شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

پیوند موی طبیعی

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

ظاهر هر فرد نقشی اساسی در ایجاد حس اعتماد به نفس او دارد و در اين میان داشتن موهای زیبا و انبوه نشانه ای بارز از زیبایی به شمار مي رود. هرچند همه مردم جامعه از این نعمت بهره مند نيستند و 30 تا 40 درصد مردان جهان گرفتار طاسی های پيشرفته اند. البته اين مشكل مختص مردان نیست و زنان هم كم و بيش با اين عارضه دست به گریبان هستند.

در سال هاي اخير پيشرفت های چشمگيری در زمينه پيوند مو حاصل شده است و همه آنها نشان مي دهند كه اگرچه اين جراحی به ظاهر ساده است، ولی عملی بسیار ظریف و حساس محسوب می شود و رعايت نكات زيادی لازم است تا بتوان به بهترین نتیجه رسید.مو نقش مهمی در زيبایی انسان دارد. اين عضو همانند بقيه اعضا بدن مي تواند دچار بيماري ها و مشكلات متعدد شوند.

عوامل بيماري زاي مختلفي باعث ريزش مو مي شوند. البته تعدادي از اين انواع ريزش ها برگشت پذير و با درمان دارويي يا از بين بردن عامل زمينه ای قابل برگشت هستند. ريزش مو در خانم ها 3 تا 4 ماه پس از زايمان و ريزش مو به دنبال استرس های شدید يا بر اثر اختلالات هورمونی و آندروژنتيكی ازاین نوع هستند.
فواید پیوند موی طبیعی
اما در مواردي پياز يا فوليكول مو از بين مي رود و رشد مجدد مو غيرممكن مي شود و با هيچ درمان دارويي هم قابل برگشت نیست. مثل سوختگي ها، محل های جراحی، رادیوتراپی، تروما. سردسته همه اينها ریزش موی هورمونی ژنتیكی است كه اگر در مراحل اوليه درمان نشوند يا اگر فرد به درمان دارويي پاسخ ندهد قابل برگشت نخواهند بود.دراین مواردبهترین روش درمانی پیوند مو است.

از حدود 15 سال پيش بحث ميكروگرافت و فوليكولار يونیت (FUT) در حوزه پيوند مو مطرح شد. در اين روش بعد از برداشت، فوليكول هاي مو را به صورت تك تك و با همان حالت طبيعي كه در ناحيه اهداكننده كه معمولاناحيه پشت سر و بالاي گوش است برداشته شده و در ناحيه مورد نياز به همان حالت طبيعي پيوند زده مي شوند.

در نتیجه مو پس از4-6 ماه استراحت، شروع به رشد مجدد می كند و به همان حالت طبیعی قبلی برمي گردد. نتيجه اين كار ايجاد موهاي طبيعی خود فرد در محل مورد نياز است.این کار بسته به وسعت منطقه مد نظر طی یک یا دو جلسه انجام می گیرد.در سرناحيه اي به نام ناحيه اهدا كننده وجود دارد كه فوليكول هاي آن هيچ وقت تحت تاثير هورمون هاي مردانه قرار نمي گيرد و در نتيجه دچار ريزش نمي شوند.

به همين دليل، حتي مردان طاس هم در ناحيه حاشيه و پشت سر مو دارند، در واقع فوليكول هاي مو در اين نواحي به گيرنده هورمون حساس نيستند. پس اگر ما بتوانيم اين فولیكول ها را از ناحيه اهداكننده به صورت سالم برداريم و با يك نمای طبيعي در محل گيرنده پيوند بزنيم، در محل جديد شروع به رشد مجدد مي كنند. مویی كه در اين روش پیوند زده مي شود دایمی است، هيچ وقت نمی ریزد و نياز به هيچ روش نگهداری خاصی هم ندارد.

در اين روش هر چه بتوانيم فوليكول هاي بیشتری را برداريم و بدون صدمه به محل گیرنده منتقل و به صورت هنرمندانه به نمای طبيعی نزديك تر كنيم كار پیوند مو با موفقيت بيشتری انجام مي شود. پس ظرافت، مهارت و دقت برای حصول نتیجه نهایی دلخواه در پیوند مو الزامی هستند.برای انجام پیوند موی طبیعی2 روش وجود دارد.

یكی روش قدیمی تر كه بهFIT معروف است که با پانچ های مخصوص پیاز مو را برداشت میكنیم . در این روش بعلت محدودیت دربرداشت در هر جلسه نیاز به جلسات متعدد برای ایجاد حداقل تراكم مورد نیاز است.بعلاوه در افرادی كه تراكم موی زیادی در ناحیه اهداكننده دارند ، با این روش 20 تا 30 درصد فولیكولهای مو از بین میروند.

به همین علت این روش تنها برای كسانی كاربرد دارد كه میزان كمی مو برای پیوند احتیاج دارند یا فاصله موها در پشت سرآنقدر زیاد است كه بخوبی می توان آنها را از هم جدا كرد یا در حالتی كه بخواهیم از فولیكول های تنه كه ازهم فاصله دارند برداشت كنیم. در روش استاندارد جدید كه تقریبا تمام شرایط یك پیوند موی ایده آل را دارد و به FUT معروف است یك نوار به عرض 1 تا 5/1 سانتی متر و به طول 20 تا 30 سانتی متر از پوست پشت سر برداشت می شود.

سپس با استفاده از میكروسكوپ و لوپ های مخصوص ، فولیكول های آن بصورت تك تك جدا می شوند و با همان ظرافتی كه جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یك میلی متر پیوند زده می شود. در روشFUT درهر جلسه پیوند مو بسته به تراكم مو ودرجه شلی یا الاستیسیته پوست ناحیه اهداكننده بین 2000 تا 3000 گرافت كه معادل 4000 تا 6000 تار مو می باشد برداشت می شود.

این مقدار مو تقریبا نصف یك سر طاس را پوشش مناسب میدهد و اگر فردی طاسی پیشرفته هم نداشته باشد، با همین یك جلسه درمان می شود. این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابر این در افرادی كه مشكل سلامتی نداشته باشند محدودیت سنی ندارد و حتی در كودكی كه دچار سوختگی یا بیماریی كه منجر به ریزش مو شده است، می تواند تحت درمان قرار گیرد.
این نوع پیوند احتیاجی به استراحت و گذراندن دوره نقاهت در منزل ندارد. در ضمن موی پیوندی پس از4 تا 6 ماه شروع به رشد می كند و مادام العمر به رشد خود ادامه می دهند.در بحث پیوند مو انتخاب بیمار خیلی مهم است. باید دید فردی كه می خواهد تحت پیوند قرارگیرد، آیا واقعا به این درمان احتیاج دارد یا خیر؟
در ریزش موی اسكارینگ یا برگشت ناپذیر پیوند مو تنها راه درمان محسوب می شود و در ریزش موهای هورمونی- ژنتیكی هم معمولادر افرادی كه در فاز ریزش شدید مو هستند توصیه نمی شود و در واقع بیشتر به افرادی توصیه می شود كه 50درصد یا بیشتر از موهای خود را از دست داده باشند و تراكم موها در حدی باشد كه بتوانیم لابه لای آنها پیوند بزنیم.
خانم هایی كه به هر دلیل دچار این مشكل شده اند هم به راحتی می توانند از این روش برای پرپشت شدن موهایشان استفاده كنند.مویی كه در روشFUT پیوند زده می شود، دائمی است هیچ وقت نمی ریزد و نیاز به هیچ روش نگهداری خاصی ندارد.
برای كسانی كه پشت سر پرمویی دارند روش استانداردFUT پیشنهاد می شود، ولی در كسانی كه موی پشت سر به هر دلیلی كم پشت باشد یا از ناحیه تنه برداشت شوداز روشFIT استفاده می شود. البته چون الگوی رشد موی تنه با موی سر متفاوت است در صورتی كه موی سر آنقدر كم باشد كه نتوانیم پوشش مناسب ایجاد كنیم از ناحیه تنه برداشت میكنیم. اما معمولاً ناحیه اهدا كننده سر در بیشتر افراد آنقدر موی ذخیره دارد كه بتوانیم نقص موجود را مرتفع كنیم.

مقدار مویی كه در هر جلسه برای هر فرد پیوند زده می شوند به چند عامل عمده وابسته است.اول میزان تراكم موی فرد است. برخی از افراد 50 فولیكول و برخی دیگر 100 تا 120 فولیكول در یك سانتی متر مربع دارند. دومین عامل بستگی به میزان شلی یا الاستیسیته پوست سر فرد دارد. به همین دلیل، در برخی بیماران تنها می توان به عرض 8 میلی متر از پوست برداشت كرد؛ اما درفرد دیگری 2 سانتی متر برداریم. طول هم به همین نسبت متغیر است بنابراین میزان مویی كه در هر جلسه برای هر فرد پیوند زده می شود، به میزان ذخیره موی فرد و به تبحر و تجربه تیم پیوندمو بستگی دارد.

با توجه به اینکه در عمل کاشت مو، موها از پشت سر جدا شده و در مراحلی بسیار دشوار و طولانی در جلوی سر کاشته میشوند لذا ممکن است ریشه موها دچار آسیب دیدگی موقت شوند .بدون شک و بطور قاطع با همراه سازی عمل کاشت مو با PRP ، میتوان تاثیر منفی آسیب های احتمالی را تا اندازه زیادی کاهش داده و نواقص و کمبودهای احتمالی را تامین نماید.

این کار با تشکیل عروق خونی جدید و افزایش اکسیژن رسانی در محیط، موهای جدید را در کمترین زمان ممکن، به شرایط مناسب رسانده و در نهایت کیفیت عمل را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین بعد از کاشت مو میتوان با تزریق PRP در فواصل یک ماهه، روند رشد و تقویت فولیکول و موهای منتقل شده را تسریع بخشید.

ارتقاء نرم افزاری وب سایت شما یکی از خدمات گروه نرم افزاری پزشک آنلاین است که با تکیه بر دانش و مهارت متخصصین این مجموعه، همچنین سالها تجربه در زمینه طراحی و پیاده سازی سایت، در بهترین سطح ممکن قابل اجرا می باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید؛ لطفا با شماره تلفن 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت علائم و درمان بزرگ شدن کلیه

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

علائم بروز انحراف شست پا (هالوکس والگوس) چیست؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

لیزر اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

چگونه می توان میخچه را درمان کرد؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

درمان آفتاب سوختگی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

روشهای تزریق فیلر گونه

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

و زیبایی صورت open bite فیلم جراحی فک بالا جهت اصلاح

دکتر بیژن موحدیان [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

شباهتها و تفاوت های سرطان پستان تهاجمی و غیرتهاجمی

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

عوارض تاتو یا همان خالکوبی چیست؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت