دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

مزایای استفاده از لیزر برای درمان کک و مک

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

کک و مک یا لکه قهوه ای عبارت است از یک خال یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست ها دیده می شود.کک و مک به صورت لکه های کوچک قهوه ای رنگ یا برنزه ای است که در افراد دارای پوست روشن و موی بلوند یا قرمز و چشم های آبی، سبز یا خاکستری به وجود می آید.

این لکه ها معمولاً در اوایل عمر هر فرد بر روي پوست او ظاهر مي شوند و معمولاً تعداد آن ها در ماه های تابستان زیاد می شود و در زمستان به خودي خود محو می شوند. کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می شود و بدون هیچ گونه درد و عارضه جانبی است. کک و مک به صورت دانه های ریز و درشت قهوه ای رنگ روی پوست افراد ظاهر می شود که بیشتر نواحی روی بینی و گونه ها را درگیر می کند و به صورت پراکنده در ناحیه پیشانی و چانه نیز دیده می شود.

ممکن است بعضی به صورت موقت به کمک لیزر بتواند از شر دانه های قهوه ای تیره روی پوست خلاص شود اما این امر دائمی نیست و با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تشدید می شود.

دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه در زمینه درمان کک و مک در اصفهان، آماده ارائه خدمت در این زمینه به شما مراجعین محترم می باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ یا تمایل دارید جهت انجام اقدامات جوانسازی، درمان مشکلات و بیماری های پوستی و دیگر خدمات مراکز پوست از تجربه و مهارت ایشان بهره مند شوید؛ با شماره تلفن 32240913 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درمان کک و مک با لیزر

یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد. که معمولا درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد.
از قدیمی ترین روش های لیزر می توان به روش لیزر CO2 اشاره کرد، که نسبت به دیگر روش های لیزر دارای ماندگاری بسیار بالایی می باشد. روش دیگری از لیزر که به نسبت کمتری از CO2 مورد استفاده قرار می گیرد روش N-lite است و روش دیگری که جزو سه روش معمول لیزر به شمار می آید روش لیزر اربیوم است.

درمان کک و مک با لیزر

اما لیزری که برای درمان و از بین بردن کک و مک ها مورد استفاده قرار می گیرد عموما روش لیزر CO2 است که معمولا برای از بین بردن کک و مک و خال و لکه های سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. درمان کک و مک با لیزر، با استفاده از انرژی متمرکزی که از اتم های نیتروژن گرفته می شود، رگ های خونی زیر کک و مک ها را می سوزانند و از این طریق میزان کک و مک ها را کاهش داده و بسیاری از آن ها را از بین می برند.

اما از آن جایی که در این روش درمانی ( لیزر CO2) رگ های خونی سوزانده می شوند، پوست بیمار متورم و قرمز شده و ممکن است دچار سوختگی شود، که البته پس از مدت کوتاهی این تورم، قرمزی و سوختگی از بین خواهد رفت. از همین روست که قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، با مواد خنک کننده ای که به پوست اسپری می شوند میزان دمای پوست را کاهش داده، و یا از کرم های ضد سوزش استفاده می کنند تا در حین عمل، پوست بیمار دچار التهاب و درد نشود.

مدت زمان انجام عمل لیزر برای درمان و از بین بردن کک و مک ها حدود پانزده دقیقه می باشد. از آن جایی که لیزر CO2 بهره توان بالایی (حدود 15%) داشته و انرژی های ارتعاشی و گردشی کربن دی اکسید انرژی کمی برای انتقال نیاز دارند، به راحتی می توان حالت موج پیوسته لیزر را به حالت ضربه ای تغییر داد. اما قبل از انجام عمل لیزر، پزشک باید با انجام چک آپ های ویژه اطمینان حاصل کند که کک و مک ها و لکه های پوستی غیر عادی نبوده و سرطانی نیستند.

از لیزرهای مورد استفاده برای از بین بردن کک و مک، لیزر هایی با نور سبز رنگ برای درمان و از بین بردن لکه های قهوه ای کک و مک ها مناسب تر اند. این لکه ها نور هایی که دارای امواجی با طول موج های کوتاه هستند را بهتر جذب می کنند، و طول موج نور های رنج فرا بنفش از طول موج دیگر پرتو های نوری که قابل مشاهده اند، کوتاه تر است. پس برای درمان و از بین بردن کک و مک با استفاده از لیزر بهتر است از لیزر هایی با نور سبز رنگ استفاده کرد، که به طور بهتری جذب می شوند.

بعد از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر، بیماران باید برای از بین بردن و درمان کک و مک ها از کرم ضد آفتاب استفاده کنند زیرا اشعه پرتوهای خورشید می تواند رنگ دانه های پوستی را مورد تحریک قرار داده و باعث ایجاد مجدد کک و مک شود. اما اگر بیمار پس از عمل درمان کک و مک با لیزر از کرم های ضد آفتاب استفاده کند، حداقل 4 سال و حداکثر 7 سال پوستی بدون کک و مک خواهد داشت.

دو الی سه ساعت پس از انجام عمل لیزر کک ومک های صورت و یا بدن بیمار تیره رنگ تر شده و بعد از چند روز برجسته و خشک شده و می ریزند، و سپس لکه های کک و مک از روی پوست بیمار حذف می شود. بسیاری از پزشکان معتقدند که بهترین نوع لیزر پوست برای درمان و از بین بردن کک و مک های پوستی، لیزر پوست با امواجی دارای طول موجی بین 530 الی 560 نانو متر می باشد.

یکی دیگر از بهترین روش های لیزر که پزشکان معتقدند تاثیر زیادی در از بین بردن کک و مک و لک های پوستی دارد، روش لیزر فراکشنال Co2 است که نسبت به روش CO2 روش جدید تری است. در این روش لیزر که جزو جدید ترین روش های لیزر می باشد طول دوره درمان و ترمیم پوست بسیار کمتر از روش های قدیمی تر مانند روش لیزر CO2 معمولی و اربیوم است.

به طوری که در روش های قدیمی تر ترمیم پوست بعد از هر جلسه لیزر حدود چهارده الی بیست و یک روز به طول می انجامد، در صورتی که در روش لیزر فراکسل یا فراکشنال Co2 تنها پس از گذشت سه الی پنج روز پوست بیمار ترمیم شده و به حالت مطلوب می رسد. این در حالیست که در روش های قدیمی تر مانند روش لیزر CO2 معمولی و اربیوم، احتمال بازگشت لکه ها پس از گذشت یک دوره زمانی وجود داشت، اما در روش لیزر فراکسل یا فراکشنال Co2 این احتمال به حداقل میزان ممکن رسیده و کمتر مشاهده شده است که لکه های پوستی مجددا بازگردند.

چه افرادی کاندیدای درمان کک و مک با لیزر هستند؟

اگر میزان کک و مک های پوست زیاد بوده و در منطقه وسیعی ظاهر شده باشند، معمولا کرم های ضد لک در درمان آن ها تاثیر به سزایی نخواهند داشت و بهترین راه درمانی، درمان کک و مک با لیزر خواهد بود، اما اگر تعداد و تراکم کک و مک ها کم باشد ممکن است با استفاده از کرم ها و لوسیون های قوی ضد لک و پس از حداکثر 4 ماه ، کک و مک ها از میان رفته و درمان شوند، پس بهتر این است که بیمارانی که میزان و تراکم کک و مک های پوستی شان کم است ابتدا دوره درمانی با دارو های موضعی را طی کنند و در صورت عدم بازدهی مناسب، به سراغ روش درمانی لیزر بروند.

افرادی که دارای رنگ پوست تیره و یا سبزه می باشند بهتر است قبل از انجام عمل درمان کک و مک با لیزر چند مورد از کک و مک ها را به طور آزمایشی مورد لیزر قرار دهند و در صورتی که پاسخ مناسبی دریافت کردند درمان اصلی را شروع کرده و تکمیل کنند.

علت ها و دلایل پیدایش کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می شود) و مواجهه با نور خورشید می باشد. علت کک و مک صورت ، وجود سلول های خاصی در پوست است که رنگدانه ای به نام ملانین تولید می کنند. ملانین همان ماده ای است که باعث رنگی شدن پوست می شود

وقتی که نور خورشید به پوست بدن می تابد، باعث می شود که پوست برای محافظت از لایه های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن، نور خورشید باعث می شود که کک و مک هایی که از قبل در پوست وجود داشته اند، رنگ تیره تری پیدا کند. لکه های تیره ای که در زمان بارداری و یا در اثر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری بر روی پوست به وجود می آید، تحت عنوان ملاسما یا ماسک بارداری نامیده می شود.

قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث می شود که این لکه ها هم تیره تر شوند. نوع دیگری از لکه های پوستی نیز وجود دارد که به شکل خال های صاف و بزرگ و در اثر مواجهه با نور آفتاب در سنین میانسالی بر روی پوست ظاهر می شود و با عنوان لکه های پیری، لکه های جگری یا لنتیجین ها شناخته می شوند. باید به خاطر داشت که نور خورشید آنقدر قدرت دارد که می تواند بعضی از سلول های پوست را به سلول های سرطانی خطرناکی تبدیل کند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند که پوست بدن همواره با استفاده از ضد آفتاب و محافظت کننده های مناسب در برابر نور خورشید حفاظت شود. این کار باعث می شود که از ظهور کک و مک و لکه های پیری نیز تا حد زیادی جلوگیری شود.

مزایای رفع کک و مک با لیزر

ابتدا به مزایای این روش می پردازیم. ممکن است از شنیدن اینکه بر خلاف بسیاری از عمل های زیبایی که با لیزر انجام می گیرد، عمل رفع کک و مک با لیزر یک عمل نسبتاً ارزان و کم هزینه است. علاوه بر آن، نرخ موفقیت این روش در درمان کک و مک به طور قابل توجهی بیشتر از سایر درمان ها می باشد. در واقع در اغلب افرادی که از این روش استفاده می کنند، خال های پوستی ناخواسته، به طور کامل برطرف می شود.

از مزایای دیگر این روش می توان به بدون درد بودن آن اشاره کرد، به طوری که حتی افرادی که بیشترین عدم رضایت را از این عمل اظهار کرده اند، فقط از ناراحتی مختصری که بعد از عمل احساس کرده اند، شکایت داشته اند. در واقع درد و ناراحتی ناشی از عمل رفع کک و مک با لیزر به قدری محدود است که بسیاری از پزشکان قبل از این عمل از هیچ گونه عامل بی حسي برای بیمار استفاده نمی کنند. مراقبت های بعد از عمل هم در این روش نسبتاً ساده و راحت است. در نواحی مورد عمل ممکن است کمی حالت پوسته پوسته ایجاد شود که معمولاً بعد از مدت کوتاهی می افتد و علائم آن برطرف می شود.

روش رفع کک و مک با لیزر

کک و مک را می توان به سادگی با لیزر برطرف کرد. تا قبل از معرفی روش لیزر لک صورت، درمان کک و مک کار بسیار دشواری بود، زیرا خال های ناشی از آن معمولاً خیلی کوچک هستند. اما با ابداع روش لیزر می توان لکه های بسیار ریز به اندازه سر سوزن را نیز درمان کرد. روش های دیگری که برای رفع کک و مک استفاده می شود شامل لایه برداری پوست با لیزر، رتین A و لایه برداری با مواد شیمیایی می باشد.

عیب بزرگی که روش لایه برداری با لیزر دارد، آن است که بهبودی بعد از این عمل معمولاً مدت زیادی طول می کشد و شرایط سختی دارد، بنابراین تنها هنگامی از این روش استفاده می شود که آسیب دیدگی پوست از نور خورشید خیلی شدید باشد و یا بیمار بخواهد چروک ها و خطوط روی پوست را نیز همراه با درمان لک صورت برطرف کند. روش رتین A نیز روش خوبی است اما برای آنکه نتایج قابل قبولی از آن به دست بیاید، باید تا چندین ماه از محصول مورد نظر بر روی پوست استفاده شود.

روش لایه برداری با مواد شیمیایی به دو شیوه اصلی شامل لایه برداری سطحی و لایه برداری عمقی انجام می گیرد. لایه برداری سطحی اغلب با موادی از قبیل گلیکولیک اسید انجام می شود و می تواند در درمان کک و مک صورت مؤثر باشد، اما معمولاً لازم است که به تعداد دفعات زیادی تکرار شود. لایه برداری عمقی می تواند در یک جلسه تمامی کک و مک ها را برطرف کند، اما شرایط بهبودی بعد از این عمل معمولاً خیلی مشکل است.

صفحه اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

آیا روش لیزر برای رفع کک و مک کارایی دارد؟

روش لیزر برای درمان عوارض متعددی از جمله از بین بردن لک های صورت، آکنه و جوش های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در حال حاضر این روش همچنان یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای درمان کک و مک نیز محسوب می شود. اما آیا واقعاً لیزر در رفع کک و مک مؤثر است؟ افرادی که از این روش برای درمان کک و مک پوست بدن استفاده کرده اند، گواهی می دهند که بعد از عمل لیزر، دیگر هیچ وقت لکه های کک و مک بر روی پوست آنها ظاهر نشده است.

البته ماندگاری آثار عمل لیزر در این افراد به خاطر آن بوده است که بعد از درمان، همواره از ضد آفتاب استفاده کرده و از برنزه کردن پوست و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب به هر قیمتی اجتناب کرده اند.

لیزر موهای زائد در سال های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می باشد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب، همچنین استفاده از دستگاه مناسب است که البته یکی از بهترین آنها لیزر الکساندریت است. توصیه می شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به مطب های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کرده باشید و همچنین با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ریزش موی تیپ زنانه

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

علائم و درمان پسوریازیس سر

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

مقایسه درماپن و درمارول

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

مزو وایت چیست و آیا انجام مزو وایت ایمن است؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

کلیپ جراحی زیبایی چانه

دکتر بیژن موحدیان [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

تعریف و علل ناباروری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

PRP (پی آر پی) مو چیست؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

چرا عکس ساده (رادیوگرافی) برای همه بیماری های شانه لازم است؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

فیشیال پوست چیست؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت