دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

درباره کاشت مو به روش FIT بیشتر بدانید

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

ریزش مو می تواند تقریباً برای هر شخصی آزاردهنده باشد و هنگامی که فردی به شما بگوید امیدی برای بازگرداندن موهای ازدست رفته وجود دارد چیزی کمتر از یک معجزه به نظر نمی رسد. در طول چند سال گذشته، روش های متعددی برای دوباره به دست آوردن موهای از ریخته شده از جمله کاشت مو پدید آمده است. امروزه انواع مختلفی از روش های کاشت وجود دارند؛ اما محبوب ترین آن ها روش FIT است. جداسازی به بخش های فولیکولی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین روش های پیوند مو است که می تواند نتایجی کاملاً طبیعی به همراه داشته باشد. در روش FIT هیچ گونه برشی صورت نمی گیرد، بدین معنی که بخیه یا زخم در این روش وجود ندارد. از طریق یک روش مکش مانند، پیوندهای فردی حذف می شوند و سپس تقریباً بلافاصله در محل دریافت کننده، قرار می گیرند.

در روش FIT روش تک فولیکولی مو به طور جداگانه با ابزارهای خاصی از سر برداشته می شود (معمولاً از پشت سر برداشته می شود) ، آن را با روش های خاص پزشکی نگهداری شده و سپس پیوند در ناحیه موردنظر اعمال می شود که معمولاً با ابزار مناسب و با استفاده از روش FIT در قسمت جلو و مرکز سر قرار داده می شود. عوارضی مانند زخم و جای زخم به جا نمی گذارد که مزایا و سابقه ی قابل قبول از این روش در نظر گرفته می شود. پس از مدت کوتاهی با دنبال کردن توصیه های پزشک، متقاضی موهای طبیعی و دلخواه خواهد داشت.

چندین روش برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط و اولویت های بیمار و تشخیص پزشک از یکی یا ترکیبی از آن ها برای عمل کاشت مو استفاده می شود. کلینیک دکتر رامین مدرسی ارائه دهنده مناسب ترین روشهای کاشت مو برای شما و شرایطتان می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از این متدها با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

افراد مناسب برای انجام روش FIT

درحالی که افزایش محبوبیت کاشت مو با روش FIT نشان می دهد که افراد بیشتری خط مو را دوباره به دست آورده و درمان طاسی را به طور موفق به دست می آورند، واقعیت این است که برای اینکه متقاضی مناسبی برای انجام این درمان باشید، بیش از طاسی شرط لازم بیشتری وجود دارد. البته این یک عامل مهم است؛ اما شرایط بسیار زیادی وجود دارد که جراحان و بیماران نیاز دارند که در نظر داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که این درمان مناسبی است و نتایج دلخواه را برآورده خواهد کرد. برای نشان دادن بهتر اینکه متقاضی خوبی برای این روش هستید یا نه، با توجه بهسایت انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در اینجا عوامل مهمی که بر کاندیدای کاشت مو مؤثر است را بیان می کنیم:

سن

درحالی که محدودیتی برای افرادی که تحت درمان کاشت مو قرار می گیرند وجود ندارد، اما این عامل نقش مهمی ایفا کرده و بهترین متقاضی افراد بالای ۳۰ سال هستند. برخی از کاندیداها ممکن است در سنین جوانی موهای خود را از دست بدهند و تمایل دارند که هرچه سریع تر درمان را شروع کنند. با این حال، افراد جوان در اواخر دوره نوجوانی، اوایل بیست سالگی، هنوز ریزش موی رشدنیافته را تجربه می کنند و مشخص نشده است که چگونه با بالا رفتن سن بهبود می یابد. اگر در سنین جوانی تحت درمان قرار بگیرند، آن ها ممکن است نیاز به درمان های دوباره در آینده خواهند داشت تا از طاسی بیشتر جلوگیری کنند.

کاشت مو

نوع ریزش مو

بهترین متقاضی برای کاشت مو افرادی هستند که از الگوی ریزش موی زنانه و مردانه رنج می برند. این یک مشکل ژنتیکی است که عمدتاً بخش هایی از پوست سر را و نه همه آن را تحت تأثیر قرار می دهد که برای بیماران سطح خوبی از ناحیه ی اهداکننده ی فولیکول مو باقی می گذارد. در مقابل، افرادی که دچار طاسی سکه ای بدون الگو هستند، بهتر است از کاشت مو استفاده نکنند؛ چراکه ناحیه ی اهداکننده ی بسیار کمی دارند که باعث می شود کاشت موی موفقیت آمیزی نداشته و پول و زمان خود را هدر دهند.

ارزیابی ریزش مو

همچنین، شدت ریزش مو در انتخاب متقاضی مناسب کاشت مو، همچنین مقدار موی سالم موجود برای کاشت موی fit نقش مهمی ایفا می کند. برای اینکه بتوان مو را از یک ناحیه به پوست سر در ناحیه تحت تأثیر پیوند زد، به طور اجتناب ناپذیری باید منبع خوبی از فولیکول موی سالم وجود داشته باشد. ارزیابی سطح ریزش مو و کیفیت و کمیت ناحیه اهداکننده، یک بخش اساسی از کشف این موضوع است که آیا متقاضی مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر.

سلامت عمومی

چون پیوند مو یک جراحی است، برای اینکه متقاضی مناسبی برای انجام این کار باشید، باید سلامت عمومی خوبی داشته باشید. انجام مداوم ورزش، خوردن غذای سالم، مراقبت از خود و انتخاب سبک زندگی سالم همه در بهبود سیستم ایمنی شما مؤثر است. این کار به تسریع دوران بهبودی کاشت مو کمک می کند چراکه بدن برای تسریع سریع خود را تجهیز کرده است. همچنین اگر شما از هر مشکل سلامتی طولانی مدت رنج می برید، باید حتماً به پزشک اطلاع دهید.

نوع مو

جالب است که همچنین نوع موی شما می تواند در انجام کاشت مو تفاوت ایجاد کند. گرچه امکان اینکه کاشت مو برای تمامی انواع مو وجود دارد، هرچه موها ضخیم تر باشد، پوشش آن در ناحیه طاسی بیشتر است و موهای مشابه که فر یا موج دار هستند نیز پوشش خوبی در نواحی تحت درمان ایجاد می کند.

روش انجام کاشت مو به روش FIT

در روز عمل کاشت مو فرد به صورت درازکش بر روی تخت جراحی قرار می گیرد. بیهوشی موضعی با گزیلوکائین رقیق شده در سالین 1% که به آرامی در سراسر ناحیه دهنده تزریق می شود؛ صورت می گیرد.

گرافت ها سپس با کمک میکروپانچ های 8/0 و 1 میلی متر از ناحیه دهنده خارج می شوند. استخراج فولیکو ل ها تحت بزرگنمایی 5-2.5 انجام می شود.

مرحله 1:با قسمت تیز میکروپانچ، رتبه بندی پوست سر حاوی واحدهای فولیکولی انجام می شود.

مرحله 2:سپس قسمت کند پانچ به همان ناحیه وارد و چرخانده شده تا واحد فولیکولی را نرم کند. در همین زمان، دستیار به منظور تسهیل نفوذ پانچ به درون درم، کشش دو طرفه را اعمال می کند.

مرحله 3:دستیار به آرامی گرافت را به کمک انبرک خارج می کند. گرافت های خارج شده سپس در محلول سالین یا محلول خنک رینگر لاکتات نگهداری می شوند.

گرافت استخراج شده ممکن است شامل 1 تا 4 یا به ندرت حتی 5 یا 6 تار مو باشد. این کار طولانی ترین و خسته کننده ترین بخشروش FITاست. پس از اتمام استخراج، پیوندها به همان روش در بقیه FUT کاشته می شوند.

مراقبت بعد از کاشت مو به روش FIT

اگر دستورات پس از عمل به دقت دنبال شوند، در بیشتر بیماران، پیوند مو پس از ده روز به سختی قابل تشخیص است. به بیماران برای ورم در طول زمان جراحی ریزش مو دارو داده می شود، اما با این وجود برخی بیماران هنوز هم در برآمدگی بینی و اطراف چشم دچار تورم هستند. در صورت بروز چنین اتفاقی تقریباً همیشه در پایان هفته ی اول پس از عمل تورم از بین می رود.

موهای تازه پیوند شده در حدود ۱۰ هفته شروع به رشد می کنند. پس از حدود ۶ ماه می توان موها را آراست و در بیشتر موارد پس از یک سال به طور کامل رشد می کنند. در چند ماه پس از جراحی مو به روش FIT قبل از اینکه موهای جدید شروع به رشد کنند، ممکن است برخی از موهای اصلی بریزند به طوری که ممکن است ناحیه پیوند به طور موقت کمی کم پشت تر شود. این وضعیت موقت است. موهای ریخته شده هم زمان با رشد موهای تازه پیوند شده شروع به رشد می کنند. این موضوع نباید علت نگرانی باشد.

طی ۱۰ روز بعد، از قرار دادن گرافت های پیوندی یا پوسته های کوچک نقطه ای شکل در ناحیه ی اهداکننده در معرض هرگونه نیروی کششی اجتناب کنید (برای مثال، کشیدن حوله بر روی سر). از خاراندن هر یک از نواحی درمان شده، خودداری کنید؛ حتی اگر خارش در این بخش پوست سر شما را تحریک کند. ۱۰ روز بعد موهایتان را با احتیاط شستشو دهید. به این واقعیت که گرافت های پیوند مو نباید در معرض تماس طولانی مدت با آب قرار بگیرند توجه زیادی داشته باشید. حداکثر در روز اول پس از درمان، موهای خود را نشویید.

افراد نامناسب برای انجام کاشت مو به روش FIT

با توجه به اتحادیه ی بین المللی جراحان کاشت موممکن است واضح به نظر برسد اما افرادی که سر آن ها موهای زیادی دارد برای کاشت مو مناسب نیستند. اگر از طاسی الگوی مردانه یا زنانه رنج می برید (طاسی آندروژنی) و طاس هستید، یا در حال طاس شدن هستید و پوست سر شما دیده می شود، زمان شما برای انجام مشاوره کاشت مو به هدر خواهد رفت. در پشت این مسئله، اگر شما ناحیه اهداکننده ضعیفی دارید، پس نمی توان کار زیادی برای شما انجام داد. متخصصین توصیه می کنند که گرچه موی پشت سر معمولاً بکار گرفته می شود اما تجربه ما به ما این امکان را می دهد تا زمانی که قابل اجرا باشد از موی بدن استفاده کنند.

این مسئله نیز وجود دارد که اگر مو به طور پراکنده ریخته شده باشد، افرادی که دچار ریزش موی بی ثبات هستند، باید یک دوره ثبات را طی کنند. با استفاده از دارو، به طور طبیعی حدود شش تا نه ماه زمان نیاز است تا به مرحله ای برسید که هیچ تار مویی ریزش نداشته یا رشد نکند و زمانی که الگوی ظاهری قابل تشخیص باشد. موضوع دیگری که باید هنگام کاشت مو در نظر گرفته شود، این است که باید انتظارات خود را مدیریت کنید. گاهی اوقات به دلایل ذکرشده در بالا یا چون انتظارات فرد برآورده نمی شود، آن ها برای انجام این درمان مناسب نیستند.

شما نمی توانید خط رشد مو را پایین بیاورید یا اگر ناحیه اهداکننده شما محدود است، نباید انتظار داشته باشید که نتیجه کار، سری با موهای کاملاً پر و پوشیده باشد. در آخر اینکه، تکرار می کنیم که تنها بیمارانی که دچار ریزش مو هستند و یا تا حدی دچار طاسی شده اند برای کاشت مو متقاضی مناسبی می باشند. نا امید نشوید، اگر شما جزو یکی از گروه های ذکر شده در بالا هستید و در مورد ریزش موی خود نگرانی دارید، گزینه های درمانی بیشتری برای شما نیز وجود دارد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

معایب کاشت مو به روش FIT

در حالی که تعداد مزایای روش FIT بسیار زیاد است، چندین اشکال نیز وجود دارد:

عوارض جانبی در کاشت مو به روش FIT

مانند هر روش جراحی دیگر، انجام جراحی کاشت مو، خطر عفونت خفیف و خونریزی را به همراه دارد. برخی از بیماران به دلیل ورم در ناحیه ی پیوند کمی درد را احساس می کنند، اما با مصرف دارو و کمپرس سرد توسط پزشک کاشت مو، مدیریت شده و معمولاً به سرعت برطرف می شود. برخی از بیماران ممکن است کمی التهاب یا عفونت در فولیکول مو در زمانی که موهای تازه شروع به رشد می کنند، مشاهده کنند، اغلب این عفونت، ناشی از موهای رشد نکرده است. به جز ورم طبیعی و درد خفیف، هیچ عوارض جانبی دیگری در این روش درمانی وجود ندارد.

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین کاشت ابرو در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به کلینیک های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاربرد ژل الانسه برای جوانسازی پوست

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

خارش بدن و علل آن

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

روشهای انجام کاشت موی طبیعی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

طریقه مصرف عرق کاسنی

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردها و عوارضی دارد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

اگر به اچ پی وی مبتلا هستید باید بدانید

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

شب ادراری

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

آیا مصرف ضد آفتاب ضرورت دارد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

التهاب نیام کف پا و خار پاشنه

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت