شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

زاویه دار کردن فک و صورت بدون جراحی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

آنچه در این مطلب میخوانید

برخی افراد در ارتباط با ظاهر مربعی و پهن فک و چانه خود ناراحت هستند. در حقیقت خط فک پهن و مربعی می تواند با برجسته بودن استخوان فک، قوی بودن عضلات جویدن غذا، یا برآمده بودن غدد ترشح کننده بزاق ارتباط داشته باشد. در این شرایط استفاده از روش های مناسب برای تغییر ظاهر فک و چانه و نیز اصلاح وضعیت ظاهری خط فک می تواند به دستیابی به مزایای زاویه دار کردن صورت و به حالت بیضی شکل یا وی (V) شکل در ناحیه صورت کمک کرده و به بهبود هماهنگی اجزای صورت و جذابیت بیشتر فرد کمک کند.

تغییر ظاهر صورت با الگوی وی (V) شکل چیست؟
درمان اصلاح ظاهر فک مربعی می تواند باعث کوچک شدن عضلات جویدن غذا شده و ظاهر وی شکل (V-shaped) برای صورت بیمار ایجاد کند. در حقیقت دستیابی به این شرایط می تواند باعث ایجاد تناسب و هماهنگی بین اجزای طبیعی صورت شود. برای دستیابی به این هدف از روش های متعدد استفاده می شود. اکثر این روش ها می توانند عرض یا طول فک را اصلاح کرده و باعث ایجاد تناسب بین فک با سایر اجزای صورت شوند. در این شرایط با توجه به ظاهر چانه، با تقبل هزینه زاویه دار کردن صورت از یک درمان جامع برای بیمار استفاده خواهد شد.

جلسه مشاوره

در طول جلسه مشاوره، متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور یک ارزیابی کامل از وضعیت فک بیمار انجام داده و به این ترتیب ساختار کلی صورت بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهند. روش های درمان مورد استفاده در این کلینیک برای زاویهدار کردن فک و صورت برای افراد زیر مناسب است:
افرادی که خط فک مربعی شکل دارند.
افرادی که فک عریض دارند.
افرادی که خط فک آن ها زاویه ندارد.
افرادی که چانه دایره ای، یو شکل (u- shaped) یا نامتناسب دارند.
افرادی که خط فک آن ها بیش از حد مردانه است.
افرادی که گونه های فربه دارند.
افرادی که گونه های آن ها لاغر به نظر می رسد.
افرادی که به دنبال کاهش سایش غیرارادی دندان های خود به یکدیگر هستند (دندان قروچه).
روش های درمان غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک و صورت
روش های درمان زاویه دار کردن فک بدون جراحی قابل استفاده به این منظور به شرح زیر هستند:
تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش های ایجاد تغییرات موضعی در نواحی مختلف صورت است. کاربردهای معمول تزریق بوتاکس در چانه، گونه و ...شامل اصلاح خط فک، اصلاح طرح لبخند لثه ای، از بین بردن خطوط ایجاد شده در ناحیه گردن، از بین بردن چین و چروک های صورت، و اصلاح وضعیت تیغه بینی است.
سم بوتولونیوم (بوتاکس) نقش ریلکس کننده برای عضلات فک داشته و می تواند باعث آزاد شدن و نیز لاغر شدن عضلات جونده غذا در دو طرف فک شود. به این منظور بوتاکس باعث ایجاد اختلال در پالس های عصبی عضلات در ناحیه تزریق شده و خطوط و چین و چروک های ایجاد شده در محل را از بین برد. به این ترتیب استخوان گونه ظاهر حجیم تر پیدا کرده و صورت بیمار بالا کشیده می شود. این روش همچنین می تواند برای بازیابی شرایط ظاهری صورت، ایجاد ظاهر جوان و شاداب برای بیمار و نیز رفع علائم ناشی از افزایش سن مفید باشد.
همانطور که گفته شد، یکی از روش های اصلی زاویه دار کردن فک و صورت تزریق بوتاکس است. به این منظور ماده بوتاکس به طور دقیق در نواحی هدف در ناحیه فک تزریق شده و باعث فلج شدن موقتی عضلات فک خواهد شد.
روش درمان با تزریق بوتاکس
به این منظور پزشک ابتدا مناسب بودن این روش را برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما بررسی می کند. هنگامی که این کار انجام شد، از چند تزریق محدود در نواحی مختلف فک برای ایجاد ظاهر دلخواه استفاده خواهد شد. انجام این کار می تواند باعث ریلکس شدن عضلات شده و کوچک شدن اندازه و حجم فک را برای بیمار به همراه داشته باشد. طول درمان با این روش فقط به حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. معمولاً، یک جلسه درمان با این روش برای دستیابی به نتایج مطلوب کافی است. به هر حال با توجه به شرایط بیمار، ممکن است نیاز به جلسات درمان اضافی در این رابطه وجود داشته باشد و این جلسات در فواصل 2 تا 4 ماه پس از جلسه درمان اولیه انجام خواهند شد. نتایج ایده آل با استفاده از این درمان با گذشت حدود 6 تا 8 هفته از درمان آشکار میشوند. در حقیقت این مدت برای ریلکس شدن کامل عضلات جونده غذا لازم است.

لیپوساکشن
برای مشکلات خاص مثل چربی ایجاد شده زیر ناحیه چانه (غبغب)، روش لیپوساکشن یا لیپوپلاستی یک انتخاب مناسب است. این درمان را میتوان به طور همزمان در کنار لیفت صورت برای بیمار انجام داده یا به عنوان یک درمان مجزا برای بیمار استفاده کرد. علاوه بر این، تکنیک های لیپوساکشن می توانند برای اصلاح زاویه فک و بهبود وضعیت ظاهری این ناحیه مناسب باشند. این روش معمولاً برای بیمارانی مناسب است که آمادگی لازم را برای لیفت صورت ندارند، اما به دنبال اصلاح ظاهر خود در ارتباط با خط فک می باشند.

تزریق ژل

تزریق ژل در افزایش حجم صورت و پر کردن نواحی فرو رفته در آن بسیار مناسب است. در حقیقت تزریق ژل های حاوی هیالورونیک اسید می تواند یک روش درمان ایمن و موثر باشد که در آن برای دستیابی به اهداف مورد نظر از یک ماده طبیعی موجود در پوست استفاده می شود. با افزایش سن بدن انسان به تدریج مقدار تولید هیالورونیک اسید خود را کاهش می دهد. علاوه بر این با افزایش سن ظاهر صورت تغییر کرده و از حالت وی شکل به حالت حرف ای (A) انگلیسی تغییر شکل می دهد. در حقیقت این حالت در نتیجه افتادگی و شل شدن پوست به خاطر از دست دادن حجم و تغییرات استخوانی در ناحیه صورت ایجاد می شود. به این ترتیب تزریق ژل می تواند حجم از دست رفته طبیعی پوست را ترمیم کرده و جوانی و شادابی فرد را بازیابی کند.
امروزه از طریق تزریق ژل به نواحی خاص صورت تحت عنوان نقاط جادویی یا نقاطی که منعکس کننده نور هستند، می توان ظاهر متناسب و هماهنگ در ناحیه صورت فرد ایجاد کرد. این نقاط جادویی عبارت از گونه، شقیقه، چانه و خط فک هستند. به این ترتیب امکان ایجاد ظاهر جوان و جذاب برای فرد وجود خواهد داشت.
تزریق ژل برای برجسته کردن چانه

تزریق ژل برای برجسته کردن چانه می تواند یک ظاهر سه بعدی تر و زاویه دار برای چانه ایجاد کرده و نه تنها باعث جلو آمدن چانه برای افرادی شود که دچار مشکل عقب رفتگی چانه هستند، بلکه علاوه بر این می تواند ایجاد ظاهر زاویه دارتر و یا بزرگ تر برای چانه را برای افرادی به همراه داشته باشد که چانه های آنها کوتاه یا کوچک است. به این ترتیب تزریق ژل می تواند یک روش مناسب برای ایجاد ظاهر وی شکل برای صورت افراد باشد. گاهی اوقات تزریق ژل دارای مزیت نسبی امکان ایجاد ظاهر جذاب برای فرد در مقایسه با جراحی پروتز چانه است. این درمان فقط به حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

تزریق ژل برای ایجاد تغییرات ظاهری در گونه
در صورتی که گونه های فرد با گذشت زمان صاف شده، این شرایط می تواند باعث افتاده به نظر رسیدن صورت فرد و ایجاد ظاهر مسن و پیر برای وی شود. امروزه از بزرگ کردن گونه به عنوان یک روش برای ایجاد ظاهری جوان تر و سالم تر برای صورت بیمار استفاده می شود. به این ترتیب متخصصان این کلینیک از تزریق ژل هایی مثل رستیلان و ژودرم یا تزریق چربی بدن خود بیمار و نیز پروتز برای ایجاد ظاهر دلخواه در ناحیه گونه ها استفاده می کنند.

تزریق چربی و زاویه دار کردن فک و صورت

تزریق چربی یک روش درمان زیبایی است که امکان استفاده از آن برای درمان حجم از بین رفته در ناحیه صورت و بازیابی ظاهری صاف تر و جوان تر برای این ناحیه از بدن وجود دارد. تزریق چربی به عنوان انتقال چربی از بدن خود بیمار نیز شناخته شده و می تواند برای پر کردن نقاط فرو رفته زیر چشم ها و استخوان های گونه، خطوط لبخند، خطوط اطراف چشم، خطوط آرواره، و سایر چین و چروک های ایجاد شده در ناحیه صورت مورد استفاده قرار گیرد.

تغییر شکل بینی
امروزه از تزریق ژل برای ایجاد تغییرات محدود در ظاهر بینی همچون صاف کردن بینی، زاویه دار کردن سر بینی، شکل دهی به بافت بینی، اصلاح ظاهر ناهماهنگ و از بین بردن افتادگی سر بینی استفاده می شود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مهم ترین کاربردهای اندولیفت چیست؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

پلاسما تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیزر جوانسازى و روشن سازی تناسلى

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

عمل ناخنک چشم چگونه انجام میشود و چقدر طول میکشد؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

علت ایجاد شوره سر و درمان آن

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

پیشگیری از سرطان سینه با غربالگری پستان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

پرسش های متداول لیزر فرکشنال

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

درمان تیرگی ناحیه تناسلی

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت