دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

آیا ضد آفتاب در پاییز و زمستان ضرورت دارد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

داشتن پوستی سالم و جوان نیازمند مراقبت بوده و برای انجام این کار باید وقت کافی داشته باشید. برای مراقبت از پوست صورت خود می توانید از روش ها و محصولات مختلفی که مناسب نوع پوست شما هستند استفاده کنید. پوست صورت به دلیل ظرافت و حساسیتی که دارد بیشتر مورد آسیب قرار گرفته و عوامل مختلفی موجب بروز بیماری های پوستی می شوند. یکی از این عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می باشد. نور خورشید دارای اشعه ی فرابنفش بوده که این اشعه ها در هنگام برخورد مستقیم با پوست سبب ایجاد جوش و آکنه، کک و مک ، چین و چروک، پیری پوست و … می شود. در تمامی فصول سال نور خوشید می تواند آسیب های جدی به پوست رسانده و باعث بیماری های پوستی شود؛ ولی این آسیب ها در تابستان چند برابر شده و افراد باید در این فصل بیشتر مراقب پوست خود باشند. از جمله محصولات مراقبتی پوست، کرم ضد آفتاب می باشد که باید همه ی افراد در تمامی روزهای سال از آن استفاده کنند. ضدآفتاب نوعی کرم و محصول مراقبت از پوست می باشد که برای جلوگیری از اشعه های مضر خورشید کاربرد دارد. به خاطر داشته باشید که بیش از ۸۰% اشعه های UV می توانند از ابرها عبور کنند. این بدین معنا است که شما در هوای ابری و یا در فصول پاییز و زمستان نیز از اشعه های مضر خورشید در امان نیستید مگر آنکه ضدآفتاب زده باشید.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می رسانند. برای آشنایی با روش های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل نمایید .

فواید ضد آفتاب

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش:

لایه ازن که به طور مداوم تخلیه می شود، ما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. این باعث می شود که ما نیز تحت تأثیر اشعه مضر خورشید قرار بگیریم. اگرچه برای دریافت روزانه ویتامین D خود به آفتاب نیاز دارید؛ اما به این معنی نیست که باید سلامتی خود را در معرض خطر قرار دهید. استفاده از ضد آفتاب در واقع مانع نفوذ این اشعه های مضر در پوست و ایجاد اختلالات پوستی می شود.

از پیری زودرس جلوگیری می کند:

اگر می خواهید علائم پیری را کاهش دهید، پس ضد آفتاب را دوست خود بدانید. قرار گرفتن در برابر نور خورشید بدون محافظت می تواند به کلاژن و بافت های همبند پوست آسیب برساند. این بدان معنی است که می تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و چین و چروک ایجاد کند.

خطرات سرطان پوست را کاهش می دهد:

یکی از بهترین روش ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست استفاده از ضد آفتاب است. مراکز کنترل بیماری (CDC) استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و با حداقل SPF 30 را توصیه می کند؛ اما هرچه مقدار SPF بیشتر باشد، محافظت در برابر اشعه ماوراء UV بنفش نیز بهتر است.

لکه های صورت را کاهش می دهد:

برای جلوگیری از بروز لک و از بین بردن رگ های قرمز، ضد آفتاب را کاملاً روی صورت خود بمالید. این امر همچنین برای جلوگیری از بروز آکنه پوستی و سایر آسیب های ناشی از اشعه خورشید ضروری است.

از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند:

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، بدون محافظت، می تواند منجر به سوختگی دردناک شود. قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب و عدم محافظت، می تواند لکه های پوستی را افزایش داده و به پوست آسیب برساند. آفتاب سوختگی همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

سلامت پوست را افزایش می دهد:

پروتئین های ضروری پوست مانند کلاژن پوست ، کراتین و الاستین توسط ضد آفتاب ها محافظت می شوند. این پروتئین ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست لازم هستند. اطمینان حاصل کنید که کرم شما دارای اکسید تیتانیوم است که از این مزایا برای پوست برخوردار است.

فواید کرم ضد آفتاب

ویژگی کرم ضد آفتاب

در ادامه به ویژگی های یک ضد آفتاب مناسب می پردازیم:

انواع ضد آفتاب

انواع مختلفی از کرم های ضد آفتاب موجود است:

  1. کرم های ضد آفتاب شیمیایی: مانند اسفنج عمل کرده و اشعه های خورشید را جذب می کنند. معمولاً این کرم های ضد آفتاب روی پوست ردی باقی نمی گذارند.
  2. کرم های ضد آفتاب فیزیکی: مانند یک سپر عمل می کنند. آنها اشعه خورشید را منعکس می کنند و برای پوست های حساس بهتر هستند.
  3. ضد آفتاب های طیف گسترده: کلمات طیف گسترده به این معنی است که کرم ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر هر دو نوع اشعه مضر UV محافظت کند.
  4. ضد آفتاب با SPF 30: آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند اگر ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر داشته باشد تا 97 درصد اشعه های خورشید را مسدود می کند؛ اما هیچ کرم ضد آفتابی وجود ندارد که 100 درصد اشعه های خورشید را مسدود کند.
  5. ضد آفتاب مقاوم در برابر آب: هنگام خرید ضدآفتاب، به دنبال کلمات «مقاوم در برابر آب» باشید. این ویژگی نشانه این است که قبل از نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب، کرم ضد آفتاب برای مدت بیشتری روی پوست مرطوب یا عرق کرده باقی می ماند. با ضد آفتاب های مقاوم در برابر آب، ۴۰ تا ۸۰ دقیقه می توانید با خیال راحت در محیط های مرطوب تردد کنید. همه کرم های ضد آفتاب در برابر آب مقاوم نیستند.

دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان

1. ورزش های زمستانی شما را بیشتر در معرض تابش پرتوهای فرابنفش قرار می دهند.

پرتوهای فرابنفش در زمستان شاید شدتی که در تابستان دارند را نداشته باشند؛ اما کماکان تأثیر مخرب خود را دارند. اگر اهل ورزش های زمستانی هستید باید مراقبت بیشتری هم از پوست خود کنید. برف پرتوهای فرابنفش را بازتاب می دهد و این مسئله می تواند حتی در حین اسکی کردن باعث آفتاب سوختگی شود. از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که اس پی اف آن حداقل 30 باشد و روی آن عبارت Broad-spectrum Protection یا همان «محافظت طیف گسترده» درج شده باشد، به این معنی که این محصول از پوست هم در برابر پرتوهای فرابنفش A محافظت می کند و هم پرتوهای فرابنفش B. همچنین، در حین استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد، روی گوش ها و پشت گردن را هم به طور کامل با کرم ضد آفتاب مناسب بپوشانید.

2. اشعه فرابنفش خورشید از ابرهای زمستانی هم عبور می کنند.

گاهی اوقات هوا آفتابی و در عین حال ابری است، پس بهترین راه این است که طبق عادت همیشگی خود عمل کرده و از ضد آفتاب استفاده کنید. لازم به ذکر است تابش اشعه UV با دمای هوا ارتباطی ندارد. پس آفتاب همانقدر روی پوست شما در روز های سرد اثر مخرب دارد که در یک روز گرم آفتابی می تواند داشته باشد، این را هم بدانید که مهم نیست ابرها در زمستان چقدر ضخیم باشند، آنچه اهمیت دارد این است که تا ۸۰ درصد پرتوهای نور خورشید (همراه با اشعه مضر uv)، می توانند از این ابرها عبور می کنند.

3. در حین استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد، ضد آفتاب سریع تر از روی پوست پاک شود.

در روزهای آفتابی سال ممکن است به دلیل تعریق زیاد ، ضد آفتاب را چندین بار روی پوست خود تمدید کنید. موضوعی که اغلب افراد به آن توجهی ندارند، این است که سرمای زمستان می تواند در مدت زمان کمتر از تابستان، ضد آفتاب را از روی پوست شما پاک می کند. در واقع برف و وزش باد شدید، ضد آفتاب را از بین برده و از تأثیرگذاری آن کم می کند، در نتیجه برای جلوگیری از مضرات اشعه فرابنفش خورشید نباید با این تصور که ضد آفتاب تا انتهای روز روی پوستتان باقی خواهد ماند، فقط یک بار، آن هم در ابتدای صبح، از آن استفاده کنید. توصیه می شود که در فصول سرد سال نیز، هر دو ساعت یک بار و بلافاصله بعد از تعریق، ضد آفتاب خود را تمدید نمایید.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

حدود نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در برابر آفتاب باید کرم ضد آفتاب را روی پوست مالید. کرمهای ضد آفتاب باید هر 2 یا 4 ساعت یک بار تجدید شوند. لوسیونهای ضد آفتاب باید هر دو ساعت و کرمها هر 3 تا 4 ساعت تجدید شوند. هنگام تجدید ضد آفتاب نیازی به شستشوی ضد آفتاب قبلی نیست. برای ایجاد حداکثر محافظت بایستی برای ناحیه صورت حداقل به اندازه یک بند انگشت از کرم را روی پوست صورت مالید. در صورتیکه از کرمهای آرایشی استفاده میشود ضد آفتاب بایستی زیر این کرمها مصرف شوند.

نکات استفاده از ضد آفتاب

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض نزدن ضد آفتاب

آفتاب تأثیر عمیقی بر روی پوست دارد که می تواند منجر به پیری زودرس، سرطان پوست و دیگر موارد مرتبط با پوست شود. قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (UV) حدود 90 درصد از کل علائم آسیب پوستی را تشکیل می دهد. برخی از عوارض عدم استفاده از ضد آفتاب عبارتند از:

تزریق بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بررسی دقیق شرایط شما، و امکان دستیابی به بهترین نتایج انجام میشود. در صورت تمایل می توانید هم اکنون با شماره تلفنهای 32240913 - 031 و 09336900224 با ما تماس گرفته و با دریافت اطلاعات مورد نیاز، هماهنگی جلسه ملاقات را با مطب ایشان انجام دهید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کارنتین

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تغذیه در تعطیلات نوروز

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

نقش ویتامین دی در باروری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

چالش سی روز دیسیپلین برای کاهش وزن در رستورانها (8)

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

پی آر پی عصاره ای طبیعی برای جوان سازی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

تصمیمات ما بر اساس ناخوداگاه است یا عقل

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

خروج باد از واژن به چه علت و چه زمانی اتفاق می افتد؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آیا سرطان پستان همیشه متاستاز می دهد؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

اس وی اف ژل چیست و چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت