دکتر پونه دورودی - کوچینک سلامت و زیبایی

فیلر زیر چشم چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drpoonehdoroudi.ir
آدرس مطب : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7 تلفن مطب : 37755446 - 031

چشم ها تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلف ممکن است در ناحیه زیر چشم برخی از افراد چروک و فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم دایره تیره ایجاد می کنند. تزریق فیلر یکی از متداول ترین روش هایی است که بسیاری از متخصصان برای رفع این مشکل آن را به کار میگیرند؛ زیرا این روش کمترین عوارض ممکن را برای بیماران به دنبال خواهد داشت. فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن چروک و دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می شود. فیلر یک نوع ماده پرکننده است که در زیر پوست چشم تزریق می شود و چروک وکبودی زیر چشم را به راحتی برطرف می کند. بهترین و متداول ترین ماده پرکننده ای که در حال حاضر در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد فیلر زیر چشم

-کاهش تیرگی زیر چشم
- رفع گودی زیر چشم
-رفع چین و چروک زیر چشم

مزایای فیلر زیر چشم

-بهبود ظاهر با استفاده از فیلر و برطرف کردن خستگی ظاهری
-بدون درد
-بی خطر بودن تزریق فیلر چشم
-غیر تهاجمی بودن تزریق فیلر و عدم نیاز به بستری بیمار در بیمارستان
-طبیعی بودن مواد پرکننده اسید هیالورونیک و حل شدن آن در بدن، پس از گذشت زمان مورد نظر
-در صورت عدم رضایت بیمار از تزریق فیلر، امکان تخلیه و بازگرداندن چهره به حالت قبل توسط پزشک وجود دارد.
-مناسب برای برطرف کردن پف زیر چشم و نواحی تیره اطراف آن

رفع تیرگی و گودی زیر چشم با تزریق فیلر

بهترین فیلر زیر چشم

ژوویدرم

یکی از اولین انواع فیلر زیر چشم، لب و صورت که بسیار مورد توجه قرار گرفت، برند Juviverm بود. این ژل یکی از کم عارضه ترین برندهای ژل محسوب می شود. ژل ژوویدرم ساخت فرانسه است و دارای تأییدیه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) است. میزان عوارض فیلر زیر چشم ژوویدرم اصل، بسیار نادر است؛ مگر توسط پزشک غیرمتخصص و بی تجربه تزریق شود. مدت زمان ماندگاری ژل زیر چشم Juviderm حدود ۶ الی ۱۲ ماه است که در هر فرد متفاوت خواهد بود.

تئوسیال

ژل تئوسیال که ساخت است، یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید به عنوان برند ژل زیر چشم داشته باشید. معمولاً عوارض این ژل بسیار کم و میزان حساسیت به آن ناچیز است. تئوسیال محصول کشور سوئیس است. این فیلر نیز، بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است.

استایلج

اگر بخواهید انتخابی مطمئن در زمینه برند ژل زیر چشم داشته باشید، Stylage یکی از مطمئن ترین انتخاب ها است. این محصول جذاب توسط شرکت فرانسوی تولید می شود. این محصول در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. ژل زیر چشم استایلج دو مدل دارای لیدوکائین و بدون لیدوکائین دارد.

رستیلن

ژل رستیلن با نام لاتین Restylane محصولی از کشور سوئد است. این محصول به راحتی می تواند گودی زیر چشم را رفع کند. میزان پر کنندگی فیلر رستلین بسیار مطلوب است و بافت مناسب آن به پزشک متخصص اجازه می دهد تا تزریق ژل زیر چشم را به راحتی انجام دهد. مدت زمان ماندگاری رستلین حدود ۶ الی ۱۲ ماه است که معمولاً بر اساس سبک زندگی، سن و سال و پارامترهای این چنینی این مدت کم یا زیاد می شود.

بلوترو

ژل بلوترو معمولاً زمانی توصیه می شود که پزشکان میزان گودی زیر چشم را اندک بدانند. اگر گودی زیر چشم زیاد باشد، معمولاً بلوترو بهترین فیلر زیر چشم نیست؛ چرا که امکان تزریق عمقی و پر کردن فضای زیاد را ندارد. به همین دلیل تنها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پزشک متخصص تشخیص کاربردی بودن آن را بدهد.

مراحل تزریق فیلر زیر چشم

برای تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا پزشک مشخص می کند که فیلر در کدام بخش ها باید تزریق شود. سپس این ناحیه را ضدعفونی می کنند. کرم بی حس کننده را در این ناحیه می مالند تا فرد در طول تزریق متوجه درد و ناراحتی نشود. پس از بی حس شدن ناحیه مدنظر با سوزنی بسیار نازک، فیلر را در بخش های مشخص شده تزریق می کنند. تزریق باید به صورت یکنواخت انجام شود تا نتیجه نهایی طبیعی به نظر برسد. به همین دلیل پزشک باید در حین تزریق به عمق و زاویه سوزن توجه کند. پس از تزریق ناحیه مدنظر را ماساژ می دهند تا فیلر به طور یکنواخت توزیع شود و هیچ گونه توده یا برآمدگی ایجاد نشود. سپس زیر چشم دوباره بررسی می شود تا در صورت نیاز، اصطلاحات انجام شود.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر زیر چشم

قبل از آن که تزریق فیلر خود را بخواهید برای زیر چشم ها انجام دهید، لازم است از مراقبت های ویژه ای بهره مند شوید تا آمادگی کامل برای تزریق داشته باشید. از جمله:
-داروهایی چون آسپرین، داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون را به مدت دو هفته قبل از تزریق مصرف نکنید. همچنین برخی مکمل ها و مواد غذایی نیز نباید در بازه زمانی نزدیک به تزریق مصرف شوند. در روزهای منتهی به تزریق فیلر، از مصرف الکل جدا خودداری کنید؛ چراکه الکل نیز می تواند منجر به رقیق شدن خون شود. همچنین سیگار و دخانیات نیز روند بهبودی او را پس از تزریق فیلر به تأخیر می اندازند.
-بهتر است قبل از تزریق استحمام کنید؛ زیرا یک تا دو روز پس از تزریق نباید به این ناحیه آب برسد.
-به مدت 2 ساعت پس از تزریق بهتر است کیسه یخی را بر روی ناحیه تزریق شده قرار دهید.
-بعد از تزریق، روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشید.
-از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای زیاد در یک تا دو روز اول خودداری کنید.
-حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق فیلر از انجام فعالیت های سنگین و ورزشی خودداری کنید. این فعالیت ها موجب وارد شدن فشار به ناحیه تزریق می شوند و امکان دارد باعث جابجایی فیلر شوند.
-پس از تزریق فیلر حداقل برای دو روز، باید طوری بخوابید که هیچ فشاری به منطقه تزریق وارد نشود. در واقع بهتر است از خوابیدن بر روی ناحیه ای که تزریق فیلر در آن انجام شده بپرهیزید تا مانع وارد شدن فشار بیش از حد به این ناحیه و در نهایت جابجایی فیلر شوید.

روشهای کاهش کبودی بعد از تزریق فیلر زیر چشم

خودداری از استعمال دخانیات و مصرف الکل
یکی از نکات مهم پیشگیری آن است که تا 24 ساعت پس از درمان از استعمال دخانیات و مصرف الکل پرهیز نمایید. نیکوتین و الکل هر دو عامل تأثیرگذاری در افزایش کبودی بعد از فیلر زیر چشم می باشند.
رژیم غذایی مناسب در پیش بگیرید.
کنترل رژیم غذایی و مصرف فراورده های طبیعی، یکی از راهکارهای ساده برای کنترل کبودی زیر چشم بعد از تزریق می باشد. مصرف میوه ها و صیفی جات همچون اسفناج، کلم، خیار سبز و ... منبع غنی از ویتامین K به شمار می آیند و مصرف آنها توصیه می شود.
استفاده از پماد آرنیکا
گیاه آرنیکا یا گل همیشه بهار کوهی یک گیاه هومیوپاتی معروف است که از یک گیاه گلدار (Arnica montana) استخراج می شود. عصاره این گیاه به صورت قرص، پماد و کرم در دسترس می باشد. مصرف این دارو می تواند التهاب، کبودی و تورم بعد از تزریق فیلر را کاهش دهد. برای کاهش کبودی، می توانید از ژل و پماد پایه آرنیکا چند بار در روز روی کبودی استفاده کنید.
عدم مصرف مکمل و دارو
از دیگر درمان های پزشکی برای کنترل کبودی بعد از فیلر زیر چشم، عدم استفاده از داروها و مکمل ها به صورت خودسرانه است. برخی داروها و همچنین برخی مکمل های غذایی معمولاً اثر رقیق کنندگی خون را نشان می دهند. این داروها ممکن است تشکیل پلاکت هایی را که خونریزی را متوقف می کنند و کبودی را کاهش می دهند، کند کنند. اگر پلاکت ها قادر به ترمیم مویرگ های پاره شده نباشند، می توانند خطر کبودی را افزایش دهند؛ بنابراین برای به حداقل رساندن خطر کبودی، از مصرف داروهایی مانند آسپرین، مکمل های غذایی و NSAID ها مانند ناپروکسن و ایبوپروفن خودداری کنید. مکمل های غذایی رایجی که قبل از درمان باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از: دانه چیا، روغن بذر کتان، کپسول اسید چرب امگا سه و سیر.
کیسه یخ
از دیگر راه های کاهش کبودی بعد از فیلر زیر چشم استفاده از کمپرس یخ است. کیسه های سرد یخ به منقبض شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون در محل های تزریق فیلر کمک می کند.

همچنین بخوانید : تزریق ژل گونه بهتر است یا جراحی گونه ؟

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

-اگر علاقه مند هستید که حجم ناحیه زیر چشم، گونه ها و اطراف چشم خود را افزایش دهید.
-اگر فرو رفتگی هایی در اطراف چشم خود دارید که ناشی از اسکار، جوش عمیق یا مشکلات مادرزادی است.
-اگر در اطراف چشم خود خطوط مختلف قابل مشاهده است.
-اگر گودی و سیاهی زیر چشمانتان شما را اذیت می کند.
-اگر سن شما بیش از 18 سال است.
-اگر دچار علائم پیری زودرس شده اید.
-اگر بیماری زمینه ای خطرناکی ندارید یا پزشک دارو های مصرفی شما را تأیید کرده است.

موارد منع تزریق فیلر زیر چشم

برای هر عمل زیبایی عده ای از افراد امکان انجام آن را ندارند. تزریق فیلر زیر چشم نیز برای بعضی از افراد پیشنهاد نمی شود. همچون:
-افرادی که دچار لوپوس، سندروم نفروتیک، روماتیسم هستند.
-زنان باردار و شیرده
-کیس های دارای سابقه سکته قلبی، سکته مغزی، انعقاد خون
-مبتلایان به آسم و دیابت
-مصرف کنندگان آسپرین، انسولین، وارفارین
-افرادی که راکوتان در 6 ماه قبل از تزریق استفاده نموده یا باید 6 ماه بعد مصرف کنند.
-افرادی دارای پلاک دهان و دندان
-بیماران دچار اختلالات روانی

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم دائمی نیست و معمولاً بین ۸ الی ۱۸ ماه ماندگاری دارند و پس از آن باید مجدد تزریق فیلر زیر چشم را انجام دهید.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

-تورم در محل تزریق
-سفت شدن ژل زیر بافت پوست
-ایجاد واکنش های پوستی نسبت به ژل ها. در واقع در این موارد سیستم ایمنی بدن این مواد را پس می زند.
-گلوله گلوله شدن ژل زیر بافت تزریق شده
-سردرد
-بی حسی طولانی مدت زیر چشم
-تأثیر در کاهش توانایی بینایی
موارد بالا در شرایط استثنائی و در صورت استاندارد نبودن ژل ها رخ می دهد؛ بنابراین بهتر است که با مراجعه به پزشکانی که با مهارت این کار را انجام می دهند احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید.

هزینه و قیمت تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر چشم با توجه به برخی از عوامل می تواند با قیمت های متفاوتی انجام شود. مانند نوع فیلر، پزشکی که تزریق را انجام می دهد و نیز موقعیت جغرافیایی که تزریق فیلر در آن انجام می شود، بر هزینه تزریق فیلر چشم تأثیرگذار است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کم کردن وزن در کشتی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مراقبتهای دوران یائسگی

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

پیشگیری از افتادگی مثانه

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

نواحی و نکات مربوط به ماساژ سنتی چینی

دکتر امیر هوشنگ سپهری [ طب سوزنی ]

مراقبت از پوست در زمستان

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

علل به وجود آمدن ضایعات پوستی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

عارضه آرنج تنیس بازان یا تنیس البو

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت