شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

مراحل کاشت مو

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

کاشت مو شامل جدا کردن فولیکول های فرد از ناحیه ی دهنده (معمولا در پشت یا اطراف سر)، که در آن ناحیه، موها نسبت به طاسی یا تنک شدن، مقاوم هستند. این فولیکول ها به نواحی از پوست سر که کم مو یا طاس است، پیوند می شوند و در آن ناحیه به رشد طبیعی شان ادامه می دهند. کاندیداهای پیوند مو اغلب مردان در مراحل ابتدایی یا میانی ریزش مویشان تمایل به کاشت مو وانجام عمل جراحی پیوند مو دارند. با وجود این که این روش تنها راه دائمی برای حل مشکل ریزش مو است، اما برای همه ی افراد مناسب نیست. در زیر به نکاتی اشاره شده است که می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید آیا لین روش برای شما مناسب خواهد بود یا نه.

بهترین کاندیداها برای کاشت مو:

بهترین کاندیداها برای کاشت مو وعمل جراحی پیوند مو، مردانی هستند که به ریزش موی ژنتیکی یا طاسی وابسته به جنس در مردان (MPB)، که رایج ترین نوع ریزش مو است، دچار هستند. مردان مبتلا به MPB، خط رویش مویشان به عقب کشیده می شود یا در قسمت بالای سر ریزش مو دارند یا به هر دو مشکل دچار هستند. به هر حال، حتی مردانی که سطوح قابل توجهی از ریزش مو دارند، معمولا موهای سالمی در اطراف و پشت سرشان دارند. موهای این قسمت ها به طور ژنتیکی رشد طبیعی دارند صرفنظر از این که فرد در نواحی دیگر، دچار ریزش مو است.

کاشت مو شامل جدا کردن فولیکول های فرد از ناحیه ی دهنده (معمولا در پشت یا اطراف سر)، که در آن ناحیه، موها نسبت به طاسی یا تنک شدن، مقاوم هستند. این فولیکول ها به نواحی از پوست سر که کم مو یا طاس است، پیوند می شوند و در آن ناحیه به رشد طبیعی شان ادامه می دهند.

روش پیوند مو

1. پزشک جراح کاشت مو، نوار باریکی از پوست سر را در ناحیه پشت سر، جایی که فولیکول ها به طور ژنتیکی به ریزش مقاوم هستند، جدا می کند.
2. با استفاده از میکروسکوپ های پیشرفته، ناحیه ی دهنده با دقت و ظرافت به واحدهای فولیکولی تکی تقسیم می شوند.
3. سپس برش های گیرنده در در محل مورد نظر ایجاد می شوند.
4. فولیکول های آماده شده، با ظرافت به گونه ای قرار داده می شوند که با جهت و زاویه ی رویش طبیعی موهایتان هماهنگ باشد. ملاحظات پزشکی در مورد عمل جراحی ترمیم مو تنها یک پزشک متخصص پیوند مو، می تواند به شما بگوید که آیا کاندید خوبی برای کاشت مو هستید یا خیر.

در صورتی که می خواهید قبل از ملاقات با متخصصین ما، با پزشک یا متخصص زیبایی خود مشورت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه ی "سوالاتی که باید از پزشکتان بپرسید" مراجعه کنید. طی جلسه ی مشاوره، پزشک وسعت ریزش موی شما و مقدار مویی که در ناحیه ی دهنده در دسترس است را، تشخیص می دهد. اگر شما کاندید خوبی برای کاشت موباشید، پزشک در مورد تعداد گرافت ها و تعداد جلسات مورد نیاز شما توصیه هایی ارائه خواهد کرد و به شما خواهد گفت که به چه میزان پوششی از مو می توانید دست یابید. در حین عمل از بی حسی موضعی استفاده می شود.

کاشت مو و هزینه آن

بیمار در طول عمل بیدار خواهد بود و کمترین میزان ناراحتی را تحمل خواهد کرد. در زیر، دقیقا آنچه که شما قبل، در حین و یا پس از کاشت مو وعمل پیوند مو مشاهده خواهید کرد، مرحله به مرحله بیان شده است. قبل از عمل کاشت مو شب قبل از کاشت مورا به خوبی استراحت کنید، از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید، و یک صبحانه ی سالم بخورید. از شما خواسته می شود که به مدت چند روز قبل از عمل کاشت مو از مصرف آسپیرین خودداری کنید. جزئیات بیشتر بر اساس شرایط خاص شما توسط پزشکتان به شما ارائه خواهد شد. روز عمل جراحی پیوند مو عمل کاشت مو در مطب پزشک به صورت سرپایی انجام می شود و معمولا 3 تا 8 ساعت طول می کشد. (در موارد نادر بسته به تعداد واحدهای فولیکولی که قرار است پیوند شود، این زمان کمی طولانی تر خواهد شد.). به طور کلی کمترین میزان ناراحتی را در طول عمل حس خواهید کرد.

متخصصین ما از آرام بخش های خفیف و بی حسی موضعی استفاده می کنند. شما در طول عمل می توانید استراحت کنید و وقت بگذرانید. قبل از شروع عمل، پزشک شما تراکم فرق سرتان را بررسی خواهد کرد و جزئیاتی که قبل از عمل کاشت مو در مورد آن صحبت کرده اید را، شامل خط رویش مورد نظرتان و انتظاراتی که از نتیجه ی عمل دارید، مرور می کند.

سپس، پزشک شما مراحل عمل را که در زیر، با جزئیات بیان شده است، مرور می کند و در صورتی که سوالی داشته باشید، به آن پاسخ می گوید.

مراحل مرحله ی اول: آماده سازی ناحیه ی گیرنده در این مرحله از کاشت مو نوار باریکی از ناحیه ی دهنده از پشت سر یا کناره های سر، که در این ناحیه، مو به طور ژنتیکی به ریزش، مقاوم است، جدا می شود. موی اطراف نوار دهنده، دست نخورده باقی می ماند، در حالی که موی ناحیه ی دنده، تراشیده می شود. سپس ناحیه ی دهنده توسط بی حسی موضعی، بی حس می شود.
مرحله ی دوم: برداشت نوار باریکی از ناحیه ی دهنده توسط چاقوی جراحی، جدا می شود و پوست در ناحیه دهنده بخیه زده می شود. پس از بهبود این ناحیه در مراحل کاشت مو، معمولا یک خط یا جای زخم خیلی کوچکی بر جای می گذارد که توسط موهای واقع در آن محل پوشانده می شود. حتی بلافاصله پس از بخیه زدن محل، منطقه ی تحت جراحی، به سختی قابل مشاهده خواهد بود.
مرحله ی سوم: جداسازی تیمی از دستیاران پزشکی، که به خوبی آموزش دیده اند، توسط میکروسکوپ استریو، باریکه ی جدا شده از ناحیه ی دهنده به گروه های فولیکولی طبیعی تقسیم می کنند. (موی شما به طور طبیعی در گروه های یک، دو، سه و چهارتایی رشد می کند.)
مرحله ی چهارم: ایجاد نواحی گیرنده ایجاد نواحی گیرنده، هنری ترین بخش روش کاشت مو است. پزشک شما برش هایی به عمق هر فولیکول مو ایجاد می کند که با جهت و زاویه ی رشد موی شما هماهنگ است.
مرحله ی پنجم: جای گذاری واحدهای فولیکولی با دقت به درون ناحیه های گیرنده توسط تیم پزشکی متخصص قرار داده می شوند. واحد های فولیکولی دو و سه تایی در ابتدا در قسمت جلویی خط رویش مو قرار داده می شوند، در حالی که واحدهای فولیکولی سه و چهارتایی معمولا پشت سر آن ها و قسمت بالای سر، به منظور ایجاد تراکم بیشتر قرار می گیرند. شست و شوی مو و چکاپ پس از عمل روز پس از عمل جراحی کاشت مو طی اولین ملاقات شما پس از عمل، به احتمال زیاد با تیم پزشکی دیدار خواهید داشت تا روش عمل شما را مرور کرده و اولین شست و شوی موی تان را انجام دهند. پس از آن بسته ی پزشکی منحصر به فرد ما و راهنمای ده روز اول بعد از عمل را دریافت خواهید کرد. کشیدن بخیه و چکاپ پس از عمل 10 تا 14 روز پس از عمل کاشت مو برای کشیدن بخیه ها باید به مطب پزشک در مرکز ترمیم مو مراجعه کنید.

ناحیه ای که باریکه ی دهنده ی مو از آن جدا شده است، بهبود یافته و یک خط یا جای زخم که به زحمت دیده می شود، ایجاد خواهد شد. بهبودی 7 تا 10 روز پس از عمل پس از عمل کاشت موی شما، برش های کوچک زیادی همراه با موهای خیلی کوتاه، در ناحیه ی گیرنده نمایان خواهد بود. برش های کوچک ناحیه ی گیرنده به سرعت بهبود خواهند یافت. هر نوع قرمزی، تورم جزئی و دلمه ، معمولا طی یک هفته از بین خواهد رفت. وقتی بهبودی کامل حاصل شد، عملا هیچ زخم قابل مشاهده ای در مکان رشد موی جدید وجود نخواهد داشت. رشد جدید تقریبا 3 تا 4 ماه پس از عمل کاشت مو (نتایج ممکن است متفاوت باشند.) هنگامی که تمام واحدهای فولیکولی جای گذاری می شوند، مو شروع به وارد شدن به فاز استراحت می کند. سپس 2 تا 3 ماه طول می کشد تا فولیکول ها موی جدید تولید کنند.

بین 9 تا 12 ماه پس از عمل نتیجه ی کاشت مو را مشاهده خواهید کرد. هزینه و قیمت هزینه کاشت مو مشابه سایر روش های درمانی با توجه به شرایط تغییر می کند. قیمت کاشت مو با توجه به مدت زمان لازم برای درمان، مقدار موی کاشته شده و ناحیه تحت درمان متغیر است. کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی، عوارضی ندارد و در مدت زمان کوتاه می تواند چهره شما را جوانتر و شاداب تر جلوه دهد. استفاده از روش کاشت موی ترکیبی مزایای هر دو روش FUT و FIT را دارا می باشد. نتیجه این روش موهایی پر پشت و با ظاهر طبیعی برای افراد می باشد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بهترین روش لیفت گونه بدون جراحی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تنگی کانال کمری و درمان با لیزر پلاسما

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

تشخیص واریس پا با سونوگرافی داپلر

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

توصیه های بعد از عمل پروستات

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

علت ایجاد منگوله پوستی یا زائده گوشتی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

سوالات جنسی رایج

دکتر محمد رضا قرائتی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

بهترین وضعیت کمر هنگام خواب

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

رشد روانی - جنسی نرمال و خود ارضایی در دوران کودکی

دکتر سید محمدرضا صدرعاملی [ فوق تخصص روانپزشکی اطفال ]

درمان افسردگی در ام اس

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت