شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

ماموپلاستی یا کوچک کردن و لیفت سینه

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

جراحی پلاستیک ، خواه به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی ، نیازمند انتخاب های فراوانی است . نخستین و مهمترین آنها ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است . یکی از بهترین شاخص های آموزش یک پزشک ، دارابودن دانشنامه ی بورد فوق تخصص می باشد . از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه ی بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک سوال نمائید ، این دانشنامه تنها نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و تمام نواحی دیگر بدن است .

ماموپلاستی(جراحی کوچک کردن سینه )

سینه های بسیار بزرگ ممکن است سبب مشکلات بهداشتی و احساسی برای بعضی از بانوان شود . علاوه بر مسائل مربوط به تصور ذهنی فرد از خودش ، فرد ممکن است دچار درد و ناراحتی فیزیکی نیز گردد . سنگینی بافت اضافی سینه ، ممکن است توانائی شما در زندگی فعال را مختل نماید و انجام فعالیتهای ورزشی را محدود و حتی در مواردی غیر ممکن سازد . ناراحتی روحی و مشکل سینه های بزرگ ، آویزان ، برای بعضی از زنان درست به اندازه ی درد فیزیکی مهم است . سنگینی ناشی از این بافت اضافی میتواتند باعث درد گردن و ستون فقرات شود باعث حالت عرق سوز در چین زیر سینه گردیده و مشکلات بهداشتی و بوی نامطبوع ایجاد کند و در نهایت فرد از پوشیدن لباسهای دلخواه محروم شده و از حضور در مجالس معذب میگردد
اعمل جراحی ماموپلاستی کاهنده با برداشتن چربی ، بافت غددی ، و پوست اضافی از سینه ، سبب ایجاد سایز سینه متناسب با بدن شما ، و کاهش ناراحتی همراه با سینه های بزرگ می گردد

آیا این عمل برای من مناسب است ؟

کوچک کردن سینه ها یک عمل بسیار فردی است ، و شما باید این عمل را با نظر خودتان انجام دهید ، نه به دلیل تمایل فرددیگر یا برای شبیه شدن به یک تصویر فرضی ایده آل ، کوچک کردن سینه برای شما انتخاب مناسبی است اگر :

در هنگام مشاوره چه باید کرد ؟

موفقیت و بی خطربودن جراحی شما ، تا حد زیادی به صداقت و صراحت شما طی جلسه مشاوره بستگی دارد چون این عمل نسبتا طولانی است و باید فرد توانایی طول مدت عمل را دارا باشد در صورت داشتن هر گونه سابقه بیماری و مصرف دارو با پزشک خودتان کامل گفتگو نمایید و اطلاعات کاملی در اختیار ایشان بگذارید. از شما سوالاتی در مورد سلامت ، خواسته ها ، و روش زندگیتان پرسیده خواهد شد .
آمادگی بحث درباره ی موارد زیر را داشته باشید

  1. چرا می خواهید این عمل را انجام دهید ؟
  2. شرایط پزشکی ، حساسیت های داروئی ، و درمان های طبی و جراحی در هر ناحیه ایی از بدن
  3. مصرف فعلی داروها ، ویتامین ها ، مکمل های گیاهی ، الکل ، سیگار ، و مواد مخدر
  4. سابقه جراحی های قبلی
  5. سابقه ی خانوادگی سرطان سینه ، و نتایج ماموگرافی ها و بیوسی های قبلی

انتظارات و نتیجه ی مطلوب از نظر شما چیست ؟

مثل تمام اعمال جراحی ممکن است این عمل شما با عارضه روبرو گردد باید توانایی مدیریت و پیگیری درمانها را داشته باشید

هزینه عمل بخش عمده ایی از سبد درآمد شما نباشد وبتوانید آنرا مدیریت نمایید

در صورت نیاز به اقدامات و درمانهای تکمیلی واقع بین بوده و پیگیری نمایید

بعلاوه جراح شما وضعیت سلامت عمومی و شرایط پزشکی موجود و عوامل خطرساز را در مورد شما بررسی می نماید .

سینه های شما را معاینه نموده و اندازه گیری های دقیق از نظر اندازه ، شکل ، کیفیت پوست ، و موقعیت نوک سینه و هاله دور آن بعمل می آورد . برای پرونده پزشکی از شما عکس هایی می گیرد .

گزینه های انواع روشهای جراحی برای شما را مطرح نموده و یک روش درمانی را توصیه می کندنتیجه احتمالی عمل کوچک کردن سینه را بیان کرده و مخاطرات و عوارض ممکن را گوشزد می نماید .در مورد استفاده از بی هوشی در حین عمل کوچک کردن سینه بحث نماید .

آماده شدن برای جراحی

پیش از جراحی ممکن است از شما خواسته شود

چنانچه عمل کوچک کردن سینه بصورت سرپائی انجام شود ، شما نیاز به همراه خواهید داشت . ترتیبی اتخاذ فرمائید که کسی شما را پس از عمل به منزل رساند ه و حداقل شب اول پس از عمل را نزد شما بماند .

مراحل جراحی

در حین عمل کوچک کردن سینه چه اتفاقی رخ می دهد

کوچک کردن سینه معمولا با ایجاد برش هایی روی سینه و خارج ساختن چربی اضافی و بافت غددی و پوست انجام می پذیرد .
در بعضی از موارد ممکن است چربی اضافی علاوه بر تکنیک های شرح داده شده در ذیل با لیوساکشن تخلیه گردد .

اگر مشکل اصلی بزرگی سینه مربوط به زیادی چربی است و پوست اضافه نیست ، می توان از لیپوساکشن به تنهائی برای کوچک کردن سینه استفاده نمود .
روش مورد استفاده برای کوچک کردن اندازه ی سینه شما ، براساس شرایط فردی ، ترکیب سینه ، میزان برداشت موردنیاز ، تمایل شما ، و توصیه جراح تعیین می گردد .

مرحله اول - بی هوشی

برای حفظ آسایش شما طی عمل جراحی ، داروهائی تجویز خواهد شد . گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد .

مرحله دوم - برش جراحی

گزینه های برش جراحی شامل موارد زیر هستند

- الگوی گرد به دور هاله ی رنگی سینه

- الگوی شبیه سوراخ کلید یا راکت شکل با برش اطراف هاله و خط عمودی تا حد چین زیر سینه

- الگوی T معکوس یا شبیه لنگرکشتی

-قطع کامل بافت اضافه سینه وپیوند نوک سینه و هاله رنگی بصورت گرافت (پیوند پوست که بدون قدرت شیردهی و بدون حس طبیعی)

خطوط برش جوشگاه های دائمی و هستند ، اگرچه معمولا در زیر سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند .

مرحله سوم - برداشتن بافت ها و تغییر موقعیت آنها

پس از ایجاد برش جراحی ، نوک سینه که به بافت خونرسانی و عصب دهی اصلی خود چسبیده می ماند ، تغیر محل داده می شود ، در صورت نیاز اندازه ی هاله با برداشتن پوست از حاشیه آن کاسته می شود . بافت سینه ی باقیمانده کوچک شده بالا آورده شده و شکل داده می شود . گاهی اوقات برای سینه های بسیار بزرگ و آویزان ، لازم است نوک سینه و هاله ی آن برداشته شده و به موقعیت بالاتری روی سینه منتقل گردند ( گرافت نیپل آزاد . در این روش حس طبیعی و شیردهی از بین می روند)

مرحله چهارم - بستن برش ها

برای شکل دادن به سینه ی کوچک جدید ، برش ها به یکدیگر رسانده می شوند در داخل عمق سینه ، بخیه هایی برای حمایت و شکل دادن به سینه تازه ساخته شده زده شده و سپس پوست با بخیه ، چسب پوستی یا نوار چسب جراحی بسته می شود . خطوط برش دائمی هستند ولیکن غالبا کمرنگ شده و با گذشت زمان بطور چشمگیری بهبود می یابند . مگر در مواردی که بدن شما کلوئید ساز بوده و گوشت اضافه ایجاد نماید

مرحله پنجم - ملاحظه ی نتایج

نتایج عمل کوچک کردن سینه بلافاصله قابل رویت است . با گذشت زمان ورم پس از عمل برطرف شده و خطوط برش کمرنگ می شوند . با بهبودی تدریجی ، رضایت شما از شکل جدید افزایش خواهد یافت . در مراحل اول عمل ممکن است چین خوردگیها و ناصافی هایی رویت شود که با گذر زمان تا حدود زیادی بهتر می شوند و در موارد نادری ممکن است نیاز به اصلاحات کوچکی باشد که بسیاری از آنها در مطب و بصورت سرپایی قابل انجام است

حقایق مهم درباره ی مخاطرات کوچک کردن سینه

تصمیم برای انجام عمل کوچک کردن سینه بسیار فردی بوده و شما باید تصمیم بگیرید که آیا فوائد عمل منطبق با اهداف شما هست ؟

ماموپلاستی

و آیا مخاطرات و عوارض احتمالی برای شما قابل پذیرش میباشد ؟

جراح پلاستیک شما و یا پرسنل درمانی جزئیات مخاطرات همراه با این عمل را برای شما توضییح خواهند داد . از شما خواسته می شود که برگه ی رضایت را امضاء نمائید که نشان می دهد شما نوع عملی که انجام خواهد شد و مخاطرات و عوارض احتمالی را کاملا فهمیده اید .
بعضی از مخاطرات عمل عبارتند از

حقایقی دیگر در مورد مخاطرات عمل

باید بدانید که جراحی کوچک کردن سینه ممکن است انجام بعضی از آزمون های تشخیصی را مختل نماید .

توانائی شما در شیردادن ممکن است پس از عمل ماموپلاستی کاهنده محدود گردد . چنانچه قصد شیردهی دارید با پزشک خود مشورت نمائید .

این عمل را می توان در هر سنی انجام داد ولی بهتر است هنگامی انجام شود که سینه ها بطور کامل رشد کرده اند .

تغییرات سینه طی بارداری ، تغییرات چشمگیر وزن ، ممکن است نتایج عمل جراحی قبلی کوچک کردن سینه را تغییر دهند

هنگامی که به منزل می روید

چنانچه دچار تنگی نفس ، درد قفسه صدری ، یا ضربان غیر طبیعی قلب شدید ، سریعا کمک پزشکی بخواهید . ممکن است در صورت بروز این عوارض ، نیاز به بستری شدن در بیمارستان و درمان های تکمیلی باشد .
حرفه ی پزشکی و جراحی یک علم قطعی نیست . اگرچه نتایج خوب مورد انتظار هستند ولیکن تضمینی در این مورد وجود ندارد . گاهی اوقات امکان حصول نتایج بهینه با یک عمل جراحی بصورت صد در صد وجود ندارد .

مراقب باشید

پیروی از آموزش های پزشکتان کلید موفقیت جراحی شماست . مهم است که عمل برش های جراحی در معرض فشار زیاد ، سائیدگی ، یا حرکت در حین مرحله التیام قرار نگیرند . پزشک شما دستورات ویژه در مورد نحوه ی مراقبت به شما خواهد داد .
حتما سوالات خود را بپرسید . بسیار مهم است که تمام سوالات خود را مستقیما از جراح پلاستیک خود بپرسید . این طبیعی است که اندکی اضطراب ( خواه ناشی از هیجان مربوط به پیش بینی نتیجه ی عمل ، و یا ناشی از استرس پیش از عمل ) داشته باشید . این احساسات را با جراح پلاستیک خود درمیان بگذارید .

دوره بهبودی

پس از پایان عمل جراحی ، پانسمان یا بانداژ بر روی محل برش ها گذاشته خواهد شد . ممکن است بانداژ الاستییک یا سوتین حمایت کننده برای کاهش ورم یا حمایت از سینه های در حال التیام پوشانده شود . ممکن است یک لوله ی کوچک و باریک (درن)موقتا در زیر پوست گذارده شود تا خون اضافی یا مایع تجمع یافته را تخلیه نماید .
به شما آموزش های ویژه شامل موارد زیر داده خواهد شد :
- چگونه پس از عمل از محل جراحی مراقبت نمائید ، داروهائی که به صورت موضعی یا خوراکی به منظور کمک به التیام یا کاهش خطر عفونت تجویز می شوند ، علائم اختصاصی که باید در محل عمل یا وضعیت سلامت عمومی خود جستجو نمائید ، و هنگامی که برای پیگیری باید به جراح پلاستیک خود مراجعه نمائید .

حتما از جراح پلاستیک خود در مورد وقایع دوره ی بهبودی سوال کنید

  1. پس از جراحی به کجا برده خواهم شد ؟
  2. چه داروهائی پس از عمل تجویز می گردد ؟
  3. آیا پس از عمل پانسمان یا بانداژ خواهم داشت ؟ چه هنگام باید پانسمان را برداشت ؟
  4. آیا باید بخیه ها را کشید ؟ چه موقع ؟
  5. از چه هنگام می توانم فعالیت طبیعی یا ورزش را از سر بگیرم ؟
  6. چه موقع برای پیگیری مراجعه نمایم ؟

نتایج جراحی کوچک کردن سینه ، طولانی مدت خواهند بود . اندازه ی جدید سینه کمک می کند که شما از درد و محدودیت فیزیکی قبل از عمل رهائی یابید . شکل متناسب تر شما احتمالا سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصور ذهنی شما از خودتان خواهد شد . اگرچه ممکن است با گذشت زمان در اثر پیری ، تغییرات وزن ، عوامل هورمونی و جاذبه شکل سینه ها تغییر یابد .

هزینه عمل کوچک کردن سینه چقدر است ؟

هزینه همواره یکی از ملاحظات جراحی غیراورژانس است . هزینه جراحی کوچک کردن سینه می تواند بسیار متغیر باشد . هزینه یک جراح برای عمل کاهش سایز سینه ممکن است براساس تجربه او ، نوع عمل انجام شده و یا موقعیت جغرافیایی متفاوت باشد . بسیاری از جراحان پلاستیک در مورد هزینه ها می توانند شما را راهنمایی کنند ، بنابراین حتما در این مورد بپرسید
هزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد :

عمل جراحی کوچک کردن سینه معمولا یک عمل جراحی ترمیمی محسوب می شود و ممکن است در صورت انجام آن به منظور تسکین علائم طبی ، توسط بیمه پوشش داده شود . بسیاری از بیمه ها جراحی کوچک کردن سینه را بر اساس مقدار بافتی که برداشته می شود ، نوعی عمل بازسازی محسوب می نمایند . به هر حال برای جبران هزینه لازم است مدارک قبل از عمل ارائه گردند . سیاست بیمه های مختلف بسیار متفاوت است . سیاست بیمه ی خود را جهت بررسی پوشش عمل به دقت بررسی نمائید .
رضایت شما مهمتر از میزان هزینه است
هنگامی که یک جراح پلاستیک را برای کوچک کردن سینه انتخاب می کنید ، به خاطر داشته باشید که تجربه جراح و راحت بودن شما با او ، به اندازه هزینه نهایی مهم است .

مراقبتهای بعد از ماموپلاستی( با یا بدون پروتز):

1. درد تا سه روز حداکثر و سپس کاهش میابد که در طی این دوره مسکن جوابگو خــواهد بـود.کمپرس گاه بگاه سرد توصیه میشود اما بعلت بیحسی طبیعی بعد از عمل وخطر آسیب پوست بعلت سرما باید با احتیاط و حتمی بطور متناوب استفاده شود و آب مـــورد استفاده از آب سرد شیر منزل باشد( و نه یخ). پس از روز سـوم کمپرس گرم موجب تسریع بهبودی کبودی خواهد شد اما بعلت بیحسی طبیعی بعد از عمل دمای کمپرس گرم، نباید بیش از 37 درجه باشد والا موجب سوختگی خواهد شد.

2. برای کاهش درد و ورم هنگام استراحت بدن را بالاتر از معمول نگاه دارید.(زاویه سی درجه برای تخت مناسب است)

3. تـا چند هفته از فعالیت سنگین پــرهیز کنید.( فعالیت معمول ضرری ندارد و استراحت مطلق ممنوع است زیــرا خطر لخته شدن خون در عروق اندام تحتانی را افزایش میدهد).

4. در صورت عــدم رعایت موارد فوق و کاهش مصرف نمک تا پانزده روز امکان ورم طولانی وجود دارد

5. کبودی خفیف محل عمل طبیعی است.

6. آناناس تازه ( و نه کمپوت آن) حاوی ماده بروملین و ویتامین ث است که در تسریع جذب کبودی و ورم مــوثر است و هرچه بیشتر مصرف شود بهتر است.

7. مصرف میوه جات، ماهی و میگو و امگا3 به وفور توصیه میشود.

8. ترشح خونابه تا چند روز طبیعی است. اما در صورت خونریزی و تورم قابل توجه فورا اطلاع داده شود ( ایـن احتمال تا دو هفته بعد از عمل وجود دارد) زیرا ممکن است نیاز به بررسی در اتاق عمل باشد.

9. ویزیت روز سوم برای بررسی محل عمل و خروج درن لازم است.

10. ویزیت هفته اول برای بــررسی محل عمل لازم است. بخیه ها در روزهفتم تـــا دهم ( بجز موارد خاص) بــرداشته میشوند.

11. گاهی لبه های فلاپ پوستی ( مخصوصا در افراد سیگاری و یا مبتلا به فشار خون) بـه علت کاهش خـونرسانی از بین میروند که نیازمند اصلاح پس از بهبودی کامل خواهد بود.

12. در صورت درد وتورم قابل ملاحظه تماس گرفته شود.

13. مصرف ژل سیلیکون تا چند ماه باعث زیباتر شدن جوشگاه خواهد شد.

14. سوتین و نوار مخصوص طبق دستور و تا مد ت لازم حتماادامه یابد.

15. داروهای خود را تا آخر مصرف کنید.

16. بیحسی پستان طبیعی وتا چند ماه طول خواهد کشید.

17. مصرف دخانیات تا چند هفته پس از عمل موجب تاخیر در بهبودی و افزایش عوارض و عفونت میشود.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان نامتقارن بودن فک با تزریق ژل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بلفاروپلاستی چیست و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق فیلر خط اخم چگونه انجام می شود؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

بعد از مزونیدلینگ، پوست به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

اختلالات مربوط به اضطراب غذایی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

نکاتی درباره چین و چروک صورت

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

پلاسما جت برای از بین بردن لک صورت

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هیدرو سونوگرافی چیست ؟

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت