شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

رینوپلاستی بینی استخوانی عقابی با پوست ضخیم و نازک( بدون بازگشت )

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بینی استخوانی یا بینی عقابی، بینی منقاری شکلی است که استخوان وسط آن بیرون زده و شکل خم شده ای پیدا کرده است و باعث می شود که خطوط صورت بسیار قوی به نظر برسد. برای مردان، یک بینی استخوانی باعث می شود که فرد قوی تر و جذاب تر به نظر برسد. برای زنان بینی عقابی باعث می شود که وی سرکش و ظرافت زنانه آن کم به نظر برسد. این عمل، شایع ترین نوع عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی توسط جراح پلاستیک برای صاف شدن پل بینی،ویا برداشتن قوز بینی که از استخوان و غضروف ساخته شده است، می باشد.

تصمیم گیری در مورد میزان کاهش انحنای قوز بینی به عواملی مثل جنسیت و ترجیحات بیمار بستگی دارد. برخی از بیماران داشتن یک پل بینی صاف را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر فرم دیگری از آن را می پسندند. برای اطلاع از اینکه آیا شما شرایط لازم را برای انجام عمل جراحی بینی عقابی دارید یا نه،

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل جراحی بینی عقابی چیست؟
یک جراحی استئوتومی سقف باز می تواند حالت عقابی بینی را اصلاح کرده و یک بینی صاف و با خط مستقیم ایجاد کند. رینوپلاستی بینی عقابی دشوارترین نوع عمل رینوپلاستی است. اگر قوز کوچک باشد، سریع میتوان آن را تراشید و برداشت. اگر قوزبزرگ باشد، متخصصین ما از ایمپلنت هایی در بالای بینی برای پر کردن سوراخ های بینی استفاده می کنند. تراشیدن پل بینی به مهارت زیادی نیاز دارد. اگر این کار توسط یک جراح بی تجربه انجام شود، سطح بینی ناهموار می شود.
چرا عمل جراحی بینی برای بینی های عقابی انجام می شود؟
دو دلیل برای انجام عمل جراحی بینی استخوانی وجود دارد که عبارتند از:
- اول اینکه قسمت بین پل بینی و غضروف صاف و هموار شود.
-دوم اینکه ظاهر کلی بینی با بالا بردن نوک افتاده بینی اصلاح شود.


مشاوره عمل جراحی بینی عقابی
در خلال جلسه مشاوره برای رینوپلاستی بینی استخوانی برای کاهش ناهمواری های پل بینی، متخصصین ما در مورد چند چیز با شما گفتگو می کنند تا قبل از انجام عمل این موارد مشخص شوند. متخصصین ما بینی شما را در موارد زیر مورد ارزیابی و معاینه قرار می دهند:
-آیا ناهمواری بینی شما به دلیل وجود استخوان اضافی است یا غضروف اضافی یا هر دو؟
-چه میزان از بینی شما باید تراشیده شود؟ در بیمارانی که پوست ضخیم دارند شاید کاهش سایز به اندازه مطلوب امکان پذیر نباشد.
-پوست بینی شما پس از عمل و حذف ناهمواری ها چه تغییری می کند و چگونه ناحیه عمل شده را دوباره می پوشاند؟
-اگر شما یک بدشکلی به شکل برآمدگی داشته باشید آیا به پیوند ریشه نیاز دارید؟
-آیا شما به گرافت اسپیدر پروفیلاکتیک برای پیشگیری از تخریب قسمت میانی بینی دارید؟

همچنین در مورد هزینه جراحی بینی استخوانی نیز با شما صحبت خواهند کرد.
روش اجرایی عمل جراحی بینی عقابی
این عمل یک عمل سرپایی محسوب می شود اما شما باید یک شب تحت مراقبت و نظارت دقیق جراح پلاستیک بمانید. از آنجا که این عمل تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود شما دردی احساس نمی کنید. نوع بیهوشی به میزان بافتی که باید برداشته شود بستگی دارد. با انجام عمل رینوپلاستی بینی استخوانی، زاویه، اندازه و شکل بینی شما به میزان زیادی تغییر می دهد.


قوزهای جزئی
قوز کوچک بینی که برآمدگی زیادی ندارد می تواند به راحتی اصلاح شود. روش جراحی این قوزها بسیار ساده است اما فقط برای کسانی که ارتفاع پشتی بینی آنها کافی است قابل انجام است. برای پیشگیری از بازگشت قوز به محل اصلی خودش، برای هر شخص از روش جراحی منحصر بفردی استفاده می شود.

-ایجاد یک شکاف داخل بینی
-برش قوز با ابزارهای پرکننده پزشکی
-این یک عمل ساده و کوتاه است که بین 30 تا 40 دقیقه طول می کشد.
قوزهای بزرگ
قوزهای بزرگ و برجسته نیاز به عمل استئوتومی دارند. استخوان برای باریک کردن پشت سقف بینی شکسته می شود. اگر پل بینی پایین باشد، شکستن استخوان ممکن است وضعیت را بدتر کند و اثر منفی بر زیبایی بگذارد؛ بنابراین یک ایمپلنت باید درون بینی قرار داده شود تا ارتفاع پل بینی را در حد مطلوب نگه دارد.

-قسمت برآمده بینی شکسته می شود.
-غضروف در نوک بینی جمع شده و به سمت بالا هدایت می شود.
-برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی از سلول های (اوتولوگ) غضروف گوش استفاده می شود.
-اگر شما تمایل دارید که ارتفاع پل بینی خود را با برداشتن قوز آن افزایش دهید.
-اگر قوز بینی شما در ابتدا برداشته شود، ارتفاع بینی بدون توجه به سایز آن ممکن است افزایش یابد.

-شکستن استخوان برآمده
-جمع آوری غضروف روی نوک بینی و بالا آوردن آن نوک بینی
-برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی از سلولهای (اوتولوگ) غضروف گوش استفاده می شود.
-افزایش ارتفاع پل بینی با استفاده از ایمپلنت

نتایج رینوپلاستی قوز بینی
برداشتن قوز پشتی بینی استخوانی می تواند هم برای بیمار و هم برای جراح، عمل بسیار رضایت بخشی باشد. برداشتن محافظه کارانه استخوان و غضروف می تواند باعث تغییرات رضایت بخشی در ظاهر و برجستگی بینی شود. در بیمارانی که قوز بینی بزرگی دارند، نتایج به وسیله قابلیت پوست و بافت نرم برای پوشاندن دوباره اسکلت تغییر شکل یافته محدود می شود. به طور کلی بسیاری از بیماران از نتایج حاصل از عمل رینوپلاستی رضایت داشته اند و نرخ اصلاح این عمل نیز بسیار پایین است.
پس از عمل رینوپلاستی قوز بینی
پس از اتمام رینوپلاستی، بینی با چسب و باند و آتل بینی بسته می شود.

برای ارزیابی نتایج باید نظارت بلند مدت انجام شود. عموماً بیماران باید به مدت یک سال قبل از عمل اصلاحی تحت نظر پزشک باشند. این دوره نظارت برای طی شدن دوره بهبودی، التیام زخم ها و پوشیده شدن محل عمل شده توسط پوست و بافت نرم است. به هر حال تغییرات ظریف در روند بهبودی و التیام زخم ها می تواند برای سالیان متمادی روی شکل و برجستگی بینی استخوانیتأثیر بگذارد.

نکاتی برای دوران ریکاوری

بعد از هر نوع عملی مقداری تورم (ورم بعد ازبینی) در بافتهای اطراف آن دیده میشود و رینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنا نیست. تورم در هر شخص متفاوت است. روشهای کاهش تورم عبارتند از:

قرار دادن سر بالاتر از قلب در هنگام خوابیدن (خوابیدن پس از عمل بینی).

مراقب باشید که حداقل تا دو هفته پس از جراحی هنگام دراز کشیدن سر خود را بالاتر از قلب قرار دهید. در هنگام استراحت، کمی یخ را در هوله خشک پیچانده و روی بینی خود و ناحیه میانی صورت خود قرار دهید.

از ماندن طولانی مدت در زیر نور آفتاب حداقل تا چهار ماه پس از جراحی پرهیز کنید تا خطر هایپرپیگمنتیشن کاهش یابد.

به منظور خشک کردن مو از خشک کن دستی استفاده شود نه خشک کن بالای سر. برای حداقل دو هفته از استفاده از سشوار و خشک کن مو پرهیز شود.

اگر بانداژ روی بینی شل شد بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید، ولی اگر بانداژ خیس شد میتوانید خودتان آن را خشک کنید.

تا دو هفته از فین کردن نیز بپرهیزید. برای نظافت حفره بینی، بجای فین کردن از اسپری سالین (محلول آب نمک) درون بینی استفاده کنید.

پس از جراحی ممکن است بینی بخاطر وجود تورم کیپ شده باشد. کیپ شدگی بینی میتواند ناشی از تورم باشد یا ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی. شاید در ضایعات بینی اثراتی از خون دیده شود، ولی نیازی به نگرانی نیست مگر آن که خون بطرز غیرقابل کنترلی جریان داشته باشد.

درد رینوپلاستی خفیف است، ولی ممکن است احساس تنگی و فشار داشته باشید. شاید پزشک مسکّنهای درد تجویز کند تا در صورت لزوم به تسکین ناراحتی کمک کند.

برای برخی بیماران خوابیدن نیز دشوار میشود، به همین خاطر داروهای آرامبخش نیز تجویز خواهد شد. پزشکان توصیه میکنند در مدت استفاده از این داروها از رانندگی و کار با ماشین آلات سنگین خودداری کنید. طبیعتاً دوست خواهید داشت پس از اتمام جراحی بینی خود را تمیز کنید. میتوانید با یک تکه پنبه این کار را انجام دهید. کمی هیدروژن پروکسید را روی پنبه بریزید و بیش از حد روی بینی فشار نیاورید.

سوالات متداول در مورد عمل بینی استخوانی

در ادامه لیستی از سوالات متداول در زمینه رینوپلاستی ثانویه آورده شده است که به عقیده پزشکان برای اطلاعات عمومی بیماران مناسب است. اگر سوالی دارید میتوانید در اینجا مطرح کنید .

آیا این درست است که قوز بینی باز می گردد؟

نه همیشه، برخی مواقع استخوان بازسازی شده و قسمتی از آن دوباره رشد میکند اما اگر عمل شکستن به درستی انجام شده باشد، این اتفاق رخ نخواهد داد.
اصلاح یک بینی عقابی به یک عمل ظریف و پیچیده نیاز دارد بنابراین اگر بیمار بخواهد آن را با کمک بوتاکس یا ژل ترمیم کند، احتمالاً برآمدگی دوباره باز می گردد. به همین دلیل است که تشخیص دقیق مهم بوده و از روش های جراحی برای ترمیم قوز بینی یا تورفتگی بینی استفاده می شود.

از چه زمانی میتوانم ورزش را پس از جراحی از سر بگیرم؟

پس از گذشت دو هفته از جراحی میتوانید ورزش نرم را از سر بگیرید. صرفاً دویدن نرم و ورزشهای هوازی سبک توصیه میشود. تمرینات شدیدتر را میتوانید چهار هفته پس از جراحی از سر بگیرید. پس از باز کردن بانداژ و قرار گرفتن بینی شما در معرض هوای آزاد سعی کنید دو بار در روز بینی خود را تمیز کنید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است تورم ادامه یابد.

شایعترین دلیل برای انجام رینوپلاستی ترمیمی چیست ؟
چندین دلیل برای انجام رینوپلاستی ترمیمی وجود دارد. (بینی ترمیمی). شایعترین دلایل عبارتند از عدم تقارن بینی، کج شدن بینی، ظاهر غیر طبیعی(بینی طبیعی) بینی، اسکارهای واضح، فروریختن بینی، عارضههای تنفسی (عارضه تنفسی) وغیره.

آیا وضعیت تنفسی شخص پس از جراحی بهبود مییابد؟

در بسیاری از بیماران، انحراف انسدادی دیواره جداکننده دو پره بینی، سپتوم، باعث بروز مشکلات تنفسی میشود. در صورت وجود هرگونه آلرژی یا سرماخوردگی خشکی و مشکلات تنفسی بدتر شده و میتواند باعث سردردهای سینوسی شود. معمولاً به یک عمل جداگانه، که میتوان به صورت تکی یا همزمان با رینوپلاستی آن را انجام داد، نیاز خواهد بود تا انسداد را برطرف کند. به این عمل سپتوپلاستی میگویند. سایر ساختارهای موجود در بینی همچون شاخکهای بینی یا پولیپ نیز میتوانند در انسداد راه بینی نقش داشته باشند. در این عمل میتوان این مشکلات را نیز برطرف کرد.

آیا عمل بینی تحت پوشش بیمه قرار میگیرد؟

شرکتهای ارائه دهنده بیمه معمولاً درمانهای ترمیمی را پوشش میدهند که اختلالات عملکردی همچون انسداد راه تنفسی را برطرف کند. اگر دچار انحراف سپتوم باشید، شاید بتوانید مقداری از کمک هزینه بیمه استفاده کنید. علاوه بر این، اگر مشکل بینی شما از تصادف یا سوانح ناشی شده باشد، بیمه معمولاً بخشی از هزینهها را تقبل میکند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

شب ادراری در کودکان-قسمت سوم-درمان

دکتر محمد رضا قرائتی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

اسکن ریه در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

سنگ های ادراری اسید اوریکی چه هستند؟

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

کلیه نابجا یا اکتوپیک چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

علل و درمان شکستگیهای فشاری ستون فقرات

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

زمان شروع و چگونگی استفاده از روشهای ضد باردرای اورژانسی

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

مزوتراپی مو،مزایا و عوراض

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت