شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

جراحی رینوپلاستی بینی(زیبایی، درمانی) بهبود وضعیت ظاهری و سلامت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

عمل رینوپلاستی که عموماً با نام جراحی زیبایی بینی شناخته می شود، اصطلاحی پزشکی برای یک عمل جراحی است که در طی آن، شکل بینی با هدف ایجاد ظاهری جذاب و زیباتر تغییر داده می شود. درعمل رینوپلاستی بینی ممکن است یک برآمدگی یا فرورفتگی اصلاح شده و یا شکل، اندازه و موقعیت بینی تغییر داده شود. هدف ما همیشه رسیدن به ظاهری طبیعی و جذاب تر می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

معیارهای بینی زیبا چیست؟

معمولا معیارها و استانداردهایی برای بینی زیبا وجود دارد. برخی از این معیارها که براساس علم زیباشناسی است عبارتند از:

تناسب اجزا صورت با یکدیگر

فاصله بین بینی، چانه و لب

میزان ضخامت پوست بینی-میزان انحراف بینی

فاصله بین بینی و چشم ها-ارتفاع و پهنای بینی

نسبت اندازه بینی با گونه

خط زیبایی بینی

جراح بینی در انجام جراحی زیبایی بینی تمامی این معیارها را اندازه گیری کرده و سعی می کند بینی فرد را به استانداردهای بینی طبیعی زیبا نزدیک کند.

کاربردهای عمل جراحی زیبایی

جراحی زیباییبینی(رینوپلاستی) را می توان برای هر کسی که از حالت بینی خود یا تناسب آن با دیگر اجزای صورت خود ناراضی است به کار برد:

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی با نوک گرد

جراحی انحراف بینی

باز بودن بیش از حد پره های بینی

جراحی بینی پهن با استخوان های بزرگ

جراحی بینی گوشتی

اصلاح هر گونه نقص مادرزادی یا آسیب های وارده

کمک به رفع مشکلات تنفسی

تغییر زاویه ی بین بینی و لب فوقانی

اصلاح قوس بینی و تیز کردن نوک آن
مشاوره قبل از جراحی بینی

متخصص جراح بینی شما را در مورد مراحل مختلف جراحی بینی آگاه کرده و اتفاقات هر مرحله را برای شما شرح می دهیم. همچنین آنها یک تاریخچه ی کامل از سوابق پزشکی مربوط به بینی شما تهیه کرده و سوابق پزشکی عمومی شما را نیز بررسی می کنند.
سپس، بینی شما را به طور ظاهری و با دقت زیاد بررسی کرده و ممکن است داخل آن را نیز با کمک یک آندوسکوپ مورد بررسی قرار داده می شود (آندوسکوپی سینوس).
سپس یک سری عکس های دیجیتالی از بینی و صورت شما در زوایای مختلف گرفته می شود. این عکس های دیجیتالی، درک مناسبی از بینی و تناسبات چهره را ارائه کرده و به جراح کمک می کنند تا تصویری واقع گرایانه از ابعاد مهم بینی برای عمل رینوپلاستی داشته باشد.
مراحل عمل رینوپلاستی

در روز انجام عمل شما، داروی بیهوشی به شما داده شده و به اتاق عمل منتقل خواهید شد. در آنجا صورت شما با یک محلول آنتی باکتریال مخصوص شستشو داده شده و پرستاران، داروها و مایعات درون عروقی را به بدن شما متصل میکنند. سپس، پزشک می تواند عمل را آغاز کند.
یک جراحی زیبایی بینی طبیعی بین یک تا دو و نیم ساعت زمان می برد. پزشک با ایجاد برش هایی در بینی شما در مناطق مورد نظر، کار را آغاز می کند. برای جراحی بسته ی بینی ، برش ها در درون بینی ایجاد شده و برای جراحی باز بینی، این برش ها در کولوملا (قسمتی بین دو سوراخ بینی) ایجاد می شوند. شکل دهی به بینی سپس با استفاده از ابزارآلات مخصوص که برای انجام جراحی زیبایی بینی طراحی شده اند انجام می شود.
روش های مختلف انجام عمل زیبایی بینی

همراه با روش های اصلی و ثانویه جراحی بینی، دو نوع اصلی عمل جراحی بینی وجود دارند.
عمل بسته ی بینی
این روش معمولاً برای عمل هایی که پیچیدگی کمتری دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش، بریدگی ها در درون بینی قرار داده شده و قابل مشاهده نیستند. جراح می تواند از طریق مشاهده و با کمک حس لامسه ی خود، با توجه به مهارت و تجربه های قبلی، تغییرات مناسبی را در استخوان و غضروف زیر پوست بینی ایجاد کند.

برش پوست برای عمل رینوپلاستی

جراحی باز بینی
در عمل جراحی باز بینی ، جراح می تواند به خوبی ساختارهای درونی بینی را مشاهده کرده و عمل جراحی را با دقت بالاتری به انجام برساند. با استفاده از این روش می توان عمل های جراحی پیچیده تری را انجام داد. علاوه بر بریدگی های درون بینی (که قابل مشاهده نیستند)، یک برش کوچک بر روی پوست در ناحیه ی بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. این کار دسترسی بهتری به داخل بینی می دهد.

سایر روش های جراحی بینی (زیبایی درمانی)

علاوه بر روش باز و بینی ،جراحی بینی ممکن است به روش های دیگر برای درمان مشکلات و عارضه های بینی مورد نجام شود:

رینوپلاستی برای کوچک کردن بینی

در زیر به مراحل قدیمی عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی پرداخته شده است:
زمانی که پشته ی بینی برداشته شد، پل یا سقف بینی صاف شده که مانند برداشتن آجرهای نبشی از لبه های پشت بام می باشد.
پل بینی سپس با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار گرفته و بدشکلی های جزئی آن برطرف می شوند. برآمدگی روی پل بینی نیز برداشته می شود، بخشی از این برآمدگی غضروفی است که از بالای تیغه ی بینی و غضروف های خارجی فوقانی نشئت گرفته و بخش دیگر آن استخوانی است که از استخوان های بینی به وجود آمده است.
سپس استخوان ها شکسته شده و به هم نزدیک می شوند تا سقف بینی در محلی که برآمدگی آن برداشته شده دوباره بسته شود. غضروف های نوک بینی نیز با برداشتن لایه های بسیار کوچکی از لبه ی بالایی آنها و تغییر در شکل و حالت کلی آنها، کوچک تر می شوند.

سپتورینوپلاستی

جراحی بر روی تیغه ی بینی را می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد. این عمل برای کاهش مشکلاتی چون خروپف و محدودیت های تنفسی انجام می شود. به عمل جراحی انجام شده برای درمان انحراف بینی ، سپتورینوپلاستی گفته می شود.
رینوپلاستی برای برجسته کردن بینی

در برخی مواقع، بیماران با مشکل صاف بودن بینی به ما مراجعه می کنند که اکثراً در اثر آسیب فیزیکی، جراحی ناموفق بر روی بینی و در برخی موارد عوامل وراثتی و قومی ایجاد شده است. به منظور بهبود ظاهر یک بینی صاف، لازم است تا چارچوب مخصوصی در زیر پوست بینی قرار گرفته و پل بینی برجسته تر شود. گزینه های مختلفی برای جراحی بینی وجود دارند:

استخوان خود بیمار که معمولاً از ناحیه ی لگن، قفسه ی سینه و یا سطح جمجمه برداشته می شود.

غضروف خود بیمار که معمولاً از ناحیه ی گوش ها و یا از خود بینی برداشته می شود.

مواد مصنوعی مانند ایمپلنت های سیلیکونی

رینوپلاستی ترمیمی

اگر در حال حاضر تحت یک عمل زیبایی بینی قرار گرفته ولی از نتایج آن راضی نبوده اید، ما می توانیم یک عمل جراحی ثانویه یا ترمیمی را برای شما انجام دهیم. از این واژه می توان برای توصیف هر گونه عمل جراحی که پس از عمل دیگری انجام شده است استفاده کرد.
مراقبتهای پس از انجام عمل زیبایی بینی طبیعی

پس از انجام عمل جراحی بر روی بینی، یک گچ یا اسپلینت کوچک بر روی آن قرار داده شده و در برخی از موارد تنها از یکنوارچسب کوچک بر روی آن استفاده خواهد شد. ما همیشه سعی می کنیم تا حد امکان در داخل بینی از پوشش های آزاردهنده استفاده نکنیم. شما ممکن است در همان روز انجام عمل بتوانید به خانه بروید و یا ممکن است لازم باشد تا شب را در بیمارستان سپری کنید. یک هفته ی بعد می توانید به کلینیک مراجعه کرده و برای برداشتن گچ یا اسپلینت بینی خود اقدام کنید. ما معمولاً از بخیه های جذبی بر روی سطح خارجی بینی استفاده می کنیم که نیازی به کشیدن نداشته و به طور خود به خودی در عرض چند هفته از بین می روند.
یک تا دو هفته پس از انجام عمل جراحی بینی
پس از انجام جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)، شما احساس می کنید که چند هفته به سرماخوردگی بسیار شدیدی مبتلا بوده اید. احتمالاً مقداری تورم ، کبودی و سوزش در ناحیه بروز خواهند کرد. پس از انجام عمل ممکن است احساس ناراحتی نکنید ولی احساس درد نادر است. ممکن است پس از انجام عمل جراحی بینی ظاهر شما مناسب نباشد و باید قبل از انجام این عمل، این را در نظر داشته و تعاملات اجتماعی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. احساساتی شدن پس از انجام عمل نیز به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی کاملاً طبیعی است

هشت تا دوازده هفته پس از انجام عمل جراحی بینی

هشت تا دوازده هفته پس از انجام عمل ما دوباره شما را معاینه کرده و روند بهبودی بینی را بررسی میکنیم. ممکن است از شما خواسته شود تا به مدت 12 تا 18 ماه به صورت منظم به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک روند بهبودی بینی شما را تحت نظر داشته باشد.
تیم جراحی بینی همیشه برای کمک به شما آماده اند، چه قبل از عمل و چه پس از انجام آن. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید و یا با کلیک بر روی این قسمت پرسش خود را مطرح کنید.

برای کمک به بازیابی پس از رینوپلاستی چه کار باید کرد؟

بهترین راه برای اطمینان یافتن از داشتن یک بازیابی خوب پس از عمل بینی این است که به تمامی توصیههای پزشک عمل کنید. در کنار عمل به توصیههای پزشک، موارد دیگری هم هستند که میتوانید برای بهبود فرایند بازیابی انجام دهید.

به مدت حداقل دو هفته میبایست به خودتان استراحت دهید. حتی اگر احساس میکنید حالتان بهتر شده است، برای انجام تمرینات ورزشی عجله نکنید. در طول دوره حساس بازیابی، نباید هیچ کاری انجام دهید که نتایج نهایی عمل شما را دچار مشکل کند. به تدریج فعالیتهای ورزشیتان را افزایش دهید، در این صورت یک بازیابی بدون درد و التهاب را خواهید داشت. اگر متوجه بروز التهاب در بینیتان شدید یا هنگام تمرین کردن احساس درد داشته باشید، نشانه این است که زیادی تمرین میکنید.

هفته اول باید غذاهای نرم و غذاهایی که جویدنشان آسان است مصرف کنید. از جویدن آدامس و خوردن استیک خودداری کنید. این پرهیزها به این خاطر است که تا جایی که ممکن است فشار کمی به ساختار بینی و بافتهای اطراف آن وارد شود.

نمیخواهیم مانع خوشحالیهایتان بشویم، هدف فقط جلوگیری از وارد شدن فشار اضافه روی بینی است. لب بالایی شما به بینی حساس و تازه شما وصل است، بنابراین هر چه کمتر بینیتان را حرکت دهید، دوره بازیابی بهتر پیش خواهد رفت.

ازپوشیدن لباسهای یقهدار یا تیشرت تنگ و یا هر چیزی که روی بینی تازهتان کشیده شود خودداری کنید. بهتر است این مدت را پیراهنهای دکمهدار بپوشید.

هفتهها و ماهها پس از عمل رینوپلاستی، پوست روی بینی در دورهای از ترمیم مداوم قرار دارد. این موضوع باعث حساس شدن پوست در برابر نور آفتاب میشود. بنابراین چند هفته اول را در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. اگر نمیتوانید از آفتاب دور باشید، از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست حساستان استفاده کنید.

توصیههای عمومی برای مراقبتهای پس از عمل بینی طبیعی شامل موارد زیر می باشد:

به مدت دو هفته از رفتن به باشگاه و سوارشدن به هواپیما خودداری کنید.

همچنین توصیه می شودکه تا 6 هفته پس از انجام عمل، از عینک استفاده نکنید.

مقداری از تورم به خصوص تورم ایجاد شده در نوک بینی ممکن است برای از بین رفتن کامل به 12 تا 18 ماه زمان احتیاج داشته باشد. همچنین بی حسی نوک بینی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

هزینه ی عمل جراحی بینی
هر گونه عمل زیبایی انجام شده بر روی بدن به شدت شخصی بوده و بنابراین هزینه ها به صورت قراردادی و وابسته به نیازهای هر فرد می باشند. در زمان مشاوره ی رایگان با جراح زیبایی یا متخصص مربوطه،هزینه جراحی بینی به شما اعلام خواهد شد.

پرسش و پاسخ هایی درباره رینوپلاستی

برای اطلاعات بیشتر در مورد رینوپلاستی، پرسشهای متداول زیر را در مورد عملهای زیبایی بینی مطالعه فرمایید.

چه وقتی میتوانم به آرایش و مراقبتهای پوستی روزانهام بازگردم؟

تمایل برای بازگشت به آرایش و مراقبتهای پوستی روزانه پس از جراحی امری طبیعی است، به ویژه اگر یکی از بیمارانی باشید که زیر چشمهایشان کبود میشود. اگر بخواهید میتوانید روز بعد از جراحی آرایش کنید، اما دقت داشته باشید که قالب روی بینیتان خیس نشود. بین مواد آرایشی یا کرمهای پوست و قالب روی بینیتان باید یک سانتیمتر فاصله بیافتد. تا هفت روز پس از جراحی هنگام پاک کردن آرایش، از شستن صورت با آب خودداری کنید. توصیه میشود برای پاک کردن آرایش از پارچهای تمیز استفاده کنید.

چه زمانی به حالت عادی باز خواهم گشت؟

معمولا پس از سه هفته میتوانید به سر کار و فعالیتهای روزانهتان بازگردید، اما به مدت 3 تا 6 هفته میبایست از انجام فعالیتهای جسمی سنگین خودداری کنید. پس از 2 تا 3 هفته میبینید که التهاب و کبودیها شروع به محو شدن میکنند، در این زمان نتایج عمل شده باعث خوشحالیتان خواهد شد. مشاهده نتایج کامل معمولا 6 تا 12 هفته زمان میبرد البته دوره بهبودی یک سال تمام طول میکشد.

چگونه میتوان فهمید که بینی پس از جراحی چه شکلی خواهد داشت؟

تصویرسازی کامپیوتری روش رایجی برای پیشنمایش نتایج جراحی است. روشی هنرمندانهتر هم کشیدن نتایج پیشبینی شده با دست است. تصویر طراحی شده از کنار و روبه رو بر اساس عکسهای قبل از عمل کشیده میشوند. عکسها شامل تاثیرات ایمپلنتهای چانه و لیپوساکشن گردن هستند اگر این موارد هم پیشنهاد شده باشند. این طرحها تفاوتهای موجود در بهبودی افراد یا محدودیتهای مربوط به داشتن پوستی ضخیم و دیگر ویژگیهای آناتومی را لحاظ نمیکنند. بنابراین این طرحها تضمینی برای نتایج عمل نیستند اما هدف و نتیجه جراحی را به وضوح نشان میدهند.

چرا سیگار کشیدن آنقدر برای جراحی مضر است؟

سیگار کشیدن، رسیدن خون به پوست را به شدت کاهش میدهد و همچنین سرعت بهبودی را پایین میآورد. برای همین لازم است حداقل سه هفته قبل از جراحی، سیگار را به طور کامل ترک کنید. کاهش سیگار کشیدن کافی نیست. چسب یا آدامسهای نیکوتین هم به همین میزان مضر هستند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درباره سندرم تیتز چه می دانید؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

معرفی سایت محصولات پوستی معتبر خارجی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

بهترین و سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

تقویت مو با پی آر پی و مزوتراپی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

اصول تغذیه ای برای بیماران آلزایمری

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

جراحی لیفت سینه، بهترین روش بالا کشیدن سینه افتاده چیست؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت