شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

لاغری با کرایولیپولیز چگونه است؟

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

لاغر شدن و از بین بردن چربی های موضعی بدن روش های مختلفی دارد. از ورزش و روش های تهاجمی مانند لیپوساکشن گرفته تا روش های غیرتهاجمی که هر روز طرفداران بیشتر را پیدا می کند. یکی از روش های کاملاً غیرتهاجمی برای لاغری و خلاص شدن از شر چربی های موضعی، روش کرایولیپولیز است. کرایولیپولیز یکی از روش های جدید پیکرتراشی است که باعث تخلیه چری در ناحیه شکم، پهلو و ران ها می شود.

کرایولیپولیز یک روش غیرتهاجمی است که به آرامی و به طور مؤثر چربی را از قسمت هایی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش های معمول پاسخ نداده اند، حذف می کند. بیماران می توانند نتایج قابل توجهی که در عین حال طبیعی به نظر می رسند را در قسمت هایی که چربی اضافه دارند، به دست آورند و به طورکلی به بدن خود شکل زیبایی دهند. کرایولیپولیز در برداشتن چربی از شکم، پهلوها و پشت و ایجاد لاغری موضعی مؤثر است.
کرایولیپولیز همچنین به عنوان «انجماد چربی» شناخته می شود. نتایج روش کرایولیپولیز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به دست می آید، به گونه ای که بافت هدف به منظور شکستن سلول های چربی و از بین بردن آسان آن ها، بدون آسیب رساندن به بافت اطراف، منجمد می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع کرایولیپولیز

کرایولیپولیز در ابتدا تحت عنوان کول اسکالپتینگ (Cool Sculpting) به معنای مجسمه سازی سرد توسط شرکت Zeltiq Aesthetics Ltd به عنوان یک تکنولوژی جدید لاغری موضعی ارائه گردید. امروز روش های درمانی دیگری به منظور لاغری با دستگاه های دیگری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

3D LIPO

3D LIPO در کمال ظرافت به تلفیق دانش زیبایی پوست و امواج رادیویی و شوک درمانی و ایجاد خلأ پرداخته تا پوست شما پس از کرایولیپولیز حالت سفت بگیرد و شاهد کاهش سلولیت و بدنی ایده آل باشید.

کول اسکالپتینگ

دستگاه کول اسکالپتینگ (CoolSculpting) نام برند معروفی است که به انجماد چربی ها شهرت دارد و در نواحی مختلف بدن به منظور لاغری مورد استفاده قرار می گیرد و همان طور که در بالا اشاره نمودیم توسط شرکت Zeltiq Aesthetics Ltd ارائه گردیده است.

CoolTech

سیستم کاری این دستگاه به گونه ای است که با انجماد کنترل های چربی های نواحی مختلف بدن را از بین می برد. این دستگاه با استفاده از هندپیس های متنوع فرم تمامی نواحی بدن را به خود می گیرد و قابلیت استفاده برای تمامی نقاط را دارا می باشد.

LipoGlaze

این دستگاه توسط شرکت Amabelle UK Ltd وارد بازار انگلیس شد و با استفاده از تکنیک انجماد چربی به روشی غیرتهاجمی سبب لاغری و اصلاح فرم بدن می گردد.

LipoContrast

این دستگاه توسط شرکتی اسپانیایی تحت عنوان CLINIPRO عرضه گردید و با شوک حرارتی به منظور لاغری موضعی هیاهوی زیادی به پا کرد. مکانیزم دستگاه به گونه ای است که برای هدف قرار دادن چربی های موضعی دمای سرد و گرم را تلفیق می نماید و به لیپولیز اختلاف حرارتی معروف می باشد.

ProShock Ice

ترکیب انجماد چربی با شوک درمانی یک روش جدید برای داشتن بدنی ایده آل می باشد که در پی آن چربی ها و همچنین سلولیتهای بدن کاهش پیدا می کند. این تکنولوژی توسط شرکت Promoitalia ارائه گردیده است.

نحوه ی انجام لاغری با کرایولیپولیز

در این روش غیر جراحی که موجب کاهش چربی های موضعی می شود، از سرمای زیاد برای فریز کردن سلول های چربی استفاده می شود که این کار به تدریج موجب مرگ این سلول ها می شود. در این روش زیر نظر پزشک، سر اپلیکاتور دستگاه روی قسمت مورد نظر از بدن قرار داده می شود. سپس دمای بافت چربی زیر پوست کاهش پیدا می کند. تکنولوژی کرایولیپولیز بسیار منحصر به فرد است و در آن از امواج رادیوفرکوئنسی یا اولتراسوند استفاده نشده است.

سر اپلیکاتور این دستگاه به طور انتخابی، سلول های چربی در ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد و برای مدت زمان مشخص و کنترل شده ای به آن ها سرما اعمال می کند. انجام این کار هیچ نیازی به اعمال بیهوشی موضعی یا بی حسی ندارد و همچنین از هیچ برش در پوست یا بخیه استفاده نمی شود. سرمای اعمال شده تنها بافت چربی را هدف قرار می دهد و هیچ آسیبی به سطح پوست، سایر بافت های اطراف بافت چربی و رگ های خونی وارد نمی کند. ممکن است در ابتدا کمی پوست قرمز و بی حس شود که موقتی است و ظرف چند ساعت برطرف می شود. این کار در مطب پزشک انجام می شود و بلافاصله بعد از اتمام جلسه ی درمانی، بیمار می تواند به انجام کارهای روزمره خود بازگردد.

فواید کرایولیپولیز

بهترین فایده کرایولیپولیز این است که سلول های چربی را به صورت کامل از بین برده و از بدن خارج می کند؛ یعنی اینکه سلول های چربی دیگر نمی توانند برگردند و با افزایش وزن هم بزرگ نمی شوند. کم خطر بودن و ایمن بودن این روش ثابت شده است. این روش یک نوع درمان سرپایی محسوب می شود و هیچ گونه زخمی روی پوست قرار نمی گیرد. نتایج کرایولیپولیز کاملاً طبیعی به نظر می رسد و احتمال افزایش وزن مجدد هم کم است. در این روش پوست بدن هیچ گونه آسیبی نمی بیند و خطر فرو رفتن یا افتادن پوست بسیار کم است. چون سلول های چربی به صورت مساوی برداشته می شوند

کاندیدای مناسب برای روش کرایولیپولیز

افرادی که چاقی موضعی دارند و نه اضافه وزن زیاد برای این روش مناسب تر هستند. کرایولیپولیز جهت درمان چاقی کاربرد ندارد و فقط جهت کاهش حجم چربی های موضعی مثل پهلوها، ران ها، شکم، بازوها و کمر استفاده می شود. این روش برخلاف لیپوساکشن در بیماری های قلبی عروقی و کبدی و کلیوی نیز قابل انجام است.
با توجه به حجم انبوه دستگاه های کرایولیپولیزی که اخیراً وارد کشور شده است بیماران باید دقت کنند که از این دستگاه فقط در مراکز درمانی معتبر و تخصصی استفاده کنند. دستگاه ها بسیار متفاوت بوده و بنابراین اثربخشی آنها هم کاملاً متفاوت است. دستگاهی واقعاً مؤثر است که هم از واکیوم و هم سرمای 10- درجه سانتیگراد در آن استفاده شود و این مشخصات را در کاتالوگ دستگاه می توان به راحتی مطالعه کرد. البته منوط به اینکه نام دستگاه و شرکت سازنده را بدانید دستگاه هایی که دمای 10- سانتیگراد نداشته باشند و یا بدون وکیوم باشند اثربخشی ندارند.

نواحی تحت انجام لاغری با کرایولیپولیز

با استفاده از روش کرایولیپولیز می توان به نحوی، چربی های موضعی در نواحی زیر را درمان نمود:

  1. پهلو ها
  2. لاغر کردن داخل ران، بیرون ران و پشت ران
  3. بازو ها
  4. بالای شکم و پایین شکم
  5. کمر
  6. باسن
  7. گردن و غبغب

نتایج لاغری با کرایولیپولیز

طی دوره ی بعد از جلسه ی درمانی، بدن شما به تدریج سلول های چربی از بین رفته را دفع می کند. بسیاری از پزشکان، به منظور تسریع روند حذف سلول های چربی توسط سیستم لنفاوی، به بیماران خود توصیه می کنند که بعد از جلسات درمانی تا جای ممکن ورزش کند و آب بنوشند (حتی بلافاصله بعد از جلسه ی درمانی). همچنین توصیه می شود که ناحیه مورد نظر بعد از درمان، ماساژ داده شود. بعد از این که سلول های چربی توسط سیستم لنفاوی جذب شدند، به تدریج توسط متابولیسم طبیعی بدن دفع می شوند و در نتیجه حجم چربی در ناحیه مورد نظر کاهش یافته و بدن شما فرم بهتری پیدا می کند. البته در نظر داشته باشید که، درست است که شما بعد از چند هفته شاهد نتایج درمان خود خواهید بود، اما روند حذف سلول های چربی تا چندین ماه همچنان ادامه خواهد داشت. (۲ تا ۳ ماه)

نمی توان تعداد جلسات موردنیاز را از پیش تعیین کرد، چراکه پزشک باید بعد از ارزیابی دقیق وضعیت شما، یک برنامه ی درمانی مناسب با شرایط شما تعیین کند که کاملاً به شرایط خاص شما منطبق است.

شبکه پزشک آنلاین در برگیرنده اطلاعات وسیع در حوزه پزشکی می باشد. در این مجموعه می توانید مطالب مفید و مستندی را پیرامون جراحی زیبایی ، رادیولوژی و سونوگرافی ، کنترل درد و ... بیابید و همچنین امکان دسترسی به پرسش و پاسخ پزشکی در این حوزه ها را داشته باشید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

سونوگرافی کالر داپلر واژینال رحم و تخمدان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

کاشت ریش و سبیل طبیعی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

لابیاپلاستی و جراحی زیبایی دستگاه تناسلی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

بیماریهای عفونی پوست و استخرهای شنا

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

آیا محلول لامینین برای ریزش مو خوب است؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

معرفی سایت محصولات پوستی معتبر خارجی

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

نکات مهم در استفاده از مواد آرایشی

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

آیا افزایش قد بعد از بسته شدن صفحات رشد ممکن است؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت