آقای امید ترکاشوند - خدمات پزشکی در منزل

اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل تهران و کرج

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]آدرس وب سایت : www.omidesalamati.ir
آدرس مطب : تلفن مطب : -

دستگاه نگهداری نوزاد نارس(انواع دستگاه زردی نوزاد،قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد، نحوه استفاده از دستگاه زردی نوزاد در منزل، روش های قدیمی دستگاه زردی)

نوزادان نارس و دستگاه های نگهداری نوزادان نارس

NICU مخفف جمله انگلیسی «بخش مراقبت های ویژه نوزادان» است. این بخش مسئول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پر خطر و بیمار است. همچنین تامین نیاز های نوزاد، پیشگیری از عفونت، تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به ابزار و تجهیزات تخصصی در این بخش فراهم است.

شما می توانید برای اجاره دستگاه نگهداری نوزاد نارس و مبتلا به زردی در منزل، در کلیه مناطق تهران و کرج، با موسسه خدمات پزشکی در منزل امید از طریق شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923-021 تماس بگیرید.

چند نمونه از دستگاه های نگهداری نوزادان نارس در بیمارستان

انکوباتور

نوزادان زودرس یا نوزادانی که مشکل یا بیماری خاصی دارند، پس از تولدشان در بخش NICU درون یک جعبۀ پلاستیکی شفاف که انکوباتور نامیده می شود قرار داده می شوند. این محفظه فضایی شبیه تخت دارد و نوزادان را گرم و از انتقال میکروب و سر و صدا نیز محفوظ نگه می دارد.

بیلی روبین متر

یک دستگاه آزمایشگاهی است که غلظت بیلی روبین را در خون اندازه می گیرد. از علائم غلظت بیلی روبین، زردی پوست و زرد شدن سفیدی و عنبیۀ چشم هاست. روش اندازه گیری این دستگاه به این شکل است که یک پرتو نور را به پوست نوزاد می تاباند و نور برگشتی را به شکلی خاص اندازه گیری می کند. این دستگاه کوچک است و در دست جا می گیرد.

لامپ های بیلی یا بیلی لایت

نور های فلورسنت آبی روشنی که بالای انکوباتور قرار داده می شود برای درمان عارضۀ زردی نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش نور درمانی یا فتوتراپی معمولاً تا پایان دورۀ درمان برای نوزادان مبتلا به زردی یا یرقان انجام می شود.

مانیتور سنجش فشار خون

مانیتور سنجش فشار خون دستگاهی است که به یک فشارسنج مچی کوچک که دور مچ پا یا دست نوزادتان پیچیده شده، متصل است. مچ بند به طور خودکار فشار خون نوزاد را در زمان های معینی اندازه گیری می کند و اعداد را روی یک صفحه نمایش می دهد.

دستگاه مانیتورینگ قلبی ریوی

این دستگاه میزان ضربان قلب و تنفس نوزاد را اندازه گیری می کند و با پد های چسبنده ای به نام الکترود که روی سینۀ نوزاد قرار داده می شود به فرزندتان متصل است. مانیتور، اطلاعات اندازه گیری شده را که می تواند روی کاغذ نوار قلب نیز پرینت گرفته شود، روی صفحه نمایش می دهد. اگر میزان ضربان قلب یا تنفس کودکتان خیلی سریع یا خیلی کند شود، یک زنگ آلارم به صدا در می آید تا پرستاران را با خبر کند.
نوزاد نارس چند روز در دستگاه می ماند

دستگاه نگهداری نوزاد نارس

نوزادان چه مدت در دستگاه یا همان NICU می مانند؟

مدت زمان ماندن نوزادان در NICU به شدت بیماری و نارسی آن ها بستگی دارد. میانگین مدت اقامت نوزادان در بیمارستان در این دستگاه 13.2 روز است. با این حال، نوزادانی که زود تر از هفته 32 بارداری به دنیا آمدند به طور متوسط 46.2 روز در آن می مانند.

دستگاه زردی نوزاد ، نحوه استفاده در خانه و انواع دستگاه

تصمیم گیری در مورد این که فتوتراپی در خانه انجام شود و یا اینکه فرزندتان را به بیمارستان ببرید، با متخصص اطفال است. در صورتی که فرد مسئول و دقیقی هستید و می توانید دستورالعمل ها را با دقت پیگیری کنید، این امکان وجود دارد که از دستگاه زردی نوزاد در خانه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کوچک ترین سهل انگاری در روند استفاده از دستگاه زردی نوزاد، ممکن است به جای بهبودی شرایط، به زردی دامن زده و یا عوارض دیگری را برای فرزندتان به همراه داشته باشد. اگر تصمیم دارید تا از دستگاه زردی نوزاد در خانه استفاده کنید، آشنایی با روش صحیح استفاده از آن از اهمیت بسیار زیادی برخودار است تا هم احتمال عوارض به حداقل رسیده و هم زردی درمان شده و شدت پیدا نکند.

نحوه تنظیم دستگاه زردی نوزاد در خانه

برای استفاده از دستگاه زردی نوزاد در خانه دقت کنید که:

چند روز باید دستگاه زردی نوزاد را اجاره کنیم؟

پاسخ این سوال، به فاکتور های متعددی همچون سطح بیلی روبین نوزاد، سن نوزاد، نوع دستگاه انتخابی توسط پزشک و ... بستگی داشته و در هر نوزاد با دیگری متفاوت است. اما به صورت کلی استفاده از دستگاه فتوتراپی را برای یک بازه زمانی دو تا سه روزه را در نظر داشته باشید. در طی درمان، باید سطح بیلی روبین را به صورت منظم ارزیابی کنید تا بر این اساس در مورد مدت زمان استفاده از دستگاه زردی نوزاد تصمیم گیری شود.

نحوه استفاده از دستگاه زردی نوزاد در منزل

اگر قرار است تا از دستگاه زردی نوزاد استفاده کنید، حتما دستورالعمل های زیر را به یاد داشته باشید و به آن ها به صورت جدی عمل کنید، تا علاوه بر کاهش خطرات و عوارض احتمالی فتوتراپی، زردی نیز به سرعت بهبود یافته و برطرف شود. این موارد عبارت هستند از:

  1. بسته به نوع دستگاه، حتما از چشم بند استفاده کنید. شاید نگران باشید که مبادا نوزادتان به دلیل ندیدن محیط اطراف بترسد و کلافه شود، اما فراموش نکنید که بستن چشم ها با چشم بند به شکل درست، بزرگ ترین لطفی است که در حق فرزندتان خواهید کرد، زیرا در غیر این صورت احتمال آسیب های جدی و برگشت نا پذیر به چشم وجود دارد.
  2. موقعیت قرارگیری فرزندتان را هر 2 ساعت یک بار تغییر دهید و او را بچرخانید تا با رسیدن نور به تمام بخش های بدن نوزاد، روند بهبودی سرعت پیدا کند. این کار به علاوه مانع از گرم شدن بیش از حد یک بخش خاص از بدن خواهد شد. البته اگر دستگاه زردی نوزاد از نوع تونلی با طراحی سه بعدی باشد، نیازی به انجام این کار نیست.
  3. مطمئن باشید که بستر فرزندتان خشک است تا بدن او گرم بماند.
  4. هر 1.5 تا 4 ساعت یک بار (بسته به دستورالعمل دستگاه، وزن نوزاد و شدت نور)، حتما دلبندتان را برای 30 دقیقه از دستگاه خارج کنید، او را در آغوش بگیرید و شیردهی را به صورت منظم انجام دهید تا بدن کم آب نشود و سرعت دفع بیلی روبین از طریق ادرار نیز بالا برود. در این فواصل رنگ پوست و دمای بدن دلبندتان را نیز به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.
  5. در فواصل استراحت، با ملایمت بدن دلبندتان را ماساژ دهید تا از شدت خستگی او کاسته شود.
  6. نوزادتان را پوشک کنید و اگر متوجه شدید که کثیف یا خیس شده است، حتما برای تعویض اقدام کنید.
  7. در نزدیکی دستگاه بمانید و با نوزادتان حرف بزنید، این کار باعث می شود تا او آرام و راحت باشد.
  8. و به هیچ عنوان به پوست بدن دلبندتان روغن، لوسیون و یا کرم نزنید و اگر لازم است تا بدن او را تمیز کنید، با آب این کار را انجام دهید. البته پیش از برگرداندن نوزاد به دستگاه، اطمینان حاصل کنید که پوست او خشک شده و خیسی بر روی آن باقی نمانده است.

قیمت اجاره و خرید دستگاه زردی نوزاد

اگر متخصص اطفال با فتوتراپی در منزل موافقت کرد، شما دو راه کلی خرید و یا اجاره دستگاه زردی نوزاد را پیش رو دارید. هزینه اجاره دستگاه زردی نوزاد در مقایسه با هزینه خرید دستگاه زردی نوزاد بسیار کمتر است، اما هزینه خرید دستگاه فتوتراپی، به نسبت بالا بوده و باید بیشتر از چند میلیون هزینه کنید. با در نظر گرفتن این که مدت زمان استفاده از دستگاه فتوتراپی به طور معمول طولانی نبوده و همچنین وسیله ای نیست که همیشه کاربرد داشته باشید، اجاره دستگاه زردی نوزاد به صرفه تر و منطقی تر است.

انواع دستگاه زردی نوزاد برحسب نوع لامپ

انواع دستگاه زردی نوزاد برحسب منبع نور

شکل دیگر طبقه بندی دستگاه های زردی نوزاد، بر اساس نوع منبع نوری به کار رفته در آن ها است که بر این اساس به دو دسته کلی دسته بندی می شوند:

  1. دستگاه زردی نوزاد با نور معمولی: دستگاه هایی که از لامپ های فلوئورسنت و یا لامپ های LED با طیف باریک نور استفاده می کنند، در این دسته قرار دارند.
  2. دستگاه زردی نوزاد با فیبر نوری: در این دستگاه ها که با عنوان دستگاه فتوتراپی فیبراپتیک نیز شناخته می شوند، از لامپ های هالوژن استفاده می شود.

انواع دستگاه زردی نوزاد برحسب شکل استفاده از منبع نور

بر اساس نحوه کاربرد نور، دستگاه فتوتراپی به سه دسته یا بهتر است بگوییم به سه نسل طبقه بندی می شود که عبارت هستند از:

انواع دستگاه زردی نوزاد برحسب تعداد لامپ ها

بسته به تعداد و انواع لامپ های مورد استفاده، دستگاه زردی نوزاد می تواند شامل انواع زیر باشد:

  1. دستگاه زردی نوزاد با 4 لامپ،
  2. دستگاه زردی نوزاد با 6 لامپ،
  3. دستگاه زردی نوزاد با 8 لامپ،
  4. دستگاه زردی نوزاد با لامپ از نوع ال ای دی (LED)،
  5. دستگاه زردی نوزاد از نوع دو قلو برای درجات شدید زردی،
  6. دستگاه زردی نوزاد که نیاز به چشم بند مخصوص ندارد،

انواع دستگاه زردی نوزاد برحسب شکل دستگاه

در حال حاضر در کشور ما دستگاه های زردی نوزاد، برحسب شکل به چند دسته تقسیم می شوند:

درمان زردی با روش های سنتی و قدیمی

درمان زردی با روش های سنتی یکی از راه های درمان زردی در نوزادان است. بسیاری از افراد روش های سنتی درمان را به درمان های پزشکی ترجیح می دهند و از این روش ها برای کاهش زردی نوزاد خود استفاده می نمایند. به گفته برخی از افراد به ویژه قدیمی تر ها آرد جو می تواند زردی نوزاد را درمان نماید. زردی از مشکلات شایع در نوزادانی است که به تازگی متولد شده اند و به دست آوردن اطلاعات و راهکار هایی که در این زمان بتوان با آن به درمان زردی نوزاد کمک نمود بسیار مهم است. یکی از راه های درمان زردی استفاده از روش های سنتی می باشد.
روش های سنتی به ویژه در میان افراد بومی برای درمان زردی بسیار کاربرد دارد و برخی از این افراد برای درمان زردی نوزاد خود به پزشک مراجعه نمی کنند و با استفاده از روش های سنتی قصد درمان زردی نوزاد خود را دارند. یکی از این روش ها استفاده از آرد جو برای درمان زردی است. بسیاری از افراد معتقد هستند که آرد جو می تواند زردی نوزاد را کاهش دهد و به درمان آن کمک نماید. با توجه به اینکه عده زیادی از افراد از روش های سنتی برای درمان زردی استفاده می کنند و در بیشتر موارد نیز به پزشک مراجعه نمی کنند از این رو بر آن شدیم تا به بررسی تاثیر آرد جو بر درمان زردی نوزاد بپردازیم و ببینیم که آیا واقعا زردی نوزاد با استفاده از آرد جو می تواند درمان شود یا خیر؟

بررسی تاثیر آرد جو بر درمان زردی

برای بررسی تاثیر آرد جو بر درمان و کاهش زردی نوزاد ابتدا یک تحقیق جامع و کامل به عمل آمد.
در این تحقیقات تعداد زیادی نوزاد مورد بررسی قرار گرفتند. در این روش دو دسته نوزاد که به زردی مبتلا بودند برای مطالعه انتخاب شدند. این نوزادان رسیده (ترم) بودند و سطح بیلی روبین آنها از ۱۵ میلی گرم در دسیلی لیتر به بالا بود. دسته اول نوزادان با در کنار درمان با استفاده از فتوتراپی از روش های سنتی برای درمان زردی نیز استفاده شد. برای مطالعه درمان زردی با روش های سنتی مثل آرد جو علاوه بر استفاده از روش درمان زردی با فتوتراپی از آرد جو نیز استفاده گردید. به این ترتیب که آرد جو نرم شده روی تمامی قسمت های بدن نوزاد به غیر از صورت و ناف پاشیده شد. دسته دوم نوزادان تنها با استفاده از روش فتوتراپی بدون استفاده از درمان زردی با روش های سنتی تحت درمان قرار گرفتند.

این بررسی نشان داد که تفاوت آماری قابل توجهی میان زمان بستری بین دو گروه نوزاد وجود داشت و مدت زمان بستری و کاهش زردی در نوزادانی که علاوه بر روش های مدرن اعم از فتوتراپی از درمان زردی با روش های سنتی نیز استفاده نموده بودند کوتاه تر بود.از این آزمایش و تحقیقات می شود نتیجه گرفت که آرد جو می تواند باعث کاهش زردی در نوزادان گردد و فتوتراپی با آرد جو از فتوتراپی تنها موثرتر بود.

درمان زردی با روش های سنتی

اگر چه از تحقیقات به دست آمده این نتیجه به دست آمد که درمان زردی با روش های سنتی اعم از آرد جو می تواند به سریع تر درمان شدن زردی کمک نماید اما نباید این مسئله را فراموش کرد که درمان زردی با روش های سنتی تنها باید با نظر و تایید پزشک همراه باشد و از به کارگیری خودسرانه درمان زردی با روش های سنتی حتی اگر از تاثیر آن مطمئن باشیم باید خود داری نماییم. این آگاهی باید به مردم و افراد جامعه داده شود که در صورت بروز هرگونه علائم زردی باید مراتب به پزشک متخصص ارجاع شود و در صورت ابتلای نوزادشان به زردی این نوزاد باید تحت درمان های پزشکی قرار بگیرد. حال پزشک بر اساس شرایط نوزاد می تواند مجوز درمان زردی با روش های سنتی را در کنار روش های مدرن پزشکی ارائه دهد.
نوزادانی که در تحقیقات برای پی بردن به تاثیر آرد جو بر درمان زردی مورد بررسی قرار گرفتند دارای:

بودند. بدیهی است که افراد برای استفاده از درمان زردی با روش های سنتی باید تمامی شرایط نوزاد را در نظر داشته باشند و از آن جا که یک فرد عادی نمی تواند از به خوبی شرایط نوزاد را تشخیص دهد و این کار نیاز به آزمایشات دقیق پزشکی دارد بهتر است درمان هر چه که باشد توسط پزشک متخصص تایید و ارائه گردد.

عدم استفاده از درمان زردی با روش های سنتی

درمان زردی با روش های سنتی برای درمان هر نوع زردی مجاز نیست زیرا:

  1. زردی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد برای مثال
  2. کمبود آنزیم G6PD
  3. عفونت و سپتی سمی
  4. بیماری های متابولیک
  5. انسداد مجاری صفراوی
  6. و بیماری های همولیتیک (ناسازگاری Rh و ABO)

در صورت وجود هر یک از علائم بالا نوزاد مربوطه از شرایط تحقیق حذف می شود.

رادیوگرافی افراد چاق و با وزن بالا، از جمله روشهای تشخیصی است که در مراکز رادیولوژی به سختی انجام می شود . در واقع پذیرش بیماران چاق به دلیل امکان خرابی و استهلاک دستگاه های رادیولوژی، امری دشوار است. با این وجود، موسسه خدمات پزشکی در منزل امید، امکان انجام رادیوگرافی بیماران با وزن بالا در منزل را برای ساکنین تهران و البرز فراهم نموده است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفنهای 09399545088 - 09105545790 - 91016923-021 اقدام فرمایید.


کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت و علائم بیماری پارکینسون

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رژیم غذایی و مکمل های توصیه شده در درمان سنگ کلیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

توصیه های تغذیه ای برای افراد دیابتی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رقابت ورزشکاران در گرما و سرما و توصیه های تغذیه ای (۲)

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

اثرات طب سوزنی دربیماریهای گوارشی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

هماتو اسپرمیا چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

مینای دندان چیست ؟

دکتر کاملیا فرمند [ دندانپزشک عمومی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت