دکتر پارسا نوایی - پوست ، مو و زیبایی

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sinayar.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41 تلفن مطب : 36640008 - 031

داشتن موهای طبیعی و زیبا یکی از مهمترین عوامل زیبایی در چهره انسان محسوب می شود و نقش بسیار مهمی در اعتماد به نفس افراد دارد. متأسفانه، جمعیت بسیار زیادی از آقایان و همچنین نیمی از بانوان در طول زندگی دچار ریزش مو می شوند. این موضوع با بالاتر رفتن سن، بیشتر خود را نشان می دهد. البته صرفاً افزایش سن سبب ریزش مو نمی شود، بلکه دلایلی همچون عادات غذایی ناسالم، استحمام زیاد و استفاده از شامپوهای مختلف و نامناسب با جنس مو، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، عدم نظافت به موقع، همچنین عللی همچون بیماری و استرس می تواند سبب ریزش مو شوند.

شما می توانید برای هماهنگی و کسب اطلاعات کاشت مو در کلینیک مجهز و با سابقه سینایار در اصفهان ، از طریق تماس با شماره 09109105484 اقدام فرمایید.

کاشت مو یکی از ماندگارترین روش های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است. در واقع می توان گفت که تنها راهکاری که نتایجی دائمی دارد و می تواند برای همیشه طاسی یا کم پشتی موها را از بین ببرد کاشت مو است. با توجه به اینکه پوست کف سر و موهای افراد مختلف دارای ویژگی های متفاوتی است و دلایل ریزش مو نیز بسیار متنوع است، روش های زیادی برای کاشت مو به وجود آمده است. کاشت مو که تحت بی حسی موضعی و عمدتاً در مطب پزشک انجام می شود، با گرفتن مو از پشت و کناره های سر (ناحیه اهدایی) و گرافت و پیوند به نواحی که موی کمتر و نازک تری دارند، همراه است. تکنیک ها و روشهای مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که می تواند به تنهایی یا ترکیبی انجام شود تا نتایج زیبایی بهتری حاصل شود. انتخاب روش مناسب کاشت مو برای افراد مختلف بر عهده پزشک است و او با توجه به شرایط و انتظارات هر فرد و ویژگی های بانک مو بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کاشت مو طبیعی

از مزایای کاشت موی طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاشت مو در اصفهان

کاشت مو چگونه انجام میشود؟

چگونگی انجام عمل کاشت مو در مرحله اول شامل آماده سازی بیمار برای انجام پیوند مو و قرار دادن آن در موقعیت مناسب برای به وجود آوردن محیطی راحت و آرام برای انجام کاشت مو طبیعی می باشد. در مرحله دوم بی حسی ناحیه ای که مورد کاشت مو قرار می گیرد، توسط یک ماده بی حس کننده موضعی انجام می شود که این موضوع برای این است که فرد بیمار در طول عمل دردی احساس نکند و ناحیه مورد درمان به راحتی تحت عمل جراحی قرار بگیرد. مرحله بعدی در کاشت مو، شامل برداشت فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده می شود که به یکی از دو روش برداشت نواری یا FUE واحدهای فولیکولی مورد نیاز را فراهم می کنند. سپس این واحدهای فولیکولی به دقت با استفاده از تکنیک های جراحی به منطقه مورد نیاز پیوند می شود. به این نکته توجه کنید که اگر در یک محل فولیکول های مو استخراج شده، بیش از اندازه کاشته شود ظاهر نامناسب و فشرده ای به خود خواهد گرفت و نیاز است تا این فولیکول ها به صورت الگوی طراحی شده در ناحیه مورد نظر پیوند زده شود تا عمل کاشت مو طبیعی موفقیت آمیز باشد.

اقدامات قبل از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول های مو می شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول ها استراحت لازم است.
4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول های مو خواهد شد.
5. گرما به فولیکول های تازه پیوند شده آسیب می رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم ها بیشتر می شود.
10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن رسانی به فولیکول ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم های روی سر با کندی صورت می گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می یابد.

درصد موفقیت عمل کاشت مو

میزان بقای پیوند پس از کاشت مو بین 90 تا 95 درصد است. این در اصل به این معنی است که موهایی که از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده پیوند می شوند باید در شرایط خوبی باقی بمانند. عوامل متعددی وجود دارند که بر میزان موفقیت کاشت مو تأثیر دارند:

تجربه و مهارت پزشک

یکی از عوامل مهمی که در موفقیت آمیز بودن کاشت مو نقش دارد مراجعه به یک پزشک با تجربه و ماهر است. انتخاب یک پزشک کم تجربه که دستمزد پایینی دارد نه تنها موفقیت کاشت مو را کاهش می دهد بلکه ممکن است به موهای موجود شما هم آسیب برساند.

روش مورد استفاده برای کاشت مو

FUE به دلیل ماهیت کم تهاجمی و اینکه هیچ جای زخمی برجای نمی گذارد معمولاً به عنوان بهترین روش کاشت مو در نظر گرفته میشود. به طور کلی درصد موفقیت کاشت مو به روش FUE بسیار بالا است. موفقیت روش FUE به دلیل پیشرفت های جدید مانند استفاده از تیغه های یاقوت کبود و تیغه های الماس برای جراحی رو به افزایش است. این بدان معنا نیست که روش های مانند DHI و FUT درصد موفقیت پایینی دارند. روش DHI این پتانسیل را دارد که مؤثرتر از FUE باشد. با توجه به اینکه در روش DHI نیازی به ایجاد شیار نیست فولیکول های مو را میتوان مستقیماً به ناحیه گیرنده پیوند زد. این ویژگی خطر گم شدن یا آسیب دیدن قبل از پیوند را کاهش میدهد.

نوع مو

نوع، شکل و ویژگی های موهای شما هم میتواند بر میزان موفقیت کاشت مو تأثیر گذار باشد. برای کسانی که موهای ضخیم و مجعدی دارند معمولاً میشود با پیوند تعداد کمتر مو ناحیه بیشتری را پوشش داد. این بدان معنا نیست که افرادی که موهای نازک دارند نمی توانند پیوند موفقیت آمیزی داشته باشند، بلکه چیزی که باعث موفقیت پیوند میشود با توجه به نوع موهای شما متفاوت است. این موضوع برای کاشت موی زنان هم صدق میکند.

مراقبت های پس از درمان

مراقبت های بعد کاشت مو هم در میزان موفقیت آمیز بودن نتایج تأثیر گذار است. مراقبت های بعد از جراحی به عنوان بخشی از خدمات کاشت مو همراه با مراجعات بعدی به پزشک برای رسیدن به نتایج بهتر لازم است. نحوه انجام مراقبت های پس از کاشت و همچنین شیوه زندگی بر نتایج درمان تأثیر گذارند. به عنوان مثال شما باید از سلامت خوب برخوردار باشید و انجام اقدامات بهداشتی مناسب بلافاصله بعد جراحی شانس شما را برای رسیدن به بهترین نتایج افزایش میدهند.

درمان های مکمل

موفقیت جراحی پیوند مو را در برخی موارد میتوان با درمان مکمل افزایش داد. یکی از محبوب ترین گزینه ها پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) مو است. این روش درمانی جدید شامل گرفتن یک نمونه خون کوچک و چرخاندن آن با سرعت بسیار بالا در یک سانتریفیوژ است. پلاسمای غنی از پلاکت با سایر مواد محرک رشد مخلوط شده و به سر بیمار تزریق میشود. پی آرپی در کنار کاشت مو میتواند رشد و تراکم مو را افزایش دهد. مطالعات نشان میدهد که بیمارانی که پس از کاشت مو، پی آرپی انجام می دهند بعد از شش ماه بیش از 75 درصد رشد مو داشته اند. همچنین مشخص شده که این بیماران نسبت به افرادی که پی آر پی انجام نداده اند تراکم مو بیشتر و بهبودی بهتری را تجربه کرده اند.

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش Super FUE و Super FUE Plus

در حال حاضر جدیدترین روش کاشت مو در ایران روش Super FUE و Super FUE plus است. در این روش ها از میکروموتورهای بسیار پیشرفته ای استفاده می شود که دقت کاشت را بالا می برد و احتمال موفقیت کاشت مو و سالم ماندن گرافت ها را به بالاتر از ۹۵ درصد می رساند. روش های Super FUE و Super FUE plus در کشور ما به طور انحصاری توسط متخصصان استفاده می شود و درصد رضایت متقاضیان بعد از تثبیت نتایج کاشت بسیار بالا است. چیزی که این روش را از دیگر روش های معرفی شده متمایز می ک ند قابل تنظیم بودن میکروموتورهای مورد استفاده برای کاشت و برداشت گرافت ها و آنالیز و اسکن دقیق از شرایط هر فرد است. با توجه به این موضوع می توان گفت که کاشت مو به صورت شخصی سازی شده انجام می گیرد و به همین دلیل شاهد طبیعی ترین نتایج ممکن و جذابیت بسیار بالای موها خواهیم بود.

اسکن و آنالیز موها و پوست سر متقاضی قبل از کاشت باعث می شود که عوامل مختلفی مانند عمق ریشه ها، خواب موها، میزان خون رسانی پوست سر، نوع و کیفیت گرافت ها، الاسیسیته یا مقاومت پوست سر، رطوبت و رنگ دانه های پوست و تایپ پوستی افراد به طور دقیقی بررسی شوند. همه این عوامل می توانند بر روی نحوه برداشت گرافت ها و انتخاب گرافت های مناسب برای کاشت مو تأثیر بگذارند. در سایر روش های معرفی شده در برای بررسی هیچ یک از این موارد وجود ندارد و گرافت ها با ابزاری ثابت برداشت می شوند.

کاندیدای مناسب کاشت مو

کاندیدای نامناسب کاشت مو

افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون کنترل نشده تا زمان کنترل بیماری خود نمی توانند از این روش استفاده کنند. علاوه بر این افرادی که بانک موی مناسبی برای کاشت مو ندارند نیز گزینه مناسبی برای کاشت موهای طبیعی نخواهند بود. البته امروزه روش هایی برای ساخت گرافت مصنوعی و کاشت موهای مصنوعی در قسمت های طاسی سر افراد به وجود آمده که می تواند راه حل جذابی برای این افراد باشد. علاوه بر این افراد زیر نیز گزینه های مناسبی برای کاشت مو نیستند:

افراد مبتلا به ریزش موی بدون الگوی مشخص

دوره نقاهت کاشت مو

مدت دوران نقاهت، ارتباط زیادی به فرد و انجام مراقبت های کاشت مو، توسط شما دارد. برخی از مواقع، ممکن است دوران نقاهت در افراد بعد از کاشت مو طولانی شود. این امر در مواقعی اتفاق می افتد که افراد به مراقبت های بعد از پیوند مو توجه کافی نکنند. به طور کلی می توان گفت دوران نقاهت کاشت مو، حدود یک تا دو هفته ممکن است طول بکشد. این مدت زمان در افراد مختلف و با روش های کاشت متفاوت، متغیر است. برای کاهش زمان نقاهت، تا حد ممکن توصیه های پزشکتان را جدی بگیرید. در این صورت نتایج بعد از کاشت مو به سرعت قابل مشاهده خواهد بود و نیازی به نگرانی نیست.

عوارض کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی بوده و در عرض چند هفته برطرف می شوند. با این حال کاشت مو هم مانند اغلب روش های درمانی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

هزینه کاشت مو در اصفهان

گستردگی سطح کاشت، تعداد گرافت های برداشت شده و تراکم موهای کاشته شده، کیفیت بانک موی فرد، آزمایش ها و معاینات قبل از کاشت، دستمزد پزشک و تیم جراحی و کلینیکی که برای این کار انتخاب می کنید تأثیر زیادی در هزینه ها خواهد داشت.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کدام غذاها بدون کلسترول هستند

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

خدمات معاینه و ویزیت پزشک در منزل

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

اس وی اف ژل چیست و چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

شش نکته برای داشتن شکم شش تکه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مهمترین مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پلک

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

راه های رفع و از بین بردن غبغب

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام میشود؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

آشنایی با متد تزریق ژل لب طبیعی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت