سوال :

با سلام.خانم دکتر من خانمی 35 ساله هستم با سابقه پر کاری تیروئید و جهت درمان متی مازول با دز 2 عدد شروع کردم و الان 1.5 عدد می کنم. به علت تاخیر در پریود متوجه شدم که در هفته ششم بارداری قرار دارم و در این مدت من همچنان از متی مازول استفاده می کردم که در گروه D قرار دارد.می خواستم بدانم مصرف این دارو در این چند هفته چه تاثیری بر سلامتی جنین داشته؟ایا مصرف دارو را قطع کنم و یا شما سقط جنین را صلاح می دانید.البته دیروز به پزشک زنان که مراجعه کردم با دستگاه سونوگرافی گفتند ساک حاملگی تشکیل شده ولی چیزی داخل آن دیده نمی شود این می تواند به خاطر مصرف این دارو باشد.کلا" نظرتان در این خصوص چیست؟


دکتر میترا مولائی نژاد :

کاربر گرامی، این دارو نباید در طی بارداری مصرف شود. بهترین کار تصمیم گیری بالینی پزشکتان با توجه به شرایط جنین وبررسی مشکلات جنین است در صورتی که در ساک حاملگی قطب جنین تشکیل شده باشد پیش از هفته 18 بررسی سلامت جنین ضروری است. با توجه به عدم تشکیل قطب جنین فعلا بهترین کار تکرار سونو در هفته آینده است. [1401-08-12]


پاسخ سوال پزشکیجنین

آدرس مطب : 1
تلفن : 88305686 - 021

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
تشخیص و درمان سرطان تخمداندکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
درمان روزاسهکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
ایمان ، نیرویی که کوه هارابه حرکت درمی آورددکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]
انواع روشهای لایه برداری پوستدکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
چه زمانی شما و فرزندانتان نیاز به معاینه چشم داریددکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]
سونوگرافی فراصوتی داپلر چیست؟دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
روشهای غیر جراحی رفع غبغبدکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
ماندگاری تزریق ژل یا فیلر زیر چشم چقدر است؟دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
ارزیابی مقدماتی شنوایی اطفالدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت