کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

در چه مواردی باید به متخصص پوست مراجعه نمود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

پوست بزرگترین عضو بدن است و محافظت از اندام های داخلی، ماهیچه ها، اعصاب و رگ های خونی ضروری است. پوست دائماً در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، باکتری ها و موارد دیگر قرار دارد. فرسودگی طبیعی، آسیب، بیماری و سایر اختلالات همه می توانند روی پوست تأثیر بگذارند. وقتی پوست دچار مشکلات اساسی می شود، وقت آن است که با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

با اینکه دلایل بسیاری برای مراجعه به متخصص پوست وجود دارند؛ اما واقعیت این است که همه مشکلات پوستی قابل درمان نیستند. بنابراین نباید از متخصص پوست انتظار داشته باشیم که هر مشکلی را به راحتی درمان کند. درمان های فعلی برای مشکلاتی مانند استرچ مارک ، منافذ بزرگ و سلولیت می توانند وضعیت را تا حدودی بهتر کنند؛ اما این مشکلات را به طور کامل از بین نمی برند؛ درنتیجه باید انتظارات واقع بینانه ای از متخصصان پوست داشته باشیم. در ادامه به بررسی مواردی که باید به آنها مراجعه نمود می پردازیم.

همشهریان گرامی! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.

1. آکنه

آکنه شایع ترین بیماری پوستی است. این بیماری باعث ایجاد لکه های مختلف روی صورت می شود که شامل سفید، مشکی، جوش و کیست عمیق هستند. این بیماری اغلب به این دلیل شکل می گیرد که غدد چربی پوست باعث ایجاد بیش از حد یک ماده به نام چربی پوست می شود که منافذ را پر می کند. دلیل دیگر آن می تواند باکتری ها باشند.

آکنه در بین نوجوانان معمول است؛ اما در هر سنی دریافت می شود. لکه ها معمولاً در صورت، گردن، پشت، سینه و شانه ظاهر می شود. آکنه تهدیدکننده زندگی نیست؛ اما می تواند ناراحت کننده باشد. بدون درمان مناسب می تواند زخم های دائمی ایجاد کند. درمان آکنه ممکن است شامل کرم ها و ژل های بدون نسخه و یا تجویز داروهای خوراکی، پوست های شیمیایی و لیزر درمانی باشد.

2. اگزما

اگزما یک اصطلاح برای چندین بیماری مزمن پوست است که باعث التهاب (تورم) پوست می شود و می تواند ناراحت کننده باشد. اگزما اغلب باعث قرمزی، تورم، خشکی و خارش پوست می شود. شایع ترین نوع اگزما درماتيت آتوپيک است. اگزما برای نوزادان و کودکان اتفاق می افتد که ممکن است بر روی گونه ها و سایر قسمت های بدن بثورات ایجاد کنند و مایع ترشح کنند.

متخصص پوست می تواند با آزمون های خاص و آزمایش پوست اگزما را تشخیص دهند. کرم ها و داروهای دیگر بدون نسخه و تجویز می توانند اگزما را کاهش دهند.

3.سرطان پوست

متخصص پوست می تواند روند غربالگری را برای تشخیص سرطان پوست انجام بدهد؛ بنابراین بهتر است از متخصص پوست بپرسید که در صورت مواجهه با کدام نوع از تغییرات پوستی و بر اساس کدام برنامه زمانی باید برای پیگیری غربالگری های لازم به درمانگاه یا مطب مراجعه کنید. اگر در گروه افراد در معرض خطر قرار داشته باشید، باید معاینه و غربالگری سالانه را جدی بگیرید. افراد دارای موهای روشن، چشم های روشن و آنان که سابقه آفتاب سوختگی دارند، در همین گروه قرار می گیرند. تشخیص زودهنگام سرطان پوست از طریق معاینات منظم و دقیق، برای درمان های موفقیت آمیز، حیاتی است.

متخصص پوست

4.شوره سر

چه ریزش مو داشته باشید و چه مبتلا به شوره سر باشید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. تجمع سلول های مرده پوست ناشی از شستشوی کم موها و استرس، به تدریج باعث بروز شوره سر می شود. اگر هم مبتلا به طاسی که بیشتر جنبه ژنتیکی دارد، شده باشید، باز هم با تماس زود هنگام به متخصص پوست می توانید شانس ابتلا به این دو عارضه را کاهش دهید.

5.ناخن های بدفرم

ناخن هایی که پوسته پوسته، حفره دار و شکننده شده اند و تغییر رنگ داده اند می تواند نشان دهنده مسائل مختلف بهداشتی مختلف از جمله پسوریازیس، کمبودهای تغذیه ای و اختلال تیروئید باشد. حتی اگر این وضعیت ناخن ها برای شما آزاردهنده نباشد، نشان دهنده این است بدن شما دچار التهاب شده است. مراجعه به متخصص پوست در درک و شناسایی این بیماری ها و جلوگیری از پیشرفت آنها مؤثر است.

6.زخم های دهان

برخی از بیماری ها که متخصصان پوست آن را درمان می کنند، تنها در اطراف دهان بروز می کند. آفت دهان که آفت افتوس نام دارد با اختلالات سیستم ایمنی و بیماری های گوارشی ارتباط دارد.

7.روزاسه

روزاسه (Rosacea) وضعیت پوستی مزمن است که می تواند روی چشم تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به روزاسه ممکن است سست شوند. قرمزی معمولاً بر روی بینی، گونه ها و چانه ظاهر می شود و ممکن است به گوش و قفسه سینه نیز گسترش یابد. گاهی اوقات، تورم پوست رخ می دهد. در موارد شدید، پوست ضخیم تر می شود و در زنان و افرادی که دارای پوست سبک هستند، خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهند.

پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی سبب ایجاد روزاسه می شود. ممکن است هنگامی رخ دهد که رگ های خونی به سرعت گسترش می یابد یا می تواند به علت گرما، ورزش، نور خورشید، باد، غذاهای سرما، غذای تند، الکل یا استرس باشد. این عوامل همچنین ممکن است علائم را بدتر کنند. هیچ درمانی برای روزاسه وجود ندارد، با این حال، دارو، لیزر درمانی و تغییر شیوه زندگی می تواند به کنترل علائم کمک کند.

8.پسوریازیس

پسوریازیس ناشی از مشکل سیستم ایمنی بدن است که باعث می شود سلول های پوست خیلی سریع تکثیر و روی سطح پوست انباشته شوند. این تکه ها پلاک نامیده می شوند و می توانند ضخیم و قرمز باشند و دارای مقیاس های نقره ای باشند. پسوریازیس می تواند خارش آور یا دردناک باشند. آنها معمولاً روی آرنج، زانو، پاها، صورت و پوست سر شکل می گیرند. گاهی اوقات آنها در پایین پا قرار دارند. آنها می توانند بر روی ناخن ها، ناحیه تناسلی یا داخل دهان ظاهر شوند؛ اما این کمتر شایع است.

متخصص پوستمی تواند پسوریازیس را با نگاه کردن به یک نمونه پوستی زیر میکروسکوپ تشخیص دهند. پسوریازیس یک بیماری مزمن است. کرم ها می توانند پوست را تسکین دهند و به بهبودی کمک کنند. درمان همچنین ممکن است شامل داروهای خوراکی برای سرکوب سیستم ایمنی باشد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

9.عفونت پوست

عفونت های پوستیکه ناشی از مخمر، قارچ، ویروس یا باکتری هستند، نیاز به درمان یک متخصص پوست دارد. قارچ می تواند منجر به مشکلات ناخوشایند و خارش، مانند پای ورزشکار شود. ویروس ها می توانند باعث ایجاد زگیل و تبخال شوند. عفونت های باکتریایی پوست، مانند سلولیت، اگر با آنتی بیوتیک ها درمان نشوند، می توانند جدی یا حتی مرگبار باشند.

شپش ها و علف های هرز، می توانند باعث ایجاد بیماری های پوستی و خارش نیز شوند. یک متخصص پوستمی تواند منبع عفونت را تشخیص دهد و بهترین راه درمان آن را تعیین کند.

10.درمان اسکار و زیبایی

یکی از توانایی های متخصصان پوست به ارائه شیوه های درمانی مناسب برای بهبود انواع اسکارها (مانند اسکارهای ناشی از آکنه یا اسکارهای کلوئیدی ) مرتبط می شود. متخصص پوست، در صورت لزوم و در موارد خاص مانند سوختگی، می تواند فرد بیمار را به جراح پلاستیکارجاع بدهد.

مواردی که حتی با وجود بیماری یا ایجاد اختلال، تنها آسیبی که در بر دارند به ظاهر و آنچه دیده می شود، مربوط خواهد شد کهدرمان چین و چروک و خطوط پوست،درمان اسکار و آکنه، برخی از لکه های پوستی و کک مک ، تزریق چربی و تزریق ژل برای افزایش حجم و فرم دهی نمونه هایی از آن دست می باشند.

حوزه های درمانی متخصص پوست و مو

متخصص پوست، تنها به درمان مشکلات مربوط به پوست نمی پردازد، بلکه در حوزه های زیر تخصص دارد:

کلینیک تخصصی صدف با کادر پزشکی متخصص و مجرب به همراه جدیدترین تجهیزات پوست و زیبایی، آماده ارائه انواع خدمات لیزری و روش های غیر لیزری جوانسازی پوست ، کاشت مو و ابرو و لیزر موهای زائد در اصفهان، به مراجعه کنندگان گرامی می باشد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ویتیلیگو ، برص یا پیسی چیست ؟

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

سونوگرافی داپلر تیروئید چه کاربردی دارد؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

باریوم سوالو چیست؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

اگزما ناشی از حساسیت به نیکل و مواد پلاستیکی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

توصيه هاي تغذيه اي براي پيشگيري از ابتلا به سرطان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ویژگی های ژل هیالورونیک اسید

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

بیماریهای ریه و دستگاه تنفسی کودکان

دکتر محمد رضا مدرسی [ فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی کودکان ]

مزوتراپی روشی برای آب کردن غبغب

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت و درمان درد و ضعف در ساق و ران پا

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت