شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

پف زیر چشم علت، درمان و رفع پف چشم با و بدون جراحی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

آنچه در این مطلب میخوانید

پف کردن زیر چشم، بخشی جدایی ناپذیر از فرایند پیری است و برای اکثر افراد این مشکل ظاهری، زیاد نگران کننده نیست. با این حال، گاهی ممکن است این پف کردگی زیر چشم در سنین جوانی اتفاق بیافتد و آثار آن برروی صورت بسیار آزاردهنده باشد. پف و ورم زیر چشم، ظاهری پیر و خسته را برای افراد ایجاد می کند و می تواند منجر قضاوتی نادرست در مورد سبک زندگی فرد شود.
هدف از این معاینات، دسته بندی مناسب ویژگی های منحصر بفرد هر بیمار بر اساس جنسیت، سن، پس زمینه های نژادی و شرایط پوستی است. جراحی های صورت گرفته برای هر فرد شامل برداشتن بافت چربی بیرون زده، پوست اضافه و یا ترکیبی از هر دو می باشد. ممکن است برای سفت کردن بیشتر پوست، از لیزر فرکشنال CO2 استفاده شود.

چشم در جمجمه در فضایی به نام کاسه چشم (اربیت) قرار دارد. بافتی پوسته ای از گوشه کاسه چشم تا پلک را گسترش یافته است که آن را سپتوم کاسه چشم می نامند. اطراف چشم ها و زیر سپتوم را چربی کاسه چشم می پوشاند. این چربی به عنوان محافظی برای چشم در کاسه چشم عمل می کند.
بیرون زدگی چربی کاسه چشم به علت عواملی چون افزایش چربی و باریک شدن سپتوم باعث پف کردن چشم می شود. متأسفانه علت پف زیر چشم و این نوع بیرون زدگی، گاهی ارثی است و از دوره نوجوانی آغاز می شود.
چه عاملی باعث پف کردن زیر چشم می شود؟

پف کردن چشم:
معمولاً پف زیر چشم با علائم خستگی یا آلرژی اشتباه گرفته می شود، حال آن که این مشکل کوچکترین ارتباطی به آلرژی یا میزان کم خوابی ندارد و از فرو افتادگی چربی پلک پایین نشأت می گیرد. این چربی فروافتاده تحت عنوان چربی کاسه چشم شناخته می شود.
شل شدن پوست: بسته به میزان قدرت پلک پایین، مشکل شل بودن پوست را می توان همزمان با پف کردگی چشم برطرف کرد. اغلب برای این کار پس از جراحی، پوست دربر گیرنده کیسه های چربی یا پف زیر چشم، توسط عضله حلقوی چشم سفت می گردد؛ در این حالت عضله حلقوی چشم مانند کمربند کشیده می شود و پوست شل را سفت می کند.
نگه دارنده های پلک پایین: ساختارهای نگه دارنده پلک را می توان به نحوی شکل داد که چشمانی درخشان تر ایجاد شوند.
فستون چیست؟

هر چند فستون و پف کردگی زیر چشم اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند،ولی این دو، مسائلی کاملا متفاوت هستند. پف کردگی عمدتاً به دلیل بافت چربی و یا پوست اضافی، درست زیر چشمان ایجاد می شود. در مقابل، فستون توده هایی از ورم هستند که بالای گونه ها یا بر روی آن ها شکل می گیرند و ظاهری پف کرده را ایجاد می کنند. به دلیل تفاوت در موقعیت و علت ایجاد این عارضه ها، درمان پف کردگی و فستون نیازمند اطلاعاتی جامع و تجربه ی بالای جراح است تا به موفقیت ختم شود و ظاهری طبیعی را خلق کند.
جراحی پلک پایین
جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی با هدف رفع پف زیر چشم، درمان شلی پوست و افتادگی پلک پایین انجام می شود. روش های جراحی مختلفی برای جوانسازی پلک پایین وجود دارد، ولی روند کلی آن ها معمولاً شامل تخلیه ی چربی (و یا فرم دهی یا توزیع مجدد چربی یا سپتوم) و برداشتن پوستن اضافی و عضلات فروافتاده می شود. مدت زمان جراحی بسته به روش انتخابی پزشک می تواند متفاوت باشد.
مزایای انجام جراحی رفع پف چشم
با انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین ودرمان پف کردگی، شلی پوست و بافت های زیر چشم می توان تأثیر چشمگیری را در زیبایی چهره ایجاد کرد. با رفع پف کردگی زیر چشم، بیمار از ظاهری شاداب و با طراوت بهرمند خواهد شد. ظاهر چشم ها نیز در نتیجه ی سفت کردن عضله و پوست افتاده ی اطراف چشم و رفع پف کردگی زیر آن، سال ها جوانتر خواهد شد.

روش ترنسکوتنئووس (جراحی از راه پوست)
ایجاد برشی خارجی بر روی پلک پایین


استفاده از این روش، در صورت افتادگی پوست و عضله حلقوی چشم (عضله نگه دارنده پلک) راهگشا خواهد بود.در این نوع جراحی، برش در محلی مناسب ایجاد می شود تا پس از بهبودی کامل آثار آن قابل مشاهده نباشند. فقط ممکن است بیماران دارای پوست تیره تر، با تجمع بیشتر رنگدانه های تیره در امتداد خط برش (هیپرپیگمانتاسیون) مواجه شوند.
معمولاً در این روش برش ها و لایه هایی برروی عضله حلقوی چشم ایجاد می شوند. عضله ظریف حلقوی چشم، به عنوان نگهدارنده ی پلک پایین عمل می کند، و از این رو از بسیار با اهمیت است. اگر این عضله از قدرت کافی برخوردار نباشد، شکل چشم تغییر خواهد کرد.
جراحی از طريق Transconjunctival
ایجاد برشی در داخل پلک

انجام این جراحی نیازمند داشتن اطلاعاتی جامع پیرامون نواحی ظریف اطراف چشم است، لذا ضروریست که توسط متخصصی مجرب صورت گیرد. در این روش، انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین از طریق ایجاد برشی از داخل ملتحمه (از داخل پلک) صورت میگیرد.
این روش از مزایای متعددی برخوردار است:
-از آنجایی که در این روش هیچگونه برش خارجی ایجاد نمی شود، بنابراین هیج نشانه ای از جراحی به جا نمی ماند. حتی در بررسی نزدیک چشم نیز هیچ نشانه ای از جراحی دیده نخواهد شد.
-از آنجایی که در این عمل، پکپارچگی عضله ی حلقوی حفظ می شود، شکل چشم نیز معمولاً بهتر باقی می ماند.
- در این عمل آسیب حداقلی به شبکه ی آسیب پذیر نگهدارنده ی ساختار پلک وارد می شود.
گوشه ی خارجی و تاندون گوشه ی خارجی چشم

گوشه ی خارجی یا کانتوس جانبی چشم، نقش بسزایی را در نگهداری و شکل دهی به چشم برعهده دارد. گاهی پس از انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، گوشه ی خارجی چشم به جای زاویه دار بودن، ظاهری گرد به خود می گیرد. در این حالت، از تکنیک های پیشرفته ی تقویت تاندون گوشه ی خارجی چشم برای بازسازی ساختار نگهدارنده و زیباسازی گوشه هایخارجی چشم، استفاده می شود.

بسیاری از افرادی که متقاضی جراحی پلک پایین هستند، به طور همزمان عمل بلفاروپلاستی پلک بالا را نیز انجام می دهند.

دوره بهبودی پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین
اندکی تورم و کبودی پس از جراحی رفع پف زیر چشم عادی است که معمولاً ظرف یک هفته تا ده روز برطرف می شود. اکثر بیماران پس از یک هفته قادر به بازگشت به کار خود خواهند بود. دستورات ویژه ای برای دوران بهبودی به شما داده خواهد شد و معمولاً پس از یک هفته شما باید برای انجام معاینات بعدی، با متخصصین مراجعه کنید .

اثر باقیمانده از زخم پس از عمل
در اکثر موارد، جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین شامل برش هایی در داخل پلک می شود، که معمولاً قابل مشاهده نخواهند بود. بافت داخلی پلک نیز به سرعت و بدون هیچ عوارضی درمان می شود. در صورتی که برای رسیدن به نتایج مطلوب با استفاده از جراحی، به ایجاد برشی برروی سطح خارجی پلک نیاز باشد، این برش زیر خط مژه ایجاد می شود تا عملاً قابل تشخیص نباشد.
روش های غیر جراحی
در صورتی که پف کردگی زیر چشم، زیاد شدید نباشد، با استفاده از روش های بدون جراحی قابل درمان خواهد بود. برخی از این روش ها عبارتند از: تزریق ژل پرکننده، تزریق چربی، درمان لیزری و تزریق بوتاکس.
ليزر فركشنال CO2
گاهی می توان برای رفع پف بالای چشم و زیر جشم، عمل بلفاروپلاستی پلک بالا را انجام داد. در این روش، پوست هلالی شکل پلک بالا و چربی زیر آن با استفاده از یک باریکه ی لیزری برداشته خواهد شد. این عمل قادر به درمان افتادگی و شلشدگی خواهد بود. در روشی دیگر از بلفاروپلاستی لیزری ملتحمه پلک پایین برای حذف چربی اضافه ی پلک پایین استفاده می شود.

تزریق ژل/ چربی
پف کردگی چشم ها که اغلب بصورت برآمدگی هایی زیر پلک پایین ظاهر می شوند، می توانند از یک مایع یا چربی پر شده باشند. این پف چشم که اغلب به دلیل فروکش کردن چربی میانه ی گونه ها به پلک پایین اتفاق می افتد، می تواند ظاهری برآمده را نسبت به گونه ها، برای پلک پایین ایجاد کند.
حضور پف زیر چشم و ناودان اشکی، ظاهر ناحیه ی بین چشم ها و گونه ها را تحت تأثیر قرار می دهد. تزریق ژل های پرکننده و چربی می تواند ناحیه ی بین پلک پایین و گونه ها را صاف و هموار کند تا ظاهر ناودان اشکی و پف زیر چشم کمتر جلوه نمایند.


تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس می تواند تا حدی ظاهر پف کردگی زیر چشم ها را اصلاح کند، ولی این امر به میزان وخامت شرایط بستگی دارد. در برخی موارد، استفاده از ترکیب بوتاکس و ژلهای پرکننده می تواند ظاهر آنها را اصلاح کند.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پوست مخملین

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

انتظارات پس از هر جلسه لیزر موهای زائد

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

انواع روشهای بازسازی سینه پس از سرطان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

رابطه ورزش و ایجاد آکنه ( جوش )

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

رژیم غذایی و مکمل های توصیه شده در درمان یبوست و دیورتیکولیت روده

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

پسوریازیس یا صدف پوستی چیست؟

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

منافذ باز پوست چیست؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

درد پاشنه پا یا پلانتار فاسیا

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت