شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

رفع چین و چروک صورت بعلت تغذیه نادرست

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

چین و چروکها بخشی طبیعی از فرآیند پیری هستند، اما میتوانند اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر چین و چروک دارید و میخواهید برای رهایی از شر چین و چروکها کاری انجام دهید، با مصرف برخی محصولات مراقبت پوست بدون نسخه، و همچنین داروهای خانگی که روند چین و چروک را بهبود میبخشند، شروع کنید. اگر نتیجهای که میخواهید به دست نیاوردید، به یک متخصص پوست یا جراح زیبایی برای درمانهایی که میتوانند به شما در دستیابی به ظاهری بهتر و داشتن بهترین احساس کمک کنند، مراجعه کنید.

هیچ کس دلش نمیخواهد یکروز بیدار شود و متوجه چین و چروکها دور چشمش شود. امروزه، حتی اگر در اواسط 20 سالگی چین و چروکها شروع به ظاهر شدن کنند دیگر چیز شگفت آوری نیست. پیشگیری از چین و چروکها باید در سن خاصی شروع شود. سلامت پوست بستگی به عوامل مختلف خارجی و داخلی دارد. این ترکیبی از رژیم مراقبت از پوست، دنبال کردن رژیم غذایی سالم، حفاظت از پوست در برابر خورشید و یک خواب آرامش بخش است که باعث ایجاد پوست با ظاهر درخشان، سالم و بدون چروک میشود. روش ایده آل برای جلوگیری از چین و چروک با دنبال کردن روشهای ساده برای چین و چروک است. هیچ چیز نباید بیش از حد انجام شود، زیرا ممکن است به ارگان حساس و ظریف یعنی پوست آسیب برساند. دکتر جعفریپور میتواند بهترین و سریعترین راه برای حذف چین و چروک صورت شما توصیه کند.

پل ارتباطی:

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن 36266851 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل بوجود آورنده چروک

در ايجاد چروک صورت علتهای گوناگوني وجود دارد. مسئول نگه داشتن قوام پوست کلاژن داخل درمي ميباشد; حال به هر علتي در روند کلاژن سازی اختلالی بوجود آيد مي تواند باعث چروک پوست گردد. با افزايش سن کلاژن سازی دچار وقفه ميگردد و افراد با سنين بالا پوستي افتاده دارند..اختلالات ارثي در توليد کلاژن در بيماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس از اين جمله اند در اين بيماران پوست بعلت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگي زود رس ميگردد.

علاوه بر کلاژن سازی علتهای ديگري نيز در ايجاد چروک پوست دخيلند از جمله :

افزايش قـدرت عـضلاني زير پوست ميباشـد;

افراد عـصبي و اخـمو بعـلت اسـتفاده زياد از عضلات صورت دچار اين حالت ميشوند و با افزايش قدرت اين عضلات چروک زود رس پيدا ميکنند.

افرادی که قـبلا چاق بوده ولي دچار لاغری ميشوند بعلت از دست دادن چربي زير پوستی دچار افتادگي پوست ميشوند و چروک بوجود ميآيد.

افراد سيگاری بعلت از دست دادن چربي زير پوستي ( عدم تغذيه مناسب و کاهش اشتها ) و همچنين نقص در کلاژن سازی و علتهای گوناگون ديگر دچار چروک زودرس ميشوند.

پوسـتهای خشـک نسـبت به پوسـتهای چـرب زودتر دچـار چروک ميشوند که ميتواند به دليل علت زمينهای پوست خشک باشد.

درمان های پزشکی چین و چروک صورت

از جمله روشهای موثر در رفع چین و چروک صورت موارد زیر میباشد:

در مورد بوتاکس از پزشک سوال کنید

تزریق بوتاکس یک گزینه درمان محبوب برای چین و چروک، به ویژه خطوط پنجه کلاغی و خطوط اخم است. حدود 2 هفته پس از درمان ممکن است متوجه کاهش چشمگیر چین و چروک شوید. مانند هر درمان پزشکی، این روش نیز با خطراتی همچون عفونت، واکنشهای آلرژیک، و درد همراه است.

اگر شما درباره بوتاکس مطمئن نیستید، یک ناحیه کوچک را درمان کنید. برای مثال ممکن است یک دوز کم بین ابروها، نزدیک خطوط پنجه کلاغی، یا اطراف لبهایتان تزریق شود تا ببینید آیا نتایج را دوست دارید یا خیر.

به یاد داشته باشید که نتایج به مدت 3 تا 4 ماه دوام دارند و پس از آن شما باید دوباره یک درمان دیگر برای خلاصی از شر چین و چروکها داشته باشید.

لیزر جوانسازی را بررسی کنید

درمانهای لیزر میتوانند به بهبود کلی ظاهر پوست شما کمک کنند و همچنین خطوط و چین و چروکها را مورد هدف قرار میدهند. دو نوع لیزر برای درمان چین و چروک وجود دارد: سایشی و غیرسایشی. لیزرهای سایشی لایهی رویی پوست را برای آشکار کردن پوست جدید زیری حذف میکنند. لیزرهای غیرسایشی تنها پوست را گرم میکنند بدون حذف لایه رویی و این امر موجب رشد پوست جدید میشود. پزشک میتواند در مورد گزینههای موجود با شما صحبت کند و به شما در تصمیمگیری در مورد بهترین گزینه برای شرایط خاصتان کمک میکند.

درمان لیزر بسته به شدت لیزر ممکن است دردناک باشد. بسته به ناحیه تحت درمان و عمق درمان ممکن است بیحسی مورد نیاز باشد، یا ممکن است نیاز نباشد.

پیلینگ شیمیایی انجام دهید

در روش پیلینگ شیمیایی از یک محلول خاص استفاده میشود که روی پوست صورت اعمال میشود و برای مدت زمان خاصی روی پوست میماند. چند روز پس از انجام این روش، پوست سطحی کنده میشود و پوست زیری آشکار میشود. این کار ظاهر چین و چروکها و خطوط ریز روی پوست را کاهش میدهد. پیلینگ شیمیایی سطوح مختلفی دارد از جمله خفیف، متوسط، و عمیق. پیلینگ خفیف نسبت به پیلینگ عمیق نتایج کمتر چشمگیری دارد، اما اگر خطوط ریزی دارید که میخواهید از شر آنها خلاص شوید نیاز به پیلینگ خفیف دارید. برای چین و چروک، پیلینگ متوسط تا عمیق بهتر کار میکنند.

بسته به عمق پیلینگ، ممکن است بیهوشی مورد نیاز باشد و ممکن است لازم باشد که این روش توسط یک جراح زیبایی انجام شود. پیلینگ خفیف ممکن است توسط یک متخصص زیبایی یا پرستار آموزش دیده انجام شود.

میکرودرم ابریژن انجام دهید

میکرودرم ابریژن (میکرودرم) یک درمان لایه برداری عمیق پوست است که پوست مرده و آسیب دیده را از لایه بالای پوست حذف میکند تا پوست سالمتر زیر آن را ظاهر کند. این روش غیر تهاجمی و کم خطر است. برخی از افراد حتی این درمان را با پیلینگ شیمیایی ترکیب میکنند تا نتایج چشمگیرتری داشته باشند. این درمان برای خطوط ریز و چین و چروکهایی مانند خطوط پنجه کلاغی خوب عمل میکند. پس از درمان باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

درمورد درم ابریژن با جراح زیبایی صحبت کنید

درم ابریژن یک نوع تهاجمیتر از لایه برداری پوست است که در آن جراح زیبایی از یک دستگاه موتوری کوچک همراه با چرخهای ساینده برای حذف لایهی پوست از ناحیه مورد نظر استفاده میکند، مانند ناحیهای که چین و چروک زیاد دارد. این درمان نیاز به داروی مسکن دارد و پس از انجام روش خطر ابتلا به عفونت وجود دارد.

این درمان برای خطوط خنده و خطوط عمودی لب به خوبی کار میکند.

پوست شما پس از درمان کمی حساس و دردناک است، بنابراین مهم است که دستورالعمل پزشکانتان را برای مراقبت دنبال کنید. همچنین تا زمانی که بهبود نیافتهاید باید از نو خورشید دور بمانید.

فیلر بافت نرم را انجام دهید

پر کردن پوست با ایمپلنت همچنین میتواند ظاهر چین و چروک را کاهش دهد. فیلر بافت نرم، که با عنوان فیلر چین و چروک (ژل صورت) و ایمپلنتهای تزریقی نیز شناخته شده است، به خوبی برای کاهش ظاهر چین و چروک در صورت، به خصوص در نواحی دهان و گونهها عمل میکند. فیلر بافت نرم همچنین ممکن است برای کاهش چین و چروک در پشت دستها مورد استفاده قرار گیرد.

از متخصص پوست خود در مورد امکان استفاده از فیلرهای بافت نرم برای اصلاح چین و چروک سوال کنید. به خاطر داشته باشید که فیلرهای بافت نرم خطر تورم و درد را به همراه دارند که ممکن است هفتهها، ماهها یا حتی در موارد نادر سالها دوام داشته باشند. زمانی که این تزریقات را دریافت میکنید همچنین ممکن است در معرض خطر عفونت و واکنش آلرژیک نیز باشید، بنابراین در صورتی که متوجه هرگونه درد، تورم، قرمزی، ترشح یا کبودی غیرمعمول شدید به پزشک خود اطلاع دهید.

فرآیندهای عمل سفت کردن پوست را بررسی کنید

متخصص پوست همچنین ممکن است روشی را پیشنهاد دهد که باعث سفت شدن پوست میشود. این روشها با دستگاههایی که پوست را گرم میکنند انجام میشوند. نتایج این روش یک شبه قابل مشاهده نیستند. حدود 4 تا 6 ماه طول میکشد تا نتایج آشکار شوند.

نتایج فرآیند عمل سفت کردن پوست میتوانند تا 1 سال دوام داشته باشند.

برای دستیابی به نتایج دلخواه، ممکن است نیاز به درمان متعدد داشته باشید.

جراحی لیفت صورت را در نظر بگیرید

اگر هیچ یک از گزینههای غیرجراحی که انجام دادهاید نتایجی را که میخواهید برای شما ارائه ندادهاند، ممکن است بخواهید جراحی لیفت صورت را انجام دهید.جراحی لیفت صورت باعث ایجاد نتایج چشمگیری میشود که 5 تا 10 سال دوام خواهند داشت.

مانند هر جراحی، خطراتی همراه با جراحی لیفت صورت وجود دارد. در مورد خطرات با جراح زیبایی خود صحبت کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این خطرات ارزش مزایای بلقوه را دارند یا خیر.

درمانهای خانگی چین و چروک صورت

مقدار زیادی آب بنوشید

هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید. این میتواند به بدن شما برای دفع سموم کمک کند و باعث ایجاد پوستی سالم و درخشان شود. رطوبت همچنین میتواند پوست شما را گوشتالو و آبدار کند و موقتا نواحی چین و چروک را پر میکند. نوشیدنیهایی مانند آب میوه، چای، قهوه و آب طعمدار را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. یک تکه لیمو را به آب اضافه کنید تا پوستتان را روشن کرده و ظاهر چین و چروک را کاهش دهد.

از کرم ضدچروک حاوی رتینول یا AHAs استفاده کنید

یک کرم بدون نسخه انتخاب کنید که حاوی جزء فعال مفید مانند رتینول، ویتامین C یا آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) باشد. محصولاتی که گرانتر هستند یا حاوی اجزاء فعالتر هستند ممکن است مؤثرتر از محصولاتی که حاوی تنها 1 یا 2 جزء فعال هستند، نباشند، بنابراین این عوامل نباید باعث شوند که برای انتخاب محصول سردر گم شوید. از کرم به مدت 6 تا 8 هفته قبل از ارزیابی اثربخشی آن، استفاده کنید.

هر روز پوست خود را با شوینده ی ملایم تمیز کنید

تمیز نگه داشتن پوست و اجتناب از تحریک آن هنگام تمیز کردن، یک روش عالی دیگر برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروکها است. یک پاک کنندهی پوستی را انتخاب کنید که ملایم است یا برای پوست حساس میباشد، و صبح، شب و هر زمانی که پوستتان خیس عرق یا کثیف است صورتتان را با شوینده بشویید. یک پاک کننده را انتخاب کنید که حاوی هیچ گونه لایه برداری نباشد. لایه بردارها پوست را بیشتر تحریک میکنند.

2 بار در هفته با لایه بردار دستی یا شیمیایی پوستتان را لایه برداری کنید

لایه بردارهای دستی حاوی دانههای ریز هستند که به پوست شما درخشش میدهند، در حالی که یک لایه بردار شیمیایی سلولهای پوست مرده را از بین میبرند، تا پوستی صافتر و جوانتر را ظاهر کند. بهترین زمان برای لایهبرداری، صبح است، زیرا پوست در طول شب خود را تعمیر میکند.

اگر میخواهید از لایهبردار شیمیایی استفاده کنید، میتوانید یک پیلینگ شیمیایی کوچک در خانه انجام دهید. شما میتوانید در بسیاری از فروشگاههای زیبایی یک کیت لایهبرداری خریداری کنید.

اگر میخواهید از براش لایه بردار استفاده کنید، میتوانید این کار را هروز انجام دهید.

شما همچنین میتوانید پوست خود را با استفاده از موادی مانند نمک، شکر، جوش شیرین، دانههای قهوه، عسل یا آب لیمو لایهبرداری کنید.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض آفتاب میتواند روند پیری را سرعت ببخشد و ظاهر چین و چروک را افزایش دهد. در هر زمانی که بیش از 15 دقیقه در خارج از منزل هستید، یک کرم ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر روی پوست خود اعمال کنید. شما میتوانید کرمهای ضد آفتاب را روی مرطوب کننده خود اعمال کنید یا به دنبال مرطوب کنندهای باشید که حاوی ضد آفتاب است. کرمهای ضد آفتاب خود را هر 2 ساعت زمانی که در معرض آفتاب هستید یا هر زمانی که خیس میشوید یا بیش از حد عرق میکنید، مجددا اعمال کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است علائم پیری را سرعت ببخشد و خطر ابتلا به سرطان پوست را بدون توجه به رنگ پوست شما افزایش دهد.

بهتر است از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید که از مواد طبیعی ساخته شده است و حاوی روی یا تیتانیوم دی اکسید است که از پوست در برابر خورشید محافظت میکند.

به دنبال سرم های ضد چروک باشید

سرمهای ضد چروک زیادی در بازار وجود دارند که ادعا میکنند ظاهر چین و چروک را کاهش میدهند و بعضی از آنها ممکن است برای شما تاثیر داشته باشند. در نظر داشته باشید که نتایج حاصل از هر درمان بدون نسخه نسبتا کم است، اما در طول زمان ممکن است کاهش قابل توجهی از چین و چروک را مشاهده کنید. به دنبال سرمهای حاوی آنتی اکسیدانها مانند ویتامین های C، B3 و E باشید.

به یاد داشته باشید که پرداخت هزینههای بالا برای هر نوع محصولات ضد چروک تضمین نمیکند که آنها موثر خواهند بود.

مکملهای تقویت کننده پوست حاوی آنتی اکسیدانها را مصرف کنید

ویتامینها و مواد معدنی به پشتیبانی از سلامت و ظاهر پوست کمک میکنند.

کاروتنوئیدها، توکوفرولها، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین A، C، D و E همه گزینههای عالی هستند. علاوه بر این، پروتئین و لاکتوباسیلوس همچنین میتوانند از پوست سالم حمایت کنند. شما میتوانید این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی یا مکملهای خود دریافت کنید. قبل از مصرف مکمل، با پزشک خود صحبت کنید.

صورتتان را ماساژ دهید

ماساژ پوست با استفاده از دستگاه یا نوک انگشتان ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کند. زمانی که شما ماساژ پوست را با رژیم ضد چروک ترکیب کنید، مانند تمیز کردن و استفاده از کرم ضد چروک، این روش تاثیرگذارتر خواهد بود. یک ماساژور صورت خریداری کنید و پس از اعمال کرم ضد چروک از آن استفاده کنید، یا از انگشتانتان برای ماساژ پوست هنگام اعمال کرم استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که 4 تا 8 هفته طول میکشد تا نتایج آشکار شوند و نتایج ظریف هستند.

زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید

استفادهی موضعی از زردچوبه تاثیری بر روی چین و چروکها ندارد، اما مصرف بیشتر این ادویه ممکن است به کاهش چین و چروکها کمک کند. سعی کنید 1 یا 2 قاشق چای خوری زردچوبه را به دستور العملهای خود اضافه کنید. شما همچنین میتوانید مکمل استفاده کنید. از کپسولهای زردچوبه استفاده کنید و توصیههای سازنده برای استفاده از مکمل را دنبال کنید. مطمئن شوید که قبل از مصرف هرگونه مکمل جدید با پزشک خود صحبت کنید به خصوص اگر داروهای تجویزی مصرف میکنید.

کپی فقط با ذکر لینک و منبع بلامانع است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان آرتروز با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

درباره پرکننده های پوستی بیشتر بدانید

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

روش های افزایش رشد مو

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

کدام ترشحات از آلت تناسلی نیاز به درمان دارند؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

تغییر زاویه چانه با تزریق ژل هیالورونیک اسید

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درمان لک صورت با مزوتراپی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان جای جوش با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

سردرد و بیماری های چشمی ـ 2

دکتر حیدر سیاتیری [ فلو شيپ تخصصي قرنيه سگمان قدامي ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت