دکتر امیر بهنام فر - فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چه قدر است؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]آدرس وب سایت : www.doctorbehnamfar.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شیخ مفید ، بین چهارراه دهش و رکن الملک تلفن مطب : 36631677 - 031

بسیاری از مردان نگران این هستند که آیا آلت تناسلی آنها به اندازه کافی بزرگ است یا خیر و آیا شریک جنسی را راضی می کند یا خیر.این می تواند بر اعتماد به نفس و تصویر فرد از خود تاثیر بگذارد.با این حال، اغلب این ترس ها بی اساس هستند.یک مقاله تحقیقاتی در سال 2019 اشاره می کند که اکثر مردان بر این باورند که طول متوسط ​​آلت تناسلی در حالت نعوظ تقریبا 15.2 سانتی متر است.در واقع، میانگین بسیار کوچکتر از آن است.در حالی که اندازه ها به طور گسترده ای متفاوت هستند، طول متوسط ​​احتمالا بین 12.9-13.97 سانتی متر و به احتمال زیاد به سمت انتهای کوچکتر این مقیاس است.در حالی که نتایج کمی متفاوت است، اکثر مطالعات میانگین را در این محدوده تخمین می زنند.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مردان و مشکلات جنسی آقایان را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها و مشکلات مبتلا هستید به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

چه زمانی اندازه آلت تناسلی خیلی کوچک است؟

در سال 1996، کارشناسان مطالعه ای را انجام دادند که به مجموعه ای از دستورالعمل ها برای زمانی که ممکن است فرد برای بزرگ کردن آلت تناسلی نیاز به جراحی داشته باشد، دست پیدا کرد.این مطالعه ابعاد آلت تناسلی 80 مرد را قبل و بعد از نعوظ ناشی از دارو اندازه گیری کرد.محققان به این نتیجه رسیدند که اندازه متوسط ​​آلت تناسلی مرد در حالت شل 8.8 سانتی متر و در حالت نعوظ 12.9 سانتی متر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که اندازه آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ با اندازه آلت تناسلی شل آنها ارتباطی ندارد.به عبارت دیگر، آلت تناسلی ممکن است در هنگام شل شدن طول های متفاوتی داشته باشد اما در حالت نعوظ طول های مشابهی داشته باشد.آنها همچنین هیچ ارتباطی بین سن و اندازه آلت تناسلی پیدا نکردند. محققان نتیجه گرفتند که فقط مردانی با طول شل کمتر از 4 سانتی متر یا طول نعوظ کمتر از 7.5 سانتی متر باید کاندیدای افزایش طول آلت تناسلی باشند.

میکروپنیس و آلت تناسلی کوچک:

برخی از افراد با میکروپنیس به دنیا می آیند، زمانی که آلت تناسلی به طور غیر عادی کوچک است که معمولا به دلیل عوامل هورمونی یا ژنتیکی است.میکروپنیس همان وظایف آلت تناسلی با اندازه متوسط ​​را انجام می دهد اما ممکن است افراد از ظاهر آن احساس نارضایتی کنند.در صورت تمایل فرد، درمان هورمونی یا جراحی می تواند اندازه آن را افزایش دهد.

گاهی اوقات آلت تناسلی با اندازه متوسط ​​ممکن است به دلیل وجود پوست اضافی در اطراف آن کوچک به نظر برسد.مردم ممکن است به آن به عنوان آلت تناسلی مدفون اشاره کنند و جراحی می تواند آن را برطرف کند.

اندازه طبيعی ​​آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی طبیعی یا متوسط ​​چیست؟

تحقیقات در حال انجام برای تولید یافته های مشابه در مورد اندازه آلت تناسلی ادامه دارد. یک بررسی در سال 2014 اندازه گیری های انجام شده توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی را برای حداکثر 15521 مرد 17 ساله و بالاتر بررسی کرد.

میانگین اندازه گیری ها به شرح زیر بود:

در سال 2014،محققین یافته های یک مطالعه شامل بیش از 1600 مرد در ایالات متحده را منتشر کردند.در این مطالعه، میانگین ابعاد برای آلت تناسلی در حالت نعوظ 14.2 سانتی متر طول و 12.2 سانتی متر در محیط بود.یک مطالعه در سال2019 نشانداد که بسیاری از مردان هنگام گزارش، اندازه آلت تناسلی خود را بیش از حد تخمین می زنند، به خصوص اگر فعالیت جنسی با شخص دیگری را تجربه کرده باشند.در این تحقیق 170 مرد در سن 17 سالگی مورد بررسی قرار گرفت.نتایج نشان داد که کسانی که تجربه جنسی با فرد دیگری داشتند بیشتر از آنهایی که تجربه جنسی متقابل نداشتند، بیش از حد تخمین زدند.نویسندگان حدس می زنند که مردان با تجربه جنسی «احساس مردانگی، صلاحیت جنسی و توانمندی بیشتری دارند». در سال 2007،محققین در هند جدولی تهیه کرد که یافته های مربوط به ابعاد آلت تناسلی را از کشورهای مختلف در سراسر جهان فهرست می کرد.

از 16 مطالعه ذکر شده از کشورهای مختلف، اولین مطالعه بیش از صد سال پیش انجام شد و در سال 1899 منتشر شد.همه آنها به طول متوسط ​​آلت تناسلی مشابهی رسیدند:

آیا شریک زندگی به اندازه آلت تناسلی اهمیت می دهد؟

برخی از مردان نگران این هستند که آیا اندازه آلت تناسلی آنها مطابق با خواسته های شریک زندگی است یا خیر.

با این حال، برخی تحقیقات قدیمی نشان می دهد که طول آلت تناسلی برای بسیاری از شرکای زن مهم نیست.در یک مطالعه، 77 درصد از زنانی که یک پرسشنامه را تکمیل کردند، گفتند طول آلت تناسلی غیر مهم یا کاملا بی اهمیت است، در مقایسه با 21 درصد که آن را مهم یا بسیار مهم اعلام کردند.کسانی که می گفتند طول برایشان مهم است، همچنین اظهار داشتند که دور یا پهنا نیز مهم است.

در نظرسنجی دیگری، 45 از 50 زن فعال جنسی گفتند که پهنای آلت تناسلی برای رضایت جنسی مهمتر از طول آلت تناسلی است.در مطالعه دیگری از 75 زن خواسته شد تا با استفاده از مدل های پرینت سه بعدی با 33 سایز مختلف، ترجیحات اندازه آلت تناسلی خود را نشان دهند.طول مدل ها از 10 تا 21.6 سانتی متر و محیط آن 5 تا 17.8 سانتی متر بود. انتخاب ها با توجه به ماهیت رابطه ای که شرکت کنندگان در نظر داشتند متفاوت بود.شرکای جنسی طولانی مدت، طول 16 سانتی متر و محیط 12.2 سانتی متر را انتخاب کردند.شرکای جنسی موقت، طول 16.3 سانتی متر و محیط 12.7 سانتی متر را انتخاب کردند.به طور کلی، اندازه مورد نظر آنها کمی بالاتر از میانگین های موجود در مطالعات است.

چه زمانی به دنبال بزرگ کردن آلت تناسلی باشیم؟

درمان هورمونی، جراحی و سایر تکنیک ها می تواند به افزایش اندازه آلت تناسلی بسیار کوچککمک کند. با این حال، این درمان ها شامل خطراتی است و طبق آمار اکثر مردان آلت تناسلی به اندازه کافی کوچک ندارند که این گزینه ها را تضمین کنند.پزشکان معمولا درمان را توصیه نمی کنند مگر اینکه آلت تناسلی دارای طول شل کمتر از 4 سانتی متر یا طول نعوظ کمتر از 7.5 سانتی متر باشد.کارشناسان نگرانی ها را در مورد تعداد مردانی که به دنبال جراحی برای افزایش طول آلت تناسلی خود هستند، برجسته می کنند.اغلب، این افراد اندازه یک آلت تناسلی متوسط ​​را بیش از حد تخمین می زنند.

در یک مطالعه از 67 مردی که برای داشتن آلت تناسلی کوتاه به دنبال کمک بودند، هیچ کدام به شدت کوتاه نبود.با توجه به گزارشی در سال 2019 انگیزه جستجوی درمان اغلب بر روی خودانگاره، ترس از بی کفایتی، میل به تحت تاثیر قرار دادن دیگران و سایر عوامل روانی اجتماعی متمرکز است.یک بررسی در سال 2017 اشاره می کند که بسیاری از مردم پس از درک خطرات و عوارض احتمالی درمان، ایده بزرگ شدن آلت تناسلی را کنار می گذارند.

تاثیر چاقی و سن بر سایز آلت تناسلی مردان:

در سال 2015، محققان در عربستان سعودی یک مطالعه بر روی 778 مرد 20 تا 82 ساله که در یک کلینیک اورولوژی حضور داشتند، انجام دادند. پس از القای پزشکی نعوظ، محققان اندازه گیری هایی را انجام دادند و به طور متوسط ​​دریافتند:

محققان همچنینشاخص توده بدنی (BMI)شرکت کنندگان را که باچاقیافزایش می یابد، اندازه گیری کردند.ارتباط ضعیفی بین BMI بیشتر و طول آلت تناسلی نعوظ کوتاه تر هنگام اندازه گیری از پوست در ناحیه شرمگاهی وجود داشت، اما در هنگام اندازه گیری از استخوان تا نوک تناسلی وجود نداشت.این نشان می دهد که آلت تناسلی کوتاه تر به نظر می رسد، زمانی که چربی بیشتری در زیر پوست در قاعده آلت تناسلی وجود دارد.کاهش وزن اغلب می تواند این مشکل را برطرف کند.محققان همچنین متوجه تفاوت اندکی در اندازه آلت تناسلی بین مردان ۲۰ ساله و افراد ۷۰ ساله شدند اما این تفاوت کمتر از ۱ سانتی متر بود.

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد. اگرچه زمان، یک فاکتور مهم در درمان سرطان است؛ اما بهتر است قبل از انجام روندهای درمانی، نسبت به کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها اقدام گردد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان های دستگاه ادارای - تناسلی مانند سرطان کلیه به فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی (اروانکولوژی) مراجعه نمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

از چه روشهایی برای کاشت مو میتوان استفاده کرد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هایفوتراپی

دکتر شهریار پیرانی [ پوست و مو ]

آیا نتایج بلفاروپلاستی ماندگار است؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بیضه نزول نکرده

دکتر محمد رضا قرائتی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

اولتراسوند تراپی یعنی درمان با امواج ما فوق صوت

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

روشهای جراحی و غیرجراحی رفع پف زیر چشم

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ژل آبرسان تزریقی چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

مزوتراپی؛ جوانسازی پوست

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت