دکتر علی رفسنجانی - جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی لیفت شقیقه؛نحوه انجام،ماندگاری،هزینه،عوارض و اقدامات قبل و بعد از عمل

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drrafsanjani.ir
آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم تلفن مطب : 0933817874 -

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال (Temporal Lift) فرایندی است که به منظور بالا بردن دم ابرو ها و زیبا تر کردن حالت آن ها انجام می شود. با این کار می توانید به چشم ها و ابرو های خود فرم ببخشید و جذابیت آن ها را دو چندان کنید. در واقع با استفاده از لیفت شقیقه چشم های شما درشت تر به نظر رسیده و فاصله آن ها با ابرو ها نیز متناسب خواهد شد.

با استفاده از این روش علاوه بر لیفت ابرو ها می توان چروک های پنجه کلاغی را نیز از بین برد و فرم چشم ها را زیبا کرد. بنابراین می توان گفت که لیفت شقیقه تنها عملی برای زیبا تر کردن جوان ها نیست و افرادی که از چین و چروک های ایجاد شده در گوشه های چشم ناراضی هستند و افزایش سن باعث افتادگی ابرو های آن ها شده است نیز می توانند این کار را به عنوان گزینه ای مناسب و کم دردسر برای جوان سازی صورت خود در نظر داشته باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

در جلسات مشاوره پیش از لیفت پزشک به طور کامل شما را معاینه می کند تا ضمن اطلاع از وضعیت سلامت شما، مقدار لیفت مورد نیاز و شیوه لیفت متناسب با حالت چهره را تشخیص دهد. پس از آن زمانی برای جراحی تعیین می شود و شما باید در روز تعیین شده با رعایت موارد مطرح شده در جلسات مشاوره و همراه داشتن وسایل مورد نیاز در بیمارستان حاضر شوید. لیفت شقیقه با جراحی معمولا با بی حسی موضعی یا در مواردی بیهوشی عمومی انجام می شود. زمان این عمل بین ۱ تا ۲ ساعت بوده و دوره نقاهت آن نیز کم است. در واقع شما پس از انجام عمل لیفت شقیقه در بیمارستان بستری نشده و بلافاصله می توانید به خانه برگردید.

نتایج لیفت شقیقه با جراحی تا مدت ها باقی خواهد ماند و می توان آن را دائمی دانست. علت اینکه این نتایج را دقیقا دائمی نمی دانیم این است که عوامل مختلفی می تواند بر از بین رفتن نتایج اثرگذار باشد. به عنوان مثال اگر سبک زندگی یا رژیم غذایی نا مناسبی داشته باشید، از پوست خود به درستی مراقبت نکنید و مصرف دخانیات را ادامه دهید، نتایج در مدت کوتاه تری از بین می روند و ممکن است شما نیاز به ترمیم آن ها پیدا کنید. در غیر این صورت نتایج جراحی برای همیشه باقی مانده و همواره چهره شما را جذاب و زیبا نگه می دارند. لیفت شقیقه با جراحی به سه روش عمده انجام می شود که در ادامه درباره آن ها توضیح خواهیم داد:

روش لیفت پوست شقیقه :

در این روش برش ها بسیار سطحی بوده و چین و چروک ها تنها با کشیدن پوست برطرف می شوند. این روش مناسب رفع چروک هایی است که ریز و سطحی هستند و برای چروک های عمیق پوست اثرگذار نیست. همچنین افتادگی های جزئی کناره های ابرو و چشم را نیز می توان با این روش انجام داد. در این روش و دیگر روش های لیفت شقیقه با جراحی از دستگاه آندوسکوپ استفاده می شود. این دستگاه وارد محل برش ها شده و خیلی آرام پوست یا لایه های زیرین آن را به سمت بالا می کشد. بنابراین ابرو ها و چشم ها در محل های موردنظر قرار می گیرند و چین و چروک ها نیز به طور کامل برطرف می شوند.

روش SMAS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه میانی زیر پوست :

در این روش در ناحیه شقیقه برش های کوچکی ایجاد شده و عضله سطحی زیر پوست به سمت بالا کشیده می شود. این کشیدگی معمولا در لایه سطحی عضله انجام می شود و آسیبی به بافت های عضله نخواهد رساند. عمل کشیدن تا زمانی که چین و چروک ها برطرف شوند و حالت موردنظر در ابرو ها و چشم بیمار ایجاد شود، ادامه خواهد یافت. توجه کنید که کشیدن پوست و لایه های زیرین آن کاری تخصصی بوده و نیازمند مهارت و تجربه است. بنابراین برای آن که نتیجه لیفت شقیقه به این روش در دو طرف صورت شما قرینه باشد، باید حتما به یک پزشک ماهر و متخصص مراجعه کنید.

روش MACS یا لیفت شقیقه با کشیدن لایه بسیار عمیق زیر پوست :

در این روش نیز همان برش های روش قبل زده می شود. تفاوت روش MACS با SMAS در این است که در روش اول لایه های عمیق زیر پوست یا ساب پریوستئال کشیده می شوند. در نتیجه با استفاده از آن می توان چروک های عمیق تر را برطرف کرده و نتایج را ماندگار تر کرد. بنابر تشخیص پزشک ممکن است در این روش برش ها کمی عمیق تر زده شوند. اما جای نگرانی نیست. چرا که برش ها معمولا آن قدر ظریف هستند که مدتی پس از جراحی تشخیص محل آن ها کار مشکلی خواهد بود.

جراحی لیفت شقیقه و ابرو

افراد مناسب برای جراحی لیفت شقیقه

افرادی که در اثر افزایش سن یا به هر دلیل دیگری چربی های زیر پوست خود را از دست داده و چشمان و ابرو های آن ها حالتی افتاده پیدا کرده است، می توانند از لیفت شقیقه برای جوان سازی چهره خود استفاده کنند. این روش برای از بین بردن چین و چروک های پنجه کلاغی نیز بسیار کاربردی است. چین و چروک های پنجه کلاغی همان چین های ریز اطراف چشم است که باعث می شود چشم ها فرم طبیعی نداشته باشند و ریز تر به نظر برسند. بنابراین افرادی که از وجود این نوع چروک ها در چهره خود ناراضی هستند، می توانند با لیفت شقیقه آن ها را از بین ببرند.
به جز افراد میان سال جوانان بالا تر از ۲۲ سال نیز می توانند حالت چهره خود را با لیفت شقیقه جذاب تر کنند. در کنار این موارد سلامت عمومی فرد داوطلب بسیار مهم است. بهتر است افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند پیش از انجام لیفت شقیقه با پزشک متخصص مشورت کنند. توجه کنید که لیفت شقیقه نمی تواند چین و چروک های داخلی پیشانی را از بین ببرد و تنها روی نواحی بیرونی آن تاثیرات جزئی خواهد داشت.
بنابراین اگر پیشانی شما مشکلی نداشته و تنها چروک هایی در نواحی اطراف چشم ها و ابرو ها ایجاد شده است، لیفت شقیقه روشی مناسب برای رفع این چروک ها است. با استفاده از این لیفت می توان افتادگی های ارثی کناره خارجی چشم و گوشه های ابرو را نیز برطرف کرد.

ماندگاری عمل لیفت شقیقه

یکی از روش های غیر تهاجمی در لیفت شقیقه، جراحی است. با استفاده از این روش به راحتی چین و چروک اطراف چشم، فرم و حالت ابرو، چین و چروک پنجه کلاغی صورت از بین می رود. ماندگاری لیفت با جراحی با جراحی در افرادی که زیر ۲۳ سال سن دارند نمی تواند دائمی باشد. اگر رشد اعضای صورتتان کامل شده باشد این لیفت شقیقه می تواند یک روش دائمی برای فرم دهی به ابرو ها و از بین بردن چین و چروک باشد.

هزینه ی جراحی لیفت شقیقه

عمل لیفت شقیقه نوعی جراحی زیبایی محسوب می شود و هزینه ی لیفت شقیقه مانند سایر جراحی های زیبایی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. از این رو نمی توان هزینه ثابت و یکسانی را برای تمامی افراد در نظر گرفت. برخی از عوامل موثر بر قیمت جراحی لیفت شقیقه به شرح زیر می باشند:
هزینه دستمزد جراح
نوع تکنیک مورد استفاده
هزینه پرسنل اتاق عمل
منطقه جغرافیایی مطب
نوع پوست و شرایط بیمار
هزینه بیمارستان و یا کلینیک
هزینه های جانبی قبل و بعد عمل
علاوه بر این، باید این نکته را در نظر داشته باشید که جراحی زیبایی تحت هیچ گونه بیمه درمانی قرار نمی گیرد و بیمار باید تمام هزینه را پرداخت کند. از این رو بهتر است برای اطلاع از هزینه های دقیق و نهایی جراحی لیفت شقیقه به صورت حضوری به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید : جراحی لیفت صورت ( کشیدن پوست ) چگونه انجام می شود؟

اقدامات پیش از لیفت شقیقه

مراقبت های بعد از جراحی لیفت شقیقه

عوارض جراحی لیفت شقیقه

با توجه به مطالب عنوان شده در : لیفت شقیقه با وجود اینکه با روش های مختلف جراحی و غیر جراحی انجام می شود، اما نمی توان از عوارض لیفت شقیقه چشم پوشی کرد. ازجمله عوارض آن می توان به موارد زیر اشاراه کرد:

خون مردگی

افرادی که فشار خون بالایی دارند یا خون آن ها غلیظ است، بعد از لیفت دچار هماتوم می شوند. در بسیاری از موارد استفاده از کمپرس سرد می تواند در بهبود این خون مردگی موثر باشد. اما اگر شدت آن بیشتر بود بهتر است برای درمان و از بین بردن اثرات آن به پزشک مراجعه کنید.

نکروز پوستی

این نوع عارضه که یکی از عوارض لیفت شقیقه است در بعضی از بیماران بروز می کند. نکروز پوستی یا همان از بین رفتن پوست، بیشتر در افرادی ایجاد می شود که دخانیات و مشروبات الکلی استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است چند روز قبل از لیفت شقیقه از استعمال دخانیات بپرهیزید.

آسیب به اعصاب حسی و حرکتی

زمانی که اعصاب حسی در حین لیفت آسیب ببیند ممکن است بی حسی برای مدت زمان طولانی تری روی صورت باقی بماند. اگر پزشک برای درمان از لیفت های عمقی استفاده کند می تواند اعصاب حرکتی را دچار اختلال و آسیب کند.

باقی ماندن جای زخم

اسکار ها یا جای زخم مانند سایر روش های جراحی زیبایی قابل مشاهده نیستند. اما اگر به دنبال بهبودی آن ها هستید بهتر است، تا قبل از بهبودی کامل جای زخم ها تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

عفونت

احتمال عفونت بعد از لیفت شقیقه بسیار کم است. در قسمت سر و گردن خون رسانی به بهترین شکل انجام می شود به همین دلیل احتمال عفونت در این ناحیه بسیار پایین است. معمولا در افرادی که قبلا ژل تزریق کرده اند، احتمال عفونت بسیار بالاست.

ریزش مو

ممکن است در ناحیه مورد نظر بعد از لیفت برای مدت چند هفته تا چند ماه دچار ریزش مو شوید. معمولا فولیکول های مو در ناحیه زخم، برای مدتی ضعیف می شوند و توانایی رشد آن ها کاهش پیدا می کند. البته این یک عارضه موقتی است و به مرور زمان برطرف خواهد شد.

برای خواندن مقالات عمل درمانی بینی و جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

دلایل درد لگنی

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

تشخیص انحراف ستون فقرات با رادیوگرافی

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

مراقبت از پوست در روزهای ابری

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق ژل خط اخم

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علائم و تشخیص درد و گرفتگی عضلات پشت ساق پا

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تاثیر درجه حرارت بر عملکرد مغز و رشد و تکثیر سلولهای مغز قسمت پنجم

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

علت و درمان بی اختیاری ادراری در زنان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

آیا بهترین روش درمان میگرن تزریق بوتاکس است؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت