دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی

چگونه شوینده مناسب پوست خود را بیابیم؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drvaez.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول تلفن مطب : 91620100 - 031

پوست ما هر روز با انواع آلودگی و استرس های محیطی رو به رو است. از طرف دیگر اغلب افراد هر روز صورت خود را با انواع کرم های ضد آفتاب ، کرم پودر و مواد آرایشی پوشش می دهند و خود پوست نیز سبوم و سلول های مرده خود را دفع می کند. چنانچه آلودگی ها بر روی پوست بمانند، باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نتیجه سبب ایجاد آکنه، جوش، لک و چین و چروک می شود.. شستشوی صورت اساساً باید آلودگی، عرق، سبوم، باکتری ها، سلول های مرده و آرایش را از سطح پوست پاک کند. بسیار مهم است که با انتخاب شوینده ای مناسب برای نوع پوست صورت خود، آن را به روش صحیح پاکسازی کنید. یک شوینده خوب باید بتواند بدون آسیب به لایه محافظ پوست و خشک کردن بیش از حد پوست یا چرب تر کردن پوست همه این آلودگی ها را از سطح پوست پاک کرده و پوست را برای محصولات بعدی که در برنامه مراقبت پوستی استفاده می کنید آماده کند. شوینده های صورت از فرمولاسیون ویژه ای برای پاکسازی پوست صورت برخوردارند. این محصولات به شما کمک می کنند تا هر گونه کثیفی، چربی اضافی، میکاپ، کرم ضد آفتاب، ذرات ناشی از آلودگی هوا و سلول های مرده را از پوست صورت خود پاک کنید. نقش اصلی شوینده های صورت این است که بدون آسیب زدن به لایه بالایی پوست، سطح آن را به طور کامل تمیز کنند. به دنبال محصولاتی باشید که درون آنها موادی مانند کوکامیدوپروپیل بتائین یا تری گلیسیرید کاپریلیک باشد که سورفکتانت های بدون سولفات هستند و پوست شما را تحریک نمی کنند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوست و مو ، می توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

انواع شوینده صورت

شوینده صورت کرمی

از بین شوینده های صورت، انواع کرمی دارای بیشترین خاصیت مرطوب کنندگی بوده و بافتی ضخیم و کرمی دارند که به آرامی پوست صورتتان را تمیز کرده و باعث رطوبت رسانی پوست می شود. این نوع شوینده ها برای افرادی که پوست خشک یا حساسی دارند بهترین گزینه است.

پاک کننده های پودری

این پاک کننده ها در حالت عادی پودری هستند؛ اما وقتی با آب ترکیب می شوند بافتی کرمی و غلیظ را ارائه می دهند که علاوه بر پاکسازی پوست عمل لایه برداری ملایم را نیز انجام می دهد. از آنجایی که این محصولات به صورت پودری عرضه می شوند دارای ماندگاری بالاتری بوده و همچنین می توان به راحتی آنها را با سایر ترکیبات پودری مخلوط کرد تا علاوه بر پاکسازی پوست صورت از سایر خواص اضافی نیز بهره مند شد.

پاک کننده های رسی

در فرمولاسیون پاک کننده های رسی از انواع مختلف خاک رس استفاده شده تا چربی اضافی و سایر ناخالصی هایی که در سطح پوست وجود دارند تمیز شوند. این نوع از پاک کننده ها و شوینده های صورت برای افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط هستند بسیار کاربری خواهند بود.

شوینده مناسب پوست

پاک کننده های روغنی

پاک کننده های روغنی به صورت ذاتی جذب چربی اضافی موجود در سطح پوست شده و به همین دلیل باعث پاکسازی راحت تر آنها خواهند شد. علاوه بر این استفاده از این نوع پاک کننده های صورت باعث نرمی و مرطوب شدن مناسب پوست نیز خواهد شد. این نوع شوینده صورت برای هر دو پوست خشک و چرب قابل استفاده می باشد.

نحوه ی صحیح شستشوی پوست صورت

تعداد دفعات شستشوی پوست

انتخاب شوینده مناسب پوست

با توجه به شوینده های مختلفی که در بازار وجود دارد انتخاب یک شوینده مناسب به نوع پوست و نگرانی های پوستی شما بستگی دارد. انتخاب شوینده مناسب برای دریافت بیشترین مزایا و به حداقل رساندن هرگونه عارضه جانبی احتمالی مانند خشکی بیش ازحد پوست بسیار مهم است. برای دریافت بیشترین مزایا و به حداقل رساندن هرگونه عارضه جانبی احتمالی مانند خشکی بیش ازحد پوست، انتخاب شوینده مناسب بسیار مهم است. هنگام انتخاب شوینده مناسب، علاوه بر لیست مواد تشکیل دهنده باید به نوع پوست هم توجه کنید. مثلاً اگر پوستخشک ، خشن، پوسته پوسته و حساس دارید باید مطمئن شوید که شوینده ای بسیار ملایم با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی را انتخاب کرده اید. در لیست زیر چند نکته برای انتخاب شوینده مناسب با نوع پوست، ارائه شده است:

  1. پوست چرب: اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است توصیه می شود به دنبال شوینده های لایه بردار ملایم که حاوی آلفا هیدروکسید اسید (مثل اسیدلاکتیک و اسید گلیکولیک) یا بتا هیدروکسید اسید (اسید سالیسیلیک) هستند، باشید. این اسیدها (با درصد کم) به پاکسازی منافذ پوست کمک می کنند. علاوه بر این، بدون اینکه چربی طبیعی پوست را از بین ببرند لایه برداری ملایمی نیز انجام می دهند.
  2. پوست خشک: پوست های خشک فاقد چربی و رطوبت هستند. افرادی که پوست خشکی دارند اغلب پوسته پوسته شدن پوست را تجربه می کنند، بنابراین به این افراد توصیه می شود به دنبال پاک کننده هایی باشند که حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، آلوورا و … هستند.
  3. پوست حساس: پوست حساس اگر در معرض مقدار کمی مواد شیمیایی قرار بگیرد به سرعت قرمز و تحریک می شود. باید زمان انتخاب شوینده مناسب بیشتر از بقیه دقت کنید؛ زیرا می دانید که پوستتان به راحتی تحریک می شود. اگر پوست حساسی دارید باید به دنبال پاک کننده های ملایم با مواد ضد حساسیت و تسکین دهنده باشید و از خرید شوینده هایی که حاوی مواد شیمیایی، عطر و بو و پارابن هستند جداً خودداری کنید؛ زیرا باعث تحریک پوستتان خواهد شد.
  4. پوست نرمال: پوست های نرمال اغلب قرمزی و پوسته پوسته شدن را تجربه نمی کنند. اگر پوست نرمالی دارید به دنبال شوینده های قوی با مواد ضد پیری، تقویت کننده و آبرسان باشید.
  5. پوست مختلط: افرادی که پوست مختلط دارند باید به دنبال شوینده ای باشند که بتواند سطح PH پوست آنها را متعادل کند تا خشکی و درعین حال چربی روی پوست احساس نکنند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

نکات مهم در انتخاب شوینده مناسب پوست

قبل از خرید شوینده صورت نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- نوع پوست خود را بشناسید.

قبل از خرید شوینده صورت دقت کنید که حتماً انتخاب خود را بر اساس نوع پوستتان انجام دهید. این مسئله بسیار مهم است؛ زیرا اگر پاک کننده ای که انتخاب می کنید متناسب با پوستتان نباشد می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند خشکی، چربی یا تحریک شود. پوست طبیعی ترکیب کاملی از رطوبت و چربی است، پوست چرب خیلی زود پس از شستشو چرب می شود، پوست خشک فاقد چربی و رطوبت کافی است و می تواند پوسته پوسته شود. افراد با پوست مختلط نیز چربی را در نواحی T یعنی روی پیشانی، بینی و چانه احساس می کنند درصورتی که روی گونه ها احساس کشیدگی و خشکی دارند.

۲- از خرید شوینده های حاوی مواد شیمیایی خودداری کنید.

قبل از خرید پاک کننده صورت دقت کنید که در ترکیبات آن از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد. این پاک کننده ها می توانند روغن طبیعی پوست را از بین ببرند و سبب خشکی پوست شوند. پاک کننده های ملایم هرگز احساس خشکی یا کشیدگی در پوست ایجاد نمی کنند، در عوض با حفظ چربی طبیعی پوست، سطح PH پوست را متعادل نگه می دارند. همچنین از انتخاب شوینده های حاوی سولفات خودداری کنید. موادی مانند سدیم لوریل سولفات و سدیم لوریت سولفات شوینده های مصنوعی هستند و زمانی که با آب ترکیب می شوند کفی ایجاد می کنند که می تواند چربی را در خود حل کرده و از بین ببرد. این عمل کف کردن ممکن است در ابتدا احساس رضایت و تمیزی به شما دهد خصوصاً اگر پوستتان مستعد چربی یا آکنه باشد؛ اما مشکل این است که این کف می تواند روغن طبیعی پوست را از بین ببرد، پوست را کاملاً خشک کند و منجر به تحریکات پوستی مانند قرمزی، آکنه و خارش شود. همچنین برای اینکه سطح PH پوست را متعادل سازد پوست را مجبور به تولید چربی بیش ازحد می کند.

۳- پاک کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد لایه بردار هستند.

صرف نظر از نوع پوست، انتخاب یک شوینده با مواد لایه بردار ملایم می تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد. این پاک کننده، پوست را به خوبی تمیز کرده و درعین حال آن را به آرامی لایه برداری می کند تا سلول های مرده ای که در لایه بالایی پوست قرار دارند از بین بروند.

۴- به دنبال شوینده هایی با مواد مرطوب کننده باشید.

در دنیای مراقبت از پوست، اسید هیالورونیک همیشه درجه یک بوده است. محصولات پاک کننده ای که حاوی اسید هیالورونیک ، سرامیدها، آلوورا و سایر مواد آبرسان پوست هستند فواید بسیاری برای پوست دارند، خصوصاً برای افرادی که پوست خشکی دارند. این مواد مرطوب کننده به جلوگیری از خشکی پوست کمک کرده و در نتیجه باعث افزایش رطوبت و آرامش پوست می شوند.

۵- شوینده هایی بدون بو و رایحه را انتخاب کنید.

پاک کننده هایی که دارای عطر و رایحه هستند می توانند باعث تحریک و التهاب پوست شوند، به ویژه برای افرادی که پوست حساسی دارند. هنگام خرید شوینده، محصولی را انتخاب کنید که روی بسته بندی آن عبارت “Frangrace free” درج شده باشد.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36284487 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سلامت مژه ها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

روشهای مراقبت از پوست در زمستان

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

مواد غذایی موثر برای کاهش وزن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

بلفاروپلاستی چیست و به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید بیشتر مراقب چشم هایتان باشید

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

آیا آرایش دائم عاقلانه است؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سونوگرافی بیضه چیست و چگونه انجام میشود؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان صدمات ورزشی با طب سوزنی

دکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت