facebook instagram telegram www.pezeshkonline.ir





میان وعده های کم کالری (قسمت سوم)
دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

میان وعده های کم کالری (قسمت سوم)

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

آدرس وب سایت : www.rismanchian.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، بین بسیج و چهارراه قصر ، جنب داروخانه زیتون ، ساختمان شمس ، طبقه سوم تلفن مطب : 32207810 - 031
میان وعده های کم کالری (قسمت سوم)

3. مواد غذایی سیر کننده
زمانی که احساس گرسنگی می کنید به جای اینکه بسراغ مواد غذایی ناسالم مانند چیپس و پفک بروید میتوانید ازمواد غذایی سالمی که در زیر پیشنهاد می شود استفاده کنید. این مواد غذایی علاوه بر رفع گرسنگی، مواد غذایی مفید را به بدن می رساند. فقط دقت کنید که از مواد غذایی بدون نمک استفاده نمایید .
* 15 گرم بادام
* 15 گرم انواع مغزها بطور مخلوط (پسته ، بادام، فندق، گردو و...)
* یک چهارم فنجان انواع دانه ها (تخم کدو، تخم آفتابگردان و...)
* 2 فنجان پاپ کورن بدون نمک و مزه دار شده با چاشنی های گیاهی
* 1 عدد تخم مرغ پخته
* 30 گرم ماهی سالمون دودی همراه با مقداری پنیر خامه ای
* چند ساقه کرفس همراه با 30 گرم ماهی تن و یک قاشق غذاخوری ماست

4. مواد غذایی گرم
بعضی اوقات یک میان وعده گرم میتواند چنان شما را سیرنماید که احساس گرسنگی نکنید. در اینجا چندین مورد از مواد غذایی سالم اشاره می شود:
* نصف فنجان جو پخته شده
* یک فنجان شیر کاکائو داغ همراه با یک عدد سیب کوچک

از مطالب دکتر منصور ریسمانچیان ( حوزه ی تغذیه ، پوست و مو در اصفهان ) برای سلامتی، و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست و مو
پیامهای بهداشتی
امام علي (ع): از هميشه سير بودن و بسيار خوردن بپرهيزيد كه اين كار بيماري ها و رنج ها را بر مي انگيزاند. (غرر الحكم ، جلد 51 ، صفحه 151)


مطالب پزشکی پر بازدید
وب سایت های پر بازدید پزشکان