کلینیک پوست ارکیده - پوست ، مو و زیبایی

برای رفع ریزش مو از چه روشهایی میتوان استفاده کرد

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.orkideclinic.ir
آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم تلفن مطب : 32263360 - 038

ریزش مو مسئله ای است که در هر سنی، افراد را آزار می دهد. ریزش مو علل مختلفی دارد. برای درمان ریزش مو باید ابتدا علل ایجادکننده را درمان کرد. باید به این نکته توجه کرد که رشد موها روندی زمان بر است و به صبر و حوصله نیاز دارد. راهکارهای متعددی برای تحریک رشد ریشه های مو وجود دارند که این زمان را تا جای ممکن کوتاه می کنند. از سویی این مورد نیز قابل توجه است که روش های درمانی ریزش مو می توانند حجم موها را افزایش دهند و موها را پرپشت تر نشان دهند. در ادامه به معرفی انواع روش های درمانی ریزش مو می پردازیم.

در کلینیک دکتر پرستو خسروانی در شهرکرد، انواع روشهای درمان ریزش مو از قبیل پی آر پی، پی آر اف، مزوتراپی، لیزر درمانی و کاشت مو به طور کاملا تخصصی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگ با این مرکز با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

درمان با دارو

ماینوکسیدیل (روگین) یکی از رایج ترین داروهای درمان ریزش مو است که بیشتر برای بانوان استفاده می شود. فیناستراید (پروپشیا) برای درمان الگوی ریزش موی مردانه مؤثر بوده و به صورت قرص مصرف می شود. داروهای دیگری مانند اسپیرونولاکتون و دوتاسترید وجود دارد که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

پی آر پی مو

برای انجام پی آر پی پزشک مقداری از خون شما را می گیرد و با سانترفیوژ و چرخاندن آن پلاکت ها را از بقیه سلول ها جدا می نماید و سپس پلاکت ها را به قسمت مایع خون شما (پلاسما) می رساند. به این دلیل که پلاکت ها دارای صدها پروتئین اختصاصی به نام فاکتورهای رشد هستند که به بهبود بدن کمک می کنند.

از آنجایی که پلاسمای غنی از پلاکت دارای پلاکت های بیشتری نسبت به خون معمولی است، اغلب برای درمان زخم، پارگی تاندون و درد آرتریت استفاده می شود.

در حال حاضر بعضی از پزشکان از پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. پزشکان پی آر پی را با یک سوزن کوچک به پوست سر تزریق می کنند. ایده روش پی آر پی این است که عوامل رشد به ایجاد یا تحریک فولیکول های مو کمک می کنند.

مزوتراپی مو

استفاده از مزوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو شناخته می شود که بسیاری از افراد به عملکرد آن اطمینان دارند و از آن استفاده می کنند. مزوتراپی از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین موهای جدید را برای رشد کردن تحریک می کند.

درمان نمودن ریزش مو با روش مزوتراپی یکی از روش های غیرتهاجمی می باشد که در آن به وسیله سوزن هایی که بسیار ریز هستند موادی به لایه های زیر اپیدرم پوست تزریق می شود. سوراخ هایی که در سطح سر برای استفاده کردن از روش مزوتراپی مو ایجاد می شود بسیار سطحی است و نیازی نیست نگران آن باشید. مکانیسم عمل درمان ریزش مو. به وسیله مزوتراپی مکانیکی و شیمیایی می باشد که عملکرد آنها عبارت می باشد از:

مزوتراپی مکانیکی

در درمان ریزش مو به روش مزوتراپی مکانیکی، سوزن را در درون یک سوراخ که زیر پوست ایجاد کرده اند فرو می کنند تا فرایند از این طریق شروع شود. پوست سر زمانی که این ماده را دریافت کند الاستین و کلاژن زیادی تولید خواهید کرد که این دو عنصر از جمله مهم ترین عناصری می باشد که باید در پوست وجود داشته باشد.این تزریقاتی که روی سر، انجام می شود هیچ آسیبی به کلاژن های سطح پوست وارد نمی کند و همچنین آنها را حذف هم نمی کند، درصورتی که کلاژن های جدیدی را می سازد که با دیگر کلاژن های سطح پوست ترکیب می شوند.

مزوتراپی شیمیایی

در این روش مزوتراپی برای درمان ریزش مو، ترکیباتی که فعال هستند و بر روی اندام های موردنظر تزریق می شوند، موجب تحریک اندام های سر می گردند. به عنوان مثال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که گردش خون ضعیفی داشته باشد از یک مایع گشادکننده عروق استفاده می کنند و همچنین درصورتی که التهاب بیش ازحدی داشته باشید از داروهایی که ضدالتهاب هستند استفاده می نمایند.

کیفیت ماده ای که برای درمان ریزش مو روی سر تزریق می شود بسیار مهم است و پزشک باید به این موردتوجه بسیار زیادی داشته باشد. برای انجام دادن این روش از لیدوکایین مایع استفاده می شود که پزشک با استفاده از پنبه و یا گاز استریل مایع را روی سر ماساژ می دهد و باعث بی حسی موضعی در ناحیه پوست سر می شود. بعد از ۴۵ دقیقه قطره های کوچکی دارو و مواد مزوتراپی را به ناحیه های پوست سر تزریق می کنند. برای اینکه شما نتیجه این روش را مشاهده کنید باید ۶ الی ۸ جلسه به کلینیک مراجعه کنید.

رفع ریزش مو

لیزرتراپی

لیزرتراپی مو با لیزرهای کم توان یا لیزر سرد (LLLT: Low-level laser therapy) روش درمانی قدیمی و منسوخ شده از نوع غیر جراحی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است که امروزه دیگر استفاده چندانی ندارند.

کاشت مو

بهترین روش درمان برای ریزش موی ارثی کاشت و پیوند مو است. در این روش شاخه های کوچکی از پوست حاوی یک تا ۱۵ تار مو از پشت یا سمت دیگر سر به یک منطقه ی دیگر انتقال داده می شود. ممکن است بعد از انجام عمل ظاهر خوب و جالبی نداشته باشد؛ اما به خوبی بعد از مدتی نتایج عالی آن نمایان می شود.

کاشت مو به روش FUT:

در این روش با برداشت یک برش نواری از پشت سر، واحدهای فولیکولی موجود در نوار برداشته شده را استخراج می کنند و سپس این فولیکول ها را در قسمت کم پشت یا طاس سر قرار می دهند. این روش یکی از ابتدایی ترین روش های پیشرفته ی کاشت مو بوده است که هنوز هم بسته به شرایط کاربرد دارد.

کاشت مو به روش FIT:

در روش FUE یا FIT به جای برداشت نوار پوستی، واحد های فولیکولی مو، دانه به دانه از پوست سر برداشته می شود و بعد از نگه داشتن آن ها در موادی مخصوص، در پوست ناحیه ی موردنظر کاشته می شود.

کاشت مو به روش BHT:

در این نوع کاشت مو، علاوه بر استفاده از ابزار، محل برداشت واحد های فولیکولی مو نیز متفاوت است. این نوع کاشت مو برای افرادی که بانک موی خوبی ندارند، مناسب است. به همین دلیل، واحدهای فولیکولی علاوه بر سر از بدن افراد نیز برداشت می شود البته فقط از دو ناحیه سینه و زیر ریش امکان برداشت وجود دارد. در روش BHT موی استخراجی فقط باید از دو ناحیه مذکور برداشت شود، درغیراین صورت ماندگاری خود را از دست می دهد.

کاشت مو به سوپرترکیبی:

همان طور که از عنوان مشخص است، این روش ها ترکیبی از دو یا چند روش بالا هستند. ترکیب روش های کاشت موی FUT و FIT روش ترکیبی نام دارد و برای کسانی مناسب است که ریزش موی بیشتر یا سطح طاسی گسترده تری دارند. در این روش ابتدا با روش FUT نواحی ریزش مو پر می شوند و سپس از طریق FIT فرایند تراکم صورت می گیرد. برای کسانی که علاوه بر داشتن سطح طاسی گسترده، بانک موی خوبی هم ندارند، از روش سوپرترکیبی استفاده می شود. از ترکیب روش ترکیبی و روش BHT، فرایند کاشت موی سوپرترکیبی حاصل می شود.

کاشت مو به روش Super SUT:

این روش برای سرعت بخشیدن به فرایند کاشت مو ابداع شده و نوع سرعت یافته ی روش های BHT و FIT است. در این روش با کمک دستگاهی خودکار واحد های فولیکولی مو در زمان کمتر و با سرعت بیشتری برداشت می شوند.

کاشت مو به روش Super FUE:

کاشت مو به این روش از طریق دستگاه هایی خاص انجام می شود که فرایند برداشت و کاشت مو به طور خودکار انجام می شود. همان طور که قبلاً ذکر شد این روش هم بر پایه ی روش FIT است و تنها تفاوت در استفاده از ابزارها و کاهش زمان عمل است.

کاشت مو به روش Micro FIT:

تنها تفاوت این روش با FIT، در استفاده از ابزارهای دقیق تر و مینیاتوری برای برداشت مو است. استفاده از این ابزارها علاوه بر افزایش تراکم، عوارض فرایند کاشت مو در روش های قبلی را نیز کاهش می دهد.

کاشت مو به روش FCI:

کاشت مو در این روش از طریق سلول های بنیادی و در آزمایشگاه ها انجام می شود. این فرایند به این صورت است که از بانک موی فرد یا فرد دیگری تعدادی واحد فولیکولی برداشته می شود و آن را در محیط آزمایشگاه و به کمک تجهیزات و آزمایش ها چند برابر می کنند. این امر محدودیت بانک مو را تا حد زیادی برطرف می کند، اما این روش هنوز در مرحله تحقیقات باقی مانده و نمی توان موفقیت آن را صددرصد تضمین کرد.

کاشت مو به روش DHI:

این روش به این صورت انجام می شود که واحدهای فولیکولی مو با ابزاری مخصوص که به آن قلم DHI یا قلم چوی گفته می شود، استخراج شده و در مدت زمان کمی، مستقیماً در ناحیه ی موردنظر کاشت می شود؛ بنابراین فاصله ی زمانی برداشت و کاشت تا اندازه زیادی کاهش می یابد.

تزریق چربی به طور تخصصی در شهر کرد، از جمله اقداماتی است که توسط دکتر خسروانی متخصص پوست انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پانچ صورت چیست؟دوره نقاهت پانچ صورت

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

درمان ترک پوستی یا استریا

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ضعف ساق پا به چه علت است؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

باریم انما یا عکس رنگی روده چیست؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

علائم اسکيزوفرنيا ـ قسمت دوم

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

جوانسازی پلک با بلفاروپلاستی بهتر است یا امواج رادیوفرکوئنسی؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

سوالات متداول درباره لیزیک قسمت بیستم

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

راهکار طبیعی برای بستن منافذ باز صورت

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت