دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

تقویت مو با خوراکی ها

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی چهره افراد به حساب می آید و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست. عوامل مختلفی مانند داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد مغذی بر روی ضخامت و تراکم موها تأثیر می گذارند. سرعت رشد و تقویت مو به عواملی مانند سن، سلامتی، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. اگرچه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید؛ اما رژیم غذایی موردی است که شما بر آن اشراف و کنترل لازم را دارید. مو براي رشد به مواد مغذی مفید موجود در خوراکی ها نیاز دارد و آنچه که می خورید می تواند تأثیر زیادی در سلامت مو داشته باشد.
فقدان مواد مغذی از جمله ویتامین، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری ممکن است سرعت رشد مو را کاهش دهند یا حتی به ریزش مو منجر شوند. در واقع یک رژیم غذایی بدون مواد مغذی مناسب، باعث ریزش مو می شود. جبران کمبود هر یک از این مواد غذایی ممکن است به درمان ریزش مو کمک کند. برای داشتن موهایی پر پشت و زیبا و تحریک رشد موی خود به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید و خوراکی های توصیه شده در این مطلب را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تخم مرغ

برای تقویت مو از خوردن تخم مرغ غافل نشوید؛ زیرا منبع عالی پروتئین و بیوتین است، دو ماده مغذی که مو را تقویت می کند. خوردن پروتئین کافی برای رشد بیشتر موی شما از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا فولیکول های مو بیشتر از پروتئین ها ساخته شده اند و فقدان آن نیز در رژیم غذایی باعث ریزش مو می شود. بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است. همچنین محققان و کارشناسان علم تغذیه اثبات کرده اند که مصرف کافی بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در کمک کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم و سایر مواد مغذی سالم برای تقویت مو است.

انواع توت ها

انواع توت ها با ترکیبات مفید و ویتامین هایی که دارند باعث تقویت مو و رشد بیشتر آنها می شوند. توت ها دارای ویتامین C بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی است که در محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب نقش مهمی دارند. همچنین بدن برای تولید کلاژن از ویتامین C استفاده می کند، پروتئینی که به تقویت مو کمک می کند تا از شکنندگی آن جلوگیری کند. از این گذشته، ویتامین C به بدن در جذب آهن کمک می کند. فقر آهن خود باعث کم خونی می گردد که یکی از دلایل مهم ریزش مو است. انواع توت ها غنی از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که باعث تقویت مو می گردد.

ماهی

ماهی هایی مانند ماهی سالمون، ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. بدن شما نمی تواند این چربی های سالم را ایجاد کند، بنابراین باید آنها را از مواد غذایی مثل ماهی ها دریافت کنید. مصرف امگا 3 از بدن شما در برابر بیماری ها محافظت می کند و برای رشد مو و حفظ سلامت مو بسیار مؤثر است.

ماست یونانی

ماست یونانی منبع غنی از پروتئین است. ماست یونانی همچنین ماده ای دارد که به گردش خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. این ویتامین B5 نام دارد (معروف به اسید پانتوتنیک) و حتی ممکن است از ریزش موها جلوگیری کند.

سیب زمینی شیرین

در سیب زمینی شیرین بتاکاروتن فراوانی وجود دارد. این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل خواهد شد. جالب است بدانید با مصرف تنها 114 گرم از سیب زمینی شیرین می توانید تا 4 برابر نیاز روزانه خود را به ویتامین A برطرف کنید. به همین دلیل است که سیب زمینی شیرین را هم در دسته ی خوراکی های تقویت کننده مو قرار داده اند.

آووکادو

در آووکادو ترکیبات مغذی و چربی های سالم بسیار زیادی وجود دارد. یکی از مواد مغذی در آن، ویتامین E، ویتامین معجزه آسا برای رشد موها است. ویتامین E موجود در آوودکادو از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار است. علاوه بر آن آووکادو دارای اسیدهای چرب مفیدی است که بدن به خودی خود نمی تواند آنها را تولید کند.

تقویت مو با خوراکی ها

مغزیجات

بر اساس مطالعات به دست آمده مشخص شد که مغزها دارای خواص فراوانی هستند. به شکلی که حتی در رشد و بهبود سلامت موها نیز تأثیر بسزایی دارند. با این اوصاف می توان گفت که مغزها نیز در گروه خوراکی های تقویت کننده مو قرار دارند. از دیگر ویتامین های ضروری بدن که در مغزها یافت می شوند، می توان به ویتامین B، زینک و اسیدهای چرب اشاره کرد. در صورتی که ریزش مو دارید به احتمال قوی یکی از ویتامین های ذکر شده در بدن شما کاهش پیدا کرده است.

دانه ها

زینک، سلنیوم و ویتامین E از جمله مواد مغذی موجود در دانه ها است. هر یک از این مواد می توانند به رشد، کاهش ریزش مو و در نهایت تقویت آنها کمک کنند. به عنوان مثال مصرف 28 گرم دانه ی آفتابگردان می تواند تا 50 درصد ویتامین E بدن را تأمین کند.

فلفل شیرین

فلفل دلمه ای منبع عالی ویتامین C است که ممکن است به رشد مو کمک کند. در حقیقت، یک فلفل زرد تقریباً ۵/۵ برابر ویتامین C نسبت به پرتقال تأمین می کند. ویتامین C به تقویت تولید کلاژن کمک می کند که می تواند به تقویت رشته های مو کمک کند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رشته های مو را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. استرس اکسیداتیو هنگامی رخ می دهد که رادیکال های آزاد سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن را تحت الشعاع خود قرار دهند. علاوه بر این، فلفل دلمه ای همچنین منبع عالی ویتامین A است.

میگو

میگو سرشار از بسیاری از مواد مغذی است که پتانسیل رشد مو را دارد. به عنوان مثال، میگو منبع عالی پروتئین، ویتامین های گروه B، روی، آهن و ویتامین D است. میگو مقدار کمی اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز تأمین می کند. رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با بهبود رشد مو ارتباط دارند.

لوبیا

لوبیا منبع عالی پروتئین گیاهی است که برای رشد مو ضروری است. لوبیا منبع خوبی از روی است که به چرخه رشد و ترمیم مو کمک می کند. آنها همچنین بسیاری از مواد مغذی سالم مو، از جمله آهن، بیوتین و فولات را تأمین می کنند.

اينستاگرام دکتر سليماني

سویا

مطالعات نشان دادند که ترکیبات موجود در سویا می تواند تأثیر مثبتی بر رشد موها داشته باشد. ترکیبی مثل اسپرمیدین به فراوانی در سویا وجود دارد. بررسی انجام شده با حضور ۱۰۰ فرد سالم نشان داد مواد مغذی مبتنی بر اسپرمیدین باعث می شوند که چرخه ی فعال رشد مو به نام چرخه ی آناژن ادامه پیدا کند. هرچقدر که یک فولیکول مو بتواند در چرخه ی آناژن باقی بماند، به همان اندازه می تواند به رشد خود ادامه دهد.

گوشت

گوشت در رژیم غذایی بسیاری از افراد وجود دارد که خوشبختانه می تواند نقش مؤثری در رشد موها داشته باشد. پروتئین موجود در گوشت به رشد، ترمیم و تقویت فولیکول های مو کمک می کند. مصرف ۱۰۰ گرم گوشت ، می تواند ۲۹ گرم از پروتئین مورد نیاز را تأمین کند.آهن موجود در گوشت قرمز به آسانی در بدن جذب می شود. این ماده ی معدنی باعث می شود که گلبول های قرمز خون بتوانند اکسیژن را به سراسر بدن، از جمله فولیکول های مو برسانند. کمبود پروتئین و آهن مستقیماً با ریزش مو در ارتباط است.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

قطع نخاع در ناحیه ی کمر و گردن

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

آیا لیفت با نخ در جوانسازی صورت موثر است؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای سفید و روشن شدن پوست صورت و بدن توسط متخصصان پوست

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای سریع درمان چین و چروک پوست صورت

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

بکارگیری چند روش درمان طبيعی براى آرتروز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

سندرم پیریفورمیس چیست؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

(چالش سی روز دیسیپلین برای کاهش وزن (4)

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علائم و راه های درمان خار پاشنه

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت