سوال :

سلام خانوم دکتر من دختری 26 ساله هستم و برای موهای زائدم به پزشک غدد مراجعه کردم تقریبا 7 سال است که این مشکل را دارم و مبتلا به پلی کیستیک بودم و پرولاکتین بالا ولی به دلیل ناراحتی زیادی که قرص های سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون در من بوجود می آورند نمی تونم قرص بخورم . شما در کنار مصرف اسپیرونولاکتون مصرف مارلون را تجویز می فرمایید یا مصرف یاسمین را؟ عوارض کدام کمتره؟ در کاتالوگ یاسمین و اسپیرونولاکتون نوشته پتاسیم را بالا می برد آیا مصرف همزمان برای قلب ضرر ندارد؟


دکتر میترا مولائی نژاد :

کاربر گرامی، به واژه نامه باروری- قرص یاسمین-مراجعه کنید . مصرف همزمان اسپرونولاکتون با قرص یاسمین به دلیل اثر نگهدارنده پتاسیم توسط پروزسترون قرص و نیز اسپرونولاکتون به دلیل عوارض قلبی هرگز پیشنهاد نمی شود. [1401-07-25]


پاسخ سوال پزشکیبارداری

آدرس مطب : 1
تلفن : 88305686 - 021

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
پیشگیری بهتر از درمان استدکتر سید محسن هاشمی نیا [ متخصص درمان ریشه ]
هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم چیست؟دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
پیر چشمی چیستدکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]
چه عواملی باعث ریزش شدید مو در زنان میشود؟دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]
درد مزمن چیست؟دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]
درمان جای جوش با لیزر فرکشنال؛ هزینه، مراقبتها و عوارضدکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
درمان بیماری های گوارشی با طب سوزنیدکتر محسن پرچمی [ طب سوزنی ]
لیزر اندولیفت چیست و روشهای انجام اندولیفتدکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت