کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

لک زیر چشم به چه دلایلی ایجاد شده و چگونه درمان میشود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

لک زیر چشم یکی از شایع ترین عارضه های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می شود. از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است، بنابراین این قسمت از پوست آسیب پذیرتر بوده و سیاهی دور چشم بیشتر به چشم می آید. علاوه بر این چون چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند، تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. لکه های زیر چشم می توانند از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره و متمایل به سیاه باشند و همچنین از نظر اندازه متفاوت هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لک زیر چشم دلایل مختلف و متنوعی دارد که قبل از درمان بهتر است علت آن به درستی تشخیص داده شود. در اینجا قصد داریم به بیان علت ها و روش های درمان لک زیر چشم بپردازیم. قبل از اقدام به درمان، لازم است بدانید که چه مشکلی باعث لک زیر چشم شما شده است. روش های درمانی که برای درمان سیاهی زیر چشم ناشی آلرژی به کار می رود با روش های درمانی که برای اصلاح چربی اضافه زیر پوست چشم به کار می رود، متفاوت است. در برخی موارد، بهتر است ترکیبی از چند روش برای درمان کبودی زیر چشم استفاده شود، خصوصاً اگر تیرگی و سیاهی زیر چشم شما به خاطر چند عامل مختلف باشد.

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، افزایش سن، برخی از بیماری ها و ... از علل اصلی ایجاد لک در زیر چشم هستند. لک زیر چشم بسته به علت ایجاد، با روشای مختلفی می تواند قابل درمان باشد که برای این مهم، نیاز به مراجعه به متخصص پوست الزامی می باشد. شما برای درمان لک زیر چشم در اصفهان می توانید به کلینیک تخصصی صدف مراجعه نمایید و از تکنیکهای قابل انجام در این مرکز برای رفع این عارضه استفاده نمایید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد لک زیر چشم

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

درمان های کلینیکی لک زیر چشم

کرم های موضعی

کرم های سفیدکننده می توانند به کاهش هایپرپیگمنتیشن (تیرگی یا لکه های پوستی ) کمک کنند. این ها شامل موارد زیر هستند:

برای این که اثر هیدروکوئینون مشاهده شود شاید لازم باشد حداقل 3 ماه از آن استفاده شود.

لایه برداری پوست

برای لایه برداری پوست دور چشم از روش های لیزر درمانی و پیلینگ شیمیایی استفاده می شود. اثرات این روش ها عبارتند از: افزایش تولید کلاژن در پوست، کاهش مشکلات رنگدانه ای در پوست و بهبود کیفیت کلی بافت پوست. البته لایه برداری با لیزر یا پیلینگ، زمانی بیشترین تأثیر را دارند که در ترکیب با سایر روش های درمان سیاهی و تیرگی دور چشم به کار روند.

لیزر

از شناخته شده ترین درمان های کلینیکی استفاده از لیزر است. بسته به طول موج، اشعه و تابش، لیزرها با سوق دادن شدت کم یا زیاد نور به یک ناحیه ی مشخص می توانند در درمان تیرگی زیر چشم ها مؤثر باشند. این روش مطمئن و راحت در مدت زمان کمی حلقه های سیاه زیر چشمانتان را محو می کند. انواع مختلفی از لیزر درمانی برای بهبود سیاهی دور چشم ناشی از دلایل گفته شده کاربرد دارند که در دو دسته ی زیر قرار می گیرند:

لیزر های لایه بردار

در این روش، لیزر، لایه ی خارجی پوست را که حاوی ملانین اضافی است بر می دارد و رگ های خونی در لایه های زیرین پوست را برای جریان یافتن خون تحریک می کند. لیزر فرکشنال CO2 و لیزر گارنت دسته قرار می گیرند.

علت و درمان لک زیر چشم

لیزر های غیر لایه بردار

در این روش، لیزر پوست را تحریک به تولید بیشتر کلاژن می کند تا بافت محکم تری داشته باشد. لیزر پالس، لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال در این دسته قرار می گیرند. این دسته از لیزر ها دارای مزیتی نسبت به دسته ی قبل هستند و آن اینکه اثرات جانبی کم تری دارند. با توجه به نوع تیرگی اطراف چشم ها که ممکن است رنگدانه ای، عروقی یا ترکیبی باشند، پزشک شما روش مناسب لیزر درمانی را تعیین می کند.

آی.پی.ال

در صورتی که تیرگی زیر چشم به این دلیل است که رگ های خونی زیر پوست دور چشم شما، از روی پوست و به رنگ آبی یا بنفش تیره نمایان هستند، برای رفع سیاهی زیر چشم شما از روش IPL استفاده می شود. البته همه ی متخصصین پوست، با ایمن بودن استفاده از این روش در اطراف چشم، موافق نیستند. با این حال برخی از متخصصین برای درمان مشکلات تغییر رنگ پوست که بر اثر نمایان بودن رگ های زیر پوست است، از جمله سیاهی دور چشم از این روش استفاده می کنند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شود. دستگاه Ultra اولین دستگاهی بود که برای انجام این تکنیک که موجب بهبودی پوست به روش غیر تهاجمی می شود، به بازار عرضه شد. در این روش، دستگاه اولترا از تکنولوژی اولتراسوند (که در سونوگرافی به کار می رود) استفاده می کند و مطالعات بالینی، ایمن و مؤثر بودن این روش را ثابت کرده اند. اشعه ی اولتراسوند از لایه ی خارجی پوست عبور می کند و به عمق مشخصی از پوست می رسد و موجب ایجاد گرمای معینی می شود. این اشعه هیچ آسیبی به بافت پوست نمی زند و تنها موجب تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر می شود. تولید کلاژن، موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و از این طریق می تواند باعث درمان گودی زیر چشم یا پف زیر چشم شود. در این روش، به طور همزمان از تصاویر اولتراسوند (که لایه های زیرین پوست را نمایش می دهد) نیز استفاده می شود تا پزشک شما بتواند تعیین کند کدام نواحی از پوست بیشتر از همه نیاز به درمان دارند تا از این طریق بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

تزریق ژل

در صورتی که لک زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست یا کمبود حجم چربی و بافت زیر پوست در ناحیه زیر چشم و گونه باشد، از روش تزریق ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود. ژل هیالورونیک اسید به تدریج و ظرف چند ماه تا یک سال، توسط بدن جذب می شود، بنابراین نتایج این روش موقتی هستند.

تزریق چربی

تزریق چربی زیر چشم مانند روش تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی خود بیمار که از یک ناحیه دیگر از بدن او گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می شود. روش تزریق چربی زیر چشم در مواردی توصیه می شود که سیاهی و تیرگی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد. بر خلاف روش تزریق ژل، نتایج این روش معمولاً ماندگار است. البته نتایج این روش تضمین شده نیستند؛ چراکه سلول های چربی که از بدن بیمار گرفته شده اند در همه ی موارد زنده نمی مانند و طی فرآیند تزریق چربی از بین می روند و بنابراین توسط بدن جذب می شوند.

جراحی پلاستیک پلک

به طور کلی، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، مؤثرترین روش برای از بین بردن گودی زیر چشم است. روش های زیادی برای جراحی پلک پایین وجود دارد و زمانی که این عمل برای رفع لک زیر چشم انجام می شود، جراحی بلفاروپلاستی با یک یا تعداد بیشتری از این عمل ها ادغام می شود.

لیفت گونه

لیفت گونه یا لیفت میانی صورت می تواند به نحو مؤثری، تیرگی و سیاهی زیر چشم و افتادگی پوست زیر چشم که بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می شود را برطرف کند. لیفت گونه علاوه بر رفع لک زیر چشم می تواند پف زیر چشم و خطوط و چروک های بالای لب را نیز برطرف کند.

مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد فعال، مستقیم به درون لایه سوم پوست، یعنی مزودرم تزریق می شود. هدف از مزوتراپی، افزایش فعالیت های فیبروبلاست، یعنی سلول های مسئول تولید کلاژن، الاستین و هیالورونان در پوست و احیای پوست سالم و جوان است. با این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم ها بهبود می یابد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن بر لایه بیرونی پوست متمرکز است. در این روش با استفاده از لایه لایه کردن پوست، سلول های جدید برای رشد تحریک می شوند. در صورتی که لک زیر چشم به دلیل رنگدانه ها به وجود آمده باشد، میکرودرم ابریژن می تواند بسیار مؤثر عمل کند. به خصوص اگر این رنگدانه های سیاه ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که با نام نیدلینگ پوست نیز شناخته می شود، روش جوانسازی پوست است. در این روش سوزن ها برای ایجاد جراحت پوستی کنترل شده استفاده می شوند. هر سوراخ، کانالی ایجاد می کند که بدن را برای پرکردن این جراحات میکروسکوپی با تولید کلاژن و الاستین جدید، تحریک می کند. از طریق روند نورگ زایی و نئوکلاژنز، بافت و سفتی پوست، بهبود می یابد.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی بر پایه ی استفاده از گاز کربن دی اکسید است. کربوکسی تراپی در دسته ی درمان های غیر جراحی قرار می گیرد و با تزریق انجام می شود. این امر به بهبود سریع و نتیجه گیری در اسرع وقت منجر می شود. روش درمان به این صورت است که پزشک سرنگ حاوی گاز کربن دی اکسید را به ناحیه ی مورد نظر وارد کرده و محتویات سرنگ را در زیر پوست تزریق می کند.

اينستاگرام کلينيک صدف

پیشگیری از لک زیر چشم

افراد می توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از بروز لک زیر چشم پیشگیری کنند:

هزینه درمان لک زیر چشم

هزینه درمان به دلیل تنوع روش هایی که در درمان لک زیر چشم برای هر بیمار به کار گرفته میشود، بسیار متفاوت است.

آنالیز مو یکی از اقدامات تشخیصی کلینیک صدف در اصفهان است که با استفاده از این روش مواردی مانند کمبود و مازاد مواد معدنی، وضعیت متابولیسم پروتئین در بدن و ... شناسایی می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و تعیین نوبت، با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تأثیر مزوتراپی بر لاغری

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

کک و مک چیست ؟

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

طب سوزنی چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

استفاده از برق برای جوانسازی پوست

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

آیا پی ار پی صورت را چاق میکند؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

میکرودرم ابریژن

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفتار درمانی در اضطراب

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

تومور و سرطان غدد فوق کلیوی چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت