شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بهترین جراح گوش و متخصص حلق و بینی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


یکی از تفاوت های مهم متخصصین گوش و حلق و بینی (ENT) با دیگر پزشکان در این است که این گروه از متخصصین قادر به انجام عملهای جراحی نیز هستند. بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در صورت ضرورت داشتن جراحی گوش، بینی، گلو یا سر/ گردن نیازی ندارد که بیمار را به پزشکان دیگر معرفی کند و خود میتواند مناسبترین درمان را برای هر بیمار ارائه دهد. همچنین جراح ENT بخشی از وقت خود را در کلینیکهای سرپایی به مدیریت عارضههایی اختصاص میدهد که نیازی به جراحی ندارد.

متخصص گوش حلق بینی برای درمان و تشخیص در مراکز سرپایی از میکروسکوپ و آندوسکوپ استفاده میکند. احتمالاً گوش و حلق و بینی گسترده ترین دامنه درمانی را دارد که از درمانهای پیچیده سر و گردن با ترمیمهای پیچیده و فلپ تا میکروجراحیهای گوش را شامل میشود.جراح گوش و حلق و بینی غالباً عارضههایی را درمان میکند که بر حواسی مانند حس شنوایی اثر میگذارد و اختلالهای تعادلی و یا مشکلات چشایی و بویایی ایجاد میکند. همچنین دکتر گوش و حلق و بینی عارضه هایی را درمان میکند که بر صدا، تنفس و بلع بیمار اثر میگذارد؛ همچنین درمان تومورهای سر و گردن مانند تومور موجود در پایه جمجمه و اختلالهای مغز نیز در حیطه تخصصی ENT قرار میگیرد.

دکتر جراح ENT در زمینه درمان جراحی زیبایی، عملکردی و ترمیمی ناهنجاریهای صورت و گردن تخصص دارد و عملهایی مانند رینوپلاستی (عمل بینی) و اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) را انجام میدهد. جراح گوش حلق بینی میتواند بیماران تمام گروههای سنی، از نوزادان تا سالمندان را درمان کند. یکی از جذابیتهای تخصص گوش و حلق و بینی این است که این گروه از متخصصین میتوانند طیف وسیعی از بیماران در سنین مختلف را درمان کنند. بهترین متخصص گوش و حلق و بینی عملهای جراحی پیشرفتهای را برای ارائه بهترین درمان ممکن به بیماران انجام میدهد تا سلامت و راحتی بیماران تضمین شود.جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور با شماره های 03136266851 تماس بگیرید.

متخصص گوش و حلق و بینی چه درمان هایی انجام می دهد ؟
دکتر جراح گوش حلق بینی عارضههای مختلفی را درمان میکند که شایعترین آنها را در ادامه شرح میدهیم.

گوش
عارضه های گوش عبارت است از :
اتواسکلروز عارضهای در گوش میانی که باعث ناشنوایی میشود ـ و دیگر مشکلات مربوط به شنوایی و ناشنوایی
عفونت گوش میانی ( اوتیت ) همراه با جمع شدن مایع: این عارضه در دوران کودکی شایع است و اصطلاحاً گوش چسبنده نامیده میشود. در اثر این عارضه مایع گوش میانی را پر و مسدود میکند.
ناشنوایی ناشی از افزایش سن
تینیتوس( وزوز و زنگ زدن مداوم گوش ) و اختلال شیپور استاش
سرگیجه و ورتیگو
عفونت گوش
سوراخ شدن پرده گوش و کلستاتوم گوش
گوش برآمده

بینی
عارضههای گوش عبارت است از :
آسیب دیدگیهای بینی
پولیپ بینی
تومور بینی
گرفتگی بینی
اختلالهای حس بویایی

گلو
ناراحتیهای گلو که دکتر متخصص گوش حلق بینی قادر به درمان آنها است، عبارت است از:
مشکلات لوزه سوم: گاهی اوقات لازم است که این غدههای کوچک که در گلو در پشت بینی قرار دارد، برداشته شود. جراحی برداشتن لوزه سوم معمولاً در دوران کودکی انجام میشود.
التهاب لوزه نیز گاهی ایجاب میکند که لوزهها در دوران کودکی از گلو خارج شود.
گرفتگی صدا و لارنژیت
مشکلات بلع
مشکلات تنفسی مربوط به گذرگاههای فوقانی هوا
خرخر و وقفه تنفسی ( آپنه ) در خواب

سر و گردن
عارضههای سر و گردن عبارت است از:
سرطانی که دهان، حفره دهان، گلو، حنجره ( نای ) ، غدد بزاقی ، پایه جمجمه یا بینی و سینوسها را درگیر کرده باشد.
ناراحتیهای غدد تیروئید و پاراتیروئید
ضایعههای پوستی صورت، برای مثال سرطان پوست

صورت
جراحی زیبایی صورت نیز در حیطه تخصصهای جراح گوش و حلق و بینی قرار میگیرد.
رینوپلاستی ( جراحی بینی )
اتوپلاستی ( جراحی گوش )
بلفاروپلاستی ( برداشتن چربی و پوست اضافی دور پلک بالا و پایین )
ترمیم و بازسازی صورت پس از سرطان یا آسیب دیدگی

آلرژی
تجویز دارو، ایمونوتراپی ( آمپول آلرژی ) و یا دوری از ذرات آلاینده، گرد و غبار، کپک، غذاهای حساسیتزا و دیگر محرکهای حساسیتی که بر گوش، بینی و گلو اثر میگذارد، از راههای درمان آلرژی است.
متخصص گوش و حلق و بینی میتواند زکام ، رینیت فصلی و مزمن، سینوزیت مزمن، لارنژیت، گلو درد، عفونت گوش میانی و سرگیجه را درمان کند.

متخصص گوش و حلق و بینی اطفال
آن دسته از بیماریهای کودکان که برای درمانشان باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد، عبارت است از نقصهای مادرزادی سر و گردن و تاخیرهای رشدی.
همچنین متخصص گوش و حلق و بینی میتواند عفونت گوش ( اوتیت ) ، لوزه و لوزه سوم کودکان، مشکلات مجاری عبور هوا، آسم، آلرژی، بیماریهای سینوسی و تومورهای گردن را درمان کند.

سینوس
جراح گوش و حلق و بینی عفونت سینوس و رینوسینوزیت را درمان میکند. چنانچه دیگر درمانها تاثیری در درمان عفونتهای مزمن سینوس نداشته باشد، جراحی سینوس آخرین روش درمان خواهد بود. جراحی با هدف بزرگتر کردن دهانههای سینوس انجام میشود تا سینوس بهتر تخلیه شود. این عمل عملکرد سینوسها را به حد مطلوب میرساند و احتمال عفونت را کاهش میدهد.

روشهای تشخیصی
آندوسکوپی بینی
ارزیابی وضعیت تعادل و سرگیجه
شنوایی سنجی و ارزیابی تینیتوس برای بزرگسالان
شنوایی سنجی برای کودکان و نوزادان
استروبوسکوپی ویدئویی حنجره ( لارینژو ویدئو استروبوسکوپی )
بررسی صدای بیمار

درمان جراحی

برخلاف پزشکانی که فقط میتوانند دارو برای درمان مشکلات این ناحیهها و ساختارها تجویز کنند و از روشهای غیرجراحی بهره بگیرند، متخصص ENT میتواند علاوه بر درمان دارویی و غیرجراحی، در صورت لزوم جراحی را نیز بر روی ساختارهای درگیر انجام دهد.چنانچه درمانهای غیرتهاجمی و مصرف دارو تاثیری در بهبود عارضه نداشته باشد، انجام جراحی ضرورت مییابد. جراحی گوش و حلق و بینی با هدف رفع بدشکلیها و ترمیم آسیب دیدگیها نیز انجام میشود. جراح گوش حلق بینی روشهای جراحی مختلفی را برای رفع مشکلات بیماران پیادهسازی میکند که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.

گرومت گذاری
گرومتگذاری برای درمان عفونت گوش میانی یا چسبندگی گوش و معمولاً بر روی کودکان انجام میشود. جراح برش بسیار کوچکی را در پرده گوش ایجاد میکند. گرومت به جریان یافتن هوا و تهویه گوش میانی کمک میکند و مشکل جمع شدن مایع در گوش میانی ( افیوژن ) را برطرف میکند.

جراحی برداشتن لوزهها و لوزه سوم
تانسیلکتومی ( جراحی برداشتن لوزه ) و آدنوئیدکتومی ( جراحی برداشتن لوزه سوم ) عموماً بر روی کودکان انجام میشود. این جراحیها معمولاً در صورت عفونت یا التهاب مزمن توصیه میشود. همچنین لوزهها گاهی برای درمان آپنه خواب نیز برداشته میشود، در چنین مواردی لوزهها تاحدودی گذرگاه هوای فوقانی را مسدود کرده است.

جراحی رفع انحراف تیغه بینی ( سپتوپلاستی )
جراحی رفع انحراف تیغه بینی ( سپتوپلاستی ) با هدف صاف کردن تیغه میانی بینی ( سپتوم ) انجام میشود، سپتوم ساختاری است که حفرههای بینی را از هم جدا میکند. سپتوم از غضروف و استخوانی نازک تشکیل میشود. هرگونه ناهنجاری سپتوم، مانند انحراف، توانایی تنفسی بیمار را مختل میکند، بنابراین جراحی سپتوپلاستی با هدف اصلاح این انحراف انجام میشود. جراح بخشهایی از سپتوم را جدا میکند و سپس در محل مناسب قرار میدهد تا انحراف از بین برود و بیمار بهتر نفس بکشد.

لارنگوسکوپی
درمان تومورها و ناهنجاریهای سر و گردن، برای مثال سرطانهای حنجره، دهان و استخوان گیجگاه، نیاز به جراحی گوش و حلق و بینی دارد. درمان جراحی شامل جراحی ترمیمی یا میکروجراحی رگها میشود. لارنگوسکوپی مستقیم میتواند تشخیصی یا درمانی جراحی باشد. جراح برای معاینه یا عمل حنجره از اسکوپ استفاده میکند. این عمل بر روی بیماران دچار مشکلات تارهای صوتی یا افرادی انجام میشود که مجاری عبور هوایشان به دلیل ناهنجاریهایی مانند تومور تنگ شده است.

جراحی سینوس
جراحی سینوس عملی با حداقل تهاجم است و غالباً به صورت سرپایی انجام میشود. انواع جراحی سینوس عبارت است از :
جراحی آندوسکوپی سینوس که در آن متخصص ENT دهانههای سینوس را برای مشاهده انسداد یا بافتها یا زائدههای غیرعادی بررسی میکند و آنها را برمیدارد.
جراحی با راهنمای تصویری: این عمل همراه با توموگرافی رایانهای (سی تی اسکن) و آندوسکوپی انجام میشود تا جراح دید بهتری از ناحیه مورد نظر داشته باشد. مشاهده تصاویر کمک شایان توجهی به جراح میکند تا به خوبی جراحی را بر روی سینوس پیرتر انجام دهد یا ناهنجاریهای سینوس را مشاهده و برطرف کند.
گاهی لازم است که مخاطهای سینوس ماگزیلاری که آسیب غیرقابل برگشتی دیده است، برداشته شود تا سینوس ماگزیلاری واقع در زیر چشم به بینی متصل شود و سینوس به خوبی تخلیه گردد.

متخصص گوش و حلق و بینی عملهای جراحیهای زیر را نیز انجام می دهد :
ازوفاگوسکوپی :
لوله بلند و منعطفی به نام ازوفاگوسکوپ از راه دهان وارد مری میشود.
جراحی تمپانوماستوئید با هدف ترمیم و برداشتن سلولهای مرده غشاء پوششی ( کلستاتوم ) داخل گوش میانی انجام میشود.
عملهای بازی که برای برداشتن تودههای گردن و تومورهای غدد بزاقی انجام میشود.

تراکئوستومی :
در جراحی گوش و حلق و بینی از جدیدترین دستگاهها و فنآوریها استفاده میشود تا عملهایی با حداقل تهاجم انجام شود و به این ترتیب بیماران از مزایایی چون باقی ماندن حداقل جای زخم و دوران بهبود کوتاه برخوردار شوند.

چه کسانی باید به جراح زیبایی گوش مراجعه کنند؟

به احتمال زیاد هیچ یک از ویژگیهای فیزیکی به اندازه برجسته بودن گوشها باعث جلب توجه نمیشود و اکثر افراد برای انجام جراحی پلاستیک گوش به پزشک مراجعه میکنند.

سالیان سال است کودکانی که گوشهای برجسته و بزرگی دارند با القابی از قبیل دامبو یا میکی موس مواجه میشوند. این کودکان متقاضیان مناسبی برای جراحی اتوپلاستی هستند. پس از آنکه گوش به اندازه کافی رشد کرد و به سایز نهایی رسید میتوان در سنین ۵ تا ۶ سالگی برای جراحی گوش کودک به پزشک مراجعه کرد. حتی در مواردی که میزان برجستگی گوش شدید نیست وضعیت فعلی آن تواند باعث افسردگی کودک و عدم تمایل به حضور در جمع شود. هنگامیکه موضوع جراحی زیبایی گوش مطرح میشود والدین به این نتیجه میرساند که هرچه زودتر این جراحی انجام شود بهتر است.

بزرگسالان نیز میتوانند از مزایای این روش جراحی بهره بگیرند زیرا بهبود وضعیت گوشها میتواند به بهبود اعتماد به نفس آنها کمک کند. معمولاً بزرگسالان از این روش جراحی در کنار سایر جراحیهای پلاستیک صورت استفاده میکنند. در جراحی زیبایی گوش علاوه بر آن که امکان اصلاح حالت گوشها و عقب کشیدن آنها وجود دارد پزشک میتواند به شکل دهی مجدد گوش بپردازد، سایز آن را کاهش دهد و تقارن و تناسب بهتری را به وجود بیاورد.

موفقیت آمیز بودن جراحی پلاستیک صورت حاصل تعامل و همکاری مناسب بین جراح و بیمار است. اعتمادی که بر اساس انتظارات واقعی بیمار و تخصص پزشک جراح به وجود میآید به جلسات مشاوره قبل از جراحی مربوط است. در صورتی که شما قصد انجام جراحی زیبایی گوش را دارید دکتر جعفری پور میتواند به همه سوالات شما پاسخ دهد تا بتوانید اطلاعات کامل و جامعی را در این خصوص به دست بیاورید.

قبل از انتخاب جراح گوش و یا جراح زیبایی گوش چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟

باید به تجربیات متخصص گوش و حلق و بینی توجه کنید

زمانی که به موضوع جلوگیری یا درمان یک اختلال میپردازیم تجربه و تخصص جراح گوش اهمیت بسیار زیادی مییابد. هرچه تجربه و متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص یک بیماری یا یک روش جراحی بیشتر باشد میتواند نتایج بهتر و مورد انتظار بیمار را ارائه دهد. اگر شما قرار است تحت جراحی قرار بگیرید از پزشک خود در خصوص آموزش و تجربه او در ارتباط با شرایط خود سوال بپرسید و از او بخواهید اطلاعات کاملی را در زمینه تعداد بیمارانی که شرایط فعلی شما را داشتهاند و او به درمان آنها پرداخته است در اختیار شما قرار دهد. اگر شما به یک جراحی خاص نیاز دارید از پزشک خود در خصوص تعداد عملهایی که تاکنون انجام داده است سوال بپرسید و از او بخواهید در خصوص ریسک بروز عوارض، عوارضی که پزشک با آنها مواجه میشود و عوارضی که شما با آن مواجه میشوید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد.

به جنسیت جراح خود توجه کنید

احساس راحتی با جراح زیبایی گوش اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا شما باید بتوانید به راحتی در خصوص اطلاعات شخصی خود با او صحبت کنید. در شرایطی که موضوع داشتن یک نوع خاص از گوش، بینی و مراقبت از گلو مطرح میشود پزشکی که همجنس شما است میتواند به شما کمک بیشتری نماید زیرا متخصصین گوش و حلق و بینی در خصوص درمان بیماران زن و مرد آموزشهای متفاوتی را میبینند. از جراح زیبایی گوش خود در خصوص آموزشهایی که اخیرا ندیده است و تجربیات خاص او درباره شرایط فعلی خود سوال بپرسید تا بتواند اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

درباره کیفیت محیط بیمارستان تحقیق کنید

بیمارستانی که پزشک شما در آنجا کار میکند، بیمارستان شما محسوب میشود به همین دلیل باید در خصوص کیفیت محیط و شرایط بیمارستانی که قرار است در آنجا بستری شوید اطلاعات کاملی را به دست بیاورید. کیفیت محیط بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا معمولا بیماران در بیمارستانهایی که کیفیت کاری بالایی دارند و عوارض کمتری مواجه میشوند و به طور کلی شانس موفقیت آنها برای جراحی بالا خواهد بود. به طور کلی باید در خصوص اهمیت شرایط و موقعیت بیمارستان فکر کنید. اگر لازم است برای آزمایشات یا درمان به بیمارستان بروید باید محیطی را انتخاب کنید که باعث دلسرد شدن شما نشود.

در خصوص میزان رضایت بیماران از پزشک خود تحقیق کنید

کسب اطلاعات در خصوص نظر سایر بیماران درباره جراح گوش و حلق و بینی میتواند اطلاعات ارزشمندی را در خصوص مهارت و تجربه پزشک و نحوه انجام عمل جراحی در اختیار شما قرار دهد. در تحقیقات خود در خصوص میزان رضایت بیماران از پزشک درباره تجربیات آنها در ارتباط با برنامه ملاقات در مطب، زمان انتظار، محیط مطب و نحوه برخورد کارمندان مطب با بیماران سوال کنید. شما میتوانید اطلاعات خوبی را در خصوص نحوه اعتماد به پزشک، میزان زمانی که او به بیماران اختصاص میدهد و نحوه پاسخگویی به سوالات بیماران را به دست بیاورید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه بحث تکامل چشم

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

چند راهکار برای زودتر سیر شدن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

کاهش چین و چروک اطراف لب با تزریق فیلر

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

علائم و روشهای درمان آکنه کدامند؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاربرد مزوتراپی در لاغری موضعی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

انواع راهکار درمانی جوش های التهابی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

دلایل سفید شدن موها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

هشت نکته مهم بهداشتی دوران قاعدگی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

انواع سونوگرافی در دوران حاملگی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت