دکتر هما فاتحی - پوست و مو

تزریق فیلر زیر چشم چه کاربردی دارد؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drfatehi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309 تلفن مطب : 32245018 - 031

پوست صاف یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای زیبایی چهره است. افزایش سن، عدم مراقبت از پوست، آلودگی محیطی، خوابیدن با آرایش و … از مهم ترین عوامل مؤثر در ایجاد چین و چروک و آکنه های پوستی می باشند. گودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی چهره شود. بهترین و مؤثرترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها وگودی آن، تزریق فیلر است که معمولاً از هیالورونیک اسید و کلاژن می سازند. تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.
از آنجایی که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می شوند ساخته می شود معمولاً بدن نسبت به آن ها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می کنند تا پوست، حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

یکی از بهترین روشهای جوانسازی زیر چشم، تزریق فیلر است که در مدت زمانی کوتاه می تواند تغییرات اساسی در این ناحیه از صورت ایجاد کند. تزریق فیلر زیر چشم توسط دکتر همافاتحی در اصفهان، با بکارگیری بهترین فیلرها انجام می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد فیلر چشم

درمان سیاهی زیر چشم

با این که گاهی اوقات لکه های تیره زیر چشم ها می توانند در اثر خستگی، آلرژی و کم آبی بدن باشند؛ اما معمولاً در اثر بالا رفتن سن ایجاد می شوند. هر چه سن شما بالاتر می رود، بدن، سلول های پوستی کمتری تولید می کند، به همین دلیل پوست زیر چشم ها باریک تر خواهند شد. همچنین چربی و کلاژنی که منجر به شکل ارتجاعی پوست می شود را از دست خواهید داد. در نتیجه رگ های خونی زیر پوست شما بیشتر دیده خواهند شد و لکه های دایره مانند و تیره در اطراف چشم ها پدیدار می شوند. فیلر را می توان به ناحیه زیر چشم تزریق کرد تا حجم پوست و سلول های آن در این ناحیه را افزایش داد. با این کار یک لایه جدید بین رگ های خونی و چشم های شما به وجود می آید که در نتیجه شکل گیری آن، دیگر شاهد لکه های سیاه رنگ این ناحیه نخواهیم بود.

درمان چروک زیر چشم

از فیلر می توان در ترکیب با دیگر روش های درمانی نیز استفاده کرد تا به کمک آنها بتوان چین و چروک های ناحیه چشم را کاهش داد. با بالا رفتن سن و سال افراد، تولید کلاژن، چربی و الاستین توسط بدن کاهش می یابد که در نتیجه آن چین و چروک در زیر چشم ها ایجاد می شود و پوست این ناحیه از صورت قابلیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد. فیلر اسید هیالورونیک با ترمیم حجم پوستی زیر چشم ها می تواند به صورت موقت خطوط ریز و چین و چروک ها را از بین ببرد.

فیلر چشم

مزایای فیلر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر چشم بیان کرد، عبارت است از:

انواع فیلر

در حالت کلی انواع فیلرهای پرکننده در دو نوع پر کننده های موقت و همینطور پر کننده های نیمه ماندگار انجام خواهد شد که در ادامه به معرفی بیشتر هر یک خواهیم پرداخت:

پر کننده های موقت

پر کننده های نیمه ماندگار

پرکننده هایی هستند که از پلی متیل متاکریلات (PMMA) ساخته شده اندو توسط بدن جذب نمیشوند. این پرکننده ها به دلیل داشتن کلاژن در خود فقط برای قسمت های ضخیم پوست مثل صورت و خط خنده مورد استفاده قرار میگیرند. تزریق این پرکننده برای اطراف چشم و لب توصیه نمیشود.

مراحل تزریق فیلر چشم

برای انجام تزریق فیلر ابتدا باید با پزشک، جلسه داشته باشید تا مشاوره های لازم را در خصوص نوع پوست شما و نحوه تزریق و مراقبت های قبل و بعد از آن را در اختیارتان قرار دهد. سپس آزمایش هایی جهت وضعیت سلامت شما انجام خواهد شد و در خصوص داروهایی که مصرف میکنید و همینطور حساسیت های دارویی شما اطلاعات خواهد گرفت.
بعد از تعیین ناحیه مشخص برای تزریق فیلر، ناحیه مورد نظر با کرم های موضعی بی حس شده و مقدار پر کننده برای تزریق فیلر مشخص می شود. منطقه تزریق بی حس شده تا آستانه درد بیمار بالا رود. پزشک پیش از انجام تزریق با علامت گذاری دقیق ناحیه تزریق فیلر را مشخص می کند و سپس اقدام به تزریق می نماید.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر چشم

برای ماندگاری و نتیجه گیری بهتر از تزریق فیلر مواردی هستند که باید حتماً قبل و بعد از انجام تزریق انواع فیلر به آنها توجه داشته باشید. هر یک از نکات زیر از موارد مهمی هستند که قبل از تزریق فیلر باید به آنها توجه کنید:
داروهایی چون آسپرین، داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون را به مدت دو هفته قبل از تزریق مصرف نکنید. همچنین برخی مکمل ها و مواد غذایی نیز نباید در بازه زمانی نزدیک به تزریق مصرف شوند. در روزهای منتهی به تزریق فیلر، از مصرف الکل جدا خودداری کنید؛ چرا که الکل نیز می تواند منجر به رقیق شدن خون شود. همچنین سیگار و دخانیات نیز روند بهبودی او را پس از تزریق فیلر به تأخیر می اندازند.
یک روز پیش از تزریق فیلر شروع به مصرف آنتی بیوتیک کنید. تا از بروز عفونت در ناحیه مورد تزریق جلوگیری شود.
آزمایش های نیز توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد که می بایست نتیجه آنها را قبل از تزریق به پزشک ارائه دهید. تا در صورت وجود مشکلات خاص درمان های لازم انجام گیرد.
بهتر است قبل از تزریق استحمام کنید؛ زیرا یک تا دو روز پس از تزریق نباید به این ناحیه آب برسد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر چشم

نکات زیر نیز از موارد مهمی بوده که بعد از تزریق فیلر باید حتماً به آنها توجه داشته باشید تا با گذشت زمان دچار مشکل نشوید:

  1. به مدت 2 ساعت پس از تزریق بهتر است کیسه یخی را بر روی ناحیه تزریق شده قرار دهید.
  2. تا دو روز پس از تزریق از نوشیدن چای یا مایعات داغ دیگر خودداری کنید. به خصوص اگر تزریق در ناحیه لب صورت گرفته است. همچنین مصرف دمنوش های گیاهی در روزهای ابتدایی پس از تزریق به شما توصیه نمی شود.
  3. بعد از تزریق، روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشید.
  4. از نمک کمتری در غذا استفاده کنید.
  5. از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای زیاد در یک تا دو روز اول خودداری کنید.
  6. حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر از انجام فعالیت های سنگین و ورزشی خودداری کنید. این فعالیت ها موجب وارد شدن فشار به ناحیه تزریق می شوند و امکان دارد باعث جابجایی فیلر شوند.
  7. پس از تزریق فیلر حداقل برای دو روز، باید طوری بخوابید که هیچ فشاری به منطقه تزریق وارد نشود. در واقع بهتر است از خوابیدن بر روی ناحیه ای که تزریق فیلر در آن انجام شده بپرهیزید تا مانع وارد شدن فشار بیش از حد به این ناحیه و در نهایت جابجایی فیلر شوید.

افراد منع از انجام تزریق فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور کلی می توان انتظار داشت که فیلرهای پوستی تزریق شده در حفره هاى زیر چشم بین 6 تا 9 ماه دوام بیاورند. پس از گذشت ۶ تا ٩ ماه، فیلرهای پوستی توسط بدن شکسته می شوند و اثرات پر کنندگى آنها نیز محو می شود. به جاى این که صبر کنید تأثیرات به طور کامل از بین بروند، بهتر است در همان حالتى که پوست هنوز شاداب به نظر مى رسد تزریق جدید را هر ۶ ماه یک بار انجام دهید تا به طور مداوم ظاهرى جوان و یکنواخت داشته باشید.

هزینه تزریق فیلر چشم

هزینه تزریق فیلر زیر چشم برای هر فرد با دیگری متفاوت است؛ زیرا اهداف مراجعین برای این اقدام با هم تفاوت دارد. از طرفی عوامل دیگری که در ادامه بیان می کنیم نیز در تمامی افراد یکسان نیست؛ اما در هزینه نهایی بسیار تأثیرگذار است مانند:

  1. حجم مورد نیاز برای تزریق
  2. نوع ماده تزریقی و کیفیت آن
  3. نوع مشکل افراد و شدت آن ها (میزان تیرگی یا پف اطراف چشم)
  4. شرایط سنی
  5. جنس پوست مراجعین
  6. بنابراین نمی توان هزینه دقیقی را برای تزریق فیلر زیر چشم برآورد کرد. تنها راه حل موجود این است که به صورت حضوری نزد پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا با معاینه و بررسی شرایط شما، بتواند هزینه نهایی را تعیین کند.

معایب تزریق فیلر

انجام تزریق فیلر علاوه بر مزایای مختلفی که دارند که مهمترین آن جوانسازی پوست صورت می باشد، دارای معایبی نیز بوده که باید به آنها توجه داشته باشید:

  1. نتایج بستگی به مهارت و دانش تزریق کننده دارد.
  2. این مواد موقتی هستند و نیازمند تزریقات مجدد برای فراهم کردن خواسته شما هستند.
  3. برخی افراد ممکن است به این محصولات حساس باشند و تورم و کبودی را به دنبال تزریق تجربه نمایند.
  4. کبودی یا خون مردگی در ناحیه ی تزریق که حداکثر تا یک هفته بعد از بین می رود.
  5. در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است رگ های خونی آسیب ببینند.
  6. واکنش های آلرژیک که برخی افراد ممکن است از خود نشان دهند. یا بر اثر تزریق فیلر غیر استاندارد ایجاد شود.
  7. عدم ایجاد فرم دلخواه که می توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

کلینیک پوست، کاشت مو و لیزر دکتر هما فاتحی، یکی از مراکز مجهز زیبایی در اصفهان می باشد. شما در این مرکز می توانید از خدماتی مانند لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، تزریق چربی، کاشت مو و ... در سطح مطلوبی بهره مند شوید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

وجود خون در ادرار نشانه چیست

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

سونوگرافی واژینال چیست و چگونه انجام میشود؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

آسم کودکان چیست و علائم آسم کودکان کدام است ؟

دکتر محمد رضا مدرسی [ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی کودکان ]

ناخن فرورونده در گوشت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

مروري بر روش هاي تشخيصي- درماني آزوسپرمي

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

سلولیت چیست و راه های درمان آن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

دلایل ابتلا به شپش سر

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

از کجا بفهمیم دیسک کمر داریم؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

آیا مکمل های بدنسازی باعث ریزش مو می شوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت