سوال :

سلام.پسر 24 ساله. 11/92 برای پوسته ریزی ابرو پزشک متخصص محلول ترکیبی ضدقارچ وبتامتازون داد و شامپو زینک.چند وقت بعد به علت عود کردن اینبار 10 کپسول ضد قارچ با همان دو مورد قبلی رو دادند. به محض قطع کردن دارو ها بین 7 تا 10 روز دوباره پوسته ریزی برمی گرده. که ادامه دادن مصرف بتامتازون هم ظاهرا صلاح نیست. چکآپ خون دادم و به جز ویتامین دی که 12 بود. بقیه موارد نرمال بود. به نظر شما راه دیگری هم هست؟ آیا نیاز هست پزشک متخصص روعوض کنم و نزد فرد دیگری برم؟


دکتر جمال الدین حسن زاده :

احتمالا شما مبتلا به درماتیت سبورئیک هستید در سایت مقاله ای با این موضوع وجود دارد. اساس و پایه درمان در این حالت شستشو با شامپوهای ضد شوره و ادامه استفاده از این شامپوها پس از درمان دارویی است. در صورتیکه به متخصص پوست مراجعه نموده اید نیازی به عوض کردن متخصصتون نیست. استفاده از بتامتازون باید خیلی محدود باشه. [1401-03-23]


پاسخ سوال پزشکیدرماتیت شوره

آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

اندولیفت غبغب چیست؟ هزینه، مزایا، ماندگاری + عکس قبل و بعد

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
کلید محافظت از شنوایی چیستدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
اثر تصاويرجنسی بر کودکاندکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]
تقویت اسپرم - افزایش قدرت جنسیدکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
بهترین مواد غذایی برای پوستدکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]
عفونت های شایع پوستیدکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
اطلاعاتی درباره اختلال جنسی پارافیلیادکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
مشکلات پوست در بارداریدکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]
دلیل کاهش قدرت شنوایی چیستدکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت