دکتر کاوه کریمی راد - متخصص پوست ، مو و زیبایی

پرسش های متداول لیزر فرکشنال

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drkarimirad.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، مجتمع ایران زمین ، طبقه دوم ، واحد 205 تلفن مطب : 31315735 - 031


مدت زمان زیادی است که تصمیم گرفته ام که این پست را به مجموعه ” پرسش های متداول ” اضافه نمایم ولی گرفتاری های شغلی و وسواس زیاد در انتخاب مطالب آنرا به تعویق انداخته است ؛ سوالات مهم و متنوع دوستان در مبحث ” مراقبت های لازم بعد از لیزر فرکشنال ” نشان میدهد که در ذهن دوستان مراجعه کننده به این سایت ابهامات فراوانی در این زمینه وجود دارد بنابراینتصمیم گرفتم برای نگارش این پست از سوالات خود دوستان و پاسخ های داده شده در سایت ، در کنار سوالات مراجعین حضوری به مرکزمان استفاده نمایم تا هم نگارشی متنوع و غیر یکنواخت پیش روی شما باشد هم برای اولین بار خارج از حالت کلیشه ائی ادبیات رسمی ، در متنی صمیمی تر پاسخ های خود را بیابید ؛ به همین علت گاهی با غلط های نگارشی مواجه خواهید شد که توسط سوال کننده اصلی استفاده شده است .

قبل از شروع مبحث اصلی به چند نکته مهم اشاره می نمایم :
1 . لطفا قبل از اقدام به هر کاری در مورد آن مطالعه کاملی داشته باشید چرا که هم استرس شما در حین انجام و بعد از آن پروسه کم تر می شود و هم از ورود به شرایطی که باعث به خطر افتادن سلامتی و زیبائی شما می شود جلوگیری می شود . متاسفانه بسیاری از سوالات دوستان بعد از انجام لیزر مطرح شده است که نشان دهنده عدم رعایت این نکته کلیدی است .

2 . دوست عزیز در صورت مطالعه دقیق مطالب سایت و سوالات رایج پاسخ بسیاری از ابهامات خود را خواهید یافت و نیاز به انتظار کشیدن برای دریافت پاسخ خود نخواهید داشت .

همیشه شاد و زیبا باشید :
آیا لیزر فرکشنال در آقایان منجر به ازبین رفتن موی صورت در آنها می شود ؟

با توجه به متفاوت بودن کرومافور هدف در لیزر فرکشنال با لیزر موی زائد :
انجام لیزر فرکشنال ، آسیبی به موی صورت نمی رساند و مو به رشد خود ادامه خواهد داد . به زبان ساده تر لیزر فرکشنال CO2 باعث از بین رفتن موی صورت نمی شود .

با سلام و عرض خسته نباشید. من یه جای بخیه ی عمیق خیلی قدیمی بین دو تا ابروهام دارم.میتونم با لیزر فرکشنال برطرفش کنم؟ چون نزدیک چشمه ضرری برای چشم نداره؟ چشمم رو هم لیزیک کردم. مشکلی پیش نمیاد؟
با سلام
دوست عزیز جهت پاسخ به شما نیاز به معاینه ضایعه پوست شما دارم ؛ ولی احتمالا قبل از لیزر احتیاج به یک جلسه جراحی ترمیمی روی اسکار دارید . جهت جلوگیری از آسیب به چشم از شیلدهای محافظ مخصوص استفاده می شود .

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.ببخشید من الان حدود 3 هفته است که لیزر فرکشنال انجام داده ام برا ی جای جوش های صورتم ولی هنوز در بعضی از نقاط صورتم قرمزی کمرنگی که نشانه جای دستگاه لیزر است وجود دارد.به نظر شما من جلسه دوم لیزرم را که حدود 2 هفته دیگه است راشروع کنم؟یا باید تا از بین رفتن کامل این قرمزی صبر کنم؟و برای از بین رفتن این قرمزی از چه کرم هایی استفاده کنم بهتر است ؟
با سلام
دوست عزیز به نظر من بهتر است جلسه بعدی لیزر را تا 5 هفته دیگر( به شرط رفع قرمزی تا آن زمان ) به تاخیر بیندازید ولی تصمیم را به عهده پزشکتان می گذارم . برای رفع قرمزی علاوه بر مصرف ضد آفتاب ، معاینه پوست شماجهت تجویز دارو ضروری است

سلام . من حدود 10روزه فرکشنال آر اف روى صورتم انجام دادم. حدود 3-4 روز ورم و قرمزى داشتم بعدش برطرف شد و به حالت قبلم برگشتم ولى تاثيرى روى پوستم احساس نمى کنم مى خواستم بپرسم آيا زمان بيشترى براى تاثير نياز هست ؟
با سلام . دوست عزیز شما می توانید با انجام لیزر فرکشنال دی اکسید کربن نتایج چشمگیرتری را تجربه نمائید ولی مراقبت بعداز آن سخت تر از آر اف است .

با سلام خدمت شما دکتر عزیز کرمهای ترمیمم کننده را بعداز لیزر صورت تا رفع قرمزی باید زد یا بعد از پوسته ریزی وگذشتن 7 تا 10 روز دیگر نباید ادامه داد وفقط باید از ضد افتاب استفاده کرد میشود از ترمیم کننده سبک وهمزمان رویش ضدافتاب بعداز پوسته ریزی تا 2 هفته استفاده کرد
با سلام . دوست عزیز بهتر است بعد از ریزش دلمه ها به جای کرم های ترمیم کننده سفید رنگ از کرم های ترمیم کننده ضد التهاب و قرمزی استفاده شود ؛ مصرف ضدآفتاب نیز ضروری است .

سلام شما در همه نوشته هاتون در مورد اقدامات پس از لیزر تاکید کردید از مانیتور استفاده نکنید آیا این شامل لپ تاب و یا گوشی های تلفن هوشمند هم میشه ؟
با سلام بلی دوست عزیز این محدودیت هر منبع تولید کننده نور را شامل می شود .

با سلام خدمت شما اقای دکتر صورت من جای جوش دارد می خواستم ببینم روش میکرودرم برای رفع جای جوش مناسب است یا لیزر با تشکر
با سلام هر دو روش به کاهش اسکارها کمک می کند ولی اثر لیزر به مراتب چشمگیرتر از میکرودرم است .

سلام ، آیا لکههای ایجاد شده در اثر لیزر فرکشنال در جلسه بعدی لیزر درمانی ازبین خواهد رفت ؟
با سلام لیزر مجدد تا زمان رفع لکه ها را توصیه نمی نمایم ؛ درمان داروئی در این شرایط بسیار کمک کننده است . لازم است قبل از لیزر مجدد علت ایجاد لک بررسی شود تا در نوبت دوم با این عارضه روبرو نشوید .

با سلام من میخواهم هفته آینده برای ترمیم پوستم (جای جوش هایم) لیزر فرکشنال انجام بدهم.توی سایت شما خواندم که تا 7 روز بعد از لیزر نباید از مانیتور استفاده کنم اما باتوجه به نوع کارم که مستلزم کار مداوم با مانیتور است بیشتر از 3 روز نمی توانم از مانیتور دور باشم. آیا می توانم از روز چهارم با ماسک از مانیتور استفاده کنم؟ در ضمن دلایل ممنوعیت استفاده از مانیتور بعد از لیزر فرکشنال چیست ؟
با سلام دوست عزیز نور واشعه های ساطع شده از مانیتور باعث افزایش احتمال ایجاد لکه های تیره در محل لیزر می شود ؛ توصیه من حداقل 7 روز دوری از هر نوع منبع تولید این نوع اشعه هاست .

سلام 2 روزه روی پوستم لیزر انجام دادم دکترم فقط کرم ترمیم کننده تجویز کرده و اونو استفاده میکنم و گفتن تا 3 روز صورتمو نشورم و هر بار بعد از استفاده از کرم ترمیم کننده لایه قبلی کرم رو پاک نمیکنم احساس درد و سوزش ندارم ولی یه مقدار صورتم باد کرده آیا طبیعیه ؟ من بعد از 3 روز صورتمو چطور باید بشورم با چه مواد شوینده ای ؟
با سلام لطفا با پزشک خود نیز مشورت نمائید ولی توصیه من به بیمارانم عدم قرار گرفتن جلوه مانیتور حداقل برای یک هفته و شروع استحمام با احتیاط به طوری که آب مستقیما به محل لیزر پاشیده نشود و شستشوی با احتیاط با شامپو بچه بدون ماساژ و مالش روی صورت است .

من میخوام برای لک زیر چشمم که بعد از جراحی بوجود امده لیزر کنم ایا کار درستیه ؟
با سلام لیزر در رفع این نوع تیرگی چندان موثر نیست .

سلام میخواهم برای بار دوم لیزر فراکشنال برای جوانسازی انجام بدهم من نمیتوانم برای یک هفته در منزل بمانمآیا میتوانم پس از یک روز صورتم را با ماسک بپوشانم و از خانه بیرون بروم؟در دفعه اول با اینکه هوا هم گرم بود (خرداد ماه) مشکلی پیدا نکردم
با سلام دوست عزیز بهتر است از رادیو فرکونسی فرکشنال یا لیزر فرکسل استفاده نمائید تا سریع تر بتوانید به سر کار خود برگردید .

سلام آقای دکتر من الان 3 روزه که لیزر فرکشنال برای جای جوش هام انجام دادم و مداوم کرم های ترمیم کننده استفاده کردم امروز بعد از 3روز حمام رفتم و صورتم رو شستم پوستم وحشتناک زبر شده و دانه های سیاه روی آن قرار گرفته پزشکم گفت بعد از سه روز معمولا پوستت میریزه اما امروز هیچی نریخت صورتم خیلی وحشتناک شده میترسیدم خودم رو نگاه کنم خواستم بپرسم ممکنه اصلا نریزه و همین حالت بمونه ؟ افسردگی گرفتم خیلی استرس دارم اگه نریزه باید چیکار کنم
با سلام مانیتور ممنوع!! دوست عزیز بسته به ژول مورد استفاده و قدرت ترمیم پوست ، گاهی 7 تا 10 روز برای ریختن دلمه ها زمان لازم است . نگران نباشید دلمه ها حتما از پوست جدا می شود ولی از کندن آنها خودداری فرمائید و از کرم های ترمیم کننده استفاده نمائید .

سلام اقای دکتر . من 5 روزه که روی سوختگی گردنم لیزر فراکشنال انجام دادم و به مدت سه روز و هر روز سه بار از دو کرم هیدرودرم و تریامسینولون 0.1% استفاده کردم و بعد از سه روز دیگه استفاده نکردم . هنوز اون قسمت گردنم قرمز پر رنگه و حالت افتاب سوختس ولی زخم نیست ایا این مشکل طبیعیه ؟ متاسفانه من به علت عدم اگاهی تا سه روز بعد از لیزر به دلیل شغلم جلوی مانیتور بودم . باید تا چند روز بعد از انجام لیزر جوی مانیتور کامپیوتر قرار نگیرم و اگه قرار بگیرم خطرناکه ؟
با سلام دوست عزیز حتماٌ جهت معاینه و درمان به یکی از متخصصین پوست مراجعه فرمائید . قرمزی پررنگ در این منطقه می تواند نشانگر شروع ایجاد اسکار هیپرتروفیک باشد که شروع سریع درمان جهت رفع آن ضروری است ؛ ولی صورتی رنگ بودن محل لیزر تا چند روز پدیده ای گذرا و طبیعی می باشد . استفاده از مانیتور حداقل در هفته اول ممنوع و بعد از آن نیز تنها با مصرف مقادیر زیاد ضد آفتاب مجاز است .

سلام.من حدود4ماه پیش جای زخم بالای لبمو لیزر فرکشنال کردم که یه خراش قدیمی ناچیز بودکه .بعدش باردار شدم و نتونستم مراحل بعدی رو دنبال کنم.الآن فرم لبم کاملا به هم ریخته در حدی که انگار لب شکریم!!!اوایل خوب بود.الان حدود 1ماه اینجوری شده!خیلی داغونم زندگیم به هم ریخته نمیدونم چی کار باید بکنم؟!لطفآ راهنماییم کنید..
با سلام دوست عزیز : عدم ایجاد مشکل تا یکماه قبل به این معناست که حالت ایجاد شده مربوط به لیزر نیست ؛ بلکه متورم شدن لب ناشی از بارداری که از 3 ماهه دوم بارداری بوجود می آید توضیح منطقی تری برای این مشکل است . با این وجود توصیه می کنم جهت اطمینان خاطر بیشتر به پزشک معالجتان نیز مراجعه نمائید .

سلام . سوال داشتم ؟؟؟ من امروز فرکشنال کردم میخواستم بدونم کرم مغذی رو کی باید بزنم ازهمین امروز یا روز بعدازفرکشنال ؟؟ و اینکه کرم ترمیم کننده رو چند ساعت به چند ساعت باید بزنم
با سلام مصرف کرم های ترمیمی بلافاصله بعد از لیزر در اتاق لیزر آغاز می شود و تا 3 بار در روز قابل تجدیداست .تا بهبودی زخم ها از مانیتور دوری نمائید .

با سلام و تشکر فراوان از سایت خوبتون.من حدود یک ماه پیش اولین جلسه فرکشنال واسه لک صورتم انجام دادم نه تنها لکه ها نرفته بلکه قرمزی لیزربه شدت باقیه من دیگه به نتیجه کار فکر نمی کنم بلکه نگرانیم از بین نرفتن قرمزیه لطفآ راهنماییم کنید.
با سلام دوست عزیز در صورت بکارگیری دقیق توصیه های پزشک معالجتان این مشکل ایجاد نمی شد و در صورت مصرف صحیح داروهای تجویزی بزودی مشکل رفع خواهد شد . در این فاصله زمانی مصرف دقیق حجم های زیاد ضد آفتاب ضروری است .

سلام دکتر عزیز .من امروز چند تا از خال های صورتم را با استفاده از لیزر و جراحی از بین بردم ولی کرم ترمیم کننده و هیچ داروی دیگری به من ندادند …ایا واقعا ضروریست؟ راستی مانیتور هم برایم مضر است؟ممنونم میشم زودتر پاسخم رو بدید…دعاگوتون هستم
با سلام دوست عزیز در این مورد پزشکان نظرات متفاوتی دارند و نظر و تجویز پزشکتان بهترین توصیه برای شماست .من برای بیمارانم قبل از جراحی آنتی بیوتیک خوراکی به عنوان پیشگیری شروع می نمایم و برای ترمیم بهتر زخم استفاده از یک پماد آنتی بیوتیک موضعی در هفته اول را به مراجعینم توصیه می نمایم؛ بر خلاف لیزر فرکشنال در جراحی خال با پمادروی زخم استفاده از مانیتور در زمان های کوتاه بی خطر است .

با سلام و احترام آیا ممکن است که ژل پاژ تزریق شده در ناحیه اخم( حدود 12 سال پیش) با لیزر فرکشنال از بین برود؟
با سلام دوست عزیز با توجه به عمق قرارگیری ژل تزریقی ، لیزر فرکشنال را در درمان این مورد توصیه نمی نمایم .

با سلام اقای دکتر چند روز طول میکشد تا دلمه هابه طور کلی بریزد؟
با سلام دوست عزیز با توجه به پارامترهای مختلفی همچون میزان انرژی استفاده شده و مراقبتهای بعد از لیزر بین 5 الی 8 روز بعد دلمه ها می ریزند .

باسلام. من دیروز لیزر فراکشنال انجام دادم ودکتر به من توصیه کردن تا دوروز صورتم را نشویم ومدام کرم ترمیم کننده و زینک اکساید استفاده کنم.ایا بعد از شستشو هم باید کرم به صورت مداوم به صورتم باشد در این صورت تا چند روز؟ومیتوانم استحمام کنم وصورتم را در صورت نیاز چند بار در روز بشویم؟
با سلام دوست عزیز استفاده از مانیتور تا یک هفته ممنوع است !! استفاده از کرم ترمیم کننده تا ریزش کامل دلمه ها ضروری است . توصیه من به بیمارانم از دو روز بعد از لیزر استحمام روزانه می باشد ( بدون استفاده از شوینده و بدون پاشیده شدن مستقیم آب دوش به محل لیزر ) ؛ با این وجود در مورد شستشو حتما از پزشک معالجتان کسب تکلیف کنید .

با سلام منم حدود10روز پیش لیزر فرکشنال برای کبودی و چروک دور چشمم انجام دادم که هیچ تاثیری نداشت!آیا زمان بیشتری واسه تآثیر نیاز داره؟پزشک معالجم گفته که2جلسه کافیه در حالی که من شنیدم حداقل3جلسه درمان نیازه لطفا راهنماییم کنید.سپاس
با سلام دوست عزیز لیزر در رفع چروک دور چشم به شما کمک خواهد نمود ولی گاهی تاثیری بر تیرگی دور چشم نخواهد داشت . با توجه به شدت چروک و محل آن و سن شما گاهی استفاده از تزریق بوتاکس در کنار لیزر باعث نتایج چشمگیرتری می شود . گاهی به چند ماه زمان برای قضاوت در مورد نتایج لیزر نیاز است . من به بیمارانم 3 تا 6 جلسه لیزر را پیشنهاد می نمایم .

سلام من چند روز پیش لیزر فرکشنال واسه دور چشمم استفاده کردم که خیلی ورم کرده به حدی که چشمم به زور باز میشه علتش رو میشه بفرمایید؟
با سلام دوست عزیز استفاده از مانیتور برای شما ممنوع است !!تورم شدید اگر بعد از 72 ساعت ادامه یافته علل مختلفی چون مراقبت ناکافی شما ، شدت بالای انرژی مورد استفاده در حین لیزر ، حساسیت به کرم ترمیم کننده ، عدم قرار دادن بالش اضافه در حالت خوابیده و … داشته باشد .

سلام. آيا از ليزر فركشنال مي توان براي از بين بردن خال جانكشنال ( خالهاي ريز و قهوه اي تيره) استفاده نمود؟ نياز به چند جلسه ليزر دارد؟ در مورد كك و مك چي؟
با سلام کک مک و خال های بسیار سطحی توسط لیزر فرکشنال از بین می رود ولی تخریب خال های تیره تر نیاز به لیزر CO2 ، کوتر یا RF دارد.

سلام من چند ماه پیش لیزر فراکشنال انجام دادم سه نوبت که 2 نوبت اول خوب بود ولی بار سوم شدتش رو بالا بردن و صورتم لک شد خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که واسه بهبود اید هیپر پیگمانته شدن چه کنم؟لطفا جوابمو زود تر بدین .نگرانم
با سلام درمان های متنوعی با توجه به فاصله زمانی از ایجاد هیپرپیگمانتاسیون جهت رفع آن وجود دارد که نیاز به مراجعه به متخصص مجرب پوست جهت بررسی وآغاز سریع درمان دارد .

با سلام ایا بعد انجام لیزر فرکشنال برای صورت حتما بایستی کرم ترمیم کننده استفاده کرد؟ایا نیازی هست قبل ریختن دلمه ها محل را مرطوب نگه داریم؟باتشکر
باسلام دوست عزیز استفاده از کرم های مرطوب کننده یا کرم های ترمیم کننده بعد از لیزر ضروری است . با توجه به کاهش زمان ترمیم محل لیزر به دنبال مصرف ترمیم کننده ها نسبت به مصرف مرطوب کننده ها توصیه من به بیمارانم مصرف کرم های ترمیم کننده است . به یاد داشته باشید که هر چه زخم شما زودتر خوب شود احتمال ایجاد عوارض ناخواسته بعد از لیزر کمتر خواهد بود .

سلام ، کدام روش برای درمان جای جوش بهتر است؟فرق لیزرCO2 Fraxel و CO2 fractional در چیست ؟
با سلام ، CO2 Fractional یک روش تهاجمی است ولی CO2 Fraxel یک روش غیر تهاجمی است ؛ در مقایسه روش Fractional نتایج بهترو چشمگیرتری داردوبرای فردی که به دنبال نتایج بهتری است مناسب تر است ؛ ولی مراقبت Fraxel ساده تر است و برای فردی که نمی تواند یک هفته در منزل باشد مناسب تر است .

چهارروز میشود که سوختگی قدیمی ناحیه از صورتم را لیزر انجام دادم البته برای بار دوم ؛ من به دلیل اینکه از مسابقات جا نمونم باید مرتب تمرین کنم و فعالیت داشته باشم ولی به خاطره پانسمان نمیتونم. چی کار کنم که زودتر خوب بشه
پاسخ : با سلام مصرف منظم کرم های ترمیم کننده ، تغذیه خوب و استراحت از عوامل موثر در تسریع بهبودی است .

یکبار لیزر فرکسل انجام دادم درد زیادی داشت من یک کرم املا 5% را برای 20 دقیقه روی پوست کل صورتم زده بودم و بعد شستم اما در کاهش درد هیچ نقشی نداشت . چون 4 جلسه دیگه هم فرکسل لازم است واقعا برای رفع مشکلم ناامید شدم. من می تونم از 2 تا کرم املا 5 درصد برای پوستم استفاده کنم ضرری نداره؟ چون این طوری 10 درصد میشه امکان آسیب به چشمها و صورتم هست یا خیر ؟ و اینکه آیا می شود درخواست بی حسی تزریقی کرد که فرکسل کل صورت بدون درد شود ؟ استفاده از بی حسی های تزریقی مثل لیدوکائین روی پوست صورت دردناک اند ؟
حداکثر دوز توصیه شده برای کرم EMLA معادل 2/5 گرم از کرم روی سطحی معادل 20-25 سانتیمتر مربع است که باید از 1 ساعت قبل از لیزر روی پوست پخش شود . استفاده از 2 تیوب کرم درصد آن را افزایش نخواهد داد و درصد دارو 5 % باقی می ماند . استفاده از یک آرامش بخش مانند دیازپام نیز به شما کمک خواهد کرداحساس بهتری داشته باشید . استفاده از لیدوکائین تزریقی برای کل صورت دردناک تر از خود لیزر است و آنرا توصیه نمی کنم.

سلام چند روز بعد از لیزر فرکشنال دلمه ها کاملا ریخته شده است ؟
سلام ، بسته به شدت انرژی مورد استفاده توسط پزشک و مراقبت شمابین روز 4 7 دلمه ها خواهد ریخت .

سلام ؛ چند ساعت بعد از فرکشنال می توان غذا خورد ؟
محدودیتی برای غدا خوردن بعد از لیزر فرکشنال وجود ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از لیزر بخورید و بیاشامید .

سلام به شما.دكتر من روي گونه هام جاي اسكار دارم دكترم گفتن كه ليزر كن در 3 جلسه جلسه اي 200000 تومان و نيجه بگير اما به دليل هزينه بالا و اينكه قبلا يك بار انجام دادم و سوختگي صورت داشتم از عوارض آن مي ترسم .پيشنهاد كردن 10 جلسه ميكرودرم انجام بدم نظر شما چيه؟
با سلام دوست عزیز هزینه 10 جلسه میکرودرم از 1 جلسه لیزر بیشتر است و به نظر من اثربخشی آن کمتر خواهد بود ؛ پس بهتر است جهت صرفه جوئی در هزینه در کنار کسب نتیجه بهتر لیزر انجام دهید . میکرودرم را به بیمارانی که امکان یک هفته استراحت در منزل بعد لیزر را ندارند توصیه می نمایم .

با سلام، من یک جلسه لیزر برای جای جوش روی گونه ها و بینی انجام دادم. ممکن است که محل لیزر شده با بقیه صورت تفاوت پیدا کند؟ نباید تمام صورت لیزر می شد؟
با سلام دوست عزیز پزشک شما با تکنیک Fading می تواند از ایجاد اختلاف بین دو منطقه جلوگیری کند .

سلام من حدود 10روزه فرکشنال آر اف روى صورتم انجام دادم. حدود 3-4 روز ورم و قرمزى داشتم بعدش برطرف شد و به حالت قبلم برگشتم ولى تاثيرى روى پوستم احساس نمى کنم مى خواستم بپرسم آيا زمان بيشترى براى تاثير نياز هست؟
با سلام دوست عزیز شما می توانید با انجام لیزر فرکشنال دی اکسید کربن نتایج چشمگیرتری را تجربه نمائید ولی مراقبت بعداز آن سخت تر از آر اف است .

با سلام وخسته نباشید .من لیزر فراکشنال کردم بعداز 3 روز دلمه ها ریختن به نظر شما جای قرمزی تا چند روز دیگه پاک میشه واز ترمیم کننده سیکاکتیو استفاده میکنم وجلسه اول هست که لیزر میکنم
با سلام دوست عزیز به علت کنده شدن زود هنگام دلمه ها قرمزی صورت شما کمی طولانی خواهد شد ؛ توصیه من مراجعه به پزشک معالجتان جهت بررسی شدت اریتم و تجویز داروی مورد نیاز ، در کنار مصرف مدام ضدآفتاب با حجم زیاد تا زمان رفع قرمزی است .

یا سلام و ارادت فراوان. جای جوش روی صورت من به صورت تو رفتگی شده و در اثر لاغرشدنم صورتم افتاده و پوست صورتم نرم و شل هست اگر لیزر فرکشنال کنم این دو مورد از صورتم برطرف میشه به همراه جای جوش افتادگی پوستم هم خوب میشه یا نه آیا رنگ پوست در جوابگویی به مراحل درمان نقشی دارد یا نه و اگر دارد پوستهای سفید بهتر جواب میدن یا تیره ها
با سلام دوست عزیز هیچ روشی به تنهائی نمی تواند تمام مشکلات پوست شما را حل نماید ؛ به شما توصیه لیزر در کنار تزریق فیلر ( پرکننده ) در اولین قدم و سپس ارزیابی مجدد وضعیت پوستتان جهت اقدامات تکمیلی را می نمایم . احتمال ایجاد عوارض ناخواسته در پوست های روشن کمتر از پوست های تیره است .


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

جوانسازی زیر چشم با تزریق ژل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نحوه تهیه عکس رادیولوژی از دست

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

نحوه تزریق چربی گونه

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

اشتباهات در رژیم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ترمیم پرینه

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

انواع روشهای غیرجراحی برای بالا کشیدن ابروها

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

فیزیوتراپی در درمان بیماری های ارتوپدی

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

کلیه پلی کیستیک چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت