سوال :

سلام آقای دکتر سه سوال دارم : در صورتیکه شخصی با لیزر پلاسما عمل و مداوا شود ، در صورت عود بیماری مثلا پس از پنج سال ، آیا امکان عمل مجدد با لیزر پلاسما وجود دارد ؟ اگر شخصی که با بیماری خود کنار آمده و در حال حاضر الزامی بعمل باز ندارد، تحت عمل با لیزر پلاسما قرار گیرد و درمان نشود ، ممکن است بدلیل این عمل در وضعیتی قرار بگیرد که ناچار به عمل باز گردد ؟ اگر شخصی قبلا عمل لیزر خطی کرده و مداوا نشده و یا بیماری او عود کرده است میتواند تحت عمل لیزر پلاسما قرار گیرد ؟ با احترام


دکتر احمد شکرچی زاده :

سلام ۱-در صورتی که بیمار با لیزر پلاسما بهبودی یابد معمولا بهبودی دائمی است و عود وجود ندارد. در ۷۵۰ بیمار که تاکنون با لیزر پلاسما عمل شده اند تنها ۴ مورد عود در طرف مقابل داشته اند که با عمل مجدد در سمت مقابل بهبودی یافته اند. ۲-بیماری که هرنی دیسکال داشته و از انجام عمل با لیزر پلاسما نتیجه نگیرد میتواند تحت عمل باز قرار گیرد. ۳-در مورد سوال سوم بیمار باید بررسی شود. [1396-08-13]


پاسخ سوال پزشکی

آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
جوانسازی با آر اف فرکشنالدکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
پی آر پی برای لک صورت چیست و چه تاثیری دارد؟دکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
نکاتی جهت روشن شدن رنگ پوستدکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
سوچور سيلوئت سافت چيست ؟دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
اطلاعاتی درباره کم شنواییدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
نکاتی برای حفظ سلامت مثانهدکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
آیا اختلال در نعوظ با گرفتگی عروق در ارتباط است؟دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
سوالات متداول درباره لیزیک قسمت سومدکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت