کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031
آنچه در این مطلب میخوانید

بالاترین لایه پوست، معروف به اپیدرم، مسئول کنترل از دست دادن آب سلول ها و بافت ها است. بدون این لایه ی محافظ، آب بدن به سرعت از دست می رود. درست در زیر اپیدرم، لایه ی دوم یعنی درم قرار دارد. درم حاوی رگ های خونی، اعصاب و فولیکول های مو است و از پروتئینی به نام کلاژن تشکیل شده است. یکی از عناصر مؤثر در سلامت و جوانی بدن انسان کلاژن است. کلاژن که از واژه ی یونانی به معنای چسب گرفته شده یک پروتئین سخت، نامحلول و فیبری است که از فراوان ترین پروتئین های بدن است و حدود یک سوم از کل پروتئین های آن را تشکیل می دهد.کلاژن یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، استخوان و دندان، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است. زمانی که میزان کلاژن در بدن کافی باشد، سلول های دارای کلاژن ظاهر محکم و سالمی دارند. نقش این پروتئین خاص امروزه در روند بهبود پوست بسیار ویژه شناخته می شود. کلاژن با ساختار شگفت انگیز و انعطاف پذیری که دارد، سبب استحکام و کشسانی پوست است. در واقع این پروتئین و سنتز و جایگزینی مداوم آن است که سبب جوان ماندن پوست می شود. با افزایش سن و شروع روند پیری، سنتز این پروتئین رو به کاهش می گذارد و همین عامل سبب شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک روی سطح آن می شود. امروزه روشهای بسیاری را برای تحریک کلاژن سازی پوست ارائه دهند که در ادامه معرفی میگردند.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

نقش کلاژن در پوست

کلاژن باعث استحکام و حالت کشسانی پوست و تقویت آن می شود، همچنین جایگزینی برای سلول های مرده پوست است. این ماده علاوه بر تقویت پوست، باعث تولید پروتئین های دیگری می شود که از بروز آکنه و سایر بیماری های پوستی جلوگیری می کنند و با افزایش آن سلول های پوست می توانند دوباره ترمیم شوند.

عوامل مؤثر در کاهش کلاژن پوست

پوست تا چه سنی کلاژن سازی می کند؟

پس از سن ۲۰ سالگی تولید کلاژن در پوست نسبت به گذشته کمتر می شود. این روند از ۳۰ سالگی به بعد سرعت پیدا می کند. کلاژن سازی در سنین بالا همچنان می تواند در بدن وجود داشته باشد؛ اما سرعت آن بسیار پایین است. هرچه سن بالاتر رود، کلاژن سازی کمتر صورت می گیرد. با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عدم رسیدگی به پوست و عادات بد غذایی می توان سرعت تخریب کلاژن در بدن را افزایش داد.

کلاژن سازی پوست

چگونه به کلاژن سازی پوست خود کمک کنیم؟

منابع غذایی حاوی کلاژن

به عبارت ساده برای کلاژن سازی پوست باید کلاژن بخوریم. غذاهای حاوی کلاژن، بلوک های ساختاری دقیقی را که برای ساختن کلاژن بیشتر لازم است، در اختیار ما قرار می دهد، در نتیجه باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. کلاژن در مفاصل، استخوان و پوست حیوانات و ماهی ها یافت می شود. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد این پپتیدهای کلاژن می توانند سلول های تولید کننده کلاژن را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک کنند. به همان اندازه که خوردن غذاهای حاوی کلاژن حائز اهمیت است، ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان های لازم برای سلامت پوست و ساخت کلاژن استفاده می کنیم. ویتامین سی و روی برای تولید کلاژن و ترمیم پوست و همچنین محافظت از آنتی اکسیدان در برابر آسیب های محیطی و داخلی پوست و سایر بافت های حاوی کلاژن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

روشهای کلینیکال

در بین مواد موجود در محصولات مراقبتی و ضد پیری پوست، رتینول یکی از محبوب ترین و مؤثرترین آنها است؛ چرا که موجب تحریک تولید سلول های جدید پوست، تقویت کلاژن و حجم دهی به پوست میشود. ثابت شده است که محصولات دارای رتینول موجب صاف شدن فوری خطوط و چین و چروک پوستی میشوند و به کمک هیالورونیک اسید روند بازسازی طبیعی پوست را نیز تحریک میکنند.

به عبارت ساده، تزریق کلاژن یعنی وارد کردن ماده ی جایگزین کلاژن طبیعی به لایه ی زیرین پوست که در پی آن پوست درست مانند زمانی که غنی از کلاژن است صاف و انعطاف پذیر می شود و بافتی محکم و سفت خواهد داشت. اثرگذاری سریع و بهبود بافت پوست از مزایای این روش است.

میکرونیدلینگ که تحت عنوان روش القای کلاژن نیز شناخته می شود به بهبود ظاهر چروک صورت، بافت اسکار حاصل از آکنه، افزایش سفتی پوست و رفع جای ترک و لکه های قهوه ای کمک می کند و این فرایند با تحریک بدن برای ترمیم خود انجام خواهد شد. میکرونیدلینگ دستگاهی است که در قسمت سر آن تعدادی سوزن بسیار کوچک و تیز وجود دارد چه به صورت همزمان صدها سوراخ کوچک را در پوست به وجود می آورند. به این ترتیب پوست را تحریک می کند به تولید فاکتورهای رشد و سیتوکین ها و کلاژن و الاستین بیشتر بپردازد و پوست صورت جوان تر به نظر برسد.

در این روش درمانی از اسید برای از بین بردن لایه فوقانی پوست یا لایه های آن استفاده خواهد شد. هدف از انجام این روش کاهش جای چروک و خطوط ریز صورت و یکنواخت کردن حجم پوست است. همچنین از پیلینگ شیمیایی برای بهبود جای جوش ، درمان انواع خاصی از آکنه پوستی ، کاهش لکه های حاصل از بالا رفتن سن، خطوط تیره پوستی و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

اينستاگرام کلينيک صدف

لیزر درمانی روشی است که به صورت ایمن و بدون ایجاد هیچ گونه خطری سطح تولید کلاژن را افزایش می دهد. این روش با افزایش کلاژن به بهبود چروک صورت و انعطاف پذیری پوست خواهد پرداخت. لیزر درمانی هیچ گونه عارضه جانبی خاصی ندارد.

این روش راهکاری همه جانبه است که برای درمان بسیاری از اختلالات پوستی از جمله تیرگی ها و لک های پوستی ، منافذ باز پوست ، آکنه و زخم، اثرات کشیدگی، آفتاب سوختگی، اصلاح تناژ پوست و همینطور از بین بردن چین و چروک استفاده می شود و به طور کلی بر جوانسازی پوست اثر دارد.در این روش از دستگاهی مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا سطح رویی پوست را به آرامی لایه برداری کند و به آن ظاهری جوان تر و شاداب تر بدهد. در تکنیکی دیگر از همین روش ذرات آلومینیوم اکسید یا سدیم بی کربنات روی سطح پوست اسپری می شوند و ذرات مرده و برآمده از پوست توسط ساکشن از روی آن برداشته می شوند. از مزایای این روش این است که اثرات آن بر روی پوست حتی در اولین جلسه ی درمان هم قابل مشاهده است.

جدیدترین روش میکرودرم ابریژن ، تکنیک هیدرودرم ابریژن است. در این روش همزمان محصولات خاص مراقبت از پوست به آن تزریق شده و لایه برداری نیز انجام می گیرد. این عمل تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون را در ناحیه ی مورد نظر به حداکثر می رساند.

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی دیگر است که از نمونه خون بیمار تهیه می شود. برای انجام این روش، پزشک اقدام به تهیه نمونه خون می کند و پس از انجام مراحل لازم آن را درون دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهد تا تحت سرعت و شرایط خاص خون و مشتقات خونی از یکدیگر جدا شوند. پس از این مرحله پلاسمای غنی از پلاکت به همراه سلول های بنیادین و فاکتورهای رشد به پوست تزریق می شوند تا علاوه بر افزایش تولید کلاژن و الاستین به جوانسازی پوست نیز کمک کنند.

کلینک پوست و لیزر صدف ارائه دهنده خدمات تخصصی رفع موهای زائد در اصفهان می باشد. در این مرکز امکان استفاده از به روزترین دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله لیزر سایناشور توسط کادری زبده ، زیر نظر متخصص پوست برای مراجعین محترم فراهم گردیده است. با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت پیری پوست صورت چیست؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

آشنایی با انواع روشهای غیر جراحی لیفت ابرو

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درمان گرفتگی عضلانی در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تشخیص سرطان مثانه با سونوگرافی

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

اختلالات تمایل جنسی در آقایان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

رابطه خارش پوست سر و ریزش مو

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

تاثیر ویتامین و مواد معدنی بر زیبایی شما

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت