شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

روش های درمان و رفع چاقی صورت و لاغر کردن صورت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

وجود گونه های چاق میتواند موجب احساس نارضایتی از ظاهر خود و کم شدن اعتماد بنفس گردد. گونه های بسیار چاق می توانند شما را پیرتر و چاقتر از آنچه که هستید نشان دهند. این بدین معنی نیست که صورتهای توپٌر نامطلوب هستند. بسیاری از افراد داشتن صورتی گوشتی که نشاندهندهی سلامتی بوده و درخشش طبیعی دارد را میپسندند. با این حال، بین یک صورت توپر و سالم و صورتی که دارای چربی بیش از حد است، تفاوت وجود دارد. در صورتهای بسیار چاق، باید اقدام به لاغر کردن صورت وبرطرف کردن مشکل کرد. با استفاده از روشهای تخلیه ی چربی دهانی، لیپوساکشن یا تزریق بوتاکس کاهندهی چربی صورت، میتوان به رفع چاقی صورت پرداخت.
روشهای تخلیه ی چربی گونه، لیپوساکشن صورت و تزریق بوتاکس را جهت درمان چاق شدن صورت انجام می شود. در هر کدام از این روشها بخشهای مختلفی درمان میشوند و در برخی بیماران ممکن است تمامی این روشها مفید باشند. معمولاً برای انتخاب اول روش تزریق بوتاکس گونه گزینه ی مناسبی است زیرا خطرات و زمان بهبودی آن در مقایسه با درمان چاقی صورت با جراحی کمتر میباشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

روشهای کاهش چربی صورت
تزریق بوتاکس برای لاغر کردن گونه

عضله ی ماستر یک عضلهی بزرگ در دو طرف صورت است و در برخی بیماران بطور طبیعی بزرگتر میباشد. دندان قروچه کردن یا جویدن زیاد آدامس نیز میتواند موجب بزرگ شدن این عضله گردد.
ما از روش تزریق بوتاکس (شل کننده های تزریقی عضلات) برای کاهش اندازه عضلات جونده استفاده می کنیم. پهنای قسمت پایینی صورت و گونه بر اساس ضخامت این عضله تعیین میشود. استفاده از این روش موجب لاغر شدن و کشیده کردن صورت شده و در نتیجه استخوانهای گونه برجستهتر به نظر میرسند و ظاهری زنانه برای صورت ایجاد میگردد.

فرایند رفع چاقی صورت با بوتاکس
این روش در مطب و مشابه سایر درمانهای بوتاکس انجام میگیرد. درد ناشی از آن مختصر و بسیار کم بوده و کبودی و تورم نیز در صورت وجود جزئی هستند. نتایج آن به تدریج در طی چند هفته و با کوچک شدن عضلهی پایین گونه (ماستر) ظاهر میشوند.

نتایج رفع چاقی صورت با بوتاکس
نتایج بوتاکس معمولاً ۳ تا ۴ ماه ماندگار است اما این زمان بستگی به ناحیهای از صورت که تحت تزریق قرار گرفته دارد. استفادهی مکرر از بوتاکس تاثیر مثبت کمی بر مدت زمان ماندگاری آن دارد. در صورتی که بصورت مداوم هر ۳ تا ۴ ماه یک بار این درمان را انجام دهید، نتایج آن پایدارتر خواهد بود. مقدار کمی افزایش دوز مصرفی نیز ممکن است منجر به طولانی شدن میزان ماندگاری آن شود اما هزینهی آن بیشتر بوده و میتواند موجب عوارض جانبی ناخواسته مانند پتوز (افتادگی پلک) شود.

مزوتراپی (تجزیه چربی)
برای درمان چاقی صورت در روش تجزیه ی چربی با تزریق یا مزوتراپی از تزریق محلولی به داخل چربی زیر پوستی به منظور از بین بردن سلولهای چربی استفاده میشود. محلول مورد استفاده محصولات دارویی همراه با داوکسیکولیک است. نواحی اصلی که با این روش درمان میشوند شامل خط فک، گونه و چربیهای موضعی زیر چانه (چربی زیر چانه) میباشند.
تزریق نورومدولاتور به منظور کاهش حجم عضلات بزرگ، بر روی عضله ماستر در بخشی از گونه در جلوی گوش تاثیر میگذارد. این عضله در اشخاصی که دندان قروچه میکنند و نیز افرادی که دارای بدنی با چربی کم بوده یا بطور ژنتیکی مستعد آن هستند مانند برخی نژادهایی آسیایی، بزرگتر از سایرین میباشد. بزرگ بودن عضلهی ماستر در زنان میتواند موجب ایجاد ظاهری مردانه یا گرد شدن صورت آنها شود.

لیپوساکشن صورت
لیپوساکشن صورت میتواند چند گرم از چربی زیر چانه و خط گونه را تخلیه کند و در نتیجهی آن ممکن است به نظر برسد که شما چندین کیلو وزن کم کردهاید. لیپوساکشن صورت را میتوان همراه با سایر روشهای زیبایی مانند لیفت صورت یا برجستهسازی چانه انجام داد. در صورت داشتن غبغب یا گوشتالو بودن پایین صورتتان ممکن است کاندید مناسبی برای روش لیپوساکشن صورت باشید.



فرایند روش لیپوساکشن صورت
لیپوساکشن صورت معمولاً با استفاده از آرامبخش ملایم و بیحسی موضعی و یا در صورت انجام سایر عملهای زیبایی صورت بطور همزمان تحت بیهوشی عمومی انجام میگیرد. برشهای کوچکی در خطوط طبیعی زیر چانه یا خط فک ایجاد میشوند. جراحان ما با استفاده از یک کانول (لولهی باریک) چربی را تجزیه کرده و از محل برشها به بیرون تخلیه میکنند.

- گاهی اوقات از تکنیک متورم (tumescent technique) استفاده میشود که در آن یک محلول آب نمک استریل، لیدوکائین (بیحس کننده) و آدرنالین (تنگ کننده عروق برای کاهش خونریزی) به ناحیهی تحت درمان تزریق شده و با تجزیهی بافتها یک ناحیهی محکمتر برای تخلیهی چربی فراهم میشود.

- همچنین روشی از لیپوساکشن وجود دارد که شامل استفاده از امواج اولتراسوند میباشد. امواج صوتی موجب تجزیهی سلولهای چربی شده و بیرون کشیدن آنها را آسانتر میکند.

در انتهای این روش، برشهای ایجاد شده بخیه زده میشوند و از گنهای مخصوصی استفاده میشود.

بهبودی پس از لیپوساکشن صورت
بهبودی پس از لیپوساکشن صورت در مقایسه با روشهای تهاجمیتر جوانسازی مانند لیفت صورت کمتر خستهکننده و فرسایشی میباشد، اما باید انتظار کمی درد، تورم و کبودی را داشته باشید. بهتر است که به مدت یک هفته بعد از لیپوساکشن صورت از کار کردن و انجام سایر فعالیتها اجتناب کرد تا بهبودی حاصل شود و تورم از بین برود.

برشهای لیپوساکشن صورت
برشها معمولاً در خطوط طبیعی صورت و زیر خط فک یا چانه ایجاد میشوند. جای زخمها نیز غالباً نامحسوس هستند.
نتایج لیپوساکشن صورت
نتایج لیپوساکشن صورت دائمی میباشد. با اینکه سلولهای چربی که بیرون کشیده شدهاند باز نمیگردند اما چربی زیر چانه ممکن است در صورت اضافه وزن مجدداً باز گردد.

تخلیه ی چربی باکال
تخلیهی چربی باکال روشی ایدهآل برای بیماران دارای گونههای چاق میباشد که میخواهند صورتی خوشتراشتر داشته باشند. به جای برداشتن چربیهای سطحی قسمت میانی صورت (که میتواند با افزایش سن موجب افتادگی گونه شود)، این روش با برداشتن پاکتهای پنهان چربی که در زیر لایهی عضلانی صورت جمع شدهاند، بر اصلاح ساختار عمیقتر صورت تمرکز دارد. تخلیهی چربی باکال منجر به ایجاد گونههایی زیبا و خوشتراشتر در قسمت میانی صورت میگردد.

کاندید های روش تخلیهی چربی باکال
بهترین کاندید برای این روش شخصی است که دارای ساختار استخوانی مشخص در گونه (که ممکن است با ایمپلنت برجسته شده باشد) و خط فک مناسب میباشد اما قسمت میانی صورت وی مانند یک کودک، چاق و گوشتی میباشد.
فرایند روش تخلیه ی چربی باکال
یک برش حدوداً دو سانتیمتری در داخل دهان در بالای خط لثه و بالای دندان آسیاب اول و دوم ایجاد میشود. فشار خفیفی بر روی گونه اعمال شده و پاکت چربی (به اندازهی یک گیلاس کوچک) تحت فشار قرار گرفته و به بیرون کشیده میشود. این برش داخل دهانی با استفاده از بخیههای قابل جذب بسته میشود.

مراقبتهای پس از تخلیه ی چربی باکال
کمپرس یخ بلافاصله و بطور مکرر باید استفاده شود. تورم و کبودی در قسمت میانی صورت ۷ تا ۱۰ روز باقی میماند. مصرف رژیم غذایی نرم یا مایعات نیز به مدت ۳ تا ۵ روز ضروری است. در موارد نادر ممکن است عوارضی مانند عفونت، هماتوم، ضعف عضلانی یا عصبی (معمولاً زودگذر)، آسیب به مجرای پاروتید یا عدم تقارن بروز پیدا کند.

عملهای همراه با برداشتن چربی صورت
این روش ممکن است بصورت مستقل یا همراه با عملهای دیگر به منظور بهبود خطوط صورت مانند لیفت گردن، پروتز چانه و گونه و غیره انجام شود.

هزینه عمل رفع چربی صورت

هزینهی روشهای رفع چربی صورت میتواند بسته به عوامل متعددی از جمله تجربهی جراح، محل انجام عمل و نوع بیحسی، نوع روش و سایر عملهای انجام شده بطور همزمان متغیر باشد.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ترک خوردگی گوشه لب نشانه چیست؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

سلامتی پوست ، مو و ناخن

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

فشار خون بالا و آسیب های چشمی

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

نولی پاریته چیست و چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

پاکسازی کامل پوست skin care چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

تاثير منفي اختلالات خواب را بر سلامت افراد

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

سونوگرافی تخصصی مفاصل و بافت نرم

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

سندرم گیرافتادگی شانه چیست و چگونه درمان میشود؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت