دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی

تزریق چربی و جوانسازی پوست

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drvaez.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول تلفن مطب : 91620100 - 031

با افزایش سن، علاوه بر شلی پوست و ایجاد چین و چروک، حجم پوست نیز در نقاطی از صورت کاهش می یابد. این کاهش حجم که بخش عمده آن به دلیل کاهش چربی زیر پوست صورت و بخش دیگری از آن به دلیل تحلیل استخوان ها است باید توسط پرکننده ها(filler) ترمیم شود. پرکننده ها یا با برداشت چربی از بدن خود فرد به دست می آیند؛ یا موادی ژل مانند هستند که در کارخانه ساخته می شوند. در واقع مشکل کاهش حجم در صورت و بدن راه حلی جز تزریق ژل یا تزریق چربی ندارد. در این مقاله قصد داریم به پرسش هایی در مورد تزریق چربی به صورت بپردازیم.

بهترین دکتر تزریق چربی اصفهان

در نظر داشته باشید، برای انجام بهترین تزریق چربی الزاماً به متخصصین پوست مراجعه نمایید، زیرا این پزشکان با شناخت آناتومی صورت و اشراف به پیچیدگی های پوست، تزریق چربی ماندگار و بدون عوارض غیر معمول را برای شما اعمال خواهند نمود.

تزریق نانوفت در اصفهان، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و لیزر با بهترین سطح کیفی در محیطی منطبق با پروتکل های بهداشتی انجام می شود. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت، با شماره درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به معنای استخراج چربی در قسمت هایی از بدن و تزریق آن به مناطقی دیگر که دچار تحلیل چربی شده اند می باشد. تحلیل بافت چربی در صورت و دست ها می تواند به دلیل رژیم لاغری یا پیری پوست اتفاق بیفتد. با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین در چنین شرایطی، کشیدن و بالا بردن پوست به تنهایی باعث جوانسازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانسازی پوست نخواهد شد، بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانسازی می شود و اینجاست که اهمیت تزریق چربی مشخص می گردد.

کاربردهای تزریق چربی چیست؟

گاهی اوقات می توان چربی را از نقاطی که چربی بیشتری دارد به جاهایی که نیاز به حجم بیشتری دارد منتقل کرد. مثلا چربی را از ناحیه شکم به ناحیه باسن منتقل کرد. قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها ، گودی زیر چشم، خط خنده ، شقیقه ها، لبها و حتی جوانسازی دست را می توان با تزریق چربی که از خود فرد گرفته می شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می گردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد. تزریق چربی فقط باعث افزایش حجم نمی شود بلکه با انتقال سلول های بنیادی به محل تزریق باعث جوانسازی و روشن تر شدن پوست محل تزریق نیز خواهد شد.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی که به آن لیپواینجکشن (Lipo Injection) یا (Fat Graft) یا (Fat Transfer) گفته می شود، زمانی انجام می شود که بخواهیم چربی را از نقطه ای گرفته و به نقطه ای دیگر در بدن همان فرد انتقال دهیم. چگونگی آن هم به این صورت است که محلی که دارای چربی کافی است بی حس می شود و چربی از آن محل گرفته خواهد شد و چربی گرفته شده پس از اقدامات آماده سازی چربی، به محل مورد نظر تزریق می شود.

طبیعتا این عمل نکات زیادی دارد که در صورت رعایت آنها تزریق چربی بسیار موفق خواهد بود. در اغلب موارد در محل تزریق کبودی ایجاد نخواهد شد و در صورتی که ایجاد شود معمولا طی یک هفته از بین خواهد رفت. در محل های تزریق شده اغلب تورم مختصری ظاهر خواهد شد که طی 7 تا 10 روز برطرف می شود.

مزیت تزریق چربی چیست؟

مزیت مهم این روش گرفتن چربی از خود فرد است که معمولا به وفور به دست می آید و حتی می توان مقداری از چربی را در فریزر به مدت 6 ماه نگهداری نمود و در صورت نیاز مجدداً تزریق کرد. بنابراین از نظر حجم تزریق محدودیتی وجود ندارد و می توان هر مقدار چربی که برای افزایش حجم لازم باشد را به دست آورد.

بهترین تزریق چربی و جوانسازی پوست

آیا برای تزریق چربی نیاز به بستری شدن وجود دارد؟

تزريق چربی با بی حسی موضعی و به صورت سرپايی انجام می گيرد. پوست در اين روش بخيه زده نمی شود و چربی به وسيله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزريق می گردد. پس نیازی هم به بستری شدن وجود ندارد.

موفقیت تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد؟

موفقیت تزریق چربی تا حدود زیادی بستگی به تکنیک انجام و مهارت پزشک دارد و اگر درست انجام نشود چربی فقط برای مدت چند هفته بیشتر دوام نخواهد داشت و به سرعت جذب می شود. همچنین اگر پزشک مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد فقط طی یک جلسه تزریق شخص می تواند به نتیجه مطلوب برسد. البته این که تزریق در کدام بخش از بدن انجام می شود، هم خود مسئله بسیار مهمی است. مراقبت های پس از تزریق چربی نیز در موفقیت تزریق نقشی اساسی دارد.

چه عواملی در ماندگاری چربی تزریق شده موثر هستند؟

عوامل زیادی در ماندگاری چربی تزریق شده موثر است. از جمله آنها می توان به انتخاب محل دهنده چربی، میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی، میزان تماس بافت چربی با هوا ، خون و لیدوکایین حین تزریق، تکنیک گرفتن و تزریق چربی، میزان چربی تزریق شده و محل برداشت چربی اشاره کرد. برای انتخاب محل دهنده چربی، قسمت خارجی ران محل مناسبی است ولی چربی از محل های دیگر از جمله شکم و باسن هم قابل استخراج است.

اجتناب از آسیب سلول های چربی در هنگام گرفتن چربی مهم است بدین لحاظ باید از سرنگ های مخصوص و با حداقل فشار منفی اقدام به انجام این عمل نمود. وجود خون در چربی تزریق شده باعث تخریب سریع تر سلول های چربی می شود لذا جدا کردن خون و لیدوکایین از چربی ضروری است. ماندگاری تزریق چربی وابسته به تکنیک تزریق و هم چنین ناحیه گیرنده از چند ماه تا چند سال متغییر است.

اگر تزریق چربی خوب انجام شود می تواند سالها باقی بماند و حتی دائمی شود. نواحی با کمترین تحرک و بالاترین خون رسانی ، بیشترین ماندگاری را دارند. بیشترین ماندگاری در نواحی پیشانی، تزریق چربی زیر چشم ، گونه و پشت دست و کمترین زمان، در ناحیه لب و خط اخم می باشد.

آیا می توان قسمتی از چربی گرفته شده را برای ترمیم نگه داشت؟

چربی را می توان به مدت 6 ماه در يخچال های معمولی و 2 سال در يخچال های صنعتی نگهداری كرد وسپس مجدداً تزرق نمود. بنابراين اگرفردی پس ازتزريق اول بخواهد دوباره قسمتي از ناحيه تزريق شده را پر كند چربی به راحتی در دسترس است و فقط نياز به پروسه تزریق می باشد.

تزريق چربی چه عوارضی می تواند به دنبال داشته باشد؟

معمولا این عمل دارای حداقل عوارض است که از آن جمله می توان به کبودی و تورمی که گذرا است، اشاره نمود. در برخی موارد در صورت عدم رعایت اصول تزریق چربی از طرف پزشک یا خود فرد، عفونت هم جزعی از عوارض احتمالی خواهد بود.

هزینه تزریق چربی پوست صورت

هزینه تزریق چربی پوست در قیاس با نتیجه ی حاصل از آن آنقدر زیاد نیست به خصوص اینکه از ماندگاری بالایی هم برخوردار باشد ، اما قیمت دقیق عمل تزریق چربی بیشتر وابسته به فاکتورهایی است که در متقاضیان می تواند متغیر باشد و بسته به اینکه چه حجمی از صورت را می خواهید تزریق کنید متفاوت است .به طور کلی میزان حجم چربی استخراج شده و محل تزریق چربی وسعت کار را مشخص می کند. دستمزد پزشک متخصص پوست،تکنسین و هزینه های مواد مصرفی برای این عمل نیز تعیین کننده قیمت نهایی می باشند .لذا جهت دریافت پاسخ دقیق لازم است حتما" برای یک مشاوره به کلینک پوست مراجعه بفرمائید .

همشهریان گرامی، اگر می خواهید موهای زائد خود را در سریع ترین زمان ممکن، با حداقل عوارض و با استفاده از بهترین لیزر موهای زائد در اصفهان از بین ببرید، حتما به کلینک های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل نمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هیرسوتیسم ( پرمویی در خانمها )

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

درمان های دستی

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

افسردگی های قبل از تولد و در حین بارداری

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

دلایل شکنندگی ناخن ها و درمان آن

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

مشخصات غده چربی یا لیپوم چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض عمل لیزیک چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر سید محمد رضا حکیمیان - بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان
دکتر سید محمد رضا حکیمیان

بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان


www.drhakimian.com
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت