دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری

آیا مشکلات جنسی می تواند ازعلائم دیابت باشد؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]آدرس وب سایت : www.drsalehi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم تلفن مطب : 35548081 - 031

مشکلات جنسی با بالا رفتن سن افراد شایع است اما دیابت می تواند این مشکلات را بدتر کند. شما یا شریک زندگیتان ممکن است در رابطه جنسی یا لذت بردن از آن مشکل داشته باشید. رگ های خونی و اعصاب ممکن است در اثر افزایش گلوکز خون که قند خون نیز نامیده می شود، آسیب ببینند. این آسیب می تواند منجر به مشکلات جنسی شود. نگه داشتن سطح گلوکز خون در محدوده نرمال راه مهمی برای جلوگیری از آسیب به عروق خونی و اعصاب است.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

آیا مشکلات جنسی می تواند ازعلائم دیابت باشد؟

بله. تغییر در عملکرد جنسی ممکن است نشانه ابتلا به دیابت باشد. آسیب عصبی ناشی از دیابت، که نوروپاتی دیابتی نیز نامیده می شود، می تواند به بخش هایی از بدن شما مانند دستگاه تناسلی یا دستگاه ادراری آسیب برساند. به عنوان مثال، مردان مبتلا به دیابت ممکن است 10 تا 15 سال زودتر از مردان بدون دیابت دچار اختلال نعوظ (ED) شوند.
در صورت داشتن علائم دیابت از جمله مشکلات جنسی، با یک متخصص اورولوژی صحبت کنید.

مشکلات جنسی بیماران نوروپاتی دیابتی

دلایل ابتلای بیشتر به مشکلات جنسی:

احتمال ابتلا به مشکلات جنسی زمانی بیشتر می شود که فرد به دیابت مبتلا باشد و موارد زیر را نیز داشته باشد:

مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت:

تغییرات در عروق خونی، اعصاب، هورمون ها و سلامت عاطفی در طول دیابت ممکن است داشتن رابطه جنسی رضایت بخش را برای فرد دشوارتر کند. دیابت و چالش های مرتبط با آن نیز ممکن است فرزندآوری را برای شما سخت تر کند.

اختلال در نعوظ:

اگر نتوانید نعوظ را به اندازه کافی برای مقاربت جنسی رضایت بخش حفظ کنید، ED دارید. بیش از نیمی از مردان مبتلا به دیابت دچار ED می شوند. مردانی که دیابت دارند، 3 برابر بیشتر از مردانی که دیابت ندارند در معرض ابتلا به ED هستند. مدیریت خوب دیابت ممکن است به پیشگیری و درمان ED ناشی از آسیب عصبی و مشکلات گردش خون کمک کند. پزشک می تواند به درمان ED با دارو یا تغییر در برنامه مراقبت دیابت شما کمک کند.

انزال رتروگراد:

به ندرت، دیابت می تواند باعث انزال رتروگراد شود، یعنی زمانی که بخشی یا تمام مایع منی شما در حین انزال به جای خارج شدن از آلت تناسلی ، وارد مثانه شما می شود. در طول انزال رتروگراد، مایع منی وارد مثانه می شود، با ادرار مخلوط شده و به طور ایمن از ادرار خارج می شود. نمونه ادرار پس از انزال می تواند نشان دهد که آیا شما دچار انزال رتروگراد هستید یا خیر. برخی از مردان مبتلا به انزال رتروگراد ممکن است اصلا انزال نداشته باشند.

کجی آلت تناسلی:

احتمال ابتلا به بیماری پیرونی که به آن کجی آلت تناسلی نیز می گویند، در مردان دیابتی بیشتر از مردانی است که دیابت ندارند. مردان مبتلا به بیماری پیرونی دارای بافت اسکار به نام پلاک در آلت تناسلی هستند که در هنگام نعوظ آن را منحنی می کند. انحنا در آلت تناسلی می تواند مقاربت جنسی را دردناک یا دشوار کند. برخی از مردان مبتلا به بیماری پیرونی ممکن است ED داشته باشند.

سطح تستوسترون پایین:

سطح تستوسترون مردان به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. با این حال، سطح تستوسترون پایین تر از حد نرمال ممکن است دلیل ED در برخی از مردان باشد یا می تواند توضیح دهد که چرا برخی از مردان اغلب احساس خستگی، افسردگی یا میل جنسی کم دارند. مردان مبتلا به دیابت، به ویژه آنهایی که مسن تر و دارای اضافه وزن هستند، احتمال بیشتری دارد که تستوسترون پایین یا T پایین داشته باشند.
اگر پزشک شما فکر می کند که ممکن است T پایین داشته باشید، احتمالا از شما خواسته می شود که یک نمونه خون بدهید و معاینه فیزیکی شوید. پزشک شما ممکن است درمان تستوسترون پایین را با ژل، تزریق یا پچ تجویز کند.
چندین مطالعه نشان می دهد که همراه با مدیریت خوب دیابت، تستوسترون درمانی می تواند مشکلات جنسی مردان را کاهش دهد. با این حال، تستوسترون درمانی ممکن است خطرات جدی داشته باشد و ممکن است برای همه مردان ایمن نباشد. با پزشک خود در مورد عوارض جانبی تستوسترون درمانی و اینکه آیا برای شما مناسب است صحبت کنید.

مشکلات باروری:

برخی از مطالعات نشان می دهد که مردان مبتلا به دیابت ممکن است مشکلاتی در اسپرم خود داشته باشند که باردار شدن را دشوارتر می کند. اسپرم شما ممکن است کند باشد یا به خوبی حرکت نکند یا اسپرم شما ممکن است نتواند تخمک زن را به خوبی بارور کند.
اگر شما و همسرتان می خواهید بچه دار شوید، متخصص اورولوژی و اختلالات و ناتوانی جنسی ممکن است انزال رتروگراد ناشی از دیابت را با دارو یا با تغییر برنامه مراقبت از دیابت درمان کند. او ممکن است بتواند اسپرم شما را از ادرار شما جمع آوری کرده و سپس از آن برای لقاح مصنوعی استفاده کند.

مشکلات جنسی در زنان مبتلا به دیابت:

میل و پاسخ جنسی کم، خشکی واژن و رابطه جنسی دردناک می تواند ناشی از آسیب عصبی، کاهش جریان خون به اندام تناسلی و تغییرات هورمونی باشد. سایر شرایط نیز می تواند باعث این مشکلات شود، از جمله یائسگی. اگر متوجه تغییر در زندگی جنسی خود شدید، با پزشک خود صحبت کنید. یک معاینه فیزیکی که شامل معاینه لگن و آزمایش خون و ادرار است، ممکن است به پزشک شما کمک کند تا علت مشکلات شما را پیدا کند.

میل و پاسخ جنسی کم:

میل جنسی پایین و پاسخ جنسی کم می تواند شامل موارد زیر باشد:

رابطه جنسی دردناک:

برخی از زنان مبتلا به دیابت می گویند که رابطه جنسی ناراحت کننده یا دردناکی دارند. اعصابی که به واژن پیام می دهند که در طول تحریک روان شود، ممکن است در اثر دیابت آسیب ببینند. اگر خشکی واژن دارید، روان کننده واژن با نسخه یا بدون نسخه ممکن است کمک کند. مدیریت خوب گلوکز خون در طول چندین هفته، ماه و سال می تواند به جلوگیری از آسیب عصبی کمک کند.

عفونت های قارچی:

زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند، زیرا قارچ ها زمانی که سطح گلوکز خون شما بالاتر باشد، راحت تر رشد می کنند. عفونت های قارچی می تواند ناراحت کننده یا دردناک باشد و از لذت بردن از فعالیت ها، از جمله داشتن رابطه جنسی جلوگیری کند.
اگرچه برخی از عفونت های قارچی را می توان در خانه درمان کرد، ابتدا با یک متخصص در مورد علائم خود صحبت کنید. برخی از علائم عفونت های قارچی مشابه انواع دیگر عفونت ها از جمله بیماری های مقاربتی است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

نگرانی های بارداری و مشکلات باروری:

اگر دیابت دارید و قصد بارداری دارید، مهم است که قبل از باردار شدن، سطح گلوکز خون خود را به محدوده هدف خود نزدیک کنید. قند خون بالا می تواند در هفته های اول بارداری به کودک شما آسیب برساند، حتی قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید.
اگر دیابت دارید و در حال حاضر باردار هستید، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید تا برنامه ای برای مدیریت دیابت شما تهیه کند.
شرایطی مانند چاقی و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که با دیابت مرتبط است می تواند باردار شدن را دشوارتر کند.

پیشگیری و درمان مشکلات جنسی ناشی از دیابت:

مدیریت دیابت می تواند به جلوگیری از آسیب عصبی و سایر مشکلات دیابت که منجر به مشکلات جنسی می شود، کمک کند. برای این منظور می توان موارد زیر را انجام داد:

  1. سطح گلوکز، فشار خون و کلسترول خون خود را نزدیک به اعداد هدف خود نگه دارید
  2. انجام فعالیت بدنی
  3. حفظ وزن سالم
  4. ترک سیگار درصورت مصرف
  5. رسیدگی به مشکلات عاطفی یا روانی
  6. رابطه جنسی یک فعالیت بدنی است، بنابراین حتما سطح گلوکز خون خود را قبل و بعد از رابطه جنسی چک کنید، به خصوص اگر انسولین مصرف می کنید . هم سطح بالای گلوکز خون و هم سطح پایین گلوکز خون می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حین رابطه جنسی شود.
  7. هنگامی که متوجه تغییرات در عملکرد یا میل جنسی خود می شوید، مشاوره نیز ممکن است مفید باشد. این نوع تغییرات با افزایش سن یا سازگاری افراد با مشکلات سلامتی بسیار رایج است.

برای درمان مشکلات و بیماری های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ناتوانی تحمل دخول یا واژینیسموس در زنان چیست و چه علتی دارد؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

سوزش ادرار از مهمترین علائم سنگ مثانه

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

درگیری اعصاب به علت میتوکندریها

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

قرصهای شیردهی پیشگیری از بارداری

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

خطرات امواج فراصوت سونوگرافی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

بهترین و بدترین ورزشها برای کمردرد کدامند؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

جوانسازی و ترمیم پوست با لیزر فرکشنال CO2

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بی اختیاری ادرار چیست؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت