دکتر علی رفسنجانی - جراحی پلاستیک و زیبایی

راهکارهای افزایش ماندگاری و نقاط تزریق فیلر و ژل صورت

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drrafsanjani.ir
آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم تلفن مطب : 0933817874 -

با افزایش سن، چین و چروک های صورت در اثر آسیب ناشی از آفتاب و نیروی جاذبه شکل می گیرند. چین و چروک های صورت همزمان با تجزیه کلاژن و فیبرهای الاستین حمایت کننده زیر سطح پوست بیشتر نمایان خواهند شد. جایگزینی کلاژن و الاستین از بین رفته یا تجزیه شده با مواد زیست تجزیه پذیر جدید در لایه میانی پوست یکی از گزینه هایی است که به کاهش چین و چروک ها و خطوط روی صورت کمک می کند که با تزریق فیلر ممکن می شود. تزریق ژل یا فیلر از روش های حجم دهی است که با هدف جوانسازی و رفع چین و چروک استفاده می شود. فیلرها را پرکننده های پوستی می نامند و برای رفع عیوب پوست و زیبایی لب، چانه، گونه، زیر چشم و سایر نواحی به صورت موضعی زیر پوست تزریق می شوند.

فیلرها یا چربی هایی هستند که از بدن انسان خارج شده و به ناحیه ای که باید حجم آن افزایش یابد تزریق می شود یا اینکه می توان آن را توسط پزشک تهیه و به سادگی تزریق کرد. فيلر مي تواند چربي خود بدن، بافت زير پوستي يا فاسيايي يا انواع ژل ها را شامل شود. ژل ماده ژلاتینی مانندی است که با دلیل جبران تحلیل چربی، صاف کردن چین و چروک ها یا زاویه سازی و جوانسازی صورت زیر پوست تزریق می شود. از محبوب ترین ژل های تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. ژل هیالورونیک فضای بین کلاژن و الاستین پوست را با آب پر می کند و با نگهداری مایع در زیر پوست موجب حجیم سازی پوست خواهد شد در نتیجه پوست زیباتر و بدون چروک به نظر خواهد رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع فیلر

فیلر دارای انواع متفاوتی می باشند که به اختصار به شرح محبوب ترین و بهترین ها می پردازیم:

فیلر اسید هیالورونیک (HA):

اسید هیالورونیک یک نوع قند طبیعی ژل مانند است که در بدن انسان وجود دارد. این ماده در هنگام نیاز باعث جمع شدگی پوست در نواحی مختلف بدن میشود. اسید هیالورونیک به دلیل طبیعی و کم خطر بودن، با کمترین عوارض ممکن محبوب ترین نوع فیلر در دنیا است. تأثیر این ماده معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه پس از تزریق در بدن مشخص است و سپس نیاز به تزریق مجدد دارد.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA):

هیدروکسیل آپاتیت کلسیم، ماده ای بسیار ظریف و میکروسکوپی است که به دلیل همبستگی بیشتر هنگام تزریق تأثیر بیشتری نسبت به اسید هیالورونیک دارد و معمولاً تا یک سال دوام دارد. البته باید به این موضوع دقت داشت این ماده بیشتر در چربی های عمیق مورد استفاده قرار می گیرد و با نظر پزشک در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن تجویز می شود.

فیلر پلی لاکتیک اسید:

فیلر پلی لاکتیک اسید جزء فیلر های مستقیم نیست و تأثیر آن با گذشت زمان و تحریک کلاژن سازی در ناحیه ی تزریق مشخص میشود. این فیلر معمولاً در قسمت پایینی صورت برای محل خطوط خنده، حجم دهی لب و پر کردن گونه به کار گرفته می شود. پلی لاکتیک اسید در سه یا چهار دوره یک ماهه تزریق می شود و معمولاً اثری نیمه دائمی و چندساله دارد.

فیلر چربی:

این نوع فیلر کمی دردناک تر از انواع دیگر به نظر می رسد. این فیلر با برداشتن چربی از بدن شخص (ران، شکم و…) و تزریق آن به صورت انجام می شود. این روش چون از چربی بدن خود شخص استفاده میشود احتمال بروز حساسیت و ناسازگاری بسیار بعید است.

تزریق ژل و فیلر صورت در شهریار کرج

تفاوت ژل و فیلر

فیلر به کلیه پرکننده های پوستی از جمله ژل و چربی استخراج شده از بدن خود فرد گفته می شود. در واقع ژل نوعی فیلر است؛ ولی عامه مردم تصور دیگری از این دو عنوان دارند. فيلر به معناي پركننده واژه گسترده تري است كه ژل را نيز در بر مي گيرد. فیلر به طور کلی به هر ماده ی طبیعی یا مصنوعی که برای بازگرداندن حجم از دست رفته ی بافت پوست و یا برای پیشگیری از ایجاد یا رفع چین و چروک پوست میباشد گفته می شود.
ژل ها خود نوعی فیلر پوستی هستند؛ اما این به این معنی نیست که هر نوع فیلر پوستی نیز ژل حساب میشود. تزریق ژل جزء روش های غیر تهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در پوست مانند بازگرداندن و افزایش حجم صورت، حجیم سازی لب ها ، کاهش چین و چروک و… می باشد. ژل ها به دو دسته ژل های نیمه ماندگار و ژل های ماندگار تقسیم می شوند. لازم است بدانید ژل های دائمی و ماندگار که به عنوان پاژ شناخته میشوند، عوارض شدیدی را به همراه دارند و در برخی از مواقع سبب مرگ می شوند به همین سبب امروزه از این ژل ها استفاده نمی شود.

کاربردهای تزریق ژل یا فیلر

مزایای تزریق ژل و فیلر

نحوه تزریق ژل یا فیلر

ناحیه درمان قبل از تزریق تمیز و ضدعفونی و به طور موضعی بی حس می شود. بسیاری از ژل ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بی حسی ملایم، است تا ناراحتی بیمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. متخصص مقدار معینی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می کند.

اقدامات قبل از تزریق ژل یا فیلر

همچنین بخوانید : مزایا ماندگاری و عوارض تزریق فیلر صورت

مراقبت های بعد از تزریق ژل یا فیلر

افراد منع از تزریق فیلر

ماندگاری فیلر و ژل

ماندگاری نتایج تزریق ژل یا فیلر به نوع فراورده، ناحیه درمان و خود بیمار بستگی دارد. ماندگاری اثر ژل های بر پایه هیالورونیک اسید (HA) از بقیه ژل ها کوتاهتر است و به همین دلیل این ژل غالباً به بیمارانی توصیه می شود که برای اولین بار این درمان زیبایی را انجام می دهند. اثرفیلرهاا پس از 6 تا 18 ماه از بین می رود.

عوارض تزریق ژل و فیلر

عوارض جانبی فیلرها معمولاً حداقل بوده و مدیریت آن آسان است. علائم شایع گزارش شده عبارتند از:

در موارد کمتر رایج، ممکن است عوارض جانبی نادرتری را تجربه کنید. عوارض جانبی نادر عبارتند از:

یکی از معضلات اصلی فیلرها زمانی است که تزریق درست انجام نشود و یا به دست افراد غیر حرفه ای این تزریق ها انجام بگیرد. مشکل زمانی ایجاد می شود که فیلر به اشتباه به داخل رگ تزریق می شود که در نتیجه باعث نکروز شدید و وسیع در فرد خواهد شد. در اثر این نکروز یک تکه از پوست می میرد و فرد آن تکه از پوست رو از دست خواهد داد.

هزینه تزریق ژل و فیلر

قیمت تزریق ژل به گونه با توجه به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. برخی از تأثیرگذار ترین عوامل بر هزینه عبارت است از:

راهکارهای افزایش ماندگاری فیلرها

برای حفظ نتایج درمان پزشکان توصیه می کنند مراقب سلامت عمومی بدن و همچنین سلامت پوست خود باشید. چندین روش وجود دارد که برای افزایش دوام فیلرهای تزریقی توصیه می شود:
به حداقل رساندن قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش
یکی از رایج ترین دلایل آسیب پوستی قرارگیری بیش از حد در معرض نور UV است. محافظت مداوم در برابر اشعه خورشید پس از انجام درمان های مراقبت پوستی می تواند به حفظ نتایج کمک کند. طی قرارگیری در معرض نور خورشید، از ضدآفتاب ها با SPF 45 یا بالاتر برای محافظت از پوست در برابر اشعه مستقیم UV استفاده کنید.
مراقبت مداوم از پوست
سالم نگه داشتن پوست و مرطوب کردن آن می تواند به حفظ نتایج درمان کمک کند. نوشیدن مقادیر فراوان آب به آب رسانی به پوست کمک کرده و اثر فیلرهای هیالورونیک را بهبود می بخشد. پس از تزریق، پزشک ممکن است برای تکمیل اثر ژل تزریق شده، استفاده از محصولات مراقبت پوستی را توصیه کند.
از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
پیروی از یک رژیم غذایی سالم شامل میوه و سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های فاقد چربی و تا حد امکان اجتناب از غذاهای فرآوری شده و فاقد ارزش تغذیه ای می تواند به بهبود حداکثری نتایج حاصله کمک کند. مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و فاقد ارزش تغذیه ای می تواند باعث افزایش التهاب در بدن و در نتیجه تسریع متابولیسم ژل تزریق شده شود.
در ورزش کردن مراقب باشید
تزریق ژل یکی از مواردی است که در آن به فرد توصیه می شود از انجام ورزش زیاد اجتناب کند. اگرچه افراد اغلب ترغیب می شوند از لحاظ فیزیکی فعال باشند؛ اما فعالیت بیش از حد و سوزاندن مقدار زیاد کالری پس از تزریق فیلر می تواند سرعت از بین رفتن آن را افزایش دهد. سرعت متابولیسم بدن فرد، سرعت از بین رفتن نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد به طوریکه هر چه متابولیسم فرد سریع تر باشد فرد طی مدت زمان کوتاه تری نیاز به انجام مجدد تزریق خواهد داشت. به خاطر بسپارید که اگر ورزشکار هستید زودتر به تجدید درمان نیاز پیدا خواهید کرد.
از استرس پرهیز کنید
استرس می تواند روند پیری را تسریع کرده و علائم آن را تشدیدکند. در حالیکه استرس تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما شده و اجتناب از آن دشوار است، کاهش حداکثری سطح استرس اثرات مثبت انکارناپذیری روی بدن فرد دارد. یک راه بهبود دوام نتایج به دست آمده کاهش استرس های غیرضروری است.
نگهداری منظم درمان
بهترین راه برای افزایش دوام نتایج انجام منظم درمان های نگهدارنده است. انجام این نوع درمان قبل از از بین رفتن نتیجه به افزایش تاثیر روش های تزریقی کمک کرده و در برخی موارد عضلات را به گونه ای تحت تاثیر قرار می دهد که به صورت مؤثرتری به ماده تزریقی پاسخ دهند؛ یعنی اگر فرد انتظار دارد نتیجه 10 ماه دوام داشته باشد بهتر است درمان نگهدارنده 8 یا 9 ماه بعد انجام شود. انجام تزریق نگهدارنده پیش از از بین رفتن نتیجه باعث می شود فرد ظاهری جوان تر پیدا کند.

برای خواندن مقالات عمل جراحی بینی استخوانی و جراحی لیفت شقیقه و ابرو کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پیشگیری از لنف ادم در سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

فواید مزوتراپی صورت برای جوانسازی

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

کلوئید چیست و چگونه درمان میشود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ناباروری با سموم و آفت کش ها

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

روشهای پیشگیری از عفونت لب بعد از تزریق ژل

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

پیرچشمی

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

لیزر ان دیاگ چه مشکلاتی را در پوست برطرف میکند

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

عوارض واریکوسل

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ماینوکسیدیل درمان ریزش مو

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت