شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

لايه برداري پوست با لیزر فراکشنال

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

جدیدترین تکنولوژی لیزر پوست میباشد.این دستگاه از یک طرف با ایجاد رشته های کلاژن جدید قوام پوست را زیاد کرده باعث جوانتر شدن ظاهر صورت میشود. از طرف دیگر با کاهش تراکم رنگدانه های پوست در درمان لک تاثیر قوی دارد .در لیزر فراکشنال اشعه بسیار باریکی در حد میکرون به پوست تابیده میشود.قطر اشعه بقدری کم است که با وجود اینکه در هر سانتیمتر مربع تا هزار نقطه مورد اصابت اشعه قرارمیگیرد، وسعت تخریب کمتر از ۲۰% میباشد. این اشعه تا عمق ۶ میلیمتر ازپوست عبور کرده و بر زیر پوست تاثیر چشمگیری میگذارد.

اگرچه این لیزر تا عمق زیادی از پوست نفوذ میکند، بدلیل کوچک بودن قطراشعه آثار تخریبی چندانی ایجاد نمیشود. اشعه لیزر با عبور از پوست توسط آب رشته های کلاژن فرسوده جذب میشود. رشته کلاژن فرسوده مقدار آب بیشتری نسبت به کلاژن نو دارد.

به این ترتیب این اشعه میزان جذب بیشتری در کلاژن فرسوده دارد و باعث تخریب آن و شکسته شدن این مولکول بزرگ به اجزای ریزتر میشود. با تجمع ذرات ریز کلاژن، سلولهای فیبروبلاست تحریک شده و شروع به ساختن رشته کلاژن جدید میکنند. به این ترتیب قوام پوست بیشتر شده، چروک وخطوط پوست از بین میروند و صورت نمایی صاف تر و نرم پیدا میکند .با نفوذ اشعه به بافت زیر پوست، زوائد سلولهای رنگدانهای نیز تخریب میشوند بدون اینکه به خود سلول آسیب مهلکی وارد شود. به این ترتیب نواحی پررنگ ترپوست به رنگ طبیعی تبدیل میشود. از این ویژگی در جهت از بین بردن لکهای مقاوم به درمان، مانند لکهای هورمونی که به آن لک حاملگی هم میگویند، استفاده میکنند.

لیزر فرکشنال باعث جوان سازی پوست می شود زیرا علت اصلی پیری پوست کاهش بافت کلاژن پوست و به هم خوردن نسبت کلاژن به الاستین در پوست است. به همین دلیل است که پوست پیر دچار چروک میشود و شلی آن از زیبایی افراد میکاهد. اشعه لیزر باعث تحریک فیبروبلاستها (سلولهای سازنده کلاژن) برای ساخت کلاژن جدید میشود. ایجاد کلاژن نو به معنی ایجاد تناسب درست بین کلاژن و الاستین در پوست جوان است. با همین مکانیسم چروکهای پوست کمتر میشود و پوست سفت تر میشود.

انجام لیزر فرکشنال برای جوانسازی پوست چه اثراتی در صورت ایجاد میکند؟

لیزر فرکشنال دو دسته اثر بر روی پوست دارد: اثرات سطحی و عمقی . اثرات سطحی این لیزر مربوط به تجدید کردن سلولهای اپیدرم است که موجب میشود که پوست روشن تر شده و رنگ پوست یکنواخت تر شود. کک مک و لک های سطحی پوست نیز کمرنگ شده یا از بین میروند. منافذ پوست نیز بعد از لیزر فرکشنال بسته تر میشود.این اثرات چند هفته بعد از انجام لیزر مشاهده میشود. اثرات عمقی لیزر به تغییرات کلاژن های پوست مربوط میشود. این اثرات شامل رفع چین و چروکها و سفت شدن پوست میباشد. قوام و فرم پوست نیز بعد از لیزر فرکشنال بهبود می یابد. بدلیل اثری که لیزر فرکشنال در نوسازی کلاژنهای پوستی دارد انجام این لیزر در افرادی که هنوز چروکهای پوستی و شلی پوست ندارند باعث به تاخیر انداختن روند پیری پوست میشود. در واقع لیزر فرکشنال نقش پیشگیری از پیری در این افراد را دارد.این اثرات لیزر چند ماه بعد از انجام لیزر مشاهده میشود.

مزیت لیزر فراکشنال

این دستگاه پیشرفته بدون اینکه زخمی برروی پوست ایجاد کند، خطوط پوست را ازبین میبرد، موجب افزایش قوام پوسـت شـده و رشتههای کلاژن زیر پوست را از نو بازسازی میکـند . ازدیگر مزیـتهای این دستگاه این است که نـتـیجه بدست آمـده از آن مانـدگاری طولانی مدت دارد، از طرف دیگر دقت انجام کار این دستگاه بالا است و میزان خطای ناشی از بیدقتی را به حداقل میرساند.

بیمار بعد از انجام لیزرفراکشنال نیازی به استراحت و مراقبت ندارد.با توجه به اینكه لیزر فراكشنال فقط بر بخشی از پوست به صورت ستونهای حرارتی اثر میکند آسیب كمتری به پوست می رساند به همین دلیل اولاً ترمیم و بهبودی پس از لیزر سریعتر صورت می گیرد، ثانیاً عوارض زودهنگام بعد از لیزرهای قبلی مثل قرمزی، تورم و ادم بسیار كمتر ایجاد می شود و به همین دلیل فرد می تواند سریعتر به سرِكار برگردد.

لايه برداري پوست با لیزر

نحوه انجام کار با لیزر فراکشنال ( فراکسل )

برای بدست آمدن بهترین نتیجه ۳ تا ۶ جلسه درمان با فاصـله ۳ تا ۶ هفـته لازم اسـت. درهرجـلسه درمانی حـدود ۲۰% از وسعـت مورد درمان تحت تاثیر لـیزر قرار میگـیرد و بقیه ۸۰% سالم میمـانـد. بـه همـین دلیل برروی پوست هیچگونه زخم واضحی ایجاد نمیشود. در جلسات بعدی مناطق باقیمانده از جلسه قبل لیزر میشوند. نتیجه درمان به تدریج بدست میآیـد وبه هیچ عنوان نمیتوان بر اساس نتیجه حاصله در جلسه اول در مورد تاثیر گذاری دستگاه قضاوت نمود.از دیگر موارد برتری لیزر فراکشنال این است که دردناک نیست و حداکثر با یک کرم بیحس کننده میتوان موضع را لیزرکرد. محل انجام لیزر نیز نیازی به پانسمان ندارد و برای مدت زمان کوتاهی قرمز میشود که بدون نیاز به دارو، بطور خود بخود و در مدت زمان کوتاهی برطرف میشود.دستگاه لیزر فراکشنال که بنام لیزر فرکشنال دی اکسید کربن CO2 معروف است وسیله ای است که علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و درمان جای جوش در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک های دور چشم و دور دهان هم کاملا موثر است .

کاربردهای درمانی لیزر فراکشنال co2

کاهش و حذف خطوط چین و چروک .
کاهش لک ، آکنه و اسکارها .
ترمیم آسیب های آفتاب روی پوست صورت ، گردن ، شانه ها و دست .
کاهش رنگدانه های عمیق و بسیار زیاد ( رنگدانه های تیره تر و یا تکه های قهوه ای در پوست ) .
بهبود عمیق تر چین و چروک ، اسکارهای جراحی، خلل و فرج، ضایعات عروقی .
درمان اسکارهای آکنه، سوختگی و جراحی .
درمان پیری پوست و پیگمانتاسیون .
شفاف سازی پوست های آسیب دیده در اثر نور .
کاهش Fine line ها و چروکها و درمان افتادگی پوست .
بستن حفره ها و منافذ پوست بدن .
درمان کامل جای جوش صورت و بدن .
درمان کلیه استرچ مارک ها .
توجه نمایید این لیزر با دستگاهی که برای لیزر موهای زائد استفاده میشود متفاوت میباشد .

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر فرکشنال

دستکاری نکردن و نکندن دلمه های ایجاد شده و مصرف مداوم کرم های ترمیم کننده پس از ریختن دلمه ها . استفاده مداوم و دقیق از ضد آفتاب و پرهیز از تماس طولانی مدت با آفتاب، حمام آفتاب یا آفتاب سوختگی ، پرهیز از قرار گرفتن طولانی مدت در جلوی مانیتور پس ازریختن دلمه ها نکته: در صورتی که شماعلاقمند هستید دوره بهبودی شما سریعتر به پایان رسیده و زودتر به سرکار خود برگردید، حتماٌ پزشک خود را مطلع سازید. این مسئله به راحتی قابل انجام است ولی تعداد جلسات درمانی شما زیادتر خواهد شد.

نکات قابل توجه :

۱- به شما توصیه می کنیم دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را به دقت به کار گیرید تا با کاهش عوارض نا خواسته احتمالی، نتایج درمانی شما چشمگیرتر شود.
۲- مصرف منظم کرم های ترمیم کننده تا زمان ریزش دلمه ها منجر به کاهش دوره استراحت و ایجاد نتایج چشمگیرتری می گردد.
۳- در صورتی که سابقه ابتلا به تب خال دارید، بایستی مصرف قرص آسیکلوویر را ۲۴ ساعت قبل از لیزر آغاز کنید. در صورت عدم مصرف دارو و عود تبخال بر روی زخم ناشی از لیزر، احتمال عوارض پوستی به شدت افزایش می یابد.
۴- قبل از لیزر از برنزه نمودن خود و تماس طولانی مدت با آفتاب پرهیز نمائید.
۵- در صورتی که بعد از لیزر دچار ترشح از ناحیه درمان، تورم یا درد گردیدید، بلافاصله جهت شروع آنتی بیوتیک مناسب به پزشک خود مراجعه نمائید.
۶- استحمام ۲۴ ساعت پس از لیزر بلامانع است، اما از پاشیدن مستقیم آب دوش بر روی ناحیه لیزر شده خودداری کنید. همچنین از کشیدن لیف بر روی مناطق تحت درمان تا زمان باقی ماندن دلمه ها خودداری کنید.
۷- به دنبال ریزش کامل دلمه ها استفاده از حجم های مناسب ضد آفتاب های استاندارد هر ۲ ساعت یکبار حتی در منزل ضروری است.
۸- در صورت عدم انجام مراقبت های کافی از پوست لیزر شده، احتمال ایجاد عوارضی همچون اسکار ، افزایش یا کاهش پیگمان( رنگ) پوست، عفونت محل درمان، قرمزی طولانی مدت پوست افزایش خواهد یافت و نتیجه درمان شما به مخاطره می افتد.
۹- پزشک در برخی از افراد ۲ هفته پس از لیزر ، داروی هیدروکینون یا ترتینوئین موضعی را جهت ایجاد نتایج بهتر آغاز خواهد نمود.
۱۰- در صورتی که تحت درمان با آکوتان( ایزوترتینوئین خوراکی) بوده اید بایستی انجام لیزر را تاچند ماه به تعویق بیندازيد.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

اریتروملالژیا ( قرمزی و سوزش کف دست یا پا )

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

توانبخشی ارتوپدی چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

نشانه های مصرف شیشه و علایم ترک آن

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

بیماری لیکن پلان چیست و چه علائمی دارد؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

چه کسانی به پستان فیبروکیستیک مبتلا می شوند؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

آمادگی لازم برای رادیولوژی باریوم سوالو

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

علل کاهش میل جنسی در مردان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

تزریق ژل خط اخم

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کوآنریم کیوتن و عملکرد آن روی ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت