شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بررسی عمل لیفت و بالا کشیدن لب ها

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


لیفت لب یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی ما است. با بالا رفتن سن، علاوه بر نازک شدن قسمت صورتی لب ها، فاصله بین بینی و لب ها نیز افزایش می یابد. ترکیب تأثیر این دو تغییر، صورت را بسیار پیر نشان می دهد؛ البته، با انجام یک عمل لیفت لب می توان هر دو مشکل را به طور همزمان رفع کرده و تنها با به جا گذاشتن یک اسکار بسیار ظریف، چهره را با حفظ ظاهری طبیعی آن، دوباره جوان ساخت. این عمل، در کلینیک تحت بیحسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. لیفت لب علاوه بر بالا بردن لب، باعث جوان تر و حجیم تر دیده شدن لب بالا می شود.
متخصصان ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور از طریق عمل لیفت لب مقداری از بافت زیر بینی را بر داشته و با کوتاه کردن ارتفاع لب بالای شما، لب ها یتان را جذاب تر و زنانه تر می سازند. با لیفت لب ، لب بالا به طور مؤثری بالا رفته و شکل آن بهبود می یابد اما پرتر نمی شود. برای جوانسازی لب یا افزایش حجم لبهای باریک می توانیم لیفت لب را با عمل برجسته سازی لب ترکیب کنیم. ژل های مورد استفاده متخصصان ما حجم لب ها یتان را به شکلی مؤثر، بی خطر و با ظاهری طبیعی و دوامی طولانی مدت افزایش می دهند. برای مشاوره با متخصصان ما می توانید از طریق شماره 03136266851 یک نوبت رزرو کنید
جنسیت لب ها
لب بالای مردان عموماً بلند تر بوده، که این باعث می شود دندان های بالا اصلاً دیده نشده یا تنها کمی دیده شوند. اما در زنان جوان فاصله بین قاعده بینی و لب بالا کوتاه تر بوده و در نتیجه مقدار بیشتری از دندان های بالا دیده می شوند. این یکی از ویژگی های عمومی چهره زنان است که در عین حال یکی از نشانه های جوانی صورت نیز می باشد، چرا که بالا رفتن سن لب بالایی پایین افتاده و دندان ها را می پوشاند.
لب های مردان: لب بالا بلند تر بوده اما برجستگی کمتری دارد.

لب های زنان: لب بالایی کوتاه تر بوده، اما به طور مشخصی برجستهتر است.

جراحی لیفت لب چیست؟
جراحی لیفت لب یک عمل جراحی زیبایی است که در آن لب بالا، بالاتر قرار می گیرد تا دهان در هنگام لبخند زدن ظاهر جوان تری داشته باشند. در جراحی لیفت سانترال لب، که تحت بیحسی موضعی انجام می گیرد، بعد از ایجاد برش کوچکی در زیر بینی، نواری باریکی از پوست آن ناحیه برداشته شده و سپس شکاف ایجاد شده بخیه زده می شود.
مزایای لیفت لب
- در عمل لیفت لب، لب بالایی کوتاه تر می شود، که این مزایای زیر را به همراه دارد:
- لب بالا رفته و بنابراین بخش بزرگتری از قسمت قرمز لب دیده می شود.
- قوس به وجود آمده برجستگی لب را بیشتر می کند.
- حدود 3 یا 4 میلی متر از دندان های بالا نمایان می شوند.
- جراحی لیفت لب تا حد بسیار زیادی لب بالا را جوان ساخته و ظاهر آن را بهبود می دهد.
- در برخی موارد می توان از این نوع جراحی به جای تزریق ژل یا در کنار آن استفاده کرد.
- بهبودی از آن سریع بوده و بخیه ها حدود یک هفته بعد کشیده می شوند.

جراحی لیفت لب برای چه کسانی مناسب است؟
- زنان و مردان بین 20 تا 80 سال، که از وضعیت قرارگیری لب بالایشان نسبت به بینی خود راضی نیستند.
- بیمارانی که لب بالای مسطح و باریکی دارند.
- افرادی که بین لب بالا و بینی شان فاصله زیادی وجود دارد.
- افرادی که احساس می کنند هنگام خندیدن دندانهایشان نمایان نمی شوند.
لیفت لب برای چه کسانی مناسب نیست؟
- اگر دارو های رقیق کننده خون (مانند آسپرین و وارفارین) مصرف می کنید در خطر بالاتری برای خونریزی و کبودی قرار دارید، پس باید موضوع را با پزشک مشاور خود در میان بگذارید.
- در صورت ابتلا به تاولهای تبخالی، لطفاً به ما اطلاع دهید زیرا در این صورت باید تبخالتان با یک داروی ضد ویروس درمان شود تا احتمال عود کردن آن بعد از جراحی به حداقل برسد (اگر دچار یک تاول تبخالی فعال هستید نباید تحت جراحی قرار بگیرید).

قبل از لیفت لب

- یک روز قبل از جراحی رعایت کردن موارد زیر کاملا ضروری است:

- از یک روز قبل از جراحی تا روزی که قرار است جراحی انجام شود روزی دو بار ۵۰۰ میلی گرم والترکس مصرف کنید.

- یک تا دو هفته قبل از جراحی از مصرف محصولات حاوی آسپرین یا ایبوپروفن (ادویل، موترین، آناسین، بافرین) خودداری کنید. مصرف تیلنون (استامینوفن) مانعی ندارد.

- قبل از جراحی صورت خود را تمیز کنید و از استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید.

- از استعمال دخانیات خودداری کنید زیرا سیگار کشیدن باعث اختلال در فرآیند ترمیم زخم میشود و در نتیجه بافت اسکار نامناسبی به وجود خواهد آمد.

عمل لیفت لب در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور
در ابتدای جراحی بالا کشیدن لب در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور، لب بالا با استفاده از یک تزریق بی حسی موضعی بی حرکت می شود. سپس مقدار از پیش تعیین شده ای از پوست و بافت زیرین آن طبق الگوی خاصی از قاعده بینی برداشته شده و شکاف ایجاد شده بخیه زده می شود تا لب بالا برود. اغلب، به الگوی پوست بریده شده الگوی شاخ گاوی گفته می شود، برخی افراد نیز به آن لیفت لب ایتالیایی می گویند.

تکنیک های لیفت لب
لیفت لب با تکنیک های مختلفی انجام می شود، که عبارتند از:
- در یک تکنیک، گوشه های لب بالا، بالا برده می شود. اسکار به جا مانده از این تکنیک که در امتداد خط لب چپ و راست قرار دارد، به سختی دیده می شود. این تکنیک با نشان دادن بخش بیشتری از مخاط قرمز گوشه های دهان، باعث میشود لب ها کشیده شده و جوانتر دیده شوند.

- در تکنیک دوم، جراح دو سوم میانی لب بالا را با استفاده از برشی شبیه به بال های گسترده مرغ دریایی، که زیر قاعده بینی ایجاد می شود، بالا می برد. با این کار قسمت قرمز لب به سمت بالا می چرخد که این باعث می شود بخش بیشتری از مخاط قرمز لب نمایان شده و لب حجیم تر دیده شود.

- در تکنیک سوم، که اغلب در ترکیب با تکنیک های قبلی انجام می شود، عضله لب بالا از طریق ایجاد یک برش در قاعده بینی و استفاده از چند بخیه از غضروف بینی آویزان می شود.

بهبودی از عمل
معمولاً بعد از جراحی، بیمار قدری ناراحتی خواهد داشت. همچنین، عوارض موقت لیفت لب عبارتند از قرمزی، ورم، درد، خارش، کبودی یا حساس شدن ناحیه درمان شده. عموماً این مشکلات بعد از چند روز رفع می شوند، البته گاهی اوقات ممکن است تا دو هفته نیز دوام داشته باشند. در 24 ساعت اول بعد از عمل، لب ورم خواهد داشت، بنابراین لطفاً هنگامی که قبل از عمل برای فعالیت های اجتماعی بعد از عملتان برنامهریزی می کنید این نکته را نیز در نظر داشته باشید. معمولاً ما به بیمارانمان توصیه می کنیم فعالیت های اجتماعی خود را تا حدود 10 روز بعد از عمل به تعویق بیندازند.

مراقبتهای قبل و بعد از جراحی لیفت لب

مراقبتهای قبل از عمل لیفت لب

پس از جراحی به خوبی استراحت کنید و روز بعد به انجام فعالیتهای روزمره خود بپردازید.

تا هفت روز پس از جراحی به منظور کاهش میزان تورم لب به پشت خوابید و ۳ تا ۴ عدد بالش را زیر سر خود قرار دهید.

به مدت ۳ تا ۴ روز از خم شدن به سمت جلو، برداشتن اشیاء یا کشش بدن خود اجتناب کنید.

از غذاهای نرم استفاده کنید که نیاز چندانی به جویدن ندارند و تا ۴۸ ساعت پس از جراحی از مصرف غذا و مایعات شور و داغ خودداری کنید.

حداقل تا دو هفته پس از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا استعمال دخانیات باعث اختلال در فرایند بهبود خواهد شد.

به منظور جلوگیری از باز شدن بخیهها از باز کردن بیش از حد دهان خود اجتناب کنید.

پس از هر وعده غذایی دندانهای خود را مسواک بزنید و دهان خود را بشویید.

بخیههایی که در گوشههای لب ایجاد شده است را به کمک محلول هیدروژن پراکسید بشوید ( نصف فنجان آب، نصف فنجان هیدروژن پراکسید) تا این نقاط ضد عفونی شوند. روزی سه بار از پمادی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.

برای کاهش تورم به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید اما از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی لب خود اجتناب کنید.

به مدت ۲ تا ۳ هفته لب خود را به کمک وازلین و پمادی که پزشک تجویز کرده است چرب کنید.

باید به مدت ۲ تا ۳ ماه روزی ۲ تا ۳ بار به انجام تمرینات کششی بپردازید تا از تشکیل بافت اسکار اضافی روی پوست جلوگیری شود.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در خصوص لیفت لب و روشهای افزایش حجم لب به دست بیاورید یا آن که مایل هستید در خصوص روشهای مناسب برای لیفت لب خود با پزشک مشورت کنید لطفاً با کلینیک دکتر جعفری پور تماس بگیرید.

نتایج لیفت لب بالا
با بالا رفتن سن چربی و بافتهای صورت تحلیل رفته و پوست صورت، خصوصاً در ناحیه لب بالا، دچار افتادگی شده و ظاهر جوان خود را از دست می دهد. جراحی لیفت لب علاوه بر جوانتر کردن ظاهر لب ها به شما کمک می کند با اعتماد به نفس بیشتری لبخند بزنید. این جراحی بی خطر و بدون عوارض بوده و بعد از انجام نیازی به استراحت در بیمارستان ندارد.

اسکار به جا مانده از عمل تا چه حد قابل تشخیص است؟
ابتدا اسکار به صورت خط قرمزی در زیر بینی دیده می شود که بخشی از آن در درون حفره های بینی مخفی شده است. تکنیک ابداع شده توسط متخصصین ما در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور باعث می شود تقریباً هیچ کشش روی به بالایی از سوی عضله اوربیکولاریس (عضله اسفنکتر دور دهان) به دهان وارد نشد. بنابراین اسکار، باریک باقی مانده و حدوداً بعد از 12 ماه به سختی تشخیص داده می شود.

هزینه انجام لیفت لب چقدر است؟

هزینه انجام لیفت لب به عوامل متعددی از قبیل دشواری یا سهولت جراحی و انجام دادن این عمل در کنار سایر روشهای جراحی زیبایی پلاستیک بستگی دارد. شما میتوانید در خصوص هزینه و دستمزد پزشک برای جراحی لیفت لب در جلسه مشاوره قبل از عمل اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

سؤالات رایج

آیا نتیجه درمان طولانی مدت است؟ درمان، بعد از چه مدت باید تکرار شود؟

نتیجه لیفت لب در مقایسه با درمان هایی مانند تزریق ژل، بسیار طولانی مدت است. معمولاً، دست کم بعد از 10 تا 15 سال به تکرار جراحی نیاز خواهد بود.
چه درمان های دیگری را میتوان با جراحی لیفت لب ترکیب کرد؟
عموماً نیازی به تکرار عمل لیفت لب نیست. با این حال، میتوان نتایج به دست آمده را با تزریق ژل اسید هیالورونیک بهبود بخشید.
چه تفاوتی بین تزریق ژل و لیفت لب بالا وجود دارد؟
نتایج تزریق ژل موقتی هستند. همچنین، برخی از این ژل ها دارای برخی عوارض هستند. این در حالی است که، لیفت لب بدون هرگونه عوارضی، تغییرات مثبت طولانی مدتی را ایجاد می کند.
آیا نتیجه لیفت لب بالا از تزریق ژل طبیعی تر است؟
بله. تزریق ژل غالباً باعث ایجاد لب های ضخیم تری می شود که ممکن است از نظر اندازه با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند. تنها لیفت لب بالا می تواند افتادگی لب بالا را به درستی اصلاح کرده و جوانی و فرم سه بعدی لب ها را با ظاهری طبیعی به آنها باز گرداند.

آیا میتوان جراحی لیفت لب را در کنار جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

پاسخ این سوال مثبت است میتوان در کنار جراحی رینوپلاستی بسته به انجام جراحی لیفت لب پرداخت اما به طور کلی بهتر است بین این دو عمل جراحی حدود سه ماه فاصله ایجاد شود. بهتر است در این خصوص با جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

آیا امکان بازگشت لیفت لب وجود دارد؟

پاسخ این سوال منفی است و متاسفانه امکان بازگشت لیفت لب وجود ندارد زیرا در این روش بخشی از پوست برداشته میشود امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.

آیا عمل جراحی لیفت لب بر عضلات این قسمت تاثیر میگذارد؟

در صورتی که این جراحی به درستی انجام شود هیچ گونه تاثیری بر عضلات این قسمت نخواهد داشت و مشکلی را برای بیمار به وجود نخواهد آورد.

چرا به جای ایمپلنت لب از لیفت لب استفاده میشود؟

برخی از زنان ترجیح میدهند به جای لیفت لب از ایمپلنت لب استفاده کنند. میتوان جراحی لیفت لب را در کنار پروتز لب انجام داد. ایمپلنت لب باعث ایجاد ظاهری زیبا و جذاب میشود اما پزشکان عقیده دارند که لیفت لب در مقایسه با ایمپلنت لب باعث ایجاد ظاهری طبیعی و جذاب میشود اما پروتز لب و گاهی اوقات باعث ایجاد ظاهر لب اردکی خواهد شد. نتایج حاصل از لیفت لب پایداری بیشتری دارند و نتایج به دست آمده مدت بیشتری باقی خواهند ماند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان سندرم تونل کارپال با ورزش

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ساکشن غبغب؛ کاربرد، مزایا، نحوه انجام، مراقبتها

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

نقش کافئین در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علت های چرخش مچ پا به داخل و روش های درمان پای چرخیده

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

مراقبت های دوران بارداری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

اهمیت مصرف آب در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آسم و تغذیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

اصول مراقبت از پوست در فصل بهار

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

حجم دادن به واژن با تزریق چربی به لابیا

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت