کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

علت و درمان شلی و افتادگی پوست

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031
آنچه در این مطلب میخوانید

افراد زیادی در سراسر دنیا پس از اتمام دوران نوجوانی و جوانی خود دچار تغییرات عمده ای در بدن و به ویژه پوست صورت خود می شوند که عمده این تغییرات برای هر فردی نامطلوب و ناخوشایند می باشد. از جمله مهم ترین تغییراتی که پوست صورت هر فردی دچار آن خواهد شد، افتادگی و شل شدن پوست صورت می باشد که می تواند چهره شخص را تا چندین سال پیر تر نشان دهد. به همین علت افرادی که به دوران میانسالی می رسند همواره به دنبال روش های درمانی افتادگی و شلی پوست صورت خود می روند؛ اما نکته مهمی که افراد و به ویژه جوان ها باید مورد توجه قرار دهند، علت شل شدن و افتادگی پوست صورت می باشد. قطعاً با آگاهی یافتن از علل افتادگی پوست صورت می توان زمان بروز این مشکل را به تعویق انداخت. با توجه به تحقیقات و بررسی های بسیار زیادی که در رابطه با افتادگی و از دست دادن حالت ارتجاعی و کشش پوست تا به امروز توسط متخصصان انجام شده است، راهها و متدهای بسیار متنوعی برای درمان مشکل شلی و افتادگی پوست ابداع و کشف شده است که در ادامه بدان میپردازیم.

کلینیک تخصصی پوست صدف در اصفهان ، آماده ارائه خدمات جوانسازی پوست و رفع شلی و افتادگی پوست به شما مراجعین محترم می باشد. در این مرکز انواع روشهای نوین جوانسازی، اعم از لیزرها و متدهای مختلف، به کار گرفته می شود؛ تا پوستی شاداب و با طراوت را به شما هدیه نماید. لطفاً جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 8 - 32240827 و 32214564 تماس حاصل فرمایید.

علل شلی و افتادگی پوست

برخی از مهم ترین دلایل افتادگی و شل شدگی پوست عبارتند از:

سایر عوامل شلی و افتادگی پوست صورت عبارتند از:

افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست صورت

درمان های موضعی

کرم ها، لوسیون ها و سرم هایی که حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند می توانند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی ناحیه اطراف چشم و روی پوست صورت شوند. محصولات بدون نسخه (OTC) و داروهای تجویزی می توانند در این مورد به شما کمک کنند. رتینوئیدهای تجویزی مانند ترتینوئین باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. اینها معمولاً نتایج قابل توجه تری نسبت به همتایان بدون نسخه خود ایجاد می کنند.

درمان های غیر تهاجمی و کم تهاجم می توانند باعث بهبود رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست افتاده شوند. اگر این درمان ها با سبک زندگی سالم مانند ترک سیگار و برنزه نشدن همراه باشند، مؤثرتر خواهند بود. این روش ها توسط متخصص پوست انجام می شوند و عبارتند از:

لیزر درمانی

انواع مختلفی از لیزر درمانی وجود دارد که می تواند به تقویت تولید کلاژن و بهبود رنگ کلی پوست کمک کند. اکثر افراد بهترین نتایج را پس از چند نوبت درمان مشاهده می کنند. در این روش بسیار مؤثر از لیزر استفاده می شود. این شیوه درمانی تهاجمی تر است و مدت زمان ریکاوری بیشتری (به طور معمول حدود دو هفته) دارد. در جوانسازی پوست با لیزر ، لایه های بالایی پوست از بین رفته و گرما به عمق لایه های زیرین منتقل می شود. گاهی این روش با عنوان لایه برداری با لیزر نیز شناخته می شود.

ار اف فرکشنال

دستگاه آر اف یک دستگاه رادیوفرکانسی پرکاربرد در حوزه زیبایی در پزشکی است که علاوه بر برطرف کردن چین و چروک های پوست صورت باعث افزایش لیفت پوست نیز می شود. این دستگاه در قسمت درم پوست ایجاد حرارت می کند و از این طریق کلاژن سازی در پوست را تحریک می کند. این روش مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است و می تواند تأثیراتی همچون رفع تیرگی پوست ، رفع منافذ باز پوست و رفع اسکار آکنه را به همراه آورد. دستگاه آر اف در دو شکل تک قطبی و دوقطبی موجود است که نوع دو قطبی آن برای جوانسازی پوست به کار می رود.

تزریق ژل

تزریق ژل از دیگر روش های درمان افتادگی پوست است. برای لیفت پوست از ژل های قابل جذب مانند کلاژن، هیالورونیک اسید و پلی لاکتیک اسید استفاده می شود. ماندگاری این روش به نوع ژل و برند ژل بستگی دارد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی سریع و در عین حال آسان است که می تواند در کم ترین زمان ممکن مشکل افتادگی را رفع کند؛ اما این روش برای افتادگی های خفیف کاربرد دارد و یک روش موقت است. این روش مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفته است و جزء روش های بدون عارضه به حساب می آید. این روش بیشتر برای لیفت ابرو به کار برده می شود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک راه حل سریع و مؤثر برای از بین بردن چربی اضافی در بدن است و می تواند تحت بیحسی موضعی انجام شود. در ابتدا پزشک، برش های کوچکی در ناحیه موردنظر ایجاد کرده و سپس چربی اضافی را با استفاده از لوله های ساکشن کوچک بیرون می کشد. پوست باید به اندازه ای محکم باشد که به محض برداشتن چربی به حالت اولیه خود بازگردد. گاهی اوقات بعد از برداشتن چربی پوست حتی بیشتر از قبل دچار افتادگی می شود. به همین دلیل، این روش ممکن است با یک عمل جراحی کشیدن پوست یا درمان غیر جراحی سفت کردن پوست همراه شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی با استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز، انرژی را به لایه عضلانی زیر پوست وارد می کند. انتشار انرژی روند ترمیم طبیعی بدن شما را بازیابی می کند و باعث سفت شدن عضلات و تحریک رشد کلاژن می شود. در نتیجه به کارگیری این روش پوست سفت تر شده و ظاهر بهتری پیدا می کند؛ اما نتایج آنی ندارد. نتایج پس از گذشت سه تا شش ماه قابل مشاهده است.

امواج رادیو فرکانس

میزان کنترل شده ای از انرژی رادیو فرکانس به آرامی در لایه های اصلی پوست حرارت ایجاد کرده و سلول های چربی را منقبض کرده و جراحات ریزی را بر جا می گذارد. رشته های کلاژن با آغاز روند ترمیم به انقباض و سفت شدن پوست واکنش نشان می دهند. هدف از درمان، کاهش حجم چربی و سفت کردن پوست است. درحالی که دراز کشیده اید پزشک هندپیس را بر روی ناحیه موردنظر حرکت می دهد.

ترماژ

یکی دیگر از روش های سفت کردن پوست و درمان افتادگی پوست ترماژ است. این روش درمانی از رادیوفرکانسی برای تحریک تولید کلاژن و تقویت پوست استفاده می شود. کلاژن برای سفت کردن پوست لازم است و با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کند شده و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با تحریک فیبرهای کلاژن، ترماژ پوست را سفت تر کرده و باعث تغییرات قابل توجهی در ظاهر بیشتر بیماران می شود.

اينستاگرام کلينيک صدف

جراحی لیفت صورت

بهترین روش شناخته شده برای سفت کردن پوست صورت، لیفت صورت است. این یک روش جراحی برای برداشتن پوست اضافی شل شده و کشیدن پوست برای سفت کردن آن است. با این که در برخی موارد در حین انجام این عمل کار زیادی روی صورت انجام می شود؛ اما معمولاً لیفت صورت به بیهوشی عمومی نیازی ندارد. در بیشتر موارد لیفت صورت به عنوان یک عمل سرپایی محسوب شده که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. نکته مثبت این روش سفت کردن پوست این است که نتایج حاصل از انجام آن چشمگیر بوده و معمولاً اثر آن مدت زمان بیشتری باقی می ماند. پس از بهبودی کامل، شما به میزان چشمگیری جوان تر شده و ظاهر چین و چروک ها و افتادگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ نیز یکی دیگر از روش های سفت کردن پوست بوده که با استفاده از نخ هایی که با سوزن داخل پوست قرار داده می شود انجام می گردد. این نخ ها صورت را کشیده تا ظاهر آن جوان شود. کلاژن در اطراف نخ ها افزایش یافته و باعث حفظ نخ ها در محل خود می شود. نتایج حاصل از این عمل مانند نتایج حاصل از روش های تهاجمی است. این عمل در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

هزینه درمان شلی و افتادگی پوست

هزینه درمان شلی پوست به میزان زیادی به نوع عمل یا فرایند، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک و محل جغرافیایی مطب او بستگی دارد.

کلینیک صدف یکی از مراکز تخصصی کاشت مو در اصفهان است که با سالها تجربه در این زمینه و بکارگیری روشهای FIT و FUT ، نتایج بسیار درخشانی در کاشت مو، ابرو ، ریش و سبیل ارائه نموده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشید؛ با شماره تلفن 32240827 -031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

اثر کورتون بر اگزما

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

نارضایتی جنسی چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

جراح پلاستيك چه کسی است؟

دکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]

چگونه شامپو بزنیم ؟

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

علت درد مثانه و تکرر ادرار

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

علت سفید شدن ناگهانی مو در جوانی و نوجوانی

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

تنبلی تخمدان چیست و چگونه درمان میشود؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

تاثیر مصرف ماست در پیشگیری و درمان بیماریها

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت