شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

زیبایی لبها با تزریق فیلر هیالورونیک اسید

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن، حجم لب کم شده، ارتفاع لب کاهش یافته و برجستگی آن در صورت کاهش می یابد. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد. حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تأثیر سن قرار خواهند گرفت. لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هرکدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است.

در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق فیلر لب افزوده می شود. داشتن لب هایی برجسته از جمله نشانه های زیبایی چهره در زنان است. به همین دلیل اغلب افراد سعی دارند تا لب های خود را به روش های مختلفی برجسته تر و زیباتر نشان دهند. یکی از بهترین و مؤثرترین این روش ها تزریق فیلراست.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر لب

فیلرهای لب بر پایه ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده اند. محصولات ژل با انواع برندهای مختلف با کاربردهای گوناگون برای استفاده ی بیماران بدون عمل جراحی انقلابی در زیبایی به پا کرده اند. پرکننده های هیالورونیک اسید معمولاً نرم و ساختار ژل مانند دارند.

یکی دیگر از روش ­ها برای حجیم نمودن لب، استفاده از چربی برای تزریق فیلر لب طبیعی است. تزریق چربی از دیگر روش­ های محبوب برای برجسته نمودن لب به صورت طبیعی می ­باشد. مزیت این روش استفاده از چربی بدن خود فرد است که این چربی را می­توان از محل­ هایی مانند شکم، باسن و پهلو تأمین نمود. سپس چربی را خالص کرده و از طریق سوزن­هایی وارد زیر پوست لب می­ نمایند. خوشبختانه این روش بدون درد و عارضه است و همچنین هزینه این روش کمتر از روش­های دیگر می­باشد، چون ماده اولیه مورد نیاز از بدن تأمین شده است. مهم ترین تصمیم انتخاب بهترین پزشک در این زمینه است تا با تزریق دز مورد نیاز و نیز زاویه تزریق، حالتی طبیعی به لب داده و چهره بیمار را جوان تر و شاداب تر نماید.

کسب آمادگی های لازم قبل از تزریق فیلر طبیعی شرط مهمی برای کسب بهترین نتیجه است. اولین آمادگی انتخاب بهترین پزشک در زمینه تزریق فیلر است. مراجعه به بهترین کلینیک در این حوزه نیز بسیار اهمیت دارد. نکته دوم انتخاب بهترین برند فیلر می­باشد تا هم نتایج طبیعی به دست آید و هم عوارضی برای بیمار نداشته باشد. مراقبت­ هایی که باید انجام شود شامل:

افراد نامناسب جهت تزریق فیلر لب

اگرچه فیلر لب، ایمن و بی خطر در نظر گرفته می شود، چند دلیل برای به تعویق انداختن تزریق وجود دارد. از جمله:

نحوه تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل ، در مطلوب تر بودن و کم خطرتر بودن آن بسیار مهم است. پزشک معالج باید اولاً شناخت دقیق و کافی از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد. ثانیاً به تکنیک این روش که شامل محل مناسب، مقدار تزریق و قرار دادن این مواد در لایه های مناسب پوستی است کاملاً آشنا باشد.
مقدار ژل تزریق شده و سطحی یا عمقی تزریق شدن آن، بستگی به نوع ماده استفاده شده و نتایج مورد دلخواه از طرفی و عمق و محل چین موردنظر از طرف دیگر دارد.
ترکیبات هیالورونیک اسید به علت جذب آب زیاد در اطراف خود و افزایش حجم حاصل از این امر نیاز به حجم کمتری از ژل، برای تصحیح چین ها و فرورفتگی ها دارد. بدین منظور پس از بی حس کردن موضع و اطمینان دادن به بیمار محل تزریق با محلول ضد میکروبی یا الکل تمیز می شود. سپس به وسیله سرنگ مخصوص و سوزن هایی ظریف با زاویه ای درست میزان دقیقی از دارو در یکی از لایه های پوستی و یا زیرپوستی به نواحی مختلف در سر و صورت شامل دور چشم ها، گونه ها، چین های دور دهان در خلال لبه فک، در لب ها و به پیشانی تزریق می شود.

مزایای تزریق فیلر لب

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

  1. بلافاصله پس از درمان، رایج ترین عوارض جانبی گزارش شده قرمزی موقتی و تورم در محل تزریق است. این اثرات به طور معمول طی دو یا سه روز برطرف می شوند.
  2. کمپرس سرد ممکن است بلافاصله پس از درمان برای کاهش تورم استفاده شود. اگر ناراحتی بیش از دو یا سه روز ادامه داشته یا اگر واکنش های دیگری رخ داده است، لطفاً با پزشک خود تماس بگیرید.
  3. تا زمانی که قرمزی و تورم برطرف نشده است، از قرار گرفتن ناحیه تزریق با گرمای شدید (آفتاب یا حمام آفتاب، شنا، سونای خشک و بخار و جکوزی) خودداری کنید.
  4. اگر قبلاً سابقه تبخال داشته اید به پزشک خود در مورد داروهایی که استفاده کرده اید و یا می کنید اطلاع دهید.
  5. بعد از گذشت حدود شش ماه، پرکننده های اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند؛ بنابراین، برای حفظ ظاهر باید سالی یک یا دو بار تزریق خود را تکرار کنید.
  6. برای اینکه ژل های تزریق شده جابه جا نشوند تا حد امکان به محل تزریق ژل لب دست نزنید زیرا ژل ها به گون هایی تزریق شده که هماهنگی و تقارن برقرار شده است و در صورت جابه جایی توازن به هم خواهد ریخت.
  7. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل های ویتامین E به مدت یک هفته پس از درمان خودداری کنید. این عوامل ممکن است کبودی یا خونریزی در محل تزریق را افزایش دهند.
  8. به مدت ۱ روز بعد از درمان از ورزش کردن، مصرف الكل، سیگار و قلیان خودداری كنید (اگر کبودی و خونریزی زیادی داشتید بهتر است تا بهبودی ناحیه ی تزریق صبر کنید).

ماندگاری تزریق فیلر لب

بسته به محل تزریق، نتایج به طور معمول ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. تحقیقات نشان می دهد که تزریق فیلر ممکن است تولید کلاژن را تحریک کرده و در طولانی مدت منجر به پوستی با ظاهری شاداب تر شود. ماندگاری و تأثیر ژل تزریقی می تواند به نوع محصول مورد استفاده، ناحیه مورد نظر جهت درمان و شرایط سنی و بدنی بیمار وابسته باشد. به طور کلی، هرچه محصول متراکم تر باشد (بستر تشکیل دهنده ژل هر چه غلیظ تر باشد و هرچه عمیق تر تزریق شود) دوام بیشتری خواهد داشت، اگرچه این یک قانون همیشگی نیست. برای حفظ نتایج، دکتر تزریق ژل لب می تواند درمان را تکرار کند، مقدار و تکنیک های لازم و اصولی جهت تزریق می تواند نتایج بهینه را تضمین کند.

فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی و بی خطرترین گزینه هستند، بنابراین اغلب برای بیماران برای اولین بار توصیه می شود. برخی از پرکننده های هیالورونیک اسید VOLUMA، فرموله شده اند که دوام بیشتری دارند، اما معمولاً در مناطق خاصی مانند گونه ها تزریق می شوند.

عوارض تزریق فیلر لب

کبودی

کبودی که روند طبیعی بدن می باشد، بعضی از افراد بیشتر از افراد دیگر دچار این کبودی می شوند، میزان کبودی در افراد، ژنتیکی می باشد. همچنین سیگارکشیدن واستفاده از داروهایی مانند آسپیرین میزان این کبودی را افزایش می دهد. این کبودی ها در حدود 1 هفته بهبود میابد البته بستگی به فرد دارد. کبودی می تواند در حدود 2 تا 10 روز باقی بماند.

قرمز شدن

قرمز شدن پوست برای هر بیمار متفاوت می باشد؛ اما حدود 12 تا 24 ساعت این قرمزی ها از بین خواهد رفت.

تورم

تورم، سوزش و قرمزی در ناحیه ای که سوزن تزریق شده است. تورم در صورت کاملاً طبیعی می باشد و برای هر بیمار متفاوت است به دلیل اینکه لب ها یکی از حساس ترین ناحیه ها در صورت می باشد. هرگونه تورم روی آن کاملاً طبیعی است.

طبیعی نبودن حالت لب ها

این مورد با از بین رفتن تورم بهبود میابد. پزشک برای از بین رفتن این حالت هاله شما ماساژ دادن لب را آموزش می دهد.

هزینه تزریق فیلر لب

هزینه تزریق ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع ژل (موقت، دائمی یا نیمه دائمی)، برند و شرکت سازنده ژل و میزان مورد نیاز برای حجم دهی به لب ها از جمله عوامل مؤثر بر هزینه ی نهایی هستند.

هرچه روی سئوی سایت شما بهتر کار شود و مخاطبان هدف بیشتری پیدا کنید؛ شانس مراجعه به شما افزایش خواهد یافت. گروه نرم افزاری پزشک آنلاین دارای یک تیم تخصصی بهینه سازی وب سایت می باشد که با ارئه موفق ترین پروژه های سئو ، توانسته اند تجربیات مفیدی در این زمینه کسب نمایند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

شکستگی استخوان شانه ؛ علت و درمان بدون جراحی با طب فیزیکی

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

شرایط کاشت ابروی طبیعی

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاربردهای سونوگرافی واژینال چیست؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

درمان اگزما دست

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

انجام روشهای جوانسازی همراه با تزریق پرکننده های پوستی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ترک های پوستی چگونه ایجاد و درمان می شوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزایای تمدید تزریق چربی چیست؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

نقش تغذیه و سبک زندگی در بیماری های پوستی

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت