شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

راه های برجسته و بزرگ کردن لب ها

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب فرایندی است که به کمک عمل جراحی زیبایی یا تکنیک های غیر جراحی انجام می شود تا ظاهر و نمای لب ها بهبود یافته و زیباتر گردد.بزرگ و برجسته کردن لب، برای افرادی که به صورت مادرزادی لب های نازکی دارند و یا افرادی که قصد دارند با افزایش حجم لب های خود بر زیبایی چهره خود بیفزایند، توصیه می شود. بسته به نیاز افراد در یک جلسه درمانی، تنها یک لب و یا همزمان هر دو لب می تواند تحت درمان قرار بگیرد. می توان از طریق روش هایی همچون تزریق ژل و چربی و یا پروتزها، لب ها را بزرگ، برجسته و قلوه ای نمود. از آنجا که لب قلوه ای نقش برجسته ای در زیبایی چهره افراد بازی می کنند، بزرگ کردن لب ها حجم آن ها را افزایش داده و بر زیبایی صورت خواهد افزود. امروزه برای تغییر شکل و برجسته سازی لب ها، مواد طبیعی و مصنوعی متنوعی در دسترس می باشد.

مشاوره با متخصصین کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور به شما کمک خواهد نمود تا بهترین شیوه درمانی را انتخاب کرده و به نحو مؤثری نگرانی های خود را برطرف نمایید. متخصصین ما به کمک تکنیک های مختلف جراحی و روش های غیر جراحی کمک خواهند کرد تا لب های شما برجسته و پرحجم تر گردند، همچنین آنها مشخص خواهند نمود که آیا برجسته کردن لب های شما بهترین گزینه برای افزایش تناسب و زیبایی صورت شما تلقی می گردد یا نه.
در طول مشاوره، متخصصین ما، آناتومی صورت شما را معاینه و ارزیابی خواهند نمود. همچنین اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی شما جمع آوری خواهد شد، بنابراین شرایط پزشکی شما و هر گونه خطر احتمالی در خصوص درمان، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.آن ها عوامل دیگری که می تواند نتایج حاصل از جراحی را تحت تأثیر قرار دهد، ارزیابی خواهند کرد؛ مانند: نوع پوست، سن، نژاد و انتظارات شما از عمل جراحی. هنگامی که شما و متخصصین ما به درک و اعتماد متقابل دست یافتید، یک برنامه درمانی مطابق با نیازها و شرایط شما طرح ریزی خواهد شد. برای بهبود ظاهر کلی لب ها، افزایش حجم و جوان سازی لب ها، ترکیبی از روش های جراحی و غیر جراحی در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور انجام می شود. جهت مشاوره یا رزرو نوبت می توانید با شماره 03136266851 تماس حاصل فرمایید.

تکنیک ها و روش های بزرگ و برجسته کردن لب
تزریق ژل

ژل های تزریقی متنوعی در دسترس می باشند که به واسطه فرایند تزریق، برای برجسته کردن لب داخل لب ها قرار می گیرند. همچنین از ژل های تزریقی به منظور حذف یا کاهش ویژگی های نامطلوب دیگر لب ها مانند: چین و چروک های مربوط به افزایش سن، خطوط موجود در امتداد گونه ها، افتادگی در گوشه های دهان و یا خطوط عمودی که تحت عنوان خطوط سیگاری ها نیز شناخته می شوند، استفاده می شود.

انواع ژل برای بزرگ و برجسته کردن لب
می توان به کمک روش غیر جراحی تزریق ژل به لب ها، ظاهر لب ها را بزرگ، برجسته و قلوه ای نمود، نام تجاری برخی از این ژل ها عبارت است از: Restylane و Juvedermor .
با استفاده از تزریق کلاژن ها، می توان به صورت موقت حجم لب ها را افزایش داد. کلاژن ها مواد طبیعی هستند که در بافت های همبند موجودات زنده یافت می شوند. از آنجا که ممکن است در برخی افراد، کلاژن ها باعث بروز پاسخ های آلرژیک شوند، بهتر است قبل از درمان، تست های مربوط به حساسیت صورت پذیرد. مواد اتولوگ (موادی مانند کلاژن ها که از بدن خود بیمار گرفته می شوند) نیز جزئی از مواد تزریقی محسوب می شوند. خصوصیت این مواد آن است که غیر حساسیت زا می باشند. مواد تزریقی دیگری نیز وجود دار از جمله:Artecoll (ساخته شده از دانه های کوچک مصنوعی)، dermalogen (مواد پوستی) و HylaForm (ساخته شده مبتنی بر اسید هیالورونیک).

مزایا و معایب تزریق ژل های هیالورونیک اسید به لب
1. از آنجا که این ژل های تزریقی از اسید هیالورونیک ساخته شده اند (اسید هیالورونیک یک زیر واحد تشکیل دهند کلاژن ها می باشد، که به طور طبیعی فرم لب های ما را تشکیل می دهد)، حس و جلوه آن ها در لب ها کاملاً طبیعی خواهد بود.
2. این نوع از ژل های تزریقی حداقل تهاجم را در بر خواهند داشت، به نحوی که روز بعد از تزریق، اثری از تحت درمان قرار گرفتن شما و فرایند تزریق باقی نخواهد ماند.
3. مهم تر از همه این که، اثر فرایند تزریق ژل های هیالورونیک اسید به طور کامل برگشت پذیر می باشد، اگر پس از انجام این فرایند، شما ظاهر لب های خود را نپسندید، با تزریق ماده دیگری به نام هیالورونیداز، می توانید در عرض چند دقیقه، ژل های تزریقی را حل نمایید.
4. تنها مشکل تزریق ژل های حجم دهند مبتنی بر اسید هیالورونیک این است که آن ها برای ماندگاری نیاز به تزریق مجدد دارند، زیرا که آن ها به مرور زمان توسط بدن جذب می شوند. ژل هایی مانند برند (Restylanegets) حدود 6 ماه و ژل هایی مانند برند (juvederms) برای حدود 12 الی 18 ماه دوام خواهند داشت.

تزریق چربی
برداشت چربی از بخش دیگری از بدن و تزریق مجدد آن، به عنوان جایگزینی محبوب برای کلاژن ها محسوب می شود. تزریق چربی باعث ایجاد حساسیت نمی شود، چرا که از بدن خود بیمار برداشته می شود. به منظور افزایش حجم لب ها، کاهش عمق چین و چروک و پر نمودن فرورفتگی ها، می توان از چربی خود بیمار استفاده نمود و آن را مجدداً در ناحیه دلخواه تزریق نمود. روش تزریق چربی نسبت به تزریق مواد دیگر نیاز به انجام فرایندهای بیشتری دارد، چرا که قبل از تزریق باید به کمک تکنیک هایی همچون لیپوساکشن، چربی استخراج شده و برای تزریق آماده گردد.

کاشت لب با پروتز لب
می توان با کاشت مواد مصنوعی و یا آلی لب ها را پرحجم و برجسته نمود. پروتز آلودرم (Alloderm) محبوب ترین ماده برای حجم دهی لب از طریق جراحی محسوب می شود. این پروتز حاوی بخش درم پوست می باشد، که مستحکم ترین بخش پوست تلقی می گردد. این پروتز نرم، که جلوه ای طبیعی دارد، از طریق برش های کوچک در گوشه و داخل دهان ، وارد لب ها می شود. بعد از قرارگیری پروتز برش ها توسط نخ های قابل جذب و یا غیر قابل جذب بسته خواهند شد. برخلاف ژل هایی همچون (JUVEDERM) و (Restylane) که می توانند حل شوند، اگر شما از ظاهر حالت لب های خود راضی نباشید، برای برداشت پروتزها به جراحی مجدد نیاز خواهد بود. روش کاشت پروتز به صورت عمل سرپایی و با کمک تزریق آرام بخش های داخل وریدی انجام خواهد شد. بخیه ها در داخل گوشه دهان قرار خواهند گرفت.

دوره بهبودی و عوارض بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب
کبودی و تورم در ناحیه لب ها رایج است. بسته به روش مناسب برای بهترین دستیابی به نتایج مورد نظر، مقدار تورم و کبودی متفاوت خواهد بود.

دوره بهبودی تزریق ژل و چربی به لب
دوره بهبودی پس از تزریق، ممکن است حداکثر 1 الی 2 روز طول بکشد. معمولاً چند ساعت برای بازیابی کافی به نظر می رسد. برای پروتز لب، زمان بهبودی 1 الی 2 هفته است. ممکن است در طول دوره بهبودی، افراد سرازیر شدن بزاق و سخت شدن موقت لب ها را تجربه نمایند.

دوره بهبودی پروتز لب
بخیه ها از داخل گوشه دهان 5 روز بعد از عمل برداشته می شوند. دوره استراحت به سطح کبودی و تورم بستگی دارد، اما بیشتر بیماران پس از یک الی دو هفته می توانند به کار خود باز گردند. برای اطمینان از بهبودی بهتر و کاهش عوارض، همه بیماران ملزم به رعایت دستورالعمل های پس از عمل هستند.

نتایج بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب
نتایج بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب بدون جراحی با تزریق ژل و چربی

نتایج بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب ها با تزریق چربی تا یک سال یا در برخی از موارد بیشتر از یک سال خواهد بود، میزان ماندگاری بسیار متغیر است. (می توان برای تزریق مجدد در آینده چربی ها را ذخیره نمود. مدت زمان ماندگاری نتایج حاصل از تزریق چربی های ذخیره شده در مقایسه با چربی هایی که زمان تزریق از بدن استخراج می شود، یکسان نخواهد بود.)

نتایج بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب با پروتز لب
ماده مورد استفاده در پروتز لب (آلودرم) در نهایت با بافت طبیعی بدن ادغام خواهد شد. اگر چه در ابتدا تصور می شد که این قبیل مواد اثر دائمی داشته باشند، اما تحقیقات طولانی مدت نشان داده است که بدن در نهایت این مواد را تجزیه خواهد نمود. نتیجه ماندگاری از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود، با این حال به احتمال زیاد نتیجه درمان، چند سال یا بیشتر دوام خواهد داشت.

هزینه بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب ها
بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب ها، یک عمل جراحی زیبایی محسوب می گردد و با هزینه های پزشکی در ارتباط است. هزینه برجسته سازی لب ها، بسته به تکنیک ها و میزان تصحیح لازم برای این روش ها متغیر است. بسته به آناتومی صورت بیمار، دستیابی به یک نتیجه واقعی و عالی به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

عوارض بزرگ، برجسته و قلوهای کردن لبها
بزرگ، برجسته و قلوه ای کردن لب ها می تواند با برخی عوارض همراه باشد. ممکن است نسبت به پروتز لب، بدن دچار واکنش های آلرژیک شود. خونریزی یا سخت شدن پروتز نیز ممکن است رخ دهد، در پی آن ممکن است نیاز باشد، پروتز برداشته شود. عوارض دیگر میتواند شامل عفونت ها و آسیب رسیدن به عصب ها باشد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیزر موهای زائد آقایان

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونگی مقابله با تغییرات هورمونی در مردان

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

علائم و درمان پسوریازیس سر

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

چندنکته مهم در باره بوتاکس

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

عوارض تاتو یا همان خالکوبی چیست؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

آیا کمبود فرتین باعث ریزش مو می شود؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

بهبود پا درد ناشی از تنگی کانال نخاع کمری

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بلفاروپلاستی چیست و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

مزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوست

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت