شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

جراحی برداشتن خال های گوشتی (بدخیم ) و سطحی (خوش خیم)

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


از آنجایی که برای بسیاری از ما، خال ها تنها نقاط قهوه ای رنگی بر روی پوست هستند، توجهی به آن ها نمی شود. خال ها در اندازه ها، اشکال و حالت های مختلفی وجود دارند که می توان با کمک این مؤلفه های ظاهری، تا حد زیادی از وضعیت سلامت پوست آگاه شد. شناخت تمامی انواع خال های موجود و آگاهی از نحوه ی شناسایی آنها، بهترین راه برای پیشگیری از سرطان پوست و حفظ سلامتی است. خال به نقطه ای تیره و برآمده بر روی پوست اطلاق می شود که از سلول های پوستی تشکیل شده که به جای رشد انفرادی به صورت گروهی تکثیر شده اند. این سلول ها ملانوسیت نام داشته و مسئول تولید ملانین می باشند. ملانین رنگدانه ی به کار رفته در پوست است.

جدیدترین تکنیک ها برای از بین بردن همه ی انواع خال ها از جمله جراحی الکتریکی ، لیزر درمانی و برش خال که در این روش های درمانی به این مورد توجه می شود که جای زخم های به جا مانده حداقل میزان ممکن باشد. پزشکان ما پوست شما را بررسی کرده و بهترین گزینه ی درمانی ممکن را برای از بین بردن خال های صورت به شماپیشنهاد می دهند. متخصصین ما همچنین بهترین روش های مراقبتی پس از عمل را به شما ارائه کرده و باکیفیت ترین ژل های از بین برنده ی جای زخم را به شما می دهند تا پس از انجام عمل از آن ها استفاده کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد خال و عوامل خطر
-خال ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شوند. همچنین ممکن است فرد با خال زاده شده و یا عوامل وراثتی برای ایجاد آن را داشته باشد.
-با اینکه تعداد خال ها ممکن است در هر فرد متفاوت باشد، افرادی با رنگ پوست روشن تر معمولاً تعداد بیشتری خال را بر روی پوست خود می بینند چرا که میزان ملانین در پوست آن ها کمتر است.
-یک فرد بالغ معمولاً در بین 10 تا 40 خال در بدن خود دارد.
-خال ها ممکن است در اثر تغییرات هورمونی از قبیل بارداری یا رسیدن به سن بلوغ ایجاد شده و یا از بین بروند.
-افراد معمولاً به طور طبیعی با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن به خال های بیشتری مبتلا می شوند که این خال ها - در اکثر موارد - خطری ندارند.
با این حال، لازم است تا برای بررسی تغییرات خال ها، پوست شما به طور منظم تحت معاینه و بررسی قرار گیرد (توصیه می شود در صورتی که اقوامی مبتلا به سرطان پوست دارید این معاینات را هر ماه یک بار و حداقل سه ماه یک بار انجام دهید).
انواع خال ها بر حسب موقعیت


خال جانکشنال ملانوسیتی

خال جانکشنال ملانوسیتی در اثر تجمع ملانوسیت ها در محل اتصال پوست با روپوست ایجاد می شود. این خال ها معمولاً کمی برجسته بوده و دارای مرزهای منظم و رنگدانه های تیره می باشند. البته ممکن است طیف رنگی آن ها از برنزی تا قهوه ای تیره متفاوت باشد.

خال درون پوستی
این نوع خال همرنگ با پوست بوده و معمولاً با بافت های اطراف خود ادغام می شود. رنگ این خال به تیرگی خال های جانکشنال ملانوسیتی نیست چرا که محل قرارگیری آن درون پوست می باشد.

خال مرکب
خال مرکب علائم هر دو خال جانکشنال و درون پوستی را نشان می دهد. در این نوع خال، سلول های ملانوسیت در پوست و در محل اتصال پوست و روپوست تجمع می یابند. این خال ها معمولاً در وسط برجسته بوده و دور آن ها صاف است.

علائم هشدار برای سرطان
در طول معاینه ی پوست، به یاد داشتن همه ی عوامل خطر برای بررسی کار سختی است به همین دلیل پزشکان از روش مخصوصی برای ساده کردن کارها استفاده می کنند.
زمانی که پوست خود را معاینه می کنید، علائم زیر را به یاد داشته باشید:
عدم تقارن: خال به طور واضحی نامتقارن است.
مرز: مرزهای خال دارای توازن نیستند.
رنگ ها: خال حداقل دارای دو رنگ مختلف است.
قطر: عرض خال بیش از 6 میلی متر است.
بزرگ شدن: خال با گذشت زمان بزرگ تر می شود.

تکنیک های برداشتن خال با عمل جراحی
بریدن خال

در این روش برای جراحی خال صورت، خال با استفاده از یک تیغه ی مخصوص بریده می شود که چیزی در حدود 20 دقیقه زمان می برد. زخم ایجاد شده ممکن است برای توقف خونریزی به سوزاندن احتیاج داشته باشد. البته این زخم ها نیازی به بخیه شدن نداشته و معمولاً بین 1 تا 2 هفته ی بعد بهبود پیدا می کنند. تنها یک زخم کوچک و سطحی پس از انجام عمل بر جای خواهد ماند.

برداشتن خال با پانچ

متخصصین ما از یک ابزار دایره ای مخصوص برای برداشتن بخش کوچکی از پوست استفاده می کنند که شامل لایه های عمیق تر نیز می شود (روپوست، پوست و چربی های سطحی)

برداشتن خال با روش بیضوی

در روش بیضوی، بافت ها عمیق تر برداشته شده و خال کامل تر از بدن خارج می شود. زخم ایجاد شده نیازمند بخیه بوده که می توان از انواع جذبی و غیر جذبی بسته به محل انجام بخیه استفاده کرد. انجام این عمل در حدود 20 دقیقه زمان برده و عموماً روشی است که برای از بین بردن خال صورت و بدن عمیق و کیست ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خال های بزرگ تر / سرطان پوست

در صورتی که وجود سرطان احتمال داده شود ممکن است لازم باشد تا مقدار بیشتری از پوست برداشته شود. در صورتی که منطقه ی درگیر شده بر روی صورت قرار داشته باشد حتماً شما می خواهید جای زخم های باقی مانده کمتر در معرض دید باشند. از آنجایی که واحدهای تشکیل دهندهی بینی شکل گردتری دارند، می توان نقص های موجود بر روی آن را با استفاده از یک وسیله ی پلاستیکی گرد مخصوص پوشاند. همچنین می توان پوست را از محلی که در آن زیاد است گرفته و در محل مورد نظر پیوند زد.

این وسیله های پلاستیکی به ندرت برای عمل برداشتن خال مورد استفاده قرار می گیرند و می توان گفت تنها استفاده ی آن ها برای سرطان پوست است. متخصصین ما تمام سعی خود را می کنند تا جای زخم بر روی پوست بیمار باقی نماند که البته در مورد خال های بزرگ تر، ممکن است جای زخم های کوچکی بر روی پوست باقی بمانند که با استفاده از تکنیک های برداشتن بافت اسکار می توان آنها را از بین برد.

جراحی موس

عمل جراحی موس به طور گسترده ای به عنوان کارآمدترین روش برای از بین بردن انواع خاص سرطان پوست مورد قبول واقع شده است. در این روش، متخصص ما سرطان را در چند مرحله و به صورت لایه لایه از بین می برند. در این عمل، بافت های سالم تا حد امکان نگه داشته شده و حفظ می شوند.

کرایوسرجری

کرایوسرجری یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای منجمد کردن و تخریب موارد رشد کرده بر روی پوست استفاده می شود. این روش، یک راه درمانی کارآمد برای ضایعه های پوستی قبل از سرطان و خالهاست. اعمال نیتروژن مایع بر روی ضایعه های پوستی به متخصص ما این توانایی را می دهد تا مناطق آسیب دیده را هدف گرفته و آن ها را در سطح سلولی نابود کند. پس از منجمد کردن، منطقه ی مورد نظر به صورت فیزیکی کنده شده و در عرض 3 تا 6 ماه بهبود پیدا می کند.

جراحی الکتریکی

در روش جراحی الکتریکی، خال ها در عرض چند دقیقه از بین می روند. در این روش، بافت ها تخریب شده و معمولاً از آن برای از بین بردن خال های کوچک استفاده می شود. از دستگاه های فرکاتور نیز برای توقف خونریزی در طول عمل جراحی استفاده میشود. پس از برداشتن خال تنها یک جای زخم کوچک و سطحی بر روی پوست باقی میماند.

برداشتن خال با استفاده از لیزر
خال های کوچک تر را می توان با استفاده از لیزر از بین برد. در این روش از انرژی نور برای تخریب خال استفاده می شود.

برنامه ریزی برای ایجاد جای زخم های کمتر
جهت بافت زخم

زمانی که در حال طراحی یک برنامه برای برداشتن خال هستید، بهترین کار نگاه کردن به خطوط پوست است. اینها خطوطی هستند که پوست در آن نواحی خم می شود. از جمله مثال های بارز خطوط پوستی میتوان به خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خطوط لبخند از گوشه ی بینی تا گوشه ی دهان اشاره کرد. در مناطق دیگر مانند چانه و پشت، تشخیص خطوط پوستی ممکن است اندکی دشوارتر باشد ولی این خطوط همیشه وجود دارند. بافت اسکار زمانی بهترین بهبودی را پیدا می کند که به موازات خطوط پوستی قرار گیرد.

رسیدگی به بافت ها

یک بریدگی معمولاً بهتر (و در نتیجه زیباتر) از یک زخم بزرگ بهبودی می یابد. بنابراین، زمانی که پوست را می بریم لازم است تا با رعایت مواردی، زیبایی پوست را حفظ کنیم. همچنین مهم است که توانایی کار با لوازم و ابزارآلات بسیار حساس را داشته باشیم. استفاده از این لوازم بهترین گزینه است چرا که معمولاً نواحی کوچکی از پوست باید برداشته شوند. هر چه با بافت بدتر رفتار کنید، بهبودی آن نامتقارن تر خواهد بود.

مواد استفاده شده برای بخیه و تکنیک های آن
در نهایت مهم است که بخیه با استفاده از نخ و سوزن های بسیار ریزی زده شود. در صورت امکان، بخیهها در زیر پوست قرار داده میشوند تا از سوراخ شدن تصادفی پوست توسط سوزن جلوگیری شود. در برخی از موارد از نخ های جذبی برای بخیه زدن استفاده می شود و در موارد دیگر نیز نخ های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند که این به موقعیت زخم (در صورت معمولاً زخم هایی که با نخ معمولی بخیه شده اند بهتر بهبودی پیدا می کنند و در ناحیه ی سینه زخم هایی که با نخ معمولی بخیه شده اند سریع تر التیام می یابند)، سفتی پوست و غیره بستگی خواهد داشت.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نکات مراقبتی در مورد مو

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

درمان پولیپ بینی با اندوسکوپی سینوس

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای درمان دیسک گردن از چه روش هایی استفاده میشود؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

تمرینات کگل

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

دلایل متداول درد ناحیه کمر چیست؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

علل درد جلو پا : متاتارسالژیا

دکتر طناز احدی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تزریق ژل خط اشک و جوانسازی زیر چشم

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

استرچ مارک یا ترک بدن چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت