شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

روشهای کلینیکال لاغری ناحیه ای کدامند؟

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

در سال های اخیر، متخصصان در حال توسعه فناوری های جدید برای کمک به افرادی هستند که بدون روشهای تهاجمی و جراحی، قصد کاهش وزن خود را دارند. هر روش و هر دستگاه با استفاده از انواع روشهای کاهش چربی ، کارکردی متفاوت دارد. در برخی موارد برای حذف چربی های موضعی از روش های جراحی استفاده می کنند. هر روش جراحی به دنبال خود ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل اکثر افراد برای حذف چربی و لاغری موضعی به دنبال روش های غیر جراحی هستند. روند کاهش چربی در هر جایی از بدن شما نیاز به یک رویکرد صحیح و روش خاصی دارد. امروزه از روش های مختلفی به منظور کاهش وزن و لاغری موضعی استفاده می کنند. انواع دستگاه ها و کرم های لاغری برای این منظور در نظر گرفته شده اند. در این مطلب به انواع روش های کلینیکال لاغری موضعی پرداخته میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لاغری موضعی

کاندیدای مناسب لاغری موضعی

تجمع سلول های چربی در قسمت هایی از بدن مانند شکم، پهلو، غبغب ، بازو، ران، باسن و ... را چاقی موضعی می گویند. این چربی های انباشته شده حتی در برابر ورزش و رژیم غذایی مناسب نیز بسیار مقاوم هستند. از این رو افرادی که تمایل به از بین بردن این نوع چربی ها در بدن دارند، کاندیدای اصلی لاغری با دستگاه هستند.

کویتیشن

کویتیشن معروف به لیپوساکشن بدون جراحی، روشی مؤثر و ایمن برای کاهش سایز است که از امواج فراصوت استفاده می کند. در اثر برخورد این امواج به آب میان بافتی، حباب هایی در اطراف سلول های چربی ایجاد می شود. این حباب های لرزان باعث شکسته شدن سلول های چربی می شوند، بدون اینکه آسیبی به سایر سلول ها وارد کنند. در نهایت محتوای سلول های چربی از طریق مجرای ادرار و سیستم لنفاوی دفع می شود. حدود ۱ تا ۲ روز بعد از انجام کویتیشن، دفعات ادرار افزایش پیدا می کند و نیاز به مصرف آب بیشتری است.

رادیو فرکانسی (RF)

دستگاه لاغری موضعی رادیوفرکانسی با گرم نمودن سلول های چربی سبب شکسته شدن بافت همبند و آزاد سازی اسیدهای چرب و انتقال آنها به سیستم لنفاوی می شود. از طریق همین فرایند بافت های چربی کوچک تر شده و سایز اندام هایی از بدن که دچار چاقی موضعی می باشند مانند شکم، پهلو، ران، بازو، سینه، غبغب و … کاهش می یابد. علاوه بر لاغری با این دستگاه به علت انقباض وارد شده به پوست، پوست سفت تر شده و با افزایش میزان ساخت کلاژن در پوست به راحتی شاهد جوانسازی پوست نیز خواهیم بود.

کرایولیپولیز

یکی دیگر از روش های غیرتهاجمی و مؤثر که می تواند به کاهش سلول های چربی کمک کند، روش کرایولیپولیز است. این روش به تأییدیه FDA رسیده و یک روش امن با ماندگاری دائمی به حساب می آید. آنچه باعث تمایز این روش با سایر روش های درمانی چاقی می شود این است که در این روش از تکنولوژی مکش همراه با سرما استفاده می شود تا سایز سلول های چربی کاهش یابد. برای لاغری با این روش نیاز به 1 الی 3 جلسه درمانی است تا سلول های چربی به طور کامل شکسته و دفع شوند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که قادر به از بین بردن چربی ها با تمرین و رژیم غذایی نیستند.

دستگاه کرایولیپولیز سلول های چربی را شناسایی می کند و دما را تا جایی که آنها از بین بروند، بالا می‎برد. در دماهای بالا، لیپید موجود در سلول های چربی منجمد می شود و هیچ آسیبی به بافت ها و عصب ها وارد نخواهد شد. بعد از اتمام جلسه شاهد کاهش ضخامت بافت های چربی در ناحیه تحت درمان خواهید بود.

مزوتراپی

مزوتراپی یک روش برای کاهش موضعی چربی و سلولیت است. در این روش از تزریقات میکرو با دوزهای بسیار اندک داروهای مزوتراپی که دارای خاصیت چربی سوز و ضد سلولیت است، استفاده می شود. روش درمانی مزوتراپی با رساندن این داروها به مزودرم (لایه میانی پوست)، ترمیم پوستی را تحریک نموده، سلولهای چربی را سوزانده و بافت های پیوندی مسئول ظاهر سلولیت را تخریب می نماید. مزوتراپی شامل تزریق مقدار بسیار اندکی از داروهای FDA تأیید شده و هومیوپاتی حاوی عصاره گیاهان طبیعی، آنتی اکسیدان ها و ویتامینهایی است که مستقیماً درون و اطراف مناطق متأثر قرار می گیرند. این تکنیک های رساندن مستقیم داروهای مزوتراپی به پوست، امکان تأثیر قابل توجه این مقادیر بسیار اندک از دارو بر کاهش سلولیت و سوزاندن سلولهای چربی را فراهم می نماید.

لیپولیزر

لیپولیزر از فناوریهای لیزر سرد سطح پایین برای کاهش چربی موضعی، کاهش سایز و اصلاح ریخت بدن در تقریباً تمامی نقاط بدن مورد استفاده می نماید. از لیزرهای سطح پایین برای سالهای متمادی به منظور بهبود درد و تورم و کاهش زمان دوره نقاهت استفاده می شد. لیپولیزر بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش است. لیپولیزر، بدون هیچگونه عوارض جانبی گزارش شده، بخصوص برای هدف قرار دادن چربی های زیرپوستی، کاهش سلولیت و در نتیجه کاهش سایز و اصلاح ریخت بدن طراحی شده است. انرژی لیزر به صورت کاملاً ایمن در پوست نفوذ نموده و سلولهای چربی (لایه زیرپوستی) را هدف قرار می دهد. وقتی سلولها تحت نفوذ قرار می گیرند، اسیدهای چرب، آب و گلیسرول یا تری گلیسیرید آزاد می کنند. تری گلیسیریدها از سلولهای چربی آزاد شد و بدن از آنها به عنوان منابع انرژی استفاده می کنند. سپس سلولهای چربی به طرز قابل توجهی منقبض شده و منجر به کاهش سایز و حذف سلولیت ها خواهد شد.

بادی جت

در روش ایمن و بسیار محبوب بادی جت از نیروی ملایم جریان آب برای فرم دهی به بدن و لاغری موضعی استفاده می شود. برخلاف روش های معمول لیپوساکشن، بافت چربی با ملایمت توسط جریانی چرخشی و خطی مانند آب، از بافت های دیگر جدا می شود و به طور همزمان از بدن بیرون کشیده می شود. در این روش، بافت های همبند اطراف چربی ها، عصب ها و رگ های خونی به طور قابل ملاحظه ای آسیب کمتر می بینند. با روش بادی جت، عمل لیپوساکشن به نحوی ایمن، مؤثر و آسان انجام می شود. روش لیپوساکشن بادی جت نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی به همراه دارد و در عین حال بسیار ایمن بوده و مدت زمان بهبودی بیمار پس از آن نیز بسیار کوتاه است

کربوکسی تراپی

این روش از لاغری موضعی به دلیل تأثیرات مثبت که در گردش خون داشته، به عنوان یک روش کارآمد در لاغری معرفی شد. در این روش، گاز کربوکسی تراپی به واسطه کانولا به بدن تزریق می شود. تأثیر گاز دی اکسید کربن باعث می شود که بدن به طور خودکار برای خروج این گاز، اکسیژن تولید کند و با افزایش متابولیسم و گردش خون این گاز را از بدن خارج کند یا بهتر است بگوییم خنثی کند.

همانطور که می دانید زمانی که گردش خون بالا می رود، کاهش وزن را به همراه خواهد داشت که این موضوع سبب شده تا این روش را به عنوان یکی از روش های لاغری موضعی بدانند.کربوکسی تراپی به واسطه افزایش میزان گردش خون، وزن را در مدت زمان بالایی کاهش می دهد.

دستگاه LPG

یکی از دستگاه های لاغری شکم و پهلو، LPG است که به واسطه تأثیرات ماساژ، می تواند با بالا بردن دما و به تبع آن افزایش گردش خون و متابولیسم تأثیرات محدودی در کاهش وزن داشته باشد. اینگونه دستگاه ها برای رفع سلولیت بدن معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند که تأثیر بسیار محدودی در کاهش سایز خواهند داشت.

این روش غیرتهاجمی است و از غلتک های مکانیکی در مناطق هدف برای ماساژ و فشرده سازی سلول های چربی، تسریع در روند آزادسازی چربی یا لیپولیز استفاده می کند. عمل ماساژ عمیق این دستگاه، گردش خون و مایعات لنفاوی را تا 200٪ افزایش می دهد (ماساژ دستی 60٪ گردش خون را افزایش می دهد) و به بیرون راندن سموم و مایعات غیرطبیعی کمک می کند. تکنیک لیپوماساژ همچنین باعث تولید کلاژن و الاستین می شود که برای داشتن پوستی صاف تر، محکم تر و جوان تر ضروری است. چربی آزاد شده به عنوان منبع انرژی ماهیچه ها استفاده می شود. این بدان معنی است که ورزش کردن به طور منظم در حالی که تحت معالجه قرار گرفته اید می تواند منجر به نتایج سریع تری شود. این روند 100٪ طبیعی و بدون نیاز به دوره نقاهت، جراحی یا عوارض جانبی است.

هایفو

در هایفوهای لاغری به علت تمرکز دقیق در بافت چربی به این دستگاه امکان داده می شود تا بتواند ۷۰-۸۰% از چربی های مورد هدف خود را دچار انهدام کند. در دستگاه هایفو به علت تمرکز انر‍ژی و تمرکز بر بافت هدف می توان انتظار داشت که در این دستگاه ها بدون انجام هر گونه ماساژ یا وکیوم به مدت طولانی به نتیجه مشابه و یا نتیجه ای فراتر از دستگاه های کویتیشن دست یافت. دستگاه هایفو لاغری نسل جدید از دستگاه هایی بر پایه اولتراسوند می باشند که توانسته اند نظر بسیاری از پزشکان و بیماران را به خود جلب کنند. به علت تمرکز انرژی و تمرکز بر بافت هدف عوارض جانبی در این دستگاه ها نسبت به کویتیشن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در این نوع دستگاه ها انتظار داریم در هر جلسه بین ۳ تا ۵ سانتیمتر کاهش سایز در منطقه مورد هدف ایجاد شود. در حقیقت دستگاه های هایفو یک مرحله از دستگاه های کاویتیشن را حل کرده اند، بنابراین می توان قاطعانه گفت که هایفوهای لاغری نسل جدید دستگاه ها می باشند.

دستگاه ویبراتور

روش های لرزشی و ویبره در کاهش وزن و از بین بردن چربی های موضعی مفید هستند. بهترین راهکار برای حذف چربی ها انجام ورزش و فعالیت های مناسب است؛ اما این کار در دراز مدت جواب می دهد. همچنین با افزایش اسید لاکتیک در عضلات، درد و سفتی به وجود می آید؛ اما لاغری موضعی شکم با دستگاه ویبرو و تمرین کردن با آن، اسید لاکتیک را در عضلات تجزیه و رها می کند، لذا نتیجه در مدت زمان کوتاهتری حاصل می شود. هنگام استفاده از صفحه ارتعاشی دستگاه ویبرو، به مرور نتیجه مطلوب به دست می آید و برای بهتر شدن نتیجه انگیزه خواهید داشت.
از مزایای استفاده از این دستگاه ها، افزایش سطح سروتونین در بدن می باشد. سروتونین ماده شیمیایی است که در مغز تولید و ترشح می شود که احساسات و سلامتی و شادی انسان را تأمین می کند. از این رو با استفاده بیشتر از این دستگاه ها مغز شما این هورمون را بیشتر تولید می کند؛ اما با توجه به مزایای قابل توجه این دستگاه یکی از معایب این دستگاه موقتی بودن لاغری آن نیز خواهد بود، به گونه ای که به واسطه ایجاد شوک و لرزش سلول های پوستی شامل چروکیدگی شده و سلول های چربی می میرند و از همین رو این لاغری کاملاً موقتی خواهد بود.

استیمولاتور

دستگاه استیمولاتور، دستگاهی است که با ارسال پالس های الکتریکی به چربی های انباشته شده، فشار وارد کرده و باعث تخریب بافت های چربی در آن موضع می شود. سیستم کار دستگاه استیمولاتور به این شرح است که با ایجاد فرکانس (پالس الکتریکی) و انتقال آن بین بافت های چربی باعث تخریب چربی های به هم چسبیده می شود و باعث می شود چربی هایی که مدت ها روی هم انباشته شده و سفت شده اند، به نحوی متلاشی و خرد شوند که آماده دفع و خارج شدن از منفذهای پوستی هستند.

به طور طبیعی دفع شدن چربی های بدن از منفذهای پوستی همراه با آب بدن صورت می گیرد و چربی به تنهایی از بدن خارج نمی شود. در اینجا به افرادی که به خصوص بعد از استفاده از دستگاه استیمولاتور از دستگاه ترمودرمی (کمربند حرارتی) استفاده میکنند، نوشیدن 7 تا 8 لیوان آب در طول روز توصیه می شود که جهت تعریق بیشتر و دفع بیشتر چربی ها کمک چشمگیری میکند.

تشک برقی

تشک برقی حرارتی برای لاغری با تولید گرما و حرارت بافت چربی را دچار آسیب می کند و همین مسئله به لاغری می انجامد که معمولاً از یک منبع و دستگاه تولید گرما و تشک تشکیل شده است. این تشک ها برای افراد دیابتی، معلول و کودکان که قادر به تنظیم درجه حرارت نمی باشند و احتمال آسیب دیدگی در آنها زیاد است توصیه نمی شود.

این نوع از تشک ها از یک دستگاه تنظیم حرارت و 5 تشکچه تشکیل شده است و برای نقاطی که دارای چربی بیشتری است استفاده می شود. تشکچه ها به دور بازو، سینه، شکم و … بسته و توسط کابل به دستگاه متصل می شوند. هر تشکچه توسط کابل جداگانه به دستگاه متصل می شود و میزان حرارت قابل تنظیم می باشدکه بسته به تحمل کاربر، تنظیم می شود.

جی فایو

دستگاه لاغری جی فایو از سری های مختلفی تشکیل شده است که مخصوص پوست و عضلات نواحی مختلف بدن می باشد و آنها را به بهترین نحو ماساژ می دهد. ماساژ لاغری با دستگاه جی فایو نه تنها حذف چربی های اضافی و کاهش وزن را به دنبال دارد بلکه می تواند بافت های عمیق را ترمیم کند. به علاوه انقباض عضلات تحت فشار را برطرف کرده و ظاهر پوست را نیز بهبود می دهد. استفاده از این روش، نه تنها چربی ها را از بین برده بلکه سبب حجم دهی ماهیچه ها نیز می شود.

سلولیت ها شکسته شده و در نتیجه بافت و ذخایر چربی نیز در پی آن از هم جدا شده و می شکنند. پس از ماساژ لاغری با این دستگاه، گردش خون، افزایش پیدا می کند و این امر می تواند روند کلی بدن را بهبود دهد. این دستگاه به عنوان روشی فوق العاده برای رفع سلولیت و بهبود ظاهر بدی که این سلولیت ها در پوست ایجاد کرده اند مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این پس از استفاده از این روش لاغری موضعی، سم زدایی بدن نیز به خوبی اتفاق می افتد. در صورتی که این دستگاه همزمان با ورزش و رژیم غذایی درست به کار برده شود، می تواند به کاهش وزن سرعت بیشتری ببخشد و کمک کند تا اندام ها لاغرتر شوند.

اندرمولوژی

یکی از جدیدترین تکنیک های موجود برای درمان چاقی موضعی و سلولیت، روش درمانی با دستگاه لاغری اندرمولوژی است. در این سیستم درمانی، با افزایش جریان خون زیرپوستی، افزایش تخلیه ی لنفاوی و به حرکت درآوردن چربی زیر پوست، این چربی ها در منطقه ی مورد نظر سیال شده و سوخت و ساز در آن موضع افزایش می یابد. در واقع کار دستگاه لاغری اندرمولوژی این است که چربی های تجمع یافته به شکل سلولیت را به حالت سیال در آورد. در صورتی که بدن به این چربی ها نیاز داشته باشد، با کنترل تغذیه و انجام حرکات ورزشی مناسب، این چربی ها در بدن فرد به مصرف می رسد و باعث می شود که لاغری در موضع اتفاق بیفتد.

در روش لاغری با دستگاه لاغری اندرمولوژی چربی ها در عمق پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و باعث تقویت بافت همبند و سفت شدن پوست، رفع سلولیت و صافی سطح پوست در موضع مورد نظر می گردد و در حقیقت نمای ظاهری پوست نیز ترمیم می شود. روند درمان چاقی با استفاده از دستگاه لاغری اندرمولوژی بسیار خوشایند است و دارای هیچ عارضه ای نمی باشد.

سئوی سایت راه کاری است که با استفاده از آن می توانید در فضای وب دیده شوید. ما می توانیم سایت شما را در جستجوی پررقابت ترین کلمات کلیدی مدنظرتان، به اولین صفحه گوگل منتقل نماییم. گروه نرم افزاری پزشک آنلاین آماده ارائه خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی نرم افزاری و محتوایی پزشکان می باشد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

روز تقلب در رژیم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تاثیر رژیم غذایی بر وزوز گوش

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

با دستگاه 3max چگونه لاغر میشویم؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت شلی پوست چیست ؟

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت با نخ چقدر دوام دارد

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بهترین راه های جوانسازی پوست

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

نفروپاتی دیابتی چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

مناسب ترین شوینده سر برای من کدام است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تغییر زاویه چانه با تزریق ژل هیالورونیک اسید

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت