شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

جوانسازی و افزایش حجم پوست با تزریق ژل

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

تزریق ژل یک شیوه جوانسازی کم تهاجمی پوست می باشد، نوع پر کننده های پوستی به گونه ای انتخاب می شود که کمترین عوارض را برای فرد داشته باشد. میزان تزریق ژل در صورت با توجه به انتظارات فرد از درمان و بررسی فرم صورت بیمار به منظور طبیعی بودن نتایج تزریق تعیین می شود.

کاربرد تزریق ژل

تزریق ژل در موارد زیر استفاده می شود:

تزریق ژل به منظور حجیم کردن لب، گونه، رفع خط اخم و خنده و بر طرف کردن چین و چروک های اطراف چشم انجام می شود. در این روش بر خلاف روش های جراحی دوره ریکاوری بسیار کوتاه بوده، عوارض جانبی مانند عفونت و چسبندگی ناشی از عمل را ندارد و در صورتی که بیمار تمایل داشته باشد نتایج حاصله را تغییر دهید بر خلاف روش جراحی که رفع نتایج، نیاز به جراحی مجدد دارد، در روش تزریق ژل رفع نتایج و بازگشت به حالت اولیه تنها نیازمند چندماه صبر وحوصله، بدون هیچ عوارض جانبی می باشد.
ژل های پر کننده صورت محصولاتی همچون کلاژن، اسید هیالورونیک و هیدورکسی آپاتیت کلسیم هستند که برای جوانسازی و شادابی پوست استفاده می شوند و باعث کاهش یا حذف چین و چروک صورت و پوست، رفع جای جوش صورت، بالا بردن افتادگی ناشی از زخمها، تزریق ژل به لب ها برای پروتز لب، برجسته کردن گونه ها و جایگزینی مقدار بافت نرم از بین رفته می شوند. با بالا رفتن سن، حساسیت پوست ما به چروک افزایش یافته و پوست دچار افتادگی می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سالهای طولانی حرکت عضلات (نگاه کردن، جویدن، لبخند زدن) باعث فرسوده شدن بافتهای پوست می شود. تزریق ژل یک راهکار بی خطر برای جوانسازی پوست می باشد. لبها پس از تزریق ژل لب قدری حساس، قرمز و متورم است. عوارض تزریق ژل لب طبیعی است و معمولا ظرف چند روز برطرف می شود.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل لب و چربی در لب بر اساس نوع محصول مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی متغیر است. با استفاده از عمل چانه با تزریق ژل می توانند بعنوان یک راهکار موقت یا طولانی مدت برای رفع مشکلات پوستی از طریق تزریق های متعدد مقدار اندک مواد پر کننده در نواحی خاص صورت مورد استفاده قرار گیرند. امروزه انواع مختلفی از پر کننده های صورت برای تزریق ژل به چانه در دسترس هستند که هر یک از آنها برای یک یا چند هدف همچون کاهش چین و چروک پوست یا بزرگ کردن لب در نظر گرفته شده اند. یک پزشک می تواند به شما در تعیین اعضایی از صورت که امکان تزریق در آنها وجود دارد و نیز نوع پر کننده های قابل استفاده کمک کند. پر کننده های پوستی می توانند باعث پر شدن پوست در نواحی مشخصی شوند که با از بین رفتن بافت چربی و کلاژن با بالا رفتن سن مواجه شده اند.

ژل هیالورونیک یک ماده پر کننده طبیعی در بدن انسان است. هنگامی که چین نازولبیال (خط خنده) عمیق تر شود و خطوط زیبای صورت از بین برود، لب ها شروع به نازک شدن کنند، گوشه های لب ها دچار افتادگی گردند، ظاهر صورت و جوانی و شادابی خود را از دست خواهد داد. پر کننده های اسید هیالورونیک در زیر این چین ها و همچنین برای رفع چروک پیشانی تزریق می شود تا به این ترتیب بتوان حجم از بین رفته را جایگزین کرده و ظاهر جوانتری را برای صورت ایجاد کرد.

موارد استفاده تزریق ژل در صورت

از تزریق ژل در صورت برای افزایش حجم و برجسته کردن لب، گونه، برجسته کردن چانه و رفع خط اخم و خنده استفاده می شود. برای خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی شود با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی گردد و چین هایی مانند خطوط لبخندو چین هایی که از کناره های تحتانی بینی در دو طرف شروع شده و تا گوشه های دهان ادامه پیدا می کنند، از بین می رود. ضمنا با برخی انواع آن می توان گود افتادگی ها و یا ورم زیر چشم یا فرورفتگی های برخی قسمت های پوست را کاهش داد.

انواع ژل

امروزه سه نوع مختلف پر کننده های پوستی برای سفت کردن پوست صورت افراد متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتست از پر کننده های موقت و نیمه ماندگار. پر کننده ها و ژل های مبتنی بر اسید هیالورونیک نتایج موقتی دارند، در حالی که تزریق فیلر در صورت با سایر پر کننده ها می توانند نتایج طولانی تری به همراه داشته باشند.
پر کننده های موقت
تزریق ژل لب با پر کننده های موقت شامل موارد زیر می شود:
کلاژن: کلاژن یک ماده طبیعی حاوی پروتئین است که نیرومندی و ساختار پوست را تقویت می کند. کلاژن اولین پر کننده ای بود که به بازار عرضه شد، اما معرفی هیالورونیک اسید باعث کاهش محبوبیت این ژل پر کننده شد.
اسید هیالورونیک: مانند کلاژن، اسید هیالورونیک نیز یک ماده طبیعی است که می تواند برای پر کردن و حجم دهی به بافت ها مورد استفاده قرار گیرد.
ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم: این پر کننده سنگین تر و متراکم تر از اسید هیالورونیک است و در لایه های عمیق تر زیر پوست تزریق می شود. به علت وجود این ماده در استخوان ها، تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم معمولاً واکنش سیستم ایمنی یا عکس العمل آلرژیک به همراه ندارد.

پر کننده های نیمه دائمی

این پر کننده ها از پلی متیل متاکریلات (PMMA) ساخته می شوند، این ماده توسط بدن جذب نمی شود. این پر کننده همچنین حاوی کلاژن است و فقط برای نواحی ضخیم پوست مانند تزریق ژل به صورت برای رفع خط لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده برای تزریق در نواحی اطراف چروک دور چشم یا لب ها توصیه نمی شود.

سیلیکون (ماندگار)

تزریق ژل سیلیکون یک روش غیر ایمن و غیر قابل قبول برای استفاده به عنوان یک ژل پر کننده است. این تزریق ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده و معمولاً توسط افراد غیر مجاز انجام می شود. بنابراین لازم است از این روش تزریق ژل به صورت برای افراد استفاده نشود.

ژل های تزریقی چگونه عمل می كنند؟

تمام پوست های صاف و جوان در یك چیز مشترك هستند اسید هیالورونیك. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد ها وجود دارد. اسید هیالورونیك فضای بین الیاف كلاژن و الاستین را پر می كند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می كند. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیك موجود در پوست كاهش می یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروك و اغلب نازك تر شدن لب مواجه می شویم. با تزریق اسید هیالورونیك به پوست، ما می توانیم اثرات اسید هیالورونیك طبیعی را تقلید كرده و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد كنیم. با پر كردن فرو رفتگی های پوست، چین ها و چروك ها به طور قابل توجهی كم شده یا برطرف می شوند. با اینكه بوتاكس هم دارویی تزریقی است ولی مكانیسم اثر و نوع چین و چروك های هدفش كاملا با ژل های تزریقی متفاوت است.

آیا پیش از تزریق مراقبت خاصی نیاز است؟

از مصرف هر تركیبی كه حاوی آسپیرین، ایبوپروفن، داروهای مسكن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E یا روغن ماهی باشد 5-3 روز قبل از تزریق ژل پرهیز كنید تا احتمال كبودی در محل تزریق كمتر شود

روش انجام

روش عادی برای بیمارانی که به دنبال بالا کشیدن و جوانسازی صورت خود با استفاده از تزریق چربی و ژل هستند به شرح زیر می باشد:
شما لازم است درباره سابقه و تاریخچه بیماری های خود در جلسه اولیه مشاوره با پزشک یا پرستار صحبت کنید.در این مرحله یک برنامه درمانی برای شما توصیه می شود که در آن نحوه استفاده از پر کننده های پوستی برای بهبود ظاهر صورت و یا درمان جای بخیه مورد نظر بیمار مشخص می شود.

مراحل انجام در جلسه درمانی تزریق ژل به شرح زیر است:

پر کننده های پوستی که برای بیمار استفاده می شود حاوی مواد بی حسی موضعی است که تزریق ژل در گونه و لب را برای بیمار راحت می کند.
ناحیه تزریق مشخص می شود.
پر کننده های پوستی به بیمار تزریق شده و بلافاصله پس از آن از بسته یخ بر روی محل تزریق استفاده می شود.
استفاده از مواد معدنی مناسب باعث می شود ظاهر صورت بیمار کامل شده و امکان بازگشت بیمار به فعالیت های عادی روزمره فراهم می شود. این درمان در حدود 60-30 دقیقه زمان می برد و این موضوع بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد. در صورت نیاز می توان از مواد بی حسی موضعی برای بیمار استفاده کرد هر چند استفاده از این مواد برای همه بیماران ضروری نیست. مقدار درد در زمان تزریق ژل بسیار ناچیز می باشد.

بخش زیادی از تفاوت ایجاد شده در ظاهر صورت پس از تزریق ژل در گونه به خاطر ورم صورت است. به همین خاطر شما باید تا سه روز برای مشاهده نتایج واقعی منتظر بمانید. شما می توانید به فعالیت عادی خود بازگشته و بلافاصله صورت خود را آرایش کنید. به هر حال پیشنهاد می شود از انجام هر گونه فعالیت غیر عادی پس از جلسه درمانی خودداری نمایید. قیمت تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و حق الزحمه پزشک دارد.

توصیه های پس از تزریق ژل

بعد از تزریق نباید تا 3 روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیك برای 24 ساعت خودداری كنید و برنامه كاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح ریزی نكنید. احتمال دارد قرمزی، تورم و كبودی خفیفی در محل تزریق به وجود آید. همچنین لب های شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد. اگر تا یك هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد 3 هفته بعد، تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد كه تا 3 هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود.

مراقبت ها بعد از تزریق

شما احتمالاً نتایج حاصل از تزریق ژل را بلافاصله پس از انجام مشاهده می کنید، با وجودی که احتمال مشاهده ورم یا کبودی محدود در ناحیه انجام تزریق در صورت بیمار امری عادی و طبیعی محسوب می شود. پزشک معمولاً از یخ یا کمپرس آب سرد برای کاهش ورم ایجاد شده استفاده خواهد کرد. دوره ورم در این حالت بستگی به نوع ژل پر کننده پوستی دریافت شده توسط بیمار دارد، هر چند بخش عمده ورم، کبودی و قرمزی ایجاد شده باید در طول یک هفته تا ده روز بر طرف شده و از بین برود.

بهبودی

یکی از مزیت های استفاده از تزریق ژل در چانه، لب، صورت و برجسته سازی گونه، دوره زمانی بهبودی کوتاه آنها است. در این حالت در حدود یک هفته طول می کشد تا ورم و کبودی ایجاد شده محو شود و در این دوره پزشک ممکن است به شما توصیه کند با تقبل هزینه تزریق ژل در چانه از پوشیدن کلاه خودداری کنید و مقدار آرایش صورت خود را در سطح حداقل قرار دهید.

ماندگاری

طول مدت دوام نتایج حاصل از تزریق ژل بستگی به نوع تزریق انجام شده دارد. انواع تزریق هایی که انجام می شود به شرح زیر می باشد:

مزایا و فواید تزریق ژل

با استفاده از ژل های پر کننده، مردان و زنان می توانند یک انتخاب مناسب برای مبارزه با علائم و نشانه های بالا رفتن سن در اختیار داشته باشند و بلافاصله پس از تزریق به محل کار خود باز گردند. این روش درمانی غیر تهاجمی می تواند نتایج واقعی برای شما بدون نیاز به بستری شدن و ریکاوری طولانی مدت داشته باشد.
تزریق ژل صورت می تواند گاهی اوقات باعث ورم محدود در ناحیه صورت شود که به ندرت مورد توجه سایرین قرار می گیرد و فقط تا سه روز این ورم وجود دارد. به دنبال استفاده از روش درمان با پر کننده پوستی، شما می توانید بدون کمک از مطب خارج شده و مسیر بازگشت به خانه را خود رانندگی نمایید.

پس از تزریق ژل صورت ، امکان مشاهده نتایج فوری برای بیمار وجود دارد. با وجودی که مشاهده نتایج کامل ناشی از این تزریق به چند روز زمان نیاز دارد، شما احتمالاً تغییراتی را در ظاهر صورت خود حتی قبل از خروج از مطب مشاهده خواهید کرد. ژل های پر کننده پروتئین های طبیعی هستند که تزریق آنها به صورت به منظور افزایش حجم یا صاف کردن خطوط چین و چروک، و شکاف های عمیق ایجاد شده در پوست و درمان خط خنده بی خطر می باشد. در این حالت فقط با تزریق پروتئین به ناحیه مورد نظر فرآیند بهبود شروع می شود و هنگامی که این مواد در زیر پوست مستقر شوند، نتایج نهایی و کامل حاصل از تزریق برای بیمار قابل مشاهده خواهد شد.

به خاطر نتایج فوری حاصل از این روش، تزریق ژل صورت و پر کننده پوستی یک راهکار ایده آل برای جوان سازی صورت به منظور شرکت در رویدادهای مهم و بزرگ است. از تزریق ژل در چانه برای بزرگ کردن چانه و متعادل سازی اندازه آن با سایر اجزاء صورت می توان استفاده نمود . از تزریق ژل می تواند برای شما یک ظاهر شاداب و جوان را در کمترین زمان ممکن به ارمغان بیاورد، این موضوع در حالی است که مشاهده نتایج کامل حاصل از عمل جراحی جوان سازی صورت می تواند به چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

موارد منع مصرف ژل های تزریقی:

انتخاب پزشک مناسب برای تزریق ژل

در تزریق ژل مهمترین مساله پیدا کردن پزشکی است که دانش و تجربه کافی برای انجام تزریق ژل داشته باشد و شما بتوانید به وی برای استفاده از این روش درمانی اعتماد کنید. در این رابطه نباید به همه افراد اعتماد کرد. تزریق ژل به لب دارای خطرات است که بطور خاص در زمانی مشاهده می شود که تزریق های مورد نیاز توسط افراد بی تجربه انجام شود.از پزشک بخواهید عکس های بیماران قبلی خود قبل و پس از درمان را به شما نشان دهد.

در صورت منفی بودن پاسخ این پرسش به دنبال یک انتخاب دیگر در این رابطه باشید.

عوارض و مضرات تزریق ژل

تزریق ژل هیچ عوارضی ندارد اما

  1. استفاده از ژل های ارزان قیمت که مورد تایید وزارت بهداشت نیست
  2. استفاده از ژل ها با ماندگاری بالای یک سال
  3. تزریق ژل در مراکز غیر معتبر برای شما عوارض خواهد داشت

درد احساس شده توسط بیمار در تزریق ژل بستگی به ناحیه انجام تزریق، محصول مورد استفاده (بعضی از ژل ها حاوی مواد بی حسی موضعی است) و سایر کرم های بی حسی موضعی استفاده شده در هنگام تزریق ژل دارد. این درمان باید به نسبت بدون درد باشد یا ناراحتی کمی را در موارد تزریق ژل در لب که بیشترین حساسیت را در بین اعضای صورت دارد، برای بیمار به همراه داشته باشند.

به طور معمول عوارض تزریق ژل در صورت یا بدن شامل کبودی، ورم، قرمز شدن، حساسیت و خون ریزی اندک از محل های انجام تزریق باشد که این عوارض تزریق ژل در اکثر موارد بلافاصله یا در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از بین می روند. اما در موارد نادر امکان مشاهده واکنش آلرژیک به این ژل ها نیز وجود دارد که وجود برخی شرایط خاص در افراد، بیماری و مشکلات سلامتی باعث می شود که امکان استفاده از پر کننده های پوستی برای بیمار وجود نداشته باشد. این موارد اشاره به شرایط خاص دارد که در صورت وجود آنها، درمان با استفاده از تزریق ژل منع مصرف خواهد داشت، بنابراین زمان مراجعه به پزشک برای انجام تزریق وی را در جریان بیماری و داروهای مصرفی خود قرار دهید.

هزینه و قیمت تزریق ژل

هزینه تزریق ژل و قیمت ژل لب خصوصی با استفاده از پر کننده های پوست بستگی به نوع و برند محصول استفاده شده و تعداد سرنگ های تزریق ژل مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد. بنابراین هزینه تزریق ژل به لب در افراد متفاوت است. همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز چانه و دیگر اعضاء متفاوت می باشد.
هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و حق الزحمه پزشک دارد.

تزریق ژل به عنوان یک راهکار درمانی برای جوانسازی پوست و برجسته سازی گونه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این روش بدون جراحی می باشد و نتایج مطلوبی را به همراه دارد. تزریق ژل در نواحی مختلف صورت ازجمله تزریق ژل خط خنده، اخم، لب، گونه و... انجام می شود. دوام و ماندگاری نتایج به نوع پرکننده های پوستی بستگی دارد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاربرد مزایا و نحوه تزریق فیلر بینی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

مراحل آی وی اف

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

موادی که باعث کاهش وزن میشود

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رژیم غذایی بعد از زایمان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

لیفت و حجم دهی به گونه با تزریق ژل

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

لیزر فرکسل برای رفع چین و چروک پوست

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نانوفت چیست؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

تزریق فیلر به گونه و لب

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

نقاط فوردایس لب ( تجمع غدد چربی زیر پوست)چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت