سوال :

سلام.دختر 25 ساله هستم.پوست دستهام از بالا تا به پايين و پاهام از ران تا مچ ها به طور خيلي شديد ميخارد.كه با خاراندن نه تنها ارام نميشود بلكه شذت خارش بيشتر ميشود و اينقدز ميخارونم كه دستو پام زخم ميشه.بعد از حموم از لوسيونهاي مرطوب هم استفاده ميكنك.من فكر ميكنم از اصلاح با ژيلت باشه.اما دو هفته ژيلت نزدم كه امتحان كنم ولي باز هم خارش هاي شديد ميده و همه پوست دستو پام بر اثر خارش لكهاي قهوه اي شده/علت چه ميتونه باشه/ازچه كرمي براي كمتر شدن خارش واز بين بردن لكها استفاده كنكم؟ ممنونم از راهنماييتون.


دکتر جمال الدین حسن زاده :

علل مختلفي ممکنه باعث خارش در این نواحی شود .پرهیز از تحریک پوست مانند عدم استفاده از ژیلت کیسه و لیف و صابونها و نیز استفاده از مرطوب کننده توصیه میشود. در صورتیکه جواب نگرفته اید بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید [1401-06-17]


پاسخ سوال پزشکیخارش

آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

اندولیفت غبغب چیست؟ هزینه، مزایا، ماندگاری + عکس قبل و بعد

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
همه چیز در مورد بیماری پوستی لیکن اسکلروزوسدکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
بررسی تأثیر سلامت مثانه بر عملکرد جنسی زناندکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
اسکلروتراپی واریس اندام هادکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
علت قوس و گودی زیاد کف پادکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
نمونه برداری ( بیوپسی ) بیضه یا میکروتسهدکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
نتایج فوری درمان خط اخم با تزریق فیلردکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
تشخیص تخمدان پلی کیستیک با سونوگرافیدکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
چگونه عینک آفتابی مناسب چشم خود را انتخاب کنیم؟دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]
علائم حساسیت پوستی به داروهاکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت