کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031
آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می کنند اشخاص نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش های متفاوتی باشند. خوشبختانه در سال های اخیر با روی کار آمدن دستگاه های لیزر مانند کندلا و سایناشور این مشکل رفع موهای زائد نیز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. هرکدام از این دستگاه ها مزایا و معایبی دارند و برای افرادی با رنگ پوست مختلف، مناسب اند. در نظر داشته باشید که بهترین دستگاه لیزر باید با توجه به شرایط و ویژگی های پوست و موهای شما انتخاب شود. تفاوتهایی بین عملکرد و مشخصه های کاربردی این دو دستگاه وجود دارد که با بررسی دقیق این تفاوت ها شما را به انتخابی دقیق و روشن بین دستگاه لیزر سایناشور یا کندلا خواهیم رساند.

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله لیزر سایناشور توسط کادری زبده، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای لیزر سایناشور

  1. بسیاری از مراجعین بر این نظر بوده اند که سایناشور بسیار کم درد است.
  2. خنک کننده ای که این دستگاه دارد باعث می شود که پوست مراجعه کننده ملتهب نشود که این امر باعث شده که مراجعه کنندگان در طول درمان راحت باشند.
  3. لیزر سایناشور به طور مستقیم فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد و آن را از بین می برد و از این لیزر می توان در تمامی نواحی بدن از جمله، صورت، زیر بغل، دست، پا، کمر، بیکینی، بالا تنه و … به کار می رود.
  4. مدت زمان درمان با توجه به ناحیه ایی که قرار است مورد تغییر قرار بگیرد متفاوت است و ممکن است 5 دقیقه و یا یک ساعت طول بکشد و حداقل 6 جلسه برای انجام این امر لازم است هرچند که برای همه افراد یکسان نمی باشد.
  5. از ویژگی های خوب سایناشور می توان به این موضوع اشاره کرد که به هیچ مواد مصرفی نیاز ندارد. سیستم خنک کننده این لیزر به صورت همزمان کار می کند و هیچ تداخلی در کار کرد لیزر ندارد.

مزایای لیزرکندلا

بهترین لیزر موهای زائد

عملکرد لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر مو با متمرکز کردن پرتو های نوری، اشعه ی لیزر را به سطح پوست می تاباند. این اشعه با جذب شدن توسط رنگدانه موجود در ریشه ها و فولیکول های مو و ایجاد حرارت، آنها را می سوزاند و با تکرار این کار در چند مرحله، کم کم رشد مو در آن ناحیه متوقف می شود. تکنسین لیزر برای این منظور دستگاه را روی ناحیه ی تحت درمان قرار داده و با فشار دادن کلیدی اشعه های لیزر را عملا به سطح پوست شلیک می کند. هر بار فشار دادن این کلید و هر بار شلیک اشعه به سطح پوست را یک شات می گویند. فرکانس یا تعداد شات در ثانیه نیز به تعداد تخلیه انرژی لیزر روی سطح پوست یک ناحیه از بدن در یک ثانیه گفته می شود.

مقایسه سایناشور و کندلا

سیستم خنک کننده

امروزه سیستم های خنک کننده دینامیکی پیشرفته ای که بر روی دستگاه لیزر سایناشور یا کندلا وجود دارد باعث شده است که این معضل بر طرف شده و شما هیچ حسی از گرما و سوزش را روی پوست خود احساس نکنید. سیستم خنک کننده ی کندلا بسیار مؤثر و برای کاهش درد و سوزش در زمان انجام لیزر در نظر گرفته شده است. تا جایی که هیچگونه گرما و سوزش روی پوست خود احساس نکرده و دیگر نیازی نیست قبل از لیزر موهای زائد، از کرم بی حس کننده استفاده کنید. انتخاب بین دو سیستم خنک کننده دینامیک و با کیفیت کندلا (DCD) یا خنک کننده های هوای تنظیم دستی (ACC) در این دستگاه امکان پذیر است. سیستم خنک کننده (ACC) قادر است جریان هوای شدیدی را در دمای مشخص روی ناحیه مورد نظر بدمد و سیستم خنک کننده (DCD) نیز می تواند یک جریان خنک از کریوژن را چند میلی ثانیه قبل و بعد از تابش لیزر روی محل مورد نظر اسپری کند.

سیستم خنک کننده سایناشور از سیستم باد سرد فشرده استفاده میکند که به جای کپسول اسپری گاز استفاده میشود و برای دارندگان این دستگاه مقرون به صرفه تر خواهد بود چرا که نیازی به تعویض مداوم کپسول های باد سرد نخواهند داشت. سایناشور از سیستم خنک کننده آلمانی به نام زیمر (Zimmer) استفاده میکند که به ادعای کمپانی، به دلیل سادگی سیستم خنک کننده، باعث هنگ کردن دستگاه لیزر نخواهد شد.

هندپیس های تماس با پوست

هندپیس یا همان دسته دستگاه لیزر که مستقیماً با سطح پوست شما در ارتباط هستند، میتوانند اصلی ترین عامل انتقال بیماری های پوستی همچون قارچ پوستی ، زگیل و باکتری باشند. هندپیس لیزر کندلا یک نوآوری واقعی به شمار می آید که تمام نگرانی های شما در رابطه با پاکیزگی و استریل بودن و عدم انتقال بیماری های پوستی را رفع میکند؛ چرا که این هندپیس قابل تعویض بوده و برای هر متقاضی یک هندپیس اختصاصی در نظر گرفته میشود تا مانع انتقال بیماری های پوستی شود. حال آنکه در بقیه دستگاه های لیزر که هندپیس قابل تعویض ندارند، متصدی دستگاه باید هندپیس را به خوبی ضد عفونی و استریل نماید که در غیر این صورت عواقب بهداشتی متعددی در پی خواهد داشت.

هندپیس لیزر سایناشور بسیار سبک و کاربردی میباشد؛ ولی غیر قابل تعویض است. از این رو کمپانی سایناشور قطعه پلاستیکی سر هندپیس که با پوست شما برخورد مستقیم دارد را حذف نموده تا سر این هندپیس که از جنس استیل میباشد با راحتی و اطمینان بیشتری ضد عفونی و استریل شود. نقطه ضعف این هندپیس این است که نیازمند دقت و توجه کامل اپراتور برای ضدعفونی کردن کامل و اصولی هندپیس میباشد که در غیر این صورت عواقب بهداشتی و پوستی در پی خواهد داشت.

طول موج

یکی از اصلی ترین پارامترهای تعیین کننده سطح عمکرد هر دستگاه لیزر، میزان طول موجی است که توسط دستگاه سایناشور یا کندلا تولید میشود. پوست انسان در مقابل بازه مشخصی از طول موج پاسخ مقاومتی دارد که اگر دستگاه لیزر طول موجی غیر استاندارد ایجاد کند موجب بروز التهاب، سوزش، خارش، سوختگی و در برخی موارد تاول های پوستی و زیر پوستی خواهد شد.

طول موج لیزر کندلا معادل 755 نانومتر است و به علت عمق نفوذ بالا، بسیار سریع و دقیق بر روی فولیکول های مو که سلول بنیادی مو شناخته می شوند تأثیر گذاشته و با از بین بردن آنها بدون آسیب زدن به سلول ها و بافت های دیگر، در تعداد جلسات کمتری شما را به نتیجه دلخواه و مطلوب میرساند.

طول موج لیزر سایناشور معادل 1064 نانومتر است و میتواند تأثیر گذاری بیشتری روی موهای نازک و کمرنگ نیز داشته باشد و بر روی پوست های تیره و برنزه نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت. این طول موج ممکن است برای پوست های نازک و همچنین پوست های حساس مناسب نباشد. چرا که این پوست ها گاهی نسبت به طول موج های قوی تر از 755 نانومتر واکنش های التهابی از خود نشان میدهند.

تفاوت لیزر سرد و گرم

مهم ترین دغدغه پزشکان در درمان موهای زائد با لیزر، جلوگیری از عوارض جانبی نظیر سوختگی می باشد به همین دلیل معمولاً در لیزرهای گرم که تا به حال استفاده شده انرژی دستگاه پایین تر از حد نیاز تعیین می گردد که عدم موفقیت را در پی خواهد داشت و نیاز به جلسات بیشتر را پدید می آورد.

متأسفانه این اتفاق در اکثر سیستم های لیزر شامل الکس، لیزر اندی یاگ و دایود رایج است. موها پس از درمان از بین نرفته و به دلیل آسیب به ریشه مو تبدیل به موهای نازک و کرکی می شوند که در سیستم الکس کوترا علاوه بر اینکه ریشه مو کاملاً از بین می رود، از این لیزر می توان جهت درمان موهای نازک و کرکی هم استفاده کرد و تأثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کرد.

امکان درمان بر روی پوست های بسیار روشن مانند اروپایی ها با اکثر لیزرها فراهم می باشد. الکس سرد بهترین انتخاب درمان برای پوست های تایپ 3 و 4 که اکثر مردم ایران را شامل می شود.

پوست برنز به دلیل تحریک بیش ازحد رنگدانه پوست بالاترین ریسک سوختگی را دارد و احتمال ایجاد آسیب به سلول های رنگدانه ساز و ایجاد لک های سفید را ایجاد می نماید. به همین دلیل تمامی مرکزها از لیزر کردن پوست آفتاب گرفته و سولاریم رفته خودداری می کنند. تنها لیزری که در دنیا مجاز به استفاده بر روی پوست های برنزه با سولاریم یا آفتاب است، لیزر سرد می باشد که در این سیستم به صورت منحصربه فرد، قابلیت درمان بر روی پوست های برنزه را فراهم نموده است.

تعداد جلسات لیزر سایناشور و کندلا

تعداد جلسات لازم برای هر فرد بستگی به نوع مو و پوست شخص و این که بخواهد کدام منطقه را تحت درمان قرار دهد دارد. علاوه بر این از آنجا که مناطق مختلف بدن، چرخه رشد موی خاص خود را دارند، بنابراین رفع دائمی موها در هر منطقه بستگی به این دارد که فولیکول ها در زمان درمان در چه فازی قرار داشته باشند. ممکن است نیاز باشد 4 تا 8 جلسه درمان انجام شود.

عوارض جانبی لیزر الکساندرایت کندلا

  1. تورم خفیف، به علت از بین بردن فولیکولهای مو ایجاد می شود.
  2. قرمز شدن، به علت گرم شدن و داغ شدن پوست رخ می دهد، البته در لیزرالکساندرایت کندلا به علت وجود سیستم خنک کننده با اسپری کریوژن قرمزی کمتر دیده می شود.
  3. جای سوختگی
  4. پوسته پوسته شدن، این عارضه خیلی کم در افراد مشاهده می شود بیشتر در افرادی که پوست خشک دارند دیده می شود.
  5. تغییر رنگ پوست، یا تغییر رنگدانه ها که موقتی است.

 اينستاگرام کلينيک صدف

عوارض جانبی لیزر سایناشور

بعد از درمان وجود نخواهد داشت، البته ممکن است پوست قرمز شود که کاملاً طبیعی است. این قرمزی ممکن است تا بیست و چهار ساعت دوام یابد.

عوارض لیزر سایناشور در مقایسه با کندلا

دستگاه سایناشور متأسفانه به دلیل طول موج بالا موجب سوختگی پوست می شود. سری این دستگاه با توجه به نوع طراحی ظاهری آن دقت دستگاه الکساندرایت کندلا را ندارد.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کم کردن وزن در کشتی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

جوانسازی صورت با پی آر پی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

توصیه های بعد از عمل قسمت دوم

دکتر بهنام خرمی [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

علت تنگی لگنچه به حالب چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

دستگاه های مورد استفاده در رادیولوژی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

مراقبت روزانه از موهای خشک

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

برداشتن خال بدون جراحی و خونریزی

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

آنالیز راه رفتن یا gait analysis چیست؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

بیماریهای خارش دار کدامند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت