دکتر فاطمه عندلیب - متخصص پوست و مو

روشهای رفع چروک پیشانی

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drandalib.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم تلفن مطب : 36260819 - 031

شما نمیتوانید چین و چروک های پیشانی را به طور کامل از بین ببرید، اما روشهایی وجود دارد که به سرعت و به طور موثر ظاهر آنها را کاهش میدهد. ما با افزایش سن، مقدار زیادی کلاژن و الاستین را از دست می دهیم. همه چیز به شدت و علت اولیه چین و چروکهای شما بستگی دارد. خطوط بسیار ظریف و سطحی را می توان با مراقبت های خوب از پوست، از جمله محافظت شدید در برابر آفتاب، رتینوئیدها/ رتینول موضعی، آنتی اکسیدان ها، بهبود بخشید. اگر خطوط ثابت و عمیق از قبل وجود داشته باشد، یک روش در مطب مانند لیزر، فرکانس رادیویی یا تزریق فیلر و بوتاکس برای ایجاد تفاوت قابل توجه ضروری است.
اگر ایجاد یک روتین مراقبت از پوست خود با ترکیبات ضد پیری، درمان های خانگی و آرایش های صورت کارساز نبود و مهم تر ازهمه، اگر واقعاً می خواهید به خطوط ظریف خود پایان دهید وقت آن رسیده که توجه خود را به داروهای تزریقی معطوف کنید.

در حالی که مواد قابل تزریق مانند بوتاکس احتمالاً اولین چیزهایی هستند که به ذهن می رسند ، اگر به دنبال چیزی با تهاجم کمتر هستید، می توانید با اسید هیالورونیک (چیزی که به طور طبیعی در بدن وجود دارد) شروع کنید .شما با اسید هیالورونیک تزریقی بلافاصله بهبود بافتی دارید.این ماده خطوط ریز و چین و چروکها را پر میکند، پوست را به طور کلی صاف میکند و حجم میدهد.

امروزه روشهای موثر، به روز و متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که برخی با بکارگیری لیزر ، تزریق فیلر و ... می توانند حس جوانی و شادابی را به پوست شما هدیه نمایند. این روشها اغلب بدون نیاز به جراحی و به صورت سرپایی انجام می شوند و با نتایج رضایت بخشی نیز همراه هستند. شما می توانید جهت بهره گیری از انواع روشهای جوانسازی در اصفهان، به مطب تخصصی دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید. شماره تلفن هماهنگی و دریافت نوبت : 36260819

درمان خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس

همانطور که رژیمهای غذایی سالم و محصولات زیبایی میتوانند برای بهبود سلامت پوست و ظاهر و بافت پوست، موثر باشند، زمانی که خطوط ایجاد شده اند ممکن است دیگر در درمان آنها موثر نباشند. یک درمان محبوب که میتواند خطوط پیشانی را کاهش دهد تزریق بوتاکس است. پس از مشاوره با پزشک، بوتاکس ممکن است به عنوان یکی از گزینه های کاهش چین و چروک پیشانی پیشنهاد شود.
بوتاکس یک شل کننده عضلانی است که به عضله پیشانی تزریق میشود. این امر باعث شل شدن عضله به مدت سه ماه میشود و در نتیجه حرکت ابرو به سمت بالا را کاهش میدهد و از چروک شدن پوست جلوگیری میکند. بوتاکس همچنین میتواند به ترک عادت حالتهای بیش از حد ابرو و صورت کمک کند، ابروهای ناهموار را اصلاح کند و همچنین برای جلوگیری از ایجاد خطوط مفید باشد.
درمان بوتاکس پیشانی اغلب همراه با بوتاکس اخم انجام می شود، زیرا با درمان موفقیت آمیز کل پیشانی (پایین و بالا) نتیجه یکنواخت تربه دست می آید .

روشهای رفع چروک پیشانی

بوتاکس چگونه کار میکند؟

وقتی بوتاکس به عضلات تزریق میشود، به گیرنده های روی ماهیچه ها متصل میشود تا ماهیچه های شما سیگنال انقباض را دریافت نکنند. بنابراین نمی توانید چین و چروک های پویا (چروک هایی که هنگام اخم ایجاد می کنید)را ایجاد کنید. و اگر چین و چروک های پویا کمتری ایجاد کنید، شانس کمتری برای ایجاد چین و چروکهای ایستا وجود خواهد داشت. از این رو امکان تزریق بوتاکس پیشگیرانه در اواسط تا اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 زندگی شما وجود دارد.
پس از تزریق بوتاکس، نمی توانید ناحیه تحت درمان را به مدت 72 ساعت ماساژ دهید و باید سر خود را حداقل تا چهار ساعت پس از تزریق در حالت ایستاده نگه دارید. مالش ناحیه تزریق شده میتواند منجر به انتقال بوتاکس به نواحی ناخواسته شود. از آنجایی که بوتاکس به صورت سطحی تزریق میشود، به زمان کافی بدون حرکت نیاز دارد تا به درستی از بین برود. علاوه بر این، به گفته کارشناسان، شما نباید الکل بنوشید یا در تمرینات بیش از حد به مدت 12 تا 24 ساعت پس از درمان شرکت کنید. بعد از تزریق بوتاکس کبودی بعید است، ولی این فعالیتها ممکن است این احتمال را تشدید کنند.

رفع چروک پیشانی با لیزر

رفع چین و چروک با لیزر میتواند پوست صورت شما، به ویژه اطراف چشم و دهان را جوان و احیا کند. انرژی لیزر به صورت هدفمند به زیر سطح پوست میرسد تا سلولهای آسیب دیده را از بین ببرد و باعث رشد الاستین و کلاژن جدید شود که بدون جراحی پوست را تقویت کرده و چین و چروکها را صاف میکند. صورت شما جوان تر از سال های گذشته به نظر می رسد .این نوع درمان آنقدر سریع، بدون درد و مؤثر هستند که به زودی ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت.

مزایای لیزر برای از بین بردن چین و چروک

  1. بهبود بافت و ظاهر پوست چروکیده اطراف چشم، دهان، گونه ها و پیشانی
  2. کاهش احتمال پیری ناخواسته و بازیابی پوست صاف و بدون لک بدون جراحی
  3. انرژی لیزر سلول های آسیب دیده را از بین می برد و باعث رشد کلاژن و الاستین جدید و سالم می شود که منجر به سفت تر و صاف تر شدن پوست می شود.
  4. بسیاری از بیماران در یک الی سه جلسه به مدت 15-30 دقیقه و بدون زمان استراحت به نتایج مطلوب می رسند.

10 راه برای کاهش چین و چروک پیشانی به طور طبیعی در منزل

1. رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در جلوگیری از پیری پوست دارد. بنابراین قبل از اینکه به درمان چین و چروک بپردازید، مطمئن شوید که غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی و سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها را میخورید. مقدار زیادی آب فیلتر شده بنوشید تا پوست خشک خود را هیدراته کنید و چین و چروکها و خطوط ریز را از داخل پر کنید. غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده را حذف کنید. این عمل به درمان داخلی چین و چروکهای پیشانی و تمام علائم پیری کمک میکند.

2. ماساژ هفتگی صورت

حداقل یک بار در هفته در منزل ماساژ صورت انجام دهید.

3. درمان های غیرتهاجمی چین و چروک

از درمان های غیرتهاجمی چین و چروک که تولید کلاژن را تقویت می کنند، مانند طب سوزنی صورت و فیشال های تخصصی استفاده کنید. و مطمئن شوید که محصولات مراقبت از پوست شما حاوی موادی با پشتوانه علمی مانند ویتامین C، باکوچیول (مشتق شده از دانه ها و برگ های گیاه Psoralea corylifolia بومی آسیای شرق)هستند.

4. ورزش کنید

همانطور که ورزش به تقویت ماهیچه های شما کمک میکند، به حفظ شکل پوست شما نیز کمک میکند. گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی به بدن شما کمک میکند تا استرس را از بین ببرد و گردش خون را تقویت کند، که همگی در بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروکهای پیشانی نقش حیاتی دارند. یوگا، پیلاتس و تمرینات قدرتی و استقامتی کم ضربه پیشنهاد می-شود.

5. استفاده روزانه از روغن صورت

به مرطوب کننده های خود روغن صورت را هم اضافه کنید. روغن های گیاهی ارگانیک مرطوب کننده کامل، غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب هستند و حاوی فیلرهای ارزان قیمت یا نگهدارنده های مشکوک موجود در اکثر کرم های صورت نیستند. اضافه کردن روغن به روتین پوستی به غیر ازحذف خشکی پوست و نرم کردن خطوط ریز و چین و چروکهای پیشانی، به پوست شما درخشندگی فوری میبخشد و به افزایش سلامت کلی پوست شما کمک میکند.

6. آرام باشید

شاید این مورد چندان واضح به نظر نرسد، اما فواید آن بسیار بیشتر روی عمق پوست است. به مدت 15 دقیقه مدیتیشن کنید و خطوط استرس را تماشا کنید که به صورت درخششی شادمانه محو میشوند.

7. ماسک هفتگی

گنجاندن یک ماسک صورت هفتگی در روتین مراقبت از پوست یک راه آسان برای حفظ شکل عالی پوست است. برای پر کردن خطوط و چین و چروک ها و تجدید طبیعی پوست، از ماسک صورت جوان کننده و سفت کننده پوست مثل ماسک تخم مرغ و ماسک روشور طبیعی استفاده کنید. همچنین میتوانید به ماسک صورت خود عسل، آلوئه ورا یا ماست اضافه کنید.

8. ترکیب مواد آرایشی فعال

هنگامی که پوست شروع به نشان دادن علائم قابل مشاهده پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک میکند، معمولا زمان خوبی برای شروع درمانهای فعال مبارزه با چین و چروک است. رتینول یکی دیگر از مواد بهداشتی درمانی است که احتمالاً در مورد آن زیاد شنیده اید، با این حال، عوارض جانبی متعدد منفی دارد، بنابراین اغلب جایگزین ملایم رتینول معروف به باکوچیول را ترجیح میدهند.

9. لایه برداری کنید

لایه برداری یک موضوع هیجان انگیز یا یک درمان مرسوم، مد روز و جدید برای مراقبت از پوست نیست، اما آزمایش شده و درست است، و درخشندگی پس از درمان و نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهد که شبیه هیچ محصول دیگری نیست. هر هفته با یک لایه بردار سالم و بدون حساسیت به نور لایه برداری کنید تا پوست خود را نرم، صاف و از چین و چروک دور نگه دارید.

10. بیخیال باش

به همان اندازه که جامعه ما را تحت فشار قرار میدهد تا جوان تر به نظر برسیم، ارزش آن را ندارد که روی هر خط و چین و چروکی تاکید کنیم. از پوست خود به خوبی مراقبت کنید، اما فراموش نکنید که از نظر عاطفی به شدت از خود مراقبت کنید. ما میتوانیم با استفاده از محصولاتی که از سلامت پوست ما حمایت میکنند، بدون مقاومت احساسی در برابر روند پیری، از پوست خود مراقبت کنیم. افکار و احساسات منبع قدرتمندی از انرژی هستند، چه با صدای بلند صحبت شوند و چه در درون ذهن و با صدای آرام، آن ها نحوه نگاه، احساس و تجربه ما را شکل می دهند. پس افکار خوب را انتخاب کنید، و هر خط و چروک ظریفی را دوست داشته باشید .در نهایت، آنها نشانگر زندگی ارزشمندی هستند که ما داریم.

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

از بین بردن غبغب بدون جراحی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هیدرودرم چیست؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درد مزمن مچ دست

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ژنها ، مغز و اراده

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

تاثیر مکمل روی منیزیوم ZMA و نحوه مصرف آن در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علت جوش در صورت

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر زهرا سعادتی - متخصص جراحی عمومی
دکتر زهرا سعادتی

متخصص جراحی عمومی


www.Hemorrhoid-laser.com
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت