دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

تونر مناسب پوست

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

تونر پوست چرب

اگر پوستتان چرب و مستعد جوش است ، شما باید بالاترین دقت را درخرید تونر انجام دهید ، متاسفانه باید به شما بگوییم بسیاری از تونر هایی که ادعا میکنند برای پوست های مستعد جوش ساخته شده اند حاوی مواد التهاب آور مثل الکل یا منتول هستند که برای پوست چرب مناسب نیستند و فرآیند درمان پوستتان را کند میکند ، لکه ها را بدتر و تولید چربی را بیشتر میکند . با استفاده از یک تونر اشتباه ، پوست شما بیشتر در معرض التهاب و قرمزی قرار میگیرد و حتی ممکن است پوستتان خشک و پوسته پوسته شود . تونر پوست چرب مناسب برای شمایی که پوست چرب دارید باید حاوی ترمیم کننده ها و جمع کننده منافذ و مواد تشکیل دهنده سلولی و تنظیم کننده ترشح چربی باشد .

تونر پوست خشک :

اگر پوستتان خشک و حساس است ، باید از تونری استفاده کنید که حاوی مواد ضد قرمزی و ضد پوسته ریزی و مواد تسکین دهنده و ضد التهاب باشد .

تونر پوست مختلط یا تی زون چرب :

اگر پوستتان در نواحی پیشانی و بینی چرب و در قسمت گونه ها و چانه خشک است ، نوع پوست شما مختلط است ، یک تونر اشتباه باعث میشود تا نواحی خشک ، خشک تر و نواحی چرب ، چرب تر شود .

آدرس صفحه اینستاگرام

راه حل چیست ؟

شما نیاز به یک تونر پوست مختلط ملایم با مواد تشکیل دهنده فاقد الکل دارید تا پوستتان رامتعادل کند ، خشکی پوستتان را از بین ببرد و ترشح چربی در مناطق چرب را کاهش دهد . با استفاده ملایم از یک تونر مناسب پوست مختلط که مستقیما به متعادل کنندگی (بالانس کنندگی) آن اشاره شده باشد ، منافذ باز پوستتان جمع می شود و تفاوت بین دو منطقه پوستتان به شدت کاهش می یابد ، این مرحله برای شما یک درمان خواهد بود که تاثیر آن را در طول روز احساس میکنید .

دسته دیگری نیز از تونر ها نیز وجود دارد که تحت عنوان تونر ضد لک یا تونر روشن کننده شناخته می شوند

برای خرید یک محلول پاک کننده پوست به نکات زیادی از جمله نوع پوست و ترکیبات محصول باید توجه کنید. تونر صورت ماده پاککننده بیرنگی است که برای پاککردن اثرات مواد آرایشی صورت و روغن مواد کلینسر مورد استفاده خانمها قرار میگیرد.تونرها علاوه بر پاککردن آثار رنگ و روغن از صورت، با حفظ سلامت سلولهای پوست صورت، کاربرد بهداشتی دارند. از دیگر ویژگیهای کاربرد تونر میتوان به بالانس شدن pH پوست صورت و پیشگیری از ابتلا به آکنه صورت اشاره کرد.

معمولا برای ساخت تونرها از موادی مانند آب، الکل، عصارههای گیاهی (مانند عصاره فندق) و برخی ترکیبهای مرطوبکننده استفاده میکنند. در برخی نمونهها نیز از اسیدهای هیدروکسیل برای حفظ طراوت پوست استفاده میشود. البته مشخص است که برای انتخاب تونر مناسب باید در مورد نوع پوست صورت خود اطلاعات کافی داشته باشید. تفاوت محصولات مختلف تونر هم در درجه الکل به کاررفته در آنهاست.

برخی نمونه های تونر با عنوان « فرشنر » به فروش میرسد که در واقع مناسب خانمهایی است که پوست صورتشان معمولی (نه خشک و نه چرب) است. معمولا اینگونه تونرها 20درصد الکل دارند. برخی نمونه ها «لوشن» نام دارند و بهترین انتخاب برای خانمهایی هستند که پوست صورتشان چرب است و حدود 60درصد الکل در تهیه آنها به کار میرود. استفاده از این تونرها برای خانمهایی که پوست چربی ندارند کاملا مضر و خطرناک است. اما در مورد خانم هایی که پوست صورتشان خشک است توصیه میشود از «تونر» استفاده نکنند چون ممکن است الکل بکار رفته در تونر برای سلامت پوست صورتشان مشکل ساز باشد. در صورت اصرار بر استفاده از تونر هم باید از فرشنرهای رقیقی استفاده کنند که زیر 10 درصد الکل دارند. در ضمن خانمهایی که پوست صورتشان حساس است باید از تونرهای متوسط و غیرمعطر استفاده کنند.

نحوه کاربرد تونرها

قبل از استفاده از تونر، پوست صورت خود را به خوبی و با دقت بشویید تا اثرات اولیه مواد آرایشی و روغن از بین برود. بهتر است برای استفاده از تونر ساعتهای پایانی شب را انتخاب کنید تا پس از استفاده به خوبی بخوابید تا پوست صورت شما هم بتواند دوره کامل ریکاوری را طی کند. برای کاربرد تونر از پنبه یا پد استفاده کنید. پد را به آرامی روی قسمتهای مختلف پوست صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که پوست دور چشم شما بسیار حساس است و به هیچ وجه نباید به موادی چون تونر آغشته شود.

در مقابل ، بیشترین توجه را به بخش تیشکل صورت خود داشته باشید: پیشانی، بینی و چانه ! بیشترین چربی صورت در این قسمتها تولید می شود.هرگاه پس از استفاده از تونر احساس کردید پوست صورت شما میسوزد و رنگ سرخ به خود گرفته، کاربرد تونر را متوقف این بار نمونهای با درصد الکل کمتر خریداری کنید.

در ضمن اگر قبلا پوست صورت شما آکنه های زیادی داسته حتما باید از نمونه های مخصوص تونر که حداقل دو درصد اسید سالیسیلیک دارند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید قیمت بالا یا مارک مرغوب تونر، ضامن مناسب بودن آن نیست. بنابراین پس از اطلاع از نوع پوست صورت خود از تونر مناسب استفاده کنید. خانمهایی که پوست حساسی دارند نیز بهتر است تا حد امکان از موادی چون تونر و کلینسر استفاده نکنند.

تونر ها محلول هایی هستند که در مرحله بعد از پاک کردن آرایش و شستشو صورت استفاده میشوند . آنها در ابتدا به عنوان یک متعادل کننده PH استفاده میشدند . زیرا بعد از شست و شو با صابون و یا سایر شوینده ها که باعث افزایش PH پوست میشدند ، برای جلوگیری از آسیب وارده از این تغییر PH تونر ها را به عنوان متعادل کننده استفاده میکردند .

اما امروزه شوینده های ملایم و محلول درآب که PH را تغییر نمیدهد ، این قابلیت تونر ها معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد . اما می دانیم که بعد از شست و شوی صورت پوست به طیف گسترده ای از مواد حیاتی نیاز دارد تا سطح بیرونی پوست را کاملا پوشش دهد و پوست را متعادل سازد . این مواد که با شست و شو از پوست جدا شده اند و زمان زیادی برای تولید دوباره آنها توسط پوست لازم است ، می تواند به سرعت توسط تونرها جایگزین شود . مواد حیاتی مانند آنتی اکسیدان ها ، گلیسیرین ، اسیدهای چرب و سرامیدها . یک تونر مناسب می تواند پوست شما را با دوز مناسب با آنچه به آن نیاز دارد تغذیه کند ، تا پوستتان بعد از شست و شو جوان تر و شاداب تر به نظر برسد .

انواع تونر پوست :

پیدا کردن یک تونر یا تونیک مناسب کار آسانی نیست ، چون تونرهای زیادی با فرمول های ساده و بی ارزش و حتی مضر در بازار موجود است . اگر بخواهیم تونر ها را دسته بندی کنیم ، میتوانیم آن ها را به سه دسته کلی تقسیم کنیم.

تونر پوست بر پایه الکل :

که این محصولات معمولا حاوی مواد قابض هستند . از این دسته به شدت اجتناب کنید زیرا الکل و مواد قابض باعث می شود تا پوست در مقابل رادیکال های آزاد آسیب پذیرتر شود و ملتهب گردد و توانایی اش را برای ترمیم خود و ساخت کلاژن از دست بدهد .

تونر پوست بر پایه گلیکول :

یا همان دسته ای که حاوی آب و گلیسیرین یا عصاره های معطر مثل گلاب و یا آب مرکبات هستند. این محصولات را به عنوان شاداب کننده یا شفاف کننده نام گذاری می کنند . تاثیر این ها روی پوست شما مثل عطر است ! همان قدر می توانند تحریک کننده باشند و به پوست آسیب بزنند.

تونر پوست مبتنی بر آب :

این دسته از تونرها با مواد مفید غنی شده اند ، موادی مثل ترمیم کننده های پوست ، آنتی اکسیدان ها و مواد تشکیل دهنده سلولی ! مانند نیاسینامید . این ها دسته ای از تونر ها است که ما به شما پشنهاد میکنیم

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

جراحی لیزری کمر

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

مواد مغذی ویتامین ها و پروتئین ها

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

بررسی علل و درمان جوش هورمونی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ضایعات سفید مخاط دهان

دکتر کاملیا فرمند [ دندانپزشک عمومی ]

ترک پوستی یا استریا

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

برای تقویت مو مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

عوارض لیزر موهای زائد اندام تناسلی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

جوانسازی و لیفت صورت به کمک روش پی آر پی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت