کولوملا وجود دارد. برخی بصورت مادرزادی دچار این حالت هستند که اغلب در اثر بلند بودن تیغه ی بینی و یا فشار آوردن غضروف ها روی کولوملا به طرف پایین بوجود میآید. برخی دیگر نیز به علت یک اشتباه در حین عمل جراحی زیبایی بینی مبتلا به این بدشکلی می شوند.

نحوه ی ترمیم این وضعیت بستگی به علت تغییر شکل بینی دارد. ممکن است بافت اضافه پس از ایجاد یک برش برداشته شده و بخشی از تیغه ی بینی نیز جدا شود. غضروف دیگر نیز ممکن است برداشته و یا تراشیده شود. در موارد نادر ممکن است بخش استخوانی بینی کوچک شود.

بینی زینی شکل

در این نوع بدشکلی حالت زینی شکل در ناحیه ی تیغه ی بینی وجود دارد که گاهی اوقات تحت عنوان بینی تورفته نیز نامیده می شود. برخورد جسمی سنگین به تیغه ی بینی موجب پایین رفتن آن می گردد.
چگونگی ترمیم: میتوان تیغه ی بینی را بالا آورد و یا با اضافه کردن گرافت غضروفی در قسمت تورفتگی، این ناحیه را پر کرد.

فرورفتگی دریچه ی خارجی بینی

فرورفتگی دریچه ی خارجی بینی در اثر سستی یا تنگی دریچه ی بینی که باریک ترین بخش مسیر هوایی بینی است، ایجاد می شود. آسیب بینی یا اشتباهات صورت گرفته در حین جراحی رینوپلاستی اصلی می تواند منجر به این حالت شود.
چگونگی ترمیم: در برخی موارد می توان با لیفت بافت گونه در طرفی از بینی که مسدود شده است، این وضعیت را درمان کرد. در موارد دیگر ممکن است نیاز به جراحی باشد. روش های جراحی مختلفی را می توان برای این منظور استفاده کرد. برای مثال، در صورتی که فرورفتگی در اثر سستی دیواره ی بینی ایجاد شده باشد می توان از گرافت هایی در این ناحیه استفاده کرد. جراحی که عمل ترمیمی بینی را انجام می دهد باید پیش از انتخاب روش مناسب، علت این حالت را بررسی نماید.

بینی منگنه ای
در این حالت نوک بینی بسیار باریک به نظر رسیده و در واقع تورفتگی هایی در دو طرف بینی وجود دارد. برخی بیماران از بدو تولد دچار فرورفتگی در نوک بینی خود هستند. اما این نوع بدشکلی اغلب در اثر بریدن بیش از حد غضروف های نوک بینی در حین عمل اصلی رینوپلاستی بوجود می آید.
چگونگی ترمیم: معمولاً عمل زیبایی نوک بینی (Tip plasty) برای تغییر شکل نوک بینی با استفاده از غضروف گوش یا دیگر نواحی بدن انجام می گیرد.

تیز بودن نوک بینی

نوک بینی که بصورت تیز به نظر می رسد اساساً به این معنی است که غضروف های آلار بسیار برجسته بوده و ظاهری تیز دارند و یا بیش از حد دارای جلوآمدگی هستند. بسیاری از بیماران بصورت مادرزادی دارای بینی با نوک تیز هستند. این بدشکلی بیشتر در اشخاص با پوست نازک شایع است.
چگونگی ترمیم: بستگی به آناتومی منحصر بفرد بیمار دارد. روش اندونازال (برشهای داخلی) در برخی بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و در سایرین نیز عمل باز استفاده میشود. ممکن است غضروفها تراشیده یا بریده شوند. در بیماران با پوست نازک، ممکن است یک گرافت بافت نرم یا فاسیا در بالای غضروفهای نوک بینی قرار داده شوند. ترمیم بینی نوک تیز یا دیگر بدشکلی های نوک بینی یکی از چالش برانگیزترین روش های رینوپلاستی است.

بازشدگی سقف بینی

هنگامی که استخوان های بینی در نزدیکی بالای بینی به هم نمی رسند، یک فضای باز شکل می گیرد. باز شدگی سقف بینی موجب می شود که بینی بسیار پهن به نظر برسد. معمولاً پوست بینی رشد کرده و به داخل این فضا می افتد و به تدریج خطوط عمودی یا تورفتگی هایی ظاهر می شوند.
چگونگی ترمیم: بستگی به میزان پایین یا بالا بودن محل استخوان های بینی دارد. ممکن است انجام استئوتومی (شکستن) ضروری باشد و با استفاده از گرافت onlay نیز میتوان فاصله ی بین استخوان های بینی را پر کرد.

بهبودی پس از رینوپلاستی ترمیمی
بهبودی رینوپلاستی ترمیمی شبیه به بهبودی بعد از جراحی اولیه بینی است. استفاده از تامپون های داخل بینی به کاهش تورم و خونریزی بعد از جراحی کمک می کند، اما تا زمان برداشتن آن ها نمی توان از راه بینی نفس کشید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت های بعد از عمل روی لینککلیک کنید.
هزینه جراحی ترمیمی بینی
هزینه های جراحی ترمیمی و ثانویهی بینی بیشتر از رینوپلاستی اولیه است. هر قسمت از این هزینه که مستقیماً مرتبط با اصلاح مشکلات مربوط به مسیر جریان هوا باشد را می توان با استفاده از بیمه پوشش داد، با این حال هر گونه هزینه های مرتبط با تغییرات زیبایی را باید خود بیمار بپردازد.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت پیشانی چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

پیلینگ؛ پاکسازی و لایه برداری شیمیایی

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کاهش میلی جنسی زنان چه عللی دارد؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

شايعترين مواد و روشهای مورد مصرف در ايران

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

فیبرومیالژیا چگونه درمان میشود؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رفع اسکار سوختگی و بخیه با بهترین روش

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

فلج عصب صورت (فلج بلز) به چه وضعیتی گفته میشود؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

سرطان کلیه و تشخیص زودهنگام آن

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت